Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 85 Guests are viewing this topic.

stangabriel

"Bani...bani..bani....bani,baga bani....." sa vedem de unde.

horatiu.cosma

De acord, un sens sa fie pe actualul DN76. Celalalt sens eu l-as face viaduct , cu pilonii "lipiti" de primul sens, ca nu trebuie sa fie foarte inalt, si e pe maxim un km. Eu cred ca e mai ieftin decat cocotarea pe deal. Din poze, pare foarte abrupt, o sa fie mult de escavat acolo, daca se doreste asa ceva.

boer_escu

Gata, merge rutarea pe Google Maps pe lotul 3!

Dupa calculul lor, se economisesc 5 minute fata de DN, fara traffic...

alecu26

nu se poate fara anulare completa a licitatiei...sau a macar a tronsonului. Dar si asta e de porc. Adica aici pui 1 leu (cum a facut la trecerile pentru animale) ca stii oricum ca va fi scoasa din contract, si castigi licitatia.

Cu DN 76 e oare chiar asa simplu sa fie inchis? Cum faci intrarea si iesirea ? Mai trebuie sa treci peste DN 76? tot pe acolo ai si nodul. Poate face cineva o schita...ca altfel...e greu.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

DN76 ar disparea intre zona unde apare aproape lipit de Mures si intersectia cu 706A. Ocolul se face continuand pe DN7 pana la podul unde scrie pe google maps Strabag, si de acolo inapoi pe 706A pana la actuala intersectie dintre 706A si DN67. E un ocol de vreo 6-7 km, it's for the greater good :).

AiudA10

Parerea mea mai bine face 2 poduri peste mures si nu se complica cu dealul plus ca oricum trebuie facute viaducte deci e ca si un pod numai ii zice altfel. Ar arata si mai bine ca peisaj.

TibiV

Chiar la iesirea din soimus, DN76 face stanga aproape la 90 grade, pe partea dreapta sunt 3 case. Dupa ea se vede cum urca un drum forestier care duce la un rezervor alb undeva sus pe deal. Din satelit se vede ca drumul ala urca foarte putin serpuit, de unde trag concluzia ca panta nu este exagerata. Inceputul drumului se vede de pe sosea in Street View...

Locul este acdesta:   http://goo.gl/maps/GFzGS

Atunci n-ar putea si ei sa porneasca chiar acolo peste DN76 cu un viaduct, si eventual sa sape un debleu pana ajung sus pe deal , la cateva sute de metri mai spre nord de actualul traseu ?

Pe partea cealalta nu pare foarte inalt dealul, daca nu ma pacalesc pe mine pozele din Street View aici: http://goo.gl/maps/wT2kY

Adica ar putea cobora destul de civilizat cu un viaduct, ca oricum trebuie sa treaca peste DN76 si calea ferata....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

De fapt venind dinspre Deva ordina este "sa treaca este peste calea ferata si apoi peste peste sosea...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stangabriel

Inainte sa mai propunem poduri si viaducte va readuc aminte de pretul acestuia :Pod/viaduct de autostradă: 15 mil EUR / km / sens standard CNADNR. Tot lotul cat a fost?  419.4 milioane lei adica aprox 95 milioane euro....

cutter

Eu nu înțeleg, nu e proiect design&build? Ce mă interesează pe mine cum face UMB să nu piardă bani? Au licitat că fac proiectul într-o sumă, să-l facă sau să plătească inclusiv pentru pierderea fondurilor europene dacă nu finalizează proiectul. În niciun caz nu cred că soluțiile tip cîrpeală propuse aici sunt acceptabile.

Au licitat pe baza unui SF, să facă pe baza SF-ului. Vreți să cred că UMB nu s-a deranjat să meargă pînă la fața locului să vadă cum arată relieful cînd au licitat pentru un contract de sute de milioane de lei? Din ce-mi aduc aminte, următoarea ofertă cea a Strabag era cu 30-40 de milioane de euro mai mare. Poate pentru că au fost mai responsabili? Și atunci de ce murim noi de grija unora care n-au fost (dacă n-au fost)?

carutasul

Pai problema e probabil ca noi nu vrem (eventual) falimentul UMB-ului ci sa vedem lotul terminat :)   Acum, daca ei au destui bani sa aduca de acasa, e ok, au riscat, au pierdut, asta e viata. Scenariul neplacut si previzibil e sa se opreasca si sa lase santierul asa un timp nedefinit, precum confratii italieni.

TibiV

Si il vrem terminat la timp, ca sa nu piarda statul banii europeni.

Desi probabil se va ajunge la vreo intelegere "pe din dos"cu CNADNR. Le mai suplimenteaza la alta lucrare ne-UE (ex.Gilau Nadaselu)ca sa le acopere macar o parte din costurile suplimentare de pe Ilia-Soimus.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

Problema e ca au blufat si se pare ca o sa piarda. Ei aveau impresia ca pe proiectele cu finantare europeana se mai puteau face smecherii si suplimenta/modifica proiectul si valoarea contractului cum le convenea.
Am spus acum 1 an si ceva, cand s-a realizat expertiza aceea la  lot 3 Orastie-Sibiu: Impregilo a fost studiu de caz. 
Comisia Europeana  si CNADNR nu mai inghit orice si oricum.  Cine a invatat, nu mai liciteaza prosteste la licitatii. Cine nu, plateste. Sau incearca sa-si recupereze pierderea pe alta parte.
Nu vedeti ca la ultimele licitatii pe fonduri europene nu s-au mai inscris firme sinucigase si in general preturile sunt destul de apropiate si  in zona de 70-90%, nu 40-50% ? Golden age is over  :lol: Ati vazut vreo urma de UMB pe acolo? In schimb sigur o sa-i vedeti la proiectele finantate de la bugetul de stat.



adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut