News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 39 Guests are viewing this topic.

Ionut

Quote from: danutzu_1069 on September 16, 2014, 08:59:49 PM
Singurul remediu la " nu aveti voie pe santier" este filmarea din aer... ala nu apartine santierului, asa ca... șoo pe ei!

Waaaait for iiittt....

stangabriel


rocklee

nu stiu daca sa mai pus dar....o stire interesanta ...minciuna are picioare scurte ....si presa cu cata intirziere reactioneaza :( ....trebuie sa le dam noi surse  :) ...isi fac forumisti treaba mai bine ca ei... :D.

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Premierul+promite+autostrada+utilajele+stau+Lucrarile+la+autostr

alecu26

Quote from: tonică on September 16, 2014, 08:47:22 PM
despre ce facturi neplatite este vorba? Eu intelesesem cum ca anul trecut ajunsesera undeva pe la 80% din plati. Am dreptate sau bat campii? Apoi si-au pus in cap sa taraganeze, negocieze, santajeze, apoi hotararea proceselor din care a rezultat ca au sperat degeaba, nu li se va da mare lucru in plus si o mica plata de vreo 2,3 % despre care zicea cineva doua pagini mai sus. Eu insa am mari dubii ca ei au depasit acei 80%. Deci teoretic si-au cam luat banutii prea devreme si i-au mancat prea repede..Am cumva dreptate ori altcineva are date mai corecte si mai pe hartie decat ce am scris eu mai sus?...

perfecta dreptate. Asta vroiam sa zic si eu. Dar, probabil mici facturi tot au mai facut....si aici CNADNR face mare mare greseala tactica ca nu le plateste cu orice efort. Le da apa la moara si motive sa suspende lucrarile.

oricum dupa reactiile recente din presa, Ponta cred ca va merge personal la domnul Salini sa-l ia de gat.
Drumurile noastre POATE;

NGC

#17449
Comunicatul CNADNR de azi, referitor la oprirea lucrarilor pe tronsonul Impregilo.

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2017%2009%202014%20ref%20%20Autostrada%20Ora_tie%20-%20Sibiu.pdf

Quote
Urmare informațiilor apărute în mass-media referitoare la o așa-zisă oprire a lucrărilor pe Autostrada Orăstie – Sibiu, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România face următoarele precizări:
- Lucrările de drum la Autostrada Orăștie – Sibiu sunt în desfășurare;
- Ipotezele lansate în mass-media conform cărora motivul unei presupuse opriri a lucrărilor ar fi de natură financiară sunt complet false, întrucât au fost efectuate plăți, iar în perioada imediat următoare vor fi efectuate și alte plăți semnificative în vederea atragerii de fonduri europene. De pildă, în acest moment, se află în verificări, urmând a fi plătit un certificat de lucrări în valoare de 17 milioane RON;
- Motivul pentru care o parte din utilaje așteaptă să poată interveni, se referă la faptul că procesul tehnologic nu presupune utilizarea concomitentă a tuturor utilajelor, pe tronsonul de autostradă desfășurându-se deja lucrări de asfaltare.

Dar oare care parte din "procesul tehnologic" incurca folosirea excavatoarelor si a basculantelor?

stangabriel

Motivul pentru care o parte din utilaje așteaptă să poată interveni, se referă la faptul că procesul tehnologic nu presupune utilizarea concomitentă a tuturor utilajelor, pe tronsonul de autostradă desfășurându-se deja lucrări de asfaltare

Adica ei asfalteaza pe furis sa nu-i vedem noi....minciuna. dupa ce platesc acei bani poate se reapuca de lucru,deci recunosc intr-un fel  problema banilor.


frunzaverde

Cat ar costa un film aerian facut "de urgenta" deasupra lotului 3? Ca sa putem sa le dam peste nas mincinosilor din CNADNR...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

stangabriel

Ei au zis ca intai se rezolva versantii,apoi asfaltul,cum deja s-a intamplat la Aciliu,partea spre Sibiu. Nu stiu cum sa minta. Apoi textul cu bani de fonduri europene....pai mai sunt si alte loturi in lucru cu fonduri europene. Cui se vor platii 17 milioane?

brutalway

Facturile se mai si verifica si nu se platesc imediat. Mai ales daca ele sunt gresite, umflate ;)... Bani sunt sigur iar cei de la guvernare nu-si permit o noua intarziere.
Nu cred ca au oprit lucrarile din cauza neplatii facturilor. Trebuie sa fie altul motivul.

stangabriel

Azi au inceput lucru? poate afla cineva din zona. multumesc.

sebba

Quote from: frunzaverde on September 17, 2014, 11:39:22 AM
Cat ar costa un film aerian facut "de urgenta" deasupra lotului 3? Ca sa putem sa le dam peste nas mincinosilor din CNADNR...

100 euro ora de zbor
de la Arad nu merita zburat pana acolo, ar dura prea mult, se calculeaza tot zborul (Arad-Sibiu si retur)
poate Eurocopter, daca are "drum" in zona... poate asa ar iesi mai ieftin...
sau daca se lipeste de vreo sponsorizare...

cum am mai zis, o sa vad cum fac si in perioada urmatoare, sa fie si vreme buna, o sa fac eu un zbor pe Arad-Nadlac
Sailing away! S/Y Haimana

Zimox

Lasand Lotul 3 , cineva mai are informatii de pe loturile 1 si 2 Nadlac - Arad? a trecut ceva timp de la ultimul UPDATE si se cam intarzie cu privire la CASTIGATORUL lotului 2, nu?
!

cosmin74

Pe tronsonul III Sălişte – Cunţa al autostrăzii Sibiu – Orăştie, italienii de la Impregilo au oprit lucrările. Au de încasat facturi emise încă din primăvara acestui an și neachitate nici în prezent. Un alt motiv al întreruperii lucrărilor este acela că noul proiect de stabilizare a terenurilor traversate de traseul autostrăzii nu are avizul de mediu și, prin urmare, nici autorizație de construire. Reamintim că pe 12 septembrie, premierul Victor Ponta a anunţat că, în urma discuţiilor pe care le-a avut cu reprezentanţii firmei care au întrerupt lucrările şi cei de la CNADNR, a primit promisiunea că, pe 15 noiembrie, se va circula între Sibiu şi Deva.
http://alba24.ro/pe-lotul-iii-al-autostrazii-orastie-sibiu-firma-constructoare-a-oprit-lucrarile-nu-au-fost-achitate-facturi-din-primavara-353673.html

frunzaverde

Quote from: alba24.ro si turnulsfatului
Este vorba de două – trei facturi, emise pentru lucrări efectuate atunci când consultanța era asigurată de Consitrans, firmă al cărei contract a fost reziliat din martie. Ei bine, contractul le-a fost reziliat și cei de la Consitrans nu au mai semnat situațiile de lucrări, pe care cei de la Impregilo le-au facturat. Actualii consultanți, cei de la Regionala de Drumuri Brașov nu pot semna respectivele situații de lucrări pentru că nu aveau ei contract atunci și așa s-a ajuns la un blocaj.

Deci, intelegerea mea din chestia asta este urmatoarea:

1. Contractorul (Impregilo SPA) a emis una sau mai multe facturi catre Consultant (Consitrans) spre certificare. Consitrans a refuzat semnarea respectivelor facturi, deci acestea nu pot, conform contractului tip FIDIC Galben, fi platite de Beneficiar (CNADNR). Cum contractul a fost reziliat la o data X, toate facturile emise inainte de data rezilierii trebuiau certificate de Consitrans. Cele emise dupa data respectiva trebuiau certificate de DRDP.

2. Contractorul (Impregilo SPA) a incercat sa bage aceleasi facturi la DRDP. DRDP a refuzat si el sa faca asta, pentru ca la data emiterii facturilor, ei nu erau consultantii.

Impregilo vrea banii pe respectivele facturi, CNADNR nu vrea sa-i dea pentru ca nu-i permite contractul sa faca asta. Ma intreb de ce Consitrans nu a vrut sa semneze facturile respective si sa certifice lucrarile facute, pentru ca aproape clar a existat o problema pe undeva, incat li s-a refuzat semnatura...

Mi se pare inca o chestie trasa cu ata alba de Impregilo - daca are probleme cu certificarea facturilor, are mecanisme specifice in contract prin care sa conteste deciziile consultantului, gen comisii de arbitraj. Nu oprirea lucrarilor (care e ilegala) si, in felul asta, fortarea mainii CNADNR-ului.

Totusi, traim intr-o lume civilizata, nu in tara mafiei, nu poti sa ceri sa ti se faca lucruri care, pana la urma, nu sunt permise de contract... Si nu e ca si cum nu i s-au platit facturi mult mai recente decat factura invocata, si nu e ca si cum consultantul refuza sa-i certifice alte facturi mai recente (chestia asta e clara uitandu-te in ROGOP al CNADNR).

Impregilo mi se pare un jeg de firma cu tactici mafiote. Inteleg ca CNADNR e o entitate cu probleme si mizerii mari. Dar Impregilo depaseste orice limita a oricarei decente in afaceri... De la faza cu licitatul stramb astfel incat sa poata cere suplimentari (ilegale) si pentru lucrari strambe si pentru un viaduct de 1 km in plus, care nu le-a iesit, pana la lucratul cand au chef.

Daca CNADNR ar avea un pic de curaj si un pic de competenta, ar face ce au facut panamezii - iesit in media internationala cu reclame de o pagina anti-Impregilo.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cutter

De ce a fost reziliat contractul cu Consitrans? Știa cineva de acest lucru, a fost făcut în vreun fel public? Dacă supervizarea poate fi făcută și de DRDP-uri așa cum sunt "liniștit" de fiecare dată pe forum de ce mai avem nevoie de consultanță de la companii private? De ce nu facem toate contractele cu supervizare DRDP? Îndeplinește DRDP Brașov toate cerințele din caietul de sarcini al licitației prin care a fost selectat consultantul inițial?