News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 68 Guests are viewing this topic.

hitsasu

Am fost azi la Alba Iulia. După Lancrăm am intrat într-o coloană care mergea "ca ochii mortului". Eram sigur că-i accident în faţă! Sau că Dorel doarme-n lopată sau mătură asfaltul. Am mers aşa până după podul peste Mureş, de unde circulaţia s-a reluat normal, fără niciun semn care să fi justificat formarea coloanei de maşini. M-am mirat, dar mi-a trecut.
Când m-am întors, după mai multe ore, pe podul peste Mureş am observat o oarecare încetineală în fluxul de maşini de pe sensul opus, încetineală care s-a transformat, câteva sute de metri mai încolo, în lentoare, apoi în stagnare. Spre stupefacţia mea, pe sensul de intrare în Alba Iulia era aceeaşi coadă de maşini, care se întindea de la podul peste Mureş până la...giratoriul de intrare pe A1!
Pentru că nu exista un motiv aparent al formării coloanei de maşini (Dorel, accident etc.) singura explicaţie pe care am reuşit s-o imaginez a fost că fluxul de descărcare de pe A1 este mai mare decât fluxul de tranzit al drumului care face legătura între Lancrăm şi Alba Iulia şi astfel se formează coloane foarte lungi pe acel sens.
Întrebare: e posibilă explicaţia sau există ceva mai puţin complicat care să explice formarea coloanelor kilometrice de azi?

dr4qul4

o trecere de pietoni, o intersectie cum un drum fara prioritate dar circulat sau poate doar gropi/denivelari/balti care te obliga sa scazi foarte mult viteza.
Bineinteles, totul corelat cu traficul crescut.

Dar daca era doar traficul crescut, coada se facea pe autostrada, inainte de nod.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ciprebbe

Nu cumva e un giratoriu la intersectia spre Vintu?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nirolf

Cozile mai pot apărea chiar și din... .


adiarc

Zona Sebes-Turda a devenit noul punct nevralgic in zona..eu de fiecare data cand merg prin zona merg numai in coloana.........daca cel din capatul coloanei e vreun sofer de duminica care doarme,  e dezastru..se merge cu 40-50 de km la ora , pe zeci de km.....in prezent avem si un trafic crescut datorat romanilor care se intorc acasa din strainatate plus asfaltari , sensuri giratorii , treceri de pietoni , lucrari la canalizare , etc
e strigator la cer sa faci reparatii pe DN/DE de tranzit la sf lui iulie si in august
mi-aduc aminte in 2012 , cum cretinii de la primaria din Sebes s-au gandit ca pe la incep lui august sa reasfalteze o mare parte a drumului prin Sebes....am facut atunci PESTE O ORA dintr-un capat in celalalt , intr-un oras care nu are mai mult de 2 km dintr-un capat in celalalt
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

Quote from: hitsasu on July 31, 2014, 10:48:09 PM

Întrebare: e posibilă explicaţia sau există ceva mai puţin complicat care să explice formarea coloanelor kilometrice de azi?

In tarile din vestul europei este o situatie de zi cu zi la intrarile si iesirile din orase in orele de varf. Pur si simplu fara o cauza clara se formeaza ambuteiaje. Motivul este simplu: in coada de masini INTRA mai multe masini decat SCAPA in fata. Asta inseamna ca este depasita capacitatea maxima a unui drum. Orice intrare a unui sofer dintr-o curte sau o strada laterala, orice depasire a coloanei de catre vreun grabit si orice pieton pe o trecere de pietoni contribuie in plus la o ingrosare si mai mare a cozii, pentru ca ii obliga pe cei din coloana sa franeze. Ulterior accelerarea la ritmul avut anterior de catre coloana se realizeaza mai lent decat franarea si sansele de descongestionare scad.

Este un cerc vicios, din care se scapa numai dupa ce numarul de masini care vin din urma scade puternic. Acest fenomen va aparea peste cativa ani si pe autostrada A1, de exemplu pe zona de centura Arad sau tot la Sebes (dupa ce A1 va fi complet gata).

In statiunile de pe Valea Prahovei sau in Eforie Nord se observa acelasi fenomen. Acolo capacul este pus de trecerile de pietoni, care desigur sunt si ele aglomerate fix cand si drumul este aglomerat la maxim - adica in perioadele de week-end din concedii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Marius

Quote from: ciprebbe on July 31, 2014, 11:21:39 PM
Nu cumva e un giratoriu la intersectia spre Vintu?

Da, exista un sens giratoriu, deocamdata improvizat.

Cristi32

#16792
Salut! Aveti niste fotografii recente de pe tronsonul de autostrada Timisoara - Lugoj Lot 2? Ar fi perfect daca ati insera si data pe fotografii?

RaduC

^^^câți sunteți și care-i antrenorul vostru?

În alta ordine de idei, inundațiile recente sunt un nou exemplu ce arată că prioritate zero ar trebui considerata Sibiu-Pitesti. Pierdem mult prea mulți bani pentru ca nu o avem decât vom  câștiga cu orice alt tronson de autostrada construit oriunde altundeva în țară

Ionut

#16794
Hai sa inchidem subiectul asta cu Sibiu-Pitesti versus orice alta autostrada. Nu v-ati saturat si voi?
Este super epuizat subiectul, l-am intors pe toate partile. Get over it.

Orice fel de mesaje legate de A1 Sibiu-Pitesti versus orice alta autostrada, vor fi sterse. Evident, daca avem noutati despre Sibiu-Pitesti sau alte discutii despre autostrada (fara versus X), atunci sunt mai mult decat binevenite. Multumesc!

PS: am pus asta si in reguli, sa nu va mirati daca va treziti cu posturile sterse. :cheers:

dorum

Quote from: Cristi32 on August 01, 2014, 09:05:29 AM
Salut! Aveti niste fotografii recente de pe tronsonul de autostrada Timisoara - Lugoj Lot 2? Ar fi perfect daca ati insera si data pe fotografii?

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg49868#msg49868

cutter

Nu știe nimeni ce oferte au fost pe Nădlac-Arad lot 2? Vreo sursă secretă? :) Mulțumim!

rudolf.s

Apropo Arad - Nadlac:

Autostrada "are grija" de mediu



QuoteARAD. Consorţiul de firme care oferă consultanţă pe autostrada Nădlac-Arad a anunţat că lucrările ce urmează a fi realizate vor ,,avea grijă" de mediu.

,,Pe autostrada Nădlac-Arad se vor executa lucrări pentru protecţia mediului, siguranţa circulaţiei, utilităţi, lucrări de protecţie a elementelor de biodiversitate, aşezări umane şi a peisajului", susţin aceştia. Reprezentanţii consorţiului ţin să precizeze că firmele constructoare s-au angajat în mod ferm să ofere protecţie calităţii aerului şi apei şi să conserve resursele şi biodiversitatea.
,,Impactul pe care construcţia autostăzii Nădlac – Arad îl are asupra mediului este atent monitorizat. Se vor monta panouri fonoabsorbante pentru diminuarea zgomotului şi se vor amplasa staţii permanente de monitorizare a calităţii aerului în zonele sensibile, în apropierea zonelor locuite aflate la o distanţă mai mică de 100 de metri de traseul autostrăzii şi în zona nodurilor rutiere. Pentru protecţia factorilor de mediu, apă şi sol se vor executa canale colectoare, rigole, canale de scurgere şi canale de drenaj, precum şi decantoare cu separatoare de uleiuri minerale si produse petroliere", au spus cei de la consultanţă.

Precedent periculos

Vorbele sunt frumoase, declaraţiile sunt optimiste, dar locuitorii din zona autostrăzii speră ca şi faptele să fie la fel. Nu de alta, dar există un precedent recent, întâmplat pe autostrada Arad-Timişoara, care combate toate declaraţiile de mai sus. Este vorba despre îngroparea a câtorva butoaie pline cu substanţe periculoase în imediata apropiere a şoselei de mare viteză, în zona localităţii Cruceni. Garda de Mediu a trimis o sesizare către Poliţie, iar oamenii legii au deschis un dosar penal pe numele muncitorului care a ascuns butoaiele cu pricina în pământ.


NGC

#16798
Quote from: cutter on August 01, 2014, 12:58:32 PM
Nu știe nimeni ce oferte au fost pe Nădlac-Arad lot 2? Vreo sursă secretă? :) Mulțumim!

1) Asocierea ASTALDI SPA - MAX BOEGL ROMANIA SRL: 89.348.287,55 RON fara TVA, deci 20,024,268.84 EUR fara TVA
2) STRABAG SRL: 94.445.515,26 RON fara TVA, deci 21,166,632.73 EUR fara TVA
3) Asocierea SC SYLC CON TRANS SRL - SC OPR ASFALT SRL - SC LUCA WAY SRL: 109.444.282,49 RON fara TVA, deci 24,528,077.65 EUR fara TVA

Valoarea estimată a contractului: intre 119,316,692.33 si 143,180,030.8 RON fara TVA, deci intre 26,740,630.28 si 32,088,756.34 EUR fara TVA

Cursul mediu folosit pentru transformare 1 EUR = 4,4620 RON, asa cum apare in anuntul original din SEAP.

dorum

oooo...ce veste buna :)
speram ca nu vor fi contestatii!!