Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 56 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

mentenanta la 2 poduri peste Mures ar costa mult mai mult. In primul rand rosturile de dilatare ar tb refacute la fiecare 2-3 ani. Plus ca un pod are parapeti in plus.
Iar Muresul nu e dambovita, malurile raului trebuiesc si ele consolidate atat inainte cat si dupa pod pe distante de cateva sute de metrii, altfel, cand vine viitura face praf totul.

Acel deal probabil va fi ras in stilul Aciliu, dar cred ca nu vor fi alunecari la fel de mari: Acest deal e impadurit!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

shamanu

Quote from: igorashu on June 19, 2014, 01:40:50 PM
Ei, hai... am intrebat, n-am dat cu parul.
Reformulez: vede cineva o alta solutie/alt traseu, in aproximativ acelasi buget, dar care sa nu implice inghesuirea autostrazii in dealul ala?

da.... se pate face peste drumul existent pe piloni si/sau grinzi transverale si nu se mai sapa in pretiosul deal decat putin :lol:

dorel

#16142
Quote from: shamanu on June 19, 2014, 02:12:59 PM
da.... se pate face peste drumul existent pe piloni si/sau grinzi transverale si nu se mai sapa in pretiosul deal decat putin :lol:

eee.. tot trebuie taiat din deal. e prea abrupt si nu se risca sa aiba caderi de pe versant in autostrada. nu se merita. Liliecii probabil isi vor gasi alta casa. Poate-i primeste Dan la el in cort la anu.

adiarc

up date de astazi-Impregilo
am vrut sa vad , mai ales , cum stau cu asfaltatul..au avansat cam 2, max 3 km...dar pe ambele sensuri
de asemenea , un lucru bun . , este faptul ca folosesc o masina ce asfalteaza un sens , dintr-o sg trecere
aceea masina face cam 1 km /zi...dar in fiecare zi a plouat , mai mult sau mai putin..chiar si acum a inceput sa picure





















"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc















drumul a inceput sa fie tot mai rau si ploaia se intetea...asa ca m-am intors
atat pt moment
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

igorashu

Quote from: shamanu on June 19, 2014, 02:12:59 PM
da.... se pate face peste drumul existent pe piloni si/sau grinzi transverale si nu se mai sapa in pretiosul deal decat putin :lol:
"pretiosul deal"?:)
Uite d-asta e Elvetia un brand. Nu e padure, nu e decat un delusor golas, dar n-au facut debleu.
Ma rog, sunt si alte mentalitati, dar nu e topicul sa dezbatem asta;)

Stiu ca traseul e batut in cuie asa cum a spus Delacroix, dar imi pare rau ca se construieste pentru multi ani de-acum inainte si solutia e ceva de genul "hai s-o inghesuim si p-asta acolo".

frunzaverde

#16148
^ Comparatie mere cu pere nu-si are locul. Elvetia are un PIB pe cap de locuitor de fix 10 ori mai mare decat Romania, ceea ce permite ca banii investiti in infrastructura sa fie cu mult mai multi ca cei disponibili in Romania. In plus, Elvetia nu este fortata sa-si incropeasca o retea de autostrazi practic contra-cronometru - in momentul asta pot construi fara sa se scandalizeze nimeni cate 10-20 km/an, constructii intr-adevar costisitoare si impresionante, dar, cu efect relativ mic global. Asta pentru ca grosul retelei e finalizat, si, in plus, tara nu e tara de tranzit. Romania n-are luxul asta - e nevoie de cateva mii de km in urmatorii 10 ani - asa ca o sa se aleaga solutiile tehnice cele mai ieftine posibile, acolo unde e posibil. Nu exista alta solutie.

Cat de tunelul cut-and-cover, de altfel, pun pariu ca Impregilio regreta in fiecare zi ca n-a facut ceva de genul ala de la bun inceput. Acum ar fi avut lucrarea gata si livrata, si i-ar fi costat, pana la urma, mult mai putin decat i-a costat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

Decat riscurile si dezastrul de pe lot 3 mai bine un pod acolo la soimus sau...un cut&cover. Podurile nu sunt asa sperietoare. Doar sa ne gandim cate poduri peste mures la sebes-turda.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Impregilo a avut o tactica inca de la licitatie. Doar ca sau lovit de o nuca grea de spart....cnadnr.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

Ce bine arată soluția din Elveția!

Partea cea mai tristă este că aveam bani să facem cele mai scumpe soluții pentru autostrăzile construite din fonduri europene pe actualul exercițiu financiar.

La final se vor pierde 700-1000 mil € pe axa "autostrăzi", pentru care cofinanțarea statului român ar fi putut fi (cu top-up) doar 5%.

Ca exemplu (scos repede din burtă) dacă alegeam cele mai bune și scumpe și future-proof soluții am fi avut prețul, probabil:
- pe Lugoj-Deva 2-4: în loc de 347 mil €, poate ar fi costat 550 mil € - asta însemnînd un efort suplimentar pentru statul român de doar 10 mil euro
- pe Orăștie-Sibiu lot 3: în loc de 143 mil €, poate ar fi costat 250 mil € - asta însemnînd o cheltuială în plus pentru stat de 5 mil euro

Așa, banii ăia europeni se pierd pur și simplu și stăm să facem deep-mixing și mega-exacvații.

Știu, nu-mi explicați cauzele:
- DIWI
- SF-uri prost făcute
- cerința statului de a alege soluțiile veșnic cele mai ieftine (pe Lugoj-Deva s-a ajuns la o excepție cu ecoductele - inclusiv un tunel forat, adică "oau!" pentru România - numai la presiunile Comisiei Europene + World Wildlife Fund)

Dar tot e trist!

adiarc

legat de Impregilo.......ma bucur ca li se infunda incetul cu incetul
dupa ce au pierdut claim-urile legate de lotul 3 din Orastie-Sibiu, au pierdut si la canalul Panama , unde au cerut peste 1 mld de euro...si au primit doar aprox 100 de mil......
cand o iei in freza asa tare , la nivel international , se afla in toata lumea ca ai vrut sa tragi teapa....asta e cuvantul - TEAPA...
daca o gafeaza din nou ( pe lotul 3 din Orastie-Sibiu , pe lotul din Lugoj-Deva ....si sper ca vor pierde primul lot din Sebes-Turda ) , toata Europa si lumea vor afla...si Salini poate pune linistit lacat pe usa , ca nu mai prinde nici o lucrare , in tarile civilizate....
cu putin noroc , practicile lor vor tine , in lumea a treia
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

igorashu

#16153
Quote from: frunzaverde on June 19, 2014, 04:22:56 PM
Comparatie mere cu pere nu-si are locul. Elvetia are un PIB pe cap de locuitor de fix 10 ori mai mare decat Romania, ceea ce permite ca banii investiti in infrastructura sa fie cu mult mai multi ca cei disponibili in Romania. In plus, Elvetia nu este fortata sa-si incropeasca o retea de autostrazi practic contra-cronometru - in momentul asta pot construi fara sa se scandalizeze nimeni cate 10-20 km/an, constructii intr-adevar costisitoare si impresionante, dar, cu efect relativ mic global. Asta pentru ca grosul retelei e finalizat, si, in plus, tara nu e tara de tranzit. Romania n-are luxul asta - e nevoie de cateva mii de km in urmatorii 10 ani - asa ca o sa se aleaga solutiile tehnice cele mai ieftine posibile, acolo unde e posibil. Nu exista alta solutie.

Cat de tunelul cut-and-cover, de altfel, pun pariu ca Impregilio regreta in fiecare zi ca n-a facut ceva de genul ala de la bun inceput. Acum ar fi avut lucrarea gata si livrata, si i-ar fi costat, pana la urma, mult mai putin decat i-a costat.
Daca am considera resursele interne, nu ne-am permite nici macar o pereche de nadragi scurti, corect. Dar avem acces la niste fonduri (pe care nu le putem cheltui...).

In ce priveste "contra-cronometru" sunt de acord ca trebuie sa construim repede, dar sa nu uitam ca graba strica treaba - asta s-a vazut si pe Arad-Timisoara.
Ca nespecialist, unele solutii alese imi dau impresia ca de dragul de-a face lucrurile cat mai repede se fac niste compromisuri care mai tarziu isi vor arata efectele.

Quote from: cutter on June 19, 2014, 04:37:52 PM
Partea cea mai tristă este că aveam bani să facem cele mai scumpe soluții pentru autostrăzile construite din fonduri europene pe actualul exercițiu financiar.
Exact la asta ma gandeam.

radutm

@adiarc: super poze! multumesc de efort! dupa tine cat % din Lot 3 e gata si cat ar mai fi de asfaltat?
cont inchis