Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 65 Guests are viewing this topic.

dorum

Lugoj - Deva lot3 11.05.2014

Teloxim decoperteaza ceva insa relativ slabut:




















alin_simeriaveche

^^e mai bine decat nimic. salini asteapta sa termine impregilo lotul 3 ca sa duca utilajele si oamenii pe lotul 2 Lugj Deva, apoi se vor apuca si ei de treaba

Archi

^ Sper sa nu fie asa ca vom avea destul de mult de asteptat pana termina lotul 3. Nu cred in termenul de noiembrie 2014, mai degraba primavara viitoare.

FRS

Care utilaje? Impregilo nu are nimic al lor pe pe Orastie - Sibiu. Totul apartine subcontractorilor.

alin_simeriaveche


marcelbanu

#15335
Nu știu care este politica CNADNR-ului...

Mă refer la standardele de construire ale autostrăzilor.
A1 Deva - Sebeș și A3 Turda - Gilău sînt tronsoanele parcurse de mine în drum spre Cluj Napoca.

Fac o comparație între A3 și A1...

A3 Turda - Gilău
Adică una dintre cele mai scumpe autostrăzi din România construită de o firmă americană are cele mai mari lacune posibile:
- ieșirea spre Alba Iulia și București este anunțată cu un panou verde corespunzător situat la 2.000 de metri, apoi încă unul minuscul chiar în ramificație; noaptea, dacă ratezi primul panou pe cel de-al doilea nici nu ai cum să-l observi și treci în goana mare ratînd ieșirea spre Alba Iulia, Sebeș, Deva, Arad fiind nevoit să mai mergi pînă la Cîmpia Turzii...
- numerotarea kilometrilor se face începînd de la Turda spre Gilău de la zero, ajungînd la Gilău la kilometrul 50 parcă;
- lipsa oricărui panou informativ cu numărul de kilometri rămași de parcurs pînă la Cluj Napoca, Huedin, Oradea, Zalău sau Tîrgu Mureș, Sighișoara, Brașov...
- lipsa telefoanelor de urgență de pe parcursul autostrăzii și mai ales a distanței și sensului pînă la primul telefon...
- lipsa panourilor antiorbire;
- trafic auto foarte slab...

A1 Deva - Sebeș...
- fiecare ieșire este presemnalizată din mie-n mie de metri începînd cu 3.000 iar la ramificație există două indicatoare montate pe un stîlp, un panou verde cu direcția înainte spre Sibiu sau Nădlac (depinde de sens) iar altul albastru indicînd ieșirea spre Simeria, Hațeg, Petroșani sau Orăștie, Sebeș;
- există, chiar dacă nefuncționale încă, telefoanele de urgență inclusiv plăcuțele cu indicația sensului și distanței rămase pînă la cel mai apropiat telefon;
- există patrulă de siguranță cu Dacia Logan;
- există panouri cu distanța rămasă de parcurs pînă la Lugoj, Timișoara, Arad, Nădlac sau Orăștie, Sebeș, Sibiu, București...
- numerotarea kilometrilor se face de la 0 (zero) începînd de la București, la Deva fiind scris pe plăcuță 368 (sper să nu mă înșel);
- există panouri antiorbire;
- există trafic destul de intens chiar și duminica adică azi, 11 mai 2014...

Pe ambele tronsoane lipsa unei stații PECCO...

Aceste fiind spuse ce se poate remedia,
avînd în vedere faptul că tronsonul A3 Turda - Gilău
a fost dat în exploatare cu mult timp înaintea tronsonului A1 Deva - Sibiu
și nici pînă astăzi nu s-au luat măsuri de remediere conform standardelor ?
Sau care sînt acele standarde ?

Mesaj identic trimis şi CNADNR:

"Mesajul dumneavoastra cu NR. 9550 a fost trimis cu succes.
Raspunsurile vor fi trimise prin E-mail sau corespondenta pe adresa dvs.
Va multumim !"
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

dorum

#15336
Evolutie a lucrarilor la Sanovita 1 Mar - 11 Mai 2014









vancouver

#15337
@marcelbanu: A3 Turda-Gilau este finalizata numai 97-98%. Ca urmare a rezilierii cu Bechtel, acestia au plecat fara sa mai finalizeze. Daca cei care au negociat rezilierea aveau minim de glagorie, atunci nu reziliau decat Suplacu-Bors (ceea ce nu era inceput fusese deja reziliat din 2011, de doamna Boagiu). Si atunci Bechtel termina 100% tronsonul 2b Câmpia Turzii - Gilau, incl. podul peste Somes, fara de care tronsonul Gilau-Nadaselu este inutil.

Pe A1 standardele sunt conforme si cu cerintele Uniunii Europene. De asemenea sa nu uitam, Deva-Sebes s-a licitat in 2010 si respectiv 2011, pe cand A3 Bechtel este un contract din 2003, asadar cu standardele la nivelul acelui an.

PS. Pentru finalizarea completa a ceea ce a ramas pe A3 CâmpiaT.-Gilau e nevoie de o noua licitatie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Cum a fost bifat ca "normal" dezastrul de pe autostrada Săliște – Cunța

Șova: Veniți să vedeți pe ce pământ se construiește.
Reporter: Și nu știați de la început cum e pământul?
Șova: S-a știut că asta, doar că e dificil...
Reporter: Păi, și nu se știa de la început că va fi dificil?

Impregilo: S-a proiectat inițial o soluție tehnică, după care s-a ajuns la concluzia că nu susține acea consolidare și se face un alt proiect de consolidare, o altă metodă de consolidare a terenului.

Șova (scuturându-și mâinile): Acum trebuie să fim și realiști. Dacă completul de arbitri le-au dat prelungire până pe 15 noiembrie, deci le-au dat 18 luni în plus față de aprilie 2013, înseamnă că lucrurile au fost chiar...

Reporter: Că aici sunt alunecări de teren se știa de la începutul șantierului

Șova: Se știa de pe la 1850. Problema este soluția tehnică, adică ceea ce încerc eu să vă spun. Pentru că mai supărat decât mine pe Impregilo nu mai e nimeni. Dar, în momentul în care arbitrii au spus că se justifică întârzierea tocmai din cauza condițiilor...

sursa: Turnul Sfatului

iuli

Quote from: Ionut on May 12, 2014, 08:31:05 AM

Șova[...] Pentru că mai supărat decât mine pe Impregilo nu mai e nimeni.[...]

Exemplu de tupeu de politician. Incepem sa semanam tot mai mult cu politicienii din vest, mai trebuie sa ne schimbam si noi ca si alegatori.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

isotech_ro

Quote from: Ionut on May 12, 2014, 08:31:05 AM

Șova: ... Pentru că mai supărat decât mine pe Impregilo nu mai e nimeni ...


sa va traduc acesta afirma'ie a retardatului ?!? este forma in care imbecilul CERE SPAGA de la Impregilo (imbecilo)

pasadia

Si totusi, de ce ne luam numai de constructor si nu spunem nimic de autorii SF-ului?

Ionut

Mai greu cu spaga prin Curtea de Arbitraj.
Eu sunt foarte curios daca se vor mobiliza si vor termina in noiembrie. Ca nu sunt deloc increzator ca vor termina. Mai ales ca Salini e si pe Lugoj-Deva.

iuli

Eu zic ca de mult timp ca cei care au facut SF-ul sunt sursa relelor. Procedura licitatiei e ca se face un SF, pe baza SF-ului se stabileste pretul de pornire a licitatiei, constructorul liciteaza in jos fata de SF, atat cat sa castige licitatie si sa aibe si profit, timpul e scurt ca se verifici tot SF-ul daca e bun sau nu sau unde poti jongla, contractul se atribuie si apoi incepe show-ul. Daca vrei sa modifici ceva la proiect trebuie sa o faci in maxim 10% din banii cu care ai castigat proiectul si sa nu schimbi drastic proiectul fata de SF. Daca in SF se alegea un tunel undeva mai la vale unde era mai stabil pamantul si un viaduct mai mic atunci pretul era putin mai mare de pornire a licitatiei si nu mai erau atatea probleme.

Eu zic sa incepem sa ii cautam de paduchi pe cei care au facut SF-ul, apoi pe cei care le-au aprobat si pe urma sa aruncam cu pietre in constructor, nu ca ei ar fi sfinti...
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

AFC

Cine alege solutia tehnica ? Este aleasa/sugerata de cel care face SF-ul sau de catre constructor? SF-ul are la baza studii geo, deci in ambele cazuri solutia ar fi trebuit aleasa in cunostinta de cauza si mai ales ar fi trebuit evaluata atent de autoritatea contractanta care in ambele cazuri este CNADR. Eu vad lucrurile asa :
SF - mai mult ca sigur facut pe genunchi, probabil pentru a se incadra in suma cu care au castigat licitatia
Impregilo - solutie tehnica care sa le permita sa castige licitatia fiind evident in cunostinta de cauza ca nu vor reusi sa se incadreze in  suma dar obtin smechereste o suplimentare ulterioara ( italian job )
CNADR - "mari profesionisti" in evaluarea ofertelor dar mai sigur pe mana cu cei care au facut SF-ul si cu constructorul.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell