Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 9 Guests are viewing this topic.

iuli

Am preferat decoamdata sa nu zic nimic pana nu se linistesc lucrurile. Intre portughezi si romani exista contracte si orice litigii se rezolva in tribunalele comerciale conform legilor in vigoare. E treaba lor. Daca portughezii nu mai vor sa lucreze cu romanii e alegerea amandoura, contractul cu CNADR trebuie dus la capat, daca nu vor veni consecintele, penalizari sau renuntarea la contract. Asa ca romanii aleg ce sa faca, fac treaba singuri mai departe, aleg un nou partener sau rezolva divergentele cu portughezii si merg mai departe.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

coco.serban

Salut si pentru mine e primul post:D

Stau si ma uit , citesc si nu am inteles postul adminului in care spunea de politica. Eu unul nu am vazut nimic politic, sau daca a fost, sa-mi explice si mie ca eu nu-mi dau seama.

E imposibil sa nu faci politica cand A1 se construieste politic. Parerea mea e ca poti spune si scrie de politica, atata timp cand nu deraiezi de la obiectivitate.

Aici cu firma portugheza nu stim ce s-a intamplat , poate nu au lucrat baietii, poate nu au putut sa justifice unele acte, poate au lucrat si nu au fost platiti, dar una este clara, cel putin 20 firme vor veni in max 2 zile dupa un anunt ca se cauta companii care sa construiasca.

Ionut

Quote from: coco.serban on May 04, 2012, 05:20:50 PM
Parerea mea e ca poti spune si scrie de politica, atata timp cand nu deraiezi de la obiectivitate.

"Obiectivitatea" este o chestiune strict subiectiva. :) Deci fara politica.

QuoteAici cu firma portugheza nu stim ce s-a intamplat , poate nu au lucrat baietii, poate nu au putut sa justifice unele acte, poate au lucrat si nu au fost platiti, dar una este clara, cel putin 20 firme vor veni in max 2 zile dupa un anunt ca se cauta companii care sa construiasca.

Mie nu mi se pare normal sa inlocuiasca asa simplu partenerul. La urma urmei, din cat inteleg eu din sistemul de licitatii publice, criteriile si scorul final dupa care s-a atribuit contractul pentru autostrada a fost realizat de ambii parteneri, atat de Romstrade cat si de Monteadriano. Si daca pleaca unul din ei, nu e firesc pur si simplu sa vina un altul, poate nu e la acelasi nivel sau poate cine stie... poate vine Romstrade cu o firma "de apartament", un simplu subcontractant care nu poate sa faca treaba. Si tot asa.

Ce scrie in contractul dintre JV si beneficiar, adica CNADNR? Daca se "rupe" joint venture-ul se reziliaza contractul dintre beneficiar si executant sau cum?

bogdymol

^ Cel mai corect consider ca e in felul urmator: s-a facut un grafic de lucrari (orice lucrare are asa ceva). Daca lucrarile sunt intarziate cu (sa zicem) 2 saptamani MT va trimite o notificare companiei (Romstrade in acest caz). Daca situatia nu e remediata si lucrarea e in urma cu (sa zicem din nou) cu 6 saptamani contractul e reziliat. Romstrade, ca titulara de contract, pentru a nu-i fi reziliat contractul, nu are decat sa construiasca autostrada in conformitate cu graficul si normele de calitate. Daca nu... la revedere.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

#1504
@bogdymol: asa ar fi normal... :)
@delacroix: de unde sunt cifrele astea? de pe ce segment?

---

Daca doriti sa revedeti - Autostrada A1 Timisoara-Lugoj lot 1 si Lugoj-Deva lot 1 (Balint-Dumbrava):
http://www.youtube.com/v/tukn7HX2b24

delacroix

Mii de scuze!
NADLAC-ARAD ,cumulat pe ambele sensuri, probabil doar tranzit(?).

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

delacroix

NADLAC-ARAD

Trafic total pe tip de vehicul /Valoare Unitate Obs. 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2020
Valori de trafic, Veh/zi ambele sensuri
Segmentul 1
Autoturism 1 veh/zi 5.412 5.182 5.698 6.480 6.285 6.374 6.553 6.671 6.788 6.905 7.022 7.510
Furgoneta 1 veh/zi 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Microbuz 1 veh/zi 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Autobuz 1 veh/zi 134 133 138 143 145 144 142 145 147 149 151 156
Autocamion
2 osii 1 veh/zi 278 314 327 322 278 285 298 312 327 343 360 412
3&4 osii 1 veh/zi 180 204 212 208 180 185 193 202 212 222 233 267
5+ osii 1 veh/zi 816 923 960 944 817 837 875 917 961 1.008 1.057 1.210

Ionut

Cifrele alea de pe Nadlac-Arad?! Hm, mi se pare mie sau sunt foarte mici? :dunno:

delacroix

Quote from: Ionut on May 05, 2012, 09:47:33 AM
Cifrele alea de pe Nadlac-Arad?! Hm, mi se par mie sau sunt foarte mici? :dunno:
S-ar putea sa fie doar tranzit, dar sunt date de la CESTRIN, masuratori (2005) si predictii.

Ionut

Aha, daca e doar tranzit atunci are sens. Nu cred sa fie sub 10.000/zi momentan... drumul mi se pare destul de aglomerat. Nu atat de aglomerat precum Deva-Sibiu, de exemplu, insa suficient de aglomerat.

Ai ceva vesti/date de la recensamantul (sau cum s-a numit?) de acum 2-3 ani? Nu dau publicitatii acele date? Pe mine chiar in ziua aia m-au prins in trafic la Cluj, la Floresti. M-au intrebat de unde vin si unde ma duc. Si la intoarcere m-au intrebat din nou. :lol:

delacroix

Bag seama ca datele din 2010 inca se proceseaza. Insusi ditamai MT face studii pe baza recensamantului din 2005!!!
Cat priveste valorile de trafic, poate doar tranzit.
Ce constatam noi, empiric, pe DN-uri poate fi inselator. La drumuri 1+1 e greu sa depasesti 10000 MZA. Pur si simplu nu incap masinile! La 2+2 maxim 20000 MZA(2x1=2). De aici si "legenda" ca autostrazile sunt rentabile doar la >20000 MZA.

bogdymol

Quote from: delacroix on May 05, 2012, 10:04:26 AM
La drumuri 1+1 e greu sa depasesti 10000 MZA. Pur si simplu nu incap masinile

Noi am reusit sa depasim 10k MZA :) La intrarea in Arad dinspre Deva, pe drum 1+1 traficul e in jur de 20000 :D

Quote from: delacroix on May 05, 2012, 10:04:26 AM
La 2+2 maxim 20000 MZA(2x1=2). De aici si "legenda" ca autostrazile sunt rentabile doar la >20000 MZA.

Din cate stiu eu autostrazile sunt recomandate peste valoarea de 16000. Si nu e corect sa spui ca un drum 2+2 (o autostrada) are capacitatea dubla fata de   un drum cu o banda pe sens. O autostrada normala (2 benzi / sens + banda de urgenta) duce pana pe la 80-100000.

Daca vreti mai multe discutii pe tema aceasta il invit aici pe ChrisZwolle de pe SSC ca se pricepe mai bine la studii de trafic.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

delacroix

#1513
Quote from: bogdymol on May 05, 2012, 10:25:51 AM
Noi am reusit sa depasim 10k MZA :) La intrarea in Arad dinspre Deva, pe drum 1+1 traficul e in jur de 20000 :D

Din cate stiu eu autostrazile sunt recomandate peste valoarea de 16000. Si nu e corect sa spui ca un drum 2+2 (o autostrada) are capacitatea dubla fata de   un drum cu o banda pe sens. O autostrada normala (2 benzi / sens + banda de urgenta) duce pana pe la 80-100000.

Daca vreti mai multe discutii pe tema aceasta il invit aici pe ChrisZwolle de pe SSC ca se pricepe mai bine la studii de trafic.
Noi reusim acolo unde altii esueaza. Regretabil e ca invers se intampla mult mai des.
Recomandat nu "rentabil". Greseala mea: cand am scris 2+2 m-am referit la drum normal cu doua benzi pe sens. E ca la militari: Cum generalii nu sunt ofiteri asa si autostrada nu e 2+2.
Ar fi interesant! Dar nu cred ca ChrisZwolle e la curent cu datele noastre de trafic.

nenea_hartia

Quote from: coco.serban on May 04, 2012, 05:20:50 PM
Stau si ma uit , citesc si nu am inteles postul adminului in care spunea de politica. Eu unul nu am vazut nimic politic, sau daca a fost, sa-mi explice si mie ca eu nu-mi dau seama.

E imposibil sa nu faci politica cand A1 se construieste politic. Parerea mea e ca poti spune si scrie de politica, atata timp cand nu deraiezi de la obiectivitate.
Nici eu n-am înţeles. Dacă pentru ceva atât de banal (şi plauzibil, din punctul meu de vedere) se ameninţă cu banarea...  :(
În fine, nu e forumul meu, probabil astea-s regulile.

Quote from: Ionut on May 03, 2012, 06:18:19 AM
Multumesc de poze nenea_hartia! Felicitari ca ai reusit sa rezolvi buba cu Varsandul, sigur a fost si mana ta pe-acolo. Si poate rezolvi si cu restul de semne cu probleme. :cheers:
Pentru restul, din păcate, rezistenţa e mult mai mare, pentru că una e să dai cu un pic de vopsea pe o literă şi alta să schimbi indicatoare pentru care s-au plătit bani. S-a sugerat că Zona Industrială Nord ar fi chiar acolo, că ar exista un PUZ pentru ea dar nu e construită încă, sau că Falcă ar fi cel care a decis să se numească aşa. Pentru cele cu ,,Ieşire Est" lumea dă din umeri. Ce mă uimeşte e că unii din cei care ar putea obliga la corectare sunt chiar arădeni, dar se pare că nu le pasă.

Quote from: nenea_hartia on May 02, 2012, 10:42:00 PM
- pasaj pe DJ709G (I) peste A1 la Turdaş, km 10+000; credeţi-mă, pentru că din poze nu se vede, nu e genul de pasaj obişnuit din beton al unui drum secundar peste autostradă. Practic, DJ709G rămâne acolo unde este, dar A1 este excavată sub el. Debleul e enorm. Promit să revin curând cu poze mult mai clare:
Bun, am revenit. Sper că acum se observă mai bine cât de mult s-a excavat. Dar, văzând lucrările din alte părţi şi de aici, lucrări care par să fi pornit doar acum câteva luni (pasajul nici măcar nu e început, debleele nu sunt terminate, iar terasamentul lipseşte cu desăvârşire), încep să am dubii serioase că Orăştie-Simeria se poate termina în octombrie:

- spre Simeria:




- spre Orăştie:



- aici se va construi pasajul pe DJ709G: