Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

mariansb

Quote from: ciprebbe on May 03, 2012, 08:48:27 PM
da mult mai umblii nenea :P:P   ( ai filmarea cu viaductul de pe A3 de la Gilau ..ca tot il asteptai)

De umblat ,umblam multi,dar lui nenea i se si permite sa intre peste tot  si sa mai faca si poze;)
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

Ionut

Quote from: nenea_hartia on May 03, 2012, 08:28:33 PM
@ionut, desfă şampania, e pagina 100.

:drunk: Se rezolva si in direct cand ne (mai) intalnim prin tara! Aviz amatorilor. :D

Ionut

QuoteNu-i liniste pe autostrada
Una dintre firmele care lucrează pe autostrada Nădlac-Arad a abandonat şantierul, după ce nu a primit banii cuveniţi.

Licitaţia pentru realizarea şoselei de mare viteză a fost câştigată de consorţiul S.C. Romstrade S.R.L. – Monteadriano Engenharia e Construcao S.A. Prima este firma românească ce intră dintr-un necaz în altul, iar cea de a doua este o societatea din Portugalia. Reprezentanţii Monteadriano au decis să se retragă de la lucrarea câştigată, după ce, se pare, ar fi fost înşelaţi de către românii noştri.

CNADNR a plătit către acest consorţiu nu mai puţin de 22 de milioane de euro. Banii ar fi trebuit împărţiţi între cele două societăţi, dar Romstrade, fiind lider de proiect şi încasatorul fondurilor, a ,,uitat" să achite cota către firma portugheză.

Banii au fost cheltuiţi, aşa că vest-europenii au luat o hotărâre dramatică, cel puţin pentru noi, arădenii (şi nu numai) care aşteptăm finalizarea autostrăzii: şi-a luat utilajele, şefii de şantier şi muncitorii şi au plecat, abandonând lucrarea.

Contactat pe marginea acestui subiect, Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat că ,,nu ştiu despre această plecare, iar ministerul nu este interesat de ce face consorţiul în interior. Noi am achitat facturile, suntem cu plăţile la zi, ne-am respectat contractul, aşa că aşteptăm acelaşi lucru din partea constructorului.

Romstrade este titularul proiectului, aşa că această firmă a eliberat şi încasat facturile. Nu ştiu ce se specifică în contractul dintre firmele care formează consorţiul, dar un lucru ştiu sigur: pe autostrada Nădlac-Arad, lotul I, trebuie turnat asfaltul până la finele acestui an, iar anul viitor lucrarea trebuie finalizată şi predată".

sursa: Aradon

Cristi232

 >:(

beah...romstrade...
portughezii au plecat pt ca au muncit degeaba si li s-a spus in fata: "acum au venit ai nostri la putere, oricum, asa ca "caramba" din Romania!
:fence:

bogdymol

Quote from: Cristi232 on May 04, 2012, 09:11:16 AM
>:(

beah...romstrade...
portughezii au plecat pt ca au muncit degeaba si li s-a spus in fata: "acum au venit ai nostri la putere, oricum, asa ca "caramba" din Romania!
:fence:

Asa nu-mi plac postarile tale cu tenta politica...

Cum adica "acum au venit ai nostrii la putere"? Pe Arad-Nadlac lot 1 probleme sunt de cand a inceput santierul, deci nu are nici o legatura cu faptul ca s-a inceput in Guvernul Boc, s-a continuat in guv. Ungureana si acum vine guv. Ponta. Se pare ca Ministerul Transporturilor e cu platile la zi, iar din punctul meu de vedere toata vina e a companiei Romstrade. Din pacate nu cred ca pupam noi lotul asta pana in Aprilie 2013... :(
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Cristi232

#1490
Nici mie nu-mi plac, dar eu privesc obiectiv, n-am cum sa nu vad realitatea.
Daca tu crezi ca-i intamplatoare plecarea portughezilor acum, eu nu pot sa cred asa ceva.
Ce poate face o firma porugheza care a fost inselata in contract?
Eu stiu cui se adreseaza si ce corespondenta va mai avea in Ro, acela cui i s-a adresat.
None.

Deci, repet, daca tu crezi ca autostrazile nu se construiesc politic, de catre politicieni, este treaba ta.
:)

Ionut

Nu cred ca bogdymol sau oricine altcineva neaga implicarea politicului in infrastructura. Asta nu inseamna ca trebuie sa avem posturi politice. Repet, comentam doar faptele politicului legate de infrastructura, nu facem divagatii inutile sau presupozitii care pot incepe discutii interminabile.

Deci te rog limiteaza-te strict la fapte, nu lucruri de genul "acum sunt ai nostri la putere". E primul si ultimul avertisment. La urmatorul se sterg comentariile politice. Si daca se repeta => ban. :)

Cristi232

Bine, portughezii au plecat acum, pt ca au asteptat 53 de zile sa fie efectuata plata muncii lor.
Fapta.
:)

Ionut

Asa e ok. ;) Fara politica, fara lamentari, fara presupuneri aiuristice. Doar fapte si opinii/pareri personale cat de cat argumentate.

Legat de asta am o intrebare pentru nenea_hartia si altii care au practica pe felia asta: cam care sunt cutumele in astfel de contracte joint venture cand vine vorba de decontarile intre parteneri? Evident ca fiecare contract de tip joint venture poate avea termeni diferiti, insa ma gandesc ca sunt niste practici general valabile. De exemplu: plateste CNADNR suma de X in contul liderului de proiect, la [...] zile de la plata liderul de proiect plateste procentul de [...] partenerului. Trebuie sa fie niste proceduri clare. Are cineva detalii? Poate chiar strict legate de acest contract, cum isi impart banii.

delacroix

Quote from: Ionut on May 04, 2012, 11:02:27 AM
Legat de asta am o intrebare pentru nenea_hartia si altii care au practica pe felia asta: cam care sunt cutumele in astfel de contracte joint venture cand vine vorba de decontarile intre parteneri? Evident ca fiecare contract de tip joint venture poate avea termeni diferiti, insa ma gandesc ca sunt niste practici general valabile. De exemplu: plateste CNADNR suma de X in contul liderului de proiect, la [...] zile de la plata liderul de proiect plateste procentul de [...] partenerului. Trebuie sa fie niste proceduri clare. Are cineva detalii? Poate chiar strict legate de acest contract, cum isi impart banii.
Personal cred ca nici macar nu e vorba de contract. Pur si simplu Romstrade, beneficiind de "inside information", au bagat la decontare doar situatiile lor care erau exact pe suma platibila de CNADNR. Cand s-au trezit si prtughezii nu mai erau bani.


Rufus Dexter

Salutare,

As vrea sa incurajez si eu politica forumului acestuia de a nu face politica. :)
Asta de la un om (eu) care e chiar interesat de politica, dar in multe cazuri e nevoie de concentrare si nu de zgomot de fond. :)
M-am inregistrat (si) aici pentru ca "dincolo" se face politica si se face rau.  >:(

Faptele si pozele sunt mult mai interesante - un mare multam tuturor celor care se gandesc sa impartaseasca cu noi informatiile legate de evolutii si evenimente.


Ionut

Quote from: Rufus Dexter on May 04, 2012, 11:41:43 AM
Faptele si pozele sunt mult mai interesante - un mare multam tuturor celor care se gandesc sa impartaseasca cu noi informatiile legate de evolutii si evenimente.

Ma bucur sa aud/citesc asta. Bine ai venit! :cheers:
Poate ne incanti si cu updateuri/stiri. :D

MHN

Quote from: Ionut on May 04, 2012, 11:02:27 AM
Asa e ok. ;) Fara politica, fara lamentari, fara presupuneri aiuristice. Doar fapte si opinii/pareri personale cat de cat argumentate.

Legat de asta am o intrebare pentru nenea_hartia si altii care au practica pe felia asta: cam care sunt cutumele in astfel de contracte joint venture cand vine vorba de decontarile intre parteneri? Evident ca fiecare contract de tip joint venture poate avea termeni diferiti, insa ma gandesc ca sunt niste practici general valabile. De exemplu: plateste CNADNR suma de X in contul liderului de proiect, la [...] zile de la plata liderul de proiect plateste procentul de [...] partenerului. Trebuie sa fie niste proceduri clare. Are cineva detalii? Poate chiar strict legate de acest contract, cum isi impart banii.
Cred ca nici nu ar putea fi vorba ca intre Romstrade si Monteadriano sa nu existe vreun contract.
Mai mult, normal mi s-ar parea ca intre parti sa fi existat un contract de tip "back-to-back", in care drepturile si obligatiile sunt share-uite aproape frateste, cu tragerea la raspundere a subcontractantului (Monteadriano daca Romstrade e lider) in mod direct de catre contractor (CNADNR).

sublimu

Salut la toata lumea. Ma bag si eu cu primul post pe forumul asta :

Cred ca punem problema gresit : "ca portughezii au plecat ", "aoleu ce se va intampla ?" "din nou nu va fi gata la timp" etc etc.

Sigur, informatiile din interior sunt binevenite dar "bottom line" e :
- exista un contract al cnadnr cu targeturi clare - daca nu se respecta se rezileaza (cu respectarea pasilor din contract : notificare etc). Pe contractul asta lucreaza cnadnr cu consultantul pe care il are. Ca unii au plecat, muncitori dati afara - asta e cancan. Daca graficul de lucrari nu se respecta se aplica clauzele din contract.

Si despre firmele romanesti (fara a discuta latura politica) : unele au succes - vezi UMB - altele nu - e normal sa fie asa pana la urma
Si falimentul face parte din joc ....