Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

Voi continua cu poze de pe acest Lot; deoarece lucrările nu se execută lângă DN1/DN7, s-a creat impresia că Impregilo nu ar lucra. Sper ca pozele de mai jos, făcute între km 63+600-65+000, să convingă de contrariul. Mobilizarea este exemplară.

- km 63+600; dincolo de acel deal este viaductul de la Aciliu, dar mult, mult mai jos. Vor trebui realizate excavări foarte mari:




- pozele următoare sunt făcute în sensul creşterii kilometrajului:







bogdymol

Ca de obicei, excelent reportaj nenea_hartia!  :gj:
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

nenea_hartia

Quote from: bogdymol on May 01, 2012, 09:28:52 PM
Ca de obicei, excelent reportaj nenea_hartia!  :gj:
Mai am. Mai suportă serverul? Doar trebuie să ajungem la asfaltul lui Straco...  :D
Mulţumiri actorilor reportajului: Astaldi, Impregilo, Straco, Porr şi Alpine (va urma).

valexandru

@nenea_hartia S-au apucat de lucru la tunel cei de la Astaldi?
:cheers: pt poze
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

udar


multumim nenea_hartie de poze sunt superbe si trebuie sa le urmaresc cu harta langa mine pentru ca sunt multe locatii  :lol:
asteptam si ce mai ai  serverul suporta ............

:cheers:

mariansb

Am trecut si eu pe drum ,azi dimineata,(ora 10)de la Alba la Sibiu,pe langa loturile 2,3,4 si se lucra peste tot
La cei de la Astaldi nu am vazut activitate in zona viaductelor ,ci doar spre lotul Impregilo
Nu s-au apucat de tunel Astaldi.
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

mariansb

Dupa excelentele poze puse de nenea_hartia,nu mai are rost sa pun aici pozele facute din masina.
Sper ca in curand sa imi furnizeze ceva " o sursa".
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

vchira

@nenea_hartia: super pozele! eu zic ca este incredibil ca in Romania se poate lucra asa..si mai ales la astfel de lucrari! mersi fain! o rugaminte am si eu..spunene cam cand pui pozele ca sa nu dau refresh aici ca idiotul ;) ... cea ce fac de vreo juma de ora  :D

valexandru

Quote from: vchira on May 01, 2012, 10:47:14 PM
spune-ne cam pui pozele ca sa nu dau refresh aici ca idiotul ;) ... cea ce fac de vreo juma de ora  :D
Si eu fac la fel ! :lol:
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

vancouver

#1420
Quote from: Ionut on May 01, 2012, 07:16:45 PM
Superbe pozele, ca de obicei! Multumim! :cheers:

Am si eu o intrebare legata de poza asta:


Vad acolo 4 culori diferite care corespund, cred, celor 4 turnari de beton. Mi se pare mie sau betonul are cumva o alta compozitie pentru ca mi se pare ca e o diferenta mare intre culori. Sau doar betonul este in faze diferite de uscare (curing, in engleza, parca ii spune)? Si o intrebare suplimentara: cum se leaga mai precis aceste 4 turnari intre ele astfel incat pila sa reziste la tensiuni, cutremure & stuff? Cele 4 turnari sunt legate practic doar de armatura sau la fiecare turnare se "sparge" betonul uscat cum se procedeaza cu capetele pilotilor?

Da, cele 4 turnari se leaga "doar" prin armaturi.

Structurile de beton armat se bazeaza:
- pentru compresiune in egala masura pe beton si armatura (adica la "apasarea gravitationala" = greutate proprie)
- exclusiv pe armatura pentru orice alte eforturi (întindere, taietoare, forfecare, sau mai simplu tot ceea ce nu este apasare gravitationala)

Asadar la seism, vânt si orice alte forte care nu sunt perfect verticale ORICE CLADIRE se bazeaza exclusiv pe armatura.

Care este atunci rolul betonului?
Cel mai important rol este de protectie. Atât protectie anticoroziva (betonul impiedica ruginirea otelului), cât si antifoc; la cladirile civile are si rol antifonic (intre etaje).
Pe de alta parte, la cele mai multe cladiri incarcarea cea mai importanta este cea gravitationala, mai ales la cladirile scunde. Aici betonul participa la preluarea acestei forte, cantitatea de otel putând astfel sa fie limitata la necesitatile antiseismice / antivânt. Astfel se foloseste foarte putina armatura (otelul este f. scump in comparatie cu betonul).
Prin diverse trucuri betonul este folosit insa indirect si pentru preluarea fortelor de intindere sau taietoare, si anume prin contributia sa la cresterea rezistentei armaturii. De ex. in stâlpi se pun etrieri, armaturi orizontale inchise (dreptunghiulare sau rotunde, dupa forma stâlpilor), care inconjoara armatura verticala de rezistenta. Cu ajutorul betonului care umple tot spatiul interior si al acestor etrieri, armaturile verticale sunt prinse ca intr-o menghina. Astfel intreaga structura are o rezistenta mult crescuta la toate tipurile de forte si pentru a obtine aceeasi rezistenta se pot proiecta structuri mult mai suple, cu consum mai mic de material.

Revenind la intrebare. Culoarea diferita arata intr-adevar ca acolo au fost mai multe turnari. Iar sus se vede manunchiul de armaturi care asigura continuitatea elementului "pila" intre turnari. Culoarea diferita nu prea are legatura cu calitatea betonului si nici cu vechimea lui. Ea este influentata de mai multi factori:
- cât de curate / murdare erau cofrajele
- cât de incolor a fost uleiul cu care au fost unse cofrajele inaite de a fi montate
- cat de uniforma este culoarea cimentului folosit pentru obtinerea betonului. Cimentul este obtinut din pietre naturale (calcar si argila), cu continut mai mare sau mai mic de diverse impuritati. Se mai adauga zgura sau cenusa de termocentrala. De aici rezulta un gri mai inchis sau mai deschis. De obicei nu se acorda o mare atentie obinerii unei culoari perfect identice de-a lungul productiei unui ciment de aceeasi calitate. Acolo unde acest lucru se cere, este posibil sa discutam de ciment mai scump. Daca se doreste obtinerea aceleiasi culori pe o durata mai mare (turnari separate), atunci se folosesc artificii, adica se adauga coloranti care isi impun nuanta, de ex. coloranti care duc spre alb laptos sau dimpotriva spre gri închis.

In cazul de fata e clar ca nu s-a impus prin proiect o culoare / nuanta egala sau daca s-a impus, au dat chix.

PS. Am uitat de cosmetica betonului: daca la turnare se fac greseli si nu se vibreaza bine betonul, apar segregări, adică locuri in care se vad pietrele din beton (agregatele), dar acolo nu a patruns si ciment / pasta de ciment sa umple spatiile dintre pietre. Pentru a corecta asta se face o asa-zisa "cosmetica". Pasta cu care se face cosmetica are si ea o nuanta diferita - respectiv trebuie un superspecialist daca se doreste obtinerea aceleiasi nuante. Pasta se aplica ca o tencuiala / glet si acopera o suprafata mai mare sau mai mica. Daca se acopera o etapa intreaga de turnare, atunci acea etapa va avea o nuanță diferita. Daca se face numai local, avem o mâzgăleală locala...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nenea_hartia

#1421
@vancouver: mulţumesc pentru explicaţii!

Scuze tuturor! Folosesc imageshack free şi am depăşit cota alocată, aşa că uploadez acum poză cu poză, nu la pachet.

@mariansb: mulţumesc că ai răspuns tu în legătură cu tunelul.

----------------------------

Să trecem repede peste Orăştie-Sibiu Lot 2, antreprenor Straco:

- lucrări anemice la pasajul peste CF Sibiu-Deva, km 44+820:



- podeţ casetat la km 44+690:



- podeţ casetat la km 34+415:



- alte lucrări:



Acum Orăştie-Sibiu Lot 1, antreprenor Strabag:

- au început lucrările şi la km 21+000, la podul peste râul Pianu; vedeţi aici situaţia din 14 aprilie:



- lucrări de arheologie la aceeaşi poziţie:



valexandru

@nenea_hartia Pai foloseste flickr daca ai cont de yahoo sau picassa daca ai de google.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

ciprebbe

@nenea_hartia excelente poze...mii de multumiri.....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nenea_hartia

- vedere a autostrăzii în zona km 16+000-17+400:





- excavări la km 17+400:





- terasamente la km 16+600: