Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 67 Guests are viewing this topic.

alin_simeriaveche

#13215
Asta discutam pe faceboock cu rocklee acum cateva minute, cred ca inca nu s-au apucat de treaba pt ca inca recalculeaza si se intreaba: Bă! Oare cum de ne-a dat nouă prețul acela? Hai sa mai calculăm odată
Sper sa stiu corect, dar eu stiu ca atunci cand depui oferta pentru un lot, la dosar sunt specificate si materialele, utilaje, preturi materialelor, etc? As fi curios sa vad ce fel de chestii au trecut acolo de le-au iesit pretul acela. Sper sa nu facă ca românu de tip comunist: las ca ne-a mai ramas ceva material de acolo, utilajele sunt bune de pe Tm-Lg, mai imprumutam ceva de la un prieten :) :D

Ionut

M-am angajat avocat la UMB: poate deseneaza (adica proiecteaza).
Sunt funny, nu? Pe Giarmata-Izvin s-au miscat mult mai repede din ce-mi aduc aminte.

florin74

Quote from: Ionut on January 07, 2014, 06:15:49 AM
M-am angajat avocat la UMB: poate deseneaza (adica proiecteaza).
Sunt funny, nu? Pe Giarmata-Izvin s-au miscat mult mai repede din ce-mi aduc aminte.

Pentru ca au castigat cu un pret normal.

Cat timp aici au venit cu un pret de dumping, cam greu sa-i dea drumul rapid. Proiectarea este de 6 luni, contract semnat pe 1 august, deci pe 1 februarie ar trebui sa inceapa. Am mai postat cu o luna in urma, au o scrisoare de garantie de 10% (aprox 40 mil), contractul cred ca e de 400 mil, urmatoarea oferta era a lui STRABAG la circa 520-530 mil lei. Problema pe care si-o pun este : ce facem, nu executam contractul si pierdem doar garantia de 40 mil si sanatate si virtute, s-au executam  contractul si venim cu mai mult de 40 mil de lei de acasa. Cred ca acum calculeaza sa vada pe ce varianta pierd mai putin, si oricum daca execua contractul s-ar putea sa avem niste surprize neplacute privind respectarea standardelor si cerintelor impuse. Oricum este o mare surpriza cum au reusit sa intoarca decizia CNSC in instanta, in aceea decizie se spunea clar ca nu au putut justifica pretul neobisnuit de mic, (explicatia UMB : ca fac economii la Centru de Intretinere).

rocklee

cred ca vor da drumul la lucru pina la urma pentru ca au luat si prima transa din bani ...numai apoi sa avem putina rabdare  :D....

florin74

Quote from: rocklee on January 07, 2014, 08:51:32 AM
cred ca vor da drumul la lucru pina la urma pentru ca au luat si prima transa din bani ...numai apoi sa avem putina rabdare  :D....

Stai linistit, ca pot sa dea banii inapoi.
S-au mai vazut cazuri, de exemplu au platit la FCC-ALPINE-STRACO pe Vintu Simeria un avans de 120 mil lei (sau 150 mil nu mai retin exact) si au fost nevoiti sa rezilieze contractul si sa-l incheie cu SWIETELSKY STRABAG. Avansul cred ca se plateste si pe baza unei scrisori de garantie returnare avans, nu stiu exact cum este incheiat contractul, dar plata avansului nu garanteaza si inceperea lucrarilor.
Oricum, chestiunea cu plata avansului a fost facuta in urma presiunilor AMPOST, care spre sfarsitul anului aveau un risc major de dezangajare.

Ionut

Quote from: florin74 on January 07, 2014, 08:38:34 AM
Oricum este o mare surpriza cum au reusit sa intoarca decizia CNSC in instanta, in aceea decizie se spunea clar ca nu au putut justifica pretul neobisnuit de mic, (explicatia UMB : ca fac economii la Centru de Intretinere).

:lol: Pai ce economii poti face la un CIC? Poate il fac din carton. :| Sunt foarte curios ce vor face pe acest segment. FOARTE curios.

florin74

#13221
Quote from: Ionut on January 07, 2014, 10:16:11 AM
Quote from: florin74 on January 07, 2014, 08:38:34 AM
Oricum este o mare surpriza cum au reusit sa intoarca decizia CNSC in instanta, in aceea decizie se spunea clar ca nu au putut justifica pretul neobisnuit de mic, (explicatia UMB : ca fac economii la Centru de Intretinere).

:lol: Pai ce economii poti face la un CIC? Poate il fac din carton. :| Sunt foarte curios ce vor face pe acest segment. FOARTE curios.

Sau poate il fac virtual :lol:. Stie cineva unde pot vedea justificarea hotararii Curtii de Apel prin care I s-a dat dreptate UMB?

Uite un citat din decizia CNSC

" în ceea ce priveşte preţul ofertat, autoritatea contractantă precizează că a solicitat clarificări pentru preţul neobişnuit de scăzut, atât de la ofertantul câştigător cât şi de la ....; din analiza documentelor prezentate (facturi de la furnizori, contractele cu furnizorii, certificate de producţie si control, situatia stocurilor, etc) a rezultat faptul că o diferenţă majoră a preţului prezentat de catre ofertantul câştigător – .... şi contestator – ASOCIEREA ... .... se află în preţul ofertat pentru lucrările ce vor fi executate de catre aceştia la Centrul de întreţinere si Operare – CIC; prin răspunsul său, .... s-a angajat, că va executa toate lucrările necesare pentru finalizarea obiectivului proiectare şi execuţie autostradă ............., tot în preţul prezentata; de asemenea, asocierea în cauză a depus la CNSC o declaraţie pe proprie răspundere prin care indică faptul că informaţiile privind propunerea tehnică cât şi propunerea financiară precum şi răspunsurile la clarificările transmise privind preţul aparent neobişnuit de scăzut (care reprezintă de altfel modul de stabilire a propunerii financiare) sunt confidenţiale, aşa cum se menţionează şi în prevederile legale în vigoare - art. 170 din OUG nr. 34/2006, cu modificările şi completările ulterioare; prin urmare, autoritatea contractantă consideră că aceste documente nu trebuie puse la dispoziţia contestatorilor în momentul în care aceştia vor solicita accesul la dosarul achiziţie publice şi/sau documentele depuse la CNSC în vederea formulării de completări la
contestaţie.

......

Consiliul apreciază că lipsa de diligenţe din partea autorităţii contractante este manifestă şi în ceea ce priveşte demersurile făcute pentru
,,justificarea preţului neobişnuit de scăzut'' aferentă propunerii financiare aparţinând ofertantului desemnat câştigător, în măsura în care nu au fost clarificate, în mod cert, modul de executare al anumitor articole, spre exemplu ,,ecoductul pentru mamiferele de talie mare ce trebuie amplasat în zona Pădurii Măgura Branişca la km 85 + 750''. De altfel, în opinia Consiliului, aprecierile sale sunt confirmate chiar de
către intervenient, care în cadrul adresei nr. 128/31.05.2013, înregistrată la CNSC sub nr. 18120/03.06.2013, precizează că ,,preţul ofertat în această procedură este un preţ ,,lump – sum'' (,,sumă forfetară'') pentru un proiect design&built (...) dacă un anume articol nu este menţionat separat în graficul de plăţi asta nu înseamnă că el nu a fost ofertat''

Cine vrea sa citeasca decizia CNSC cu justificarea completa

http://www.cnsc.ro/images/stories/bo/2013/BO2013_2066.pdf

msamoila

#13222
Buna
M-am intors de acasa dupa 2 saptamani in care am folosit in 2 directii A1, dinspre Nadlac spre Sibiu si retur. Experienta din 21 decembrie: HORROR nu pe autostrada ci mai degraba in lipsa acesteia. Am facut segmentul Nadlac -Sibiu in 9 ore jumate,  cu o ora pauza de masa la Arad. Intarzierea cea mai mare a fost pe  Nadlac -Pecica - 2 ore unde istetii de la circulatie nu au putut devia traficul din lene si au lasat dopul sa se tot mareasca. Am sunat la politie dupa o ora de stat in blocaj si ne-au spus ca stiu de 24 de ore de problema....da nu s-au grabit sa anunte decat a doua zi, pe 22,  cand deja grosul cam trecuse. Cica erau echipaje de politie care sa dirijeze traficul. In 2 ore am vazut doar o masina de politie, aceeasi care mergea de la un capat la altul al cozii (o data intr-un sens si odata inapoi) si o gramda de smecheri care fentau coada pe contrasens.
Pe autostrada a fost parfum, mai ales in conditii de ceata deasa daca am compara cu drumul national. Superb, cu exceptia intrarii pe ultimul segment. Intrarea la Saliste am ratat-o din cauza cetii dese si a semnalizarii proaste. Se mergea in grupuri de 3-4 masini si un astfel de grup a oprit exact inainte de intersectia respectiva asa ca la 4 dimineata, dupa aproape 24 de ore de condus cu ochii cat cepele sa vedem ceva, atenti sa nu coboare vre-un istet din masinile oprite, n-am vazut indicatorul. Ceata ne-a terminat, pe autostrada s-a mers cu 120 in siguranta, pe national am mers si cu 40 cand veneau valurile groase de ceata. La 4 ore dupa ce am trecut noi a fost carambolul de 30 de masini pe autostrada.....era de mirare sa nu se intample dupa cati nervi si energie s-a pierdut dupa intrarea in tara, si cata oboseala s-a strans.
La intoarcere a fost parfum. Cei 90 de km de autostrada in Romania s-au vazut pe ultima parte a dumului pana in Munchen, unde spre surprinderea noastra am ajuns mai odihniti si mai repede decat de obicei.
Concluzia: mai venim cu masina cand o fi gata autostrada! Pana atunci facem profit companiilor aeriene...

bogdymol

Quote from: msamoila on January 07, 2014, 01:16:43 PMAm facut segmentul Nadlac -Arad in 9 ore jumate

9 ore Nadlac-Arad???? Stiu ca a fost aglomeratie mare de sarbatori si ca s-a circulat bara la bara, dar ala in mod obisnuit e drum de 45-60 minute. Cum sa faci 9 ore pe el?
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

savagedanyro

...live the moment...

Ionut

A1 Saliste-Sibiu (exit Medias) - nu bagati in seama titlul, soferul nu prea le are cu orientarea :D

http://www.youtube.com/v/CE8sUtWjDMA

dr4qul4

diferenta de pret e de vreo 100 si ceva de milioane lei.

Cat poate sa coste un CIC? sau pe langa cladire trebuie sa-l si echipeze paturi cu aparatura electronica: televizoare, statii, radar, fierbator de cavea, prajitor de paine   :D
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

iuli

Doar constructia si instalatiile intra in contract.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

msamoila

Quote from: bogdymol on January 07, 2014, 01:29:56 PM
Quote from: msamoila on January 07, 2014, 01:16:43 PMAm facut segmentul Nadlac -Arad in 9 ore jumate

9 ore Nadlac-Arad???? Stiu ca a fost aglomeratie mare de sarbatori si ca s-a circulat bara la bara, dar ala in mod obisnuit e drum de 45-60 minute. Cum sa faci 9 ore pe el?
Am corectat: Nadlac -Sibiu 9 ore jumate. Nadlac-Arad in aproape 3 ore.

user201

@msamoila
Din păcate pe unde nu s-au construit tronsoane din A1 nu are cum să se schimbe traficul și Arad-Nădlac este un astfel de loc.
Eu sunt totuși optimist că vom circula pe autostradă de la Arad la Mako în Decembrie 2014, pe lângă tronsoanele existente.
Legat de Arad-Nădlac, cred că nu se grăbesc cu Arad-Pecica, tocmai pentru o deschidere de la Arad la Nădlac în Decembrie 2014.