Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

10 Members and 42 Guests are viewing this topic.

Ionut

:lol: Sebes-Turda. :horse:

Hai nu mai puneti la suflet. Chill fratilor, vin Sarbatorile... tra la la... :D

dorum

se pare ca inca nu se circula pe Sebes - Cunta...e dop la Sebes Est...



dorum

s-a deschis tronsonul....tot dop la Cunta...


vancouver

#12844
Bine ca nu a fost mai rau:

ACCIDENTE ÎN LANŢ în Serbia: 2 morţi, 20 de răniţi: http://www.realitatea.net/accidente-in-lant-in-serbia-2-morti-20-de-raniti_1345430.html
Quote"Două persoane au murit şi alte 20 au fost rănite în două caramboluri succesive care au implicat 36 de vehicule, duminică, în apropiere de Belgrad, pe autostrada care leagă capitala sârbă de Zagreb, a anunţat televiziunea publică RTS, relatează AFP.

Primul accident, care a implicat 16 vehicule, s-a produs în apropiere de punctul de taxare Simanovci, la circa 30 de kilometri vest de Belgrad, fiind urmat de un nou carambol, la câteva sute de metri de primul, care a implicat 20 de vehicule. Cele două accidente au fost provocate de ceaţa densă care a acoperit autostrada E-75 duminică dimineaţă.

Circulaţia pe această axă este foarte intensă la acest sfârşit de săptămână, din cauza sărbătorilor de sfârşit de an. Sâmbătă, cozile de aşteptare formate de maşini la intrarea în Serbia dinspre Croaţia se întindeau pe mai mult de zece kilometri şi se aştepta în jur de cinci ore pentru a se trece de controlul la frontieră."

CE CONCLUZII TRAGEM?

Avand in vedere si relatarile de mai sus, cu ceata densa pe A1 Timisoara-Arad si nebuni care mergeau cu 130, cred ca ar trebui o campanie de informare. Nu cunosc exact legea din România pentru ceata. In Germania este astfel:

1. VITEZA = VIZIBILITATE

Adica:
- vizibilitate = 100 m, atunci max. 100km/h
- vizibilitate = 50 m, atunci max. 50km/h

2. FARURILE DE CEATA SE APRIND NUMAI LA VIZIBILITATE SUB 50 m.

Din 1 si 2 rezulta: ai simtit nevoia sa aprinzi farurile de ceata, atunci mergi cu 50km/h.



Intrebare: Cum se masoara vizibiliatea? In Germania pe marginea autostrazilor se afla stalpisori reflectorizanti amplasati FIX din 50 in 50m. Cand trecem pe langa un astfel de stalpisor mai vedem numai inca unul in fata? Atunci vizibilitatea e sub 100m. Alt criteriu: un TIR are cam 17-18m lungime. 17x3=51m. Adica 50m = 3 lungimi de TIR. Daca vedem pe mai putin de 3 lungimi de TIR in fata, rezulta ca trebuie aprinse farurile de ceata si redusa viteza la 50-60 km/h.

Intrebare: Ar ajuta afisarea pe panouri electronice a vitezei maxime de 50km/h? NU. Ceata este extrem de variabila. Pot fi formatiuni de ceata pe 500-700 m si atat. Statiile meteo nu pot fi atat de dese, incat sa masoare ceata pe fiecare zona. In schimb daca statia meteo este in ceata, dar pe zone importante de autostrada vizibilitatea este buna, atunci NIMENI nu ar respecta restrictia la 50km/h. Ca atare restricția ar fi inutila, soferii vor vedea ca ea nu este realista si in general vor trage concluzia ca TOATE restrictiile autoritatilor sunt nerealiste, deci nu trebuie respectate.

Dupa cum se stie si din Austria sau Ungaria, in zonele in care se formeaza des ceata sunt acele semne ajutatoare pe asfalt, pentru ca soferii sa poata aprecia vizibilitatea, plus panouri FIXE informative. Nu exista o "gestiune" a vitezei prin panouri electronice in caz de ceata. Panourile fixe din Austria impun: 60 km/h daca se vad doua buline ajutatoare de pe asfalt, 40 km/h daca se vede numai una.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Calin

Sa dat drumul la circulatie pe Sebes Cunta!! chiar acum ma aflu  la km  300.pe ambele sensuri  Sebes cunta se circula!

razvan_43

In concluzie: trebuie sa ne protejam noi singuri.Sa reducem viteza daca nu se vede,sa fim prudenti si sa nu ne lasam pe baza autoritatilor ca vor deszapezi,ca vor semnaliza sau ca macar vor instala niste panouri reflectorizante.Ele nu previn,ci intervin dupa ce s-a intamplat cate ceva.
Din pacate asa e la noi.

radutm

Quote from: vancouver on December 22, 2013, 04:26:18 PM
Bine ca nu a fost mai rau:
Mai las-o incolo de treaba ca nu tine de data asta...ce s-a intamplat astazi e rezultatul unui intreg sir de nereguli, delasari, probleme, nepotisme, politicianisme, combinatii, spagarii si alte imbarligaturi de factura balcanica. Un sofer sau mai multi pot sa si greseasca, dar 40 de masini care se tamponeaza sunt rezultatul unui sistem putred si defect.
cont inchis

vancouver

A se numara masinile din Sebes (ora 16:35):

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rocklee

vazand ultima imgine cu traficul din sebes ....dau acum faliment benzinariile ...ca se muta traficul pe autostrada   :D

rocklee

asi dori sa vad acum  o imagine cu intersectia DN1 CU DN7  din sebes...

Ionut

Se vor muta benzinariile pe autostrada, nu le plange tu de mila. :) Apropo de asta, poate intreba cineva la CNADNR ce planuri sunt cu spatiile de servicii pe lotuile noi de autostrada? Ba chiar si pe A2 (Cernavoda-Medgidia, de exemplu) sau Arad-Timisoara.

coco.serban

App, azi am mers pe A1. Era ceata foarte densa, am obs foarte multi soferi cu peste 120 km/h. Era sa vad 2-3 accidente de la Deva la Sibiu. Desi este obligatoriu sa avem farurile de drum aprinse, multi nu le aveau. La 90 km/h era sa lovesc din spate vw pasat cu nr de italia. Pe langa viteza mare de navigare se mentinea si o distanta de sub 2 m intre masini.  Era inevitabil sa nu se intample un accident in lant daca nu avem un simt de raspundere.

Un plus era poleiul de pe carosabil.


dorum

#12854
nici acum n-au schimbat Sebes-Turda  :lol:
si nici Hotnews nu s-a prins  :lol:
stiu ca devin obositor, insa totusi e un comunicat oficial...