Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

nu e nevoie de nici un JOSM. Doar un cont pe OSM si urmarit tutorialul...dureaza 5 minute.
Singurul lucru deranjant este ca tb facut segment cu segment (si este posibil sa fi ratat cateva) dar pe de alta parte se pot marca diferit segmentele (care am impresia cu au cam 10 km..)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Quote from: dr4qul4 on November 11, 2015, 04:57:28 PM
nu e nevoie de nici un JOSM. Doar un cont pe OSM si urmarit tutorialul...dureaza 5 minute.
Singurul lucru deranjant este ca tb facut segment cu segment (si este posibil sa fi ratat cateva) dar pe de alta parte se pot marca diferit segmentele (care am impresia cu au cam 10 km..)

In principiu sunt mai multe segmente cand se schimba ceva  de la un segment la altul. De exemplu viteza maxima, sau o portiune e pod (are tag-ul bridge), sau tunel.

Dar daca doua segmente au fix aceleasi tag-uri, le poti uni fara probleme (instructiuni aici in principiu tii Shift apasat cand il click pe al doilea) si poate e destept sa faci asta ca atunci adaugi smoothness de mai putine ori. Viteza maxima nu se schimba prea des, dar la poduri n-ai ce sa faci. Unii nu marcheaza smoothness pe poduri si gata.

Invers, daca smoothness se schimba pe un segment sa zicem din rosu in verde poti sa "split" segmentul (dublu click ca sa faci un nod nou, apoi foarfeca sa tai in 2 segmente), pe primul segment il marchezi "bad" si pe al doilea "good"...

vancouver

Urmatoarea doleanta: scoate complet limitele de judete. Nu cred ca ajuta pe cineva, mai ales atata vreme cat nu este trecut undeva mare numele judetului. Un necunoscator ar putea sa zică că mai e un drum pe acolo sau unul în lucru.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#693
Quote from: cristi5 on November 11, 2015, 04:47:19 PM
Super! Ai uitat sa schimbi surface_survey si scrie in continuare MAY2013

Apropo, intentionez sa pun (cumva) pe harta la nivel mare de zoom (sa nu fie prea incarcat) anul cu care incepe surface_survey sa vada "clientul" cat e de proaspata informatia. Asa ca e important sa scrii macar anul si luna.

cristi5

Quote from: vancouver on November 11, 2015, 05:44:42 PM
Urmatoarea doleanta: scoate complet limitele de judete. Nu cred ca ajuta pe cineva, mai ales atata vreme cat nu este trecut undeva mare numele judetului. Un necunoscator ar putea sa zică că mai e un drum pe acolo sau unul în lucru.

Cum, nu stie lumea numele judetelor pe de rost? :) :)

Da, voiam si eu sa le scot, problema era din ce fisier de stil... Am gasit (interesant ca se desenau deasupra celorlalte straturi standard), acum se face rendering si va aparea pe server in vreo 10-15 min (dupa o pauza)

Fara judete se observa foarte bine la zoom 6 si 7 caile ferate (si ceva drumuri) cu gri subtire... O sa scot caile ferate probabil dar e interesant de vazut ce densitate de CF e in Banat...

In aceeasi ordine de idei, din vizualizarea de drumuri se poate vedea ce napastuit e nordul Moldovei, al Ardealului, si Apusenii...

O sa experimentez in alta seara cu drumuri primary la zoom 8 si secondary (judetene la zoom 9).

cristi5

A aparut snapshot-ul OSM pe ziua de ieri. Un update puternic pe partea calitatii drumurilor.

          time          |  ref  |    osm_user    | osm_changeset | old_smoothness | new_smoothness |                                       new_survey                                       
------------------------+-------+----------------+---------------+----------------+----------------+----------------------------------------------------------------------------------------
2015-11-11 14:07:50+01 | DN17A | Cristi F       |      35239303 | intermediate   | good           | 2015
2015-11-11 14:07:50+01 | DN2E  | Cristi F       |      35239303 | intermediate   | good           | 2015
2015-11-11 14:07:47+01 | DN17A | Cristi F       |      35239303 | bad            | good           | 2015
2015-11-11 13:50:14+01 | DN11  | Cristi F       |      35238979 | intermediate   | good           | 2015
2015-11-11 13:42:05+01 | DN2   | dr4qul4        |      35238803 | excellent      | good           | MAY2013
2015-11-11 13:32:49+01 |       | Cristi F       |      35238630 | bad            | good           |
2015-11-11 13:26:34+01 | DN19  | Cristi F       |      35238484 | intermediate   | good           | 2015
2015-11-11 13:26:33+01 | DN19  | Cristi F       |      35238484 | bad            | good           | 2015
2015-11-11 13:19:13+01 | DN1C  | Cristi F       |      35238324 | bad            | excellent      | 2015
2015-11-11 13:07:51+01 | DN18  | Cristi F       |      35238119 | good           | excellent      | 2015
2015-11-11 13:04:43+01 | DN18  | Cristi F       |      35238055 | bad            | good           | 2015
2015-11-11 13:04:42+01 | DN18  | Cristi F       |      35238055 | very_bad       | excellent      | 2015
2015-11-11 13:04:40+01 | DN18  | Cristi F       |      35238055 | bad            | excellent      | 2015
2015-11-11 13:04:39+01 | DN18  | Cristi F       |      35238055 | intermediate   | excellent      | 2015
2015-11-11 13:04:32+01 | DN18  | Cristi F       |      35238055 | good           | excellent      | 2015
2015-11-11 10:41:22+01 | DN2   | dr4qul4        |      35235347 | excellent      | good           | MAY2013
2015-11-11 10:40:11+01 | DN2   | dr4qul4        |      35235328 | excellent      | good           | MAY2013
2015-11-11 10:39:49+01 | DN2   | dr4qul4        |      35235320 | excellent      | good           | MAY2013
2015-11-11 10:39:03+01 | DN2   | dr4qul4        |      35235314 | excellent      | good           | MAY2013
2015-11-11 10:38:39+01 | DN2   | dr4qul4        |      35235300 | excellent      | intermediate   | MAY2013
2015-11-11 10:38:25+01 | DN2   | dr4qul4        |      35235297 | excellent      | intermediate   | MAY2013
2015-11-11 10:36:38+01 | DN2   | dr4qul4        |      35235262 | excellent      | intermediate   | MAY2013
2015-11-11 10:36:04+01 | DN2   | dr4qul4        |      35235249 | excellent      | intermediate   | MAY2013
2015-11-11 10:35:09+01 | DN2   | dr4qul4        |      35235237 | excellent      | intermediate   | MAY2013
2015-11-11 10:30:17+01 | DN2   | dr4qul4        |      35235152 | excellent      | smoothness     | MAY2013
2015-11-11 00:36:59+01 |       | cristianbogdan |      35229138 | intermediate   | good           | 2015NOV_@pasadia_http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=199.msg95399#msg95399


(o sa incerc sa afisez in lista de mai sus si numele localitatilor apropiate de segmentele de drum editate)

Pe harta la nivelele 9, 10, 11 mai apar inca ceva linii administrative, cred ca sunt euroregiuni :)

PS: Cristi F nu sunt eu :)

akacrys

#696
^
sunt eu:) o sa updatez cat mai pot drumurile pe baza hartii publicate de vancouver. Am rugamintea sa ingrosi si centura A4 pana la Ovidiu, i-am modificat eu culoarea. Ar fi mai simplu daca nu ar trebui sa mergi pe harta pas cu pas cu click pe fiecare bucatica de drum, ci sa selectezi o portiune mai mare, cred ca din cauza asta multi nu se baga la editat, trebuie sa fii inarmat cu rabdare si timp :). In plus daca cumva tragi cu click-ul din greseala pe un drum, ii modifici traseul. In rest, jos palaria, ai facut o treaba buna, harta se misca f bine :gj:

dr4qul4

probabil pt asta sunt tool-urile de editare. Portiunile sunt atat de scurte (si de multe) din cauza limitei de viteze: 50 in localitate si 90-100 afara.

Pe de alta parte e bine ca se pot marca diferit cat mai multe segmente. (de exemplu, se poate semnaliza o groapa mare sau o tasare de la un pod).
Acum harta e la inceput. Dupa ce se pune la punct, va fi mult mai usor de actualizat. IN plus, ar tb sa fie cel putin 20-30 de useri care sa contribuie. Pana la urma oricine, dupa ce face un drum si nu e de acord cu "smootness-ul" ar trebui sa-l modifice.
Nu dureaza mai mult de 10 minute sa modifici un drum de 100 km.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Quote from: akacrys on November 12, 2015, 02:38:48 PM
sunt eu:) o sa updatez cat mai pot drumurile pe baza hartii publicate de vancouver.

Super dar atunci nu e sigur ca poti sa scrii 2015 pe surface_survey, poate raportul e mai vechi... Eu ma gandeam sa merg inapoi in timp pe topic si sa pun link la fiecare raport. Am facut cateva. Sau ne putem organiza, unul se ocupa cu istoria, altul cu prezentul :)

Quote from: akacrys on November 12, 2015, 02:38:48 PM
Am rugamintea sa ingrosi si centura A4 pana la Ovidiu, i-am modificat eu culoarea.

Treaba merge asa:
- tu schimbi ceva la OSM cu orice editor (ID, etc). Editorul ala nu e al meu, e al lui OSM. Exista mai multe editoare, vezi mai jos.
- calculatorul meu importa, in fiecare zi pe la 8-9 dimineata (CET), toata Romania de la OSM. Are 140 Mb si se publica (de catre geofabrik.de) odata pe zi, pe la 7-8 dimineata.
- calculatorul meu extrage informatize relevante, deseneaza harta pe care o vezi si o pune pe server.

Albastrul deschis pe care-l vezi la centura A4 e culoarea originala de pe harta OSM de la care am pornit eu. Peste aia rendering-ul meu trage dungile albastre, rosii, etc. Dungile mele sunt mai groase, deci in momentul in care schimbarea ta va ajunge la mine (adica maine dimineata), centura A4 va aparea mai groasa si albastru inchis, nu deschis.

Quote from: akacrys on November 12, 2015, 02:38:48 PM
Ar fi mai simplu daca nu ar trebui sa mergi pe harta pas cu pas cu click pe fiecare bucatica de drum, ci sa selectezi o portiune mai mare, cred ca din cauza asta multi nu se baga la editat, trebuie sa fii inarmat cu rabdare si timp :). In plus daca cumva tragi cu click-ul din greseala pe un drum, ii modifici traseul.

Eu nu folosesc editorul Id decat pt mici retusuri. Pentru drumuri lungi JOSM e mai potrivit, acolo poti sa adaugi tag-ul la mai multe segmente deodata. Nici macar nu faci click pe drum, pur si simplu dai search de exemplu "highway=trunk ref=DN7" si ti se selecteaza toate segmentele drumului. Problema e sa nu selectezi prea multe.

Dezavantajul la JOSM e ca trebuie sa incarci din OSM bucata cu bucata... OSM permite maxim cam jumatate de judet/sector. Sunt incepator cu JOSM, probabil ca este o solutie pentru asta, sa poti aduce macar un DN intreg deodata...

akacrys

Quote
Super dar atunci nu e sigur ca poti sa scrii 2015 pe surface_survey, poate raportul e mai vechi... Eu ma gandeam sa merg inapoi in timp pe topic si sa pun link la fiecare raport. Am facut cateva. Sau ne putem organiza, unul se ocupa cu istoria, altul cu prezentul :)



Eu zic ca e o munca sisifica, sa stam sa cautam exact fiecare postare pe forum pentru update, eu stau cate 2-3 ore sa modific cateva drumuri mai lungi in OSM. Oricum asta e si scopul acestui proiect, ca fiecare sa aiba libertatea sa modifice/imbunatateasca un drum care apare cu o culoare sau un survey gresit. Eu am inceput mai intai cu drumurile din imprejurimile orasului meu, apoi drumurile pe care am fost anul acesta si abia dupa aceea cu drumurile de pe harta lui vancouver.

In ceea ce priveste survey-urile lumea va cauta mereu pentru orientare o varianta cat mai simpla, cu informatii la zi, care sa se incarce repede atat pe PC cat si pe mobil, iar varianta cu survey-uri se incarca un pic mai greu.

Sfatul meu e sa scoti modul de editare de pe prima pagina(implicit http://ev.csc.kth.se/cristi/maps/edit.html) si sa lasi pe fiecare sa editeze in OSM, intrucat dureaza o eternitate sa dau zoom pe harta colorata, daramite sa modific culoarea, plus ca imi blocheaza si mozilla script-ul(cu atat mai mult ca detin un calculator cu performante decente).

Quote
Eu nu folosesc editorul Id decat pt mici retusuri. Pentru drumuri lungi JOSM e mai potrivit, acolo poti sa adaugi tag-ul la mai multe segmente deodata. Nici macar nu faci click pe drum, pur si simplu dai search de exemplu "highway=trunk ref=DN7" si ti se selecteaza toate segmentele drumului. Problema e sa nu selectezi prea multe.

Dezavantajul la JOSM e ca trebuie sa incarci din OSM bucata cu bucata... OSM permite maxim cam jumatate de judet/sector. Sunt incepator cu JOSM, probabil ca este o solutie pentru asta, sa poti aduce macar un DN intreg deodata...


Cat despre asta, o sa incerc si eu JOSM(aici e beleaua ca am gasit DN-uri impartite aiurea in portiuni ba cu primary, ba cu secondary, ba cu trunk), nu stiu, sa vad cum ma descurc cu el..

In orice caz, ar fi benevenita contributia a cat mai multi utilizatori, pentru a o putea aduce la zi cu modificarile.
Multumesc pentru sfaturi. Keep up the good work :thumbsup:

cristi5

#700
Am facut un mic inceput de editor aici

http://ev.csc.kth.se/cristi/maps/openlayers.html

Atentie, se transfera multe date. NU folositi mobil decat un zoom-doua sa vedeti cum e, oricum nu merge fara shift si click. Diferenta fata de cel dinainte e ca  numai datele necesare pt drumurile care apar pe ecran sunt retinute de browser. Asa ca ar trebui sa mearga mai bine decat celalalt editor, dar inainte sa merg mai departe as vrea o confirmare, sau mai multe.



Deocamdata merge doar selectarea segmentelor de drum, care e problematica in alte editoare. Se foloseste asa: faceti zoom in (minimum 2 pasi) si asteptati sa primeasca drumurile fundal galben. Odata ce l-au primit, click pe drum pentru selectie segment, apoi SHIFT-click pe urmatoarele. Drumurile selectate sunt albastru deschis. Ca sa incepeti selectarea de la inceput, click fara SHIFT.

Sub harta apare numarul total de selectii, si numarul de segmente OSM selectate grupate per drum. Unele segmente grafice sunt o parte din segmentele OSM, de aceea "Total" e mai mare (sau egal) decat numarul de semgente OSM selectate... Diferenta nu e mare, deci cred ca e ok.

Daca asta se poate folosi, mai trebuie "doar" campurile de editare "smoothnes", "surface_survey" si contul de la OSM, plus trimiterea datelor la OSM :)

akacrys

@cristi5 merge mai bine ca prima varianta, e interesanta ideea cu selectarea portiunilor de drum cu SHIFT si in plus, va usura si munca celor care vor sa contribuie. :thumbsup:
Astept cu nerabdare versiunea finala  :D

cristi5

Am facut pagina cu ultimele noutati, click pe imagine:


cristi5

Pentru ca  multe din tag-urile de pe OSM sunt facute de motociclisti, i-am contactat si am gasit un topic maricel depsre calitatea drumurilor


cristi5

#704
Am corectat un pic lista cu ultimele noutati, acum e completa. Se vede munca lui @akacrys si @dr4qul4, well done!

Va recomand sa nu salvati foarte des, ci doar cand sunteti gata cu o portiune de drum sau chiar cu mai multe portiuni care sunt pe drumul cu un anumit numar. Altfel generati multe "changesets" care sunt greu de vizualizat (vezi 1,2,3,4... in lista de noutati) si de urmarit de comunitatea OSM. Daca nu sunteti gata cu drumul si trebuie sa inchideti browser-ul nu e nicio problema, schimbarile vor apare din nou data viitoare cand intrati in editor.

L-am contactat pe unul din cei mai activi contributori OSM din Romania (razor74) care mi-a spus de appul OsmAnd, care vizualizeaza "smoothness", pe langa ca suporta harti offline. Sunt in discutii cu el despre semnificatia "intermediate" si despre "disciplina" pe care trebuie sa o respectam cand schimbam OSM. Ar vrea ca toate informatiile pe care le introducem sa fie la prima mana (cineva care a fost acolo) dar asta nu se poate, asa ca va trebui probabil sa includem un link la post-ul de pe forum. Cu un editor bun, nu cred ca e atat de greu cum pare. Sunt cateva sute de mesaje pe topic din care cam un sfert sunt informatii directe despre calitatea drumurilor.