Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Ionut

Sugestia lui este intr-adevar corecta, insa e munca enorma pentru asa ceva. Cred ca poti face si un custom map pe Google, dar la fel, e muuult de munca. Eu zic sa nu pui si data pe harta pentru ca va fi prea incarcata... eventual faci separat un document...

bogdymol

Avand in vedere ca maine trebuie facut un update la harta cu noile tronsoane de autostrada, as mai avea o recomandare de facut: vad ca drumul 1-9 din Serbia, dintre Pancevo si Belgrad apare pe harta cu albastru, ca si autostrada. E ok daca ramane albastru, dar ar fi bine de pus cu linie de grosime normala (ca un DN principal), pentru ca nu e autostrada. E adevarat ca are 2 benzi pe sens si separator median, dar nu e "in regim de autostrada" (a-la-Boc) pentru ca mai are si semafoare, treceri de pietoni, benzi de virat direct la stanga, iar banda de urgenta este defapt banda rezervata pentru transportul in comun (autobuze). Asa arata drumul cand am fost eu acolo:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

frunzaverde

Quote from: Ionut on December 13, 2013, 05:52:24 AM
Sugestia lui este intr-adevar corecta, insa e munca enorma pentru asa ceva. Cred ca poti face si un custom map pe Google, dar la fel, e muuult de munca. Eu zic sa nu pui si data pe harta pentru ca va fi prea incarcata... eventual faci separat un document...

M-am apucat eu sa faca asta acum 1 an, pe baza hartii in format shapefile a lui @AndreiN. Am ajuns cam la 15-25% din munca totala. Ideea era sa faca tot ce sugereaza Vancouver in postul de mai sus: ar fi o baza de data spatiala tinuta intr-un tabel Postgres cu PostGIS + PgRouting. Poate si calcula trasee in functie de culoarea hartii si distanta (ba chiar si relief si alte tampenii daca-i bag layer-uri de date suplimentare). Vizualizarea ar fi fost peste Google maps cu MapServer. Sugestiile ar fi venit prin click pe un segment de harta -> input form.

But, as said above, sunt la cel mult 25% din volumul total de munca necesar ca treaba sa ajunga macar in alpha. Baza de date spatiala e setata, harta e incarcata si colorata cam 25%; codul pentru display e gata cam 20% si modulul de sugestii e la 0%.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

BoGDaN

Pe Valea Oltului intre Sibiu si Calimanesti, desi s-a tot asfaltat in ultimele 2 luni de catre o firma anonima din Jud. Olt au aparut cratere pe cunoscutele viaducte de pe Valea Oltului. Atentie mare cand le traversati. ADP-ul le umple cu pietris.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

stelian222

#110
Niste mici precizari:
*daca DN11A Barlad-Adjud e cu rosu atunci nu vad de ce DN24A pe anumite bucati(Barlad-Murgeni-Falciu) nu ar fi si el tot cu rosu.  Iarna si primavara e de rosu evident, cine a trecut pe acolo stie despre ce vb. Pe alte harti(sau  pe harti  mai vechi e cu rosu, si nu stiu sa se fi turnat asfalt pe acolo in ultimii 20 de ani).
http://goo.gl/maps/khvmj  -ca de obicei, in poze arata mai bine decat in realitate.

*DJ244B nu-i chiar atat de albastru pe cat se crede(nici nu a fost vreodata). Marcajele s-au cam sters, indicatoarele sunt putine, in afara localitatilor nu exista marcaje pe exteriorul benzilor, pe alocuri e cam ingust iar in unele puncte(padurea Cretesti de exemplu) deja prezinta denivelari si reparatii mici.
Cred ca verde e culoarea potrivita asa cum e si DJ248 Podeni-Iasi facut de aceeasi firma (personal il consider cu o clasa peste DJ244B si totusi e doar verde).

*DN28  Albita-Iasi prezinta o portiune de rosu evident: Dranceni(baza Porumboiu)-Gorban(intrare sat), cred ca singura explicatie este ca acolo e limita de judet. Gropi f. multe si mari lasate neastupate desi drumul prizinta urme vizibile si recente de reparatii, dale de beton, lipsa marcaje, petice din anii trecuti...ce mai ...lipsa de interes. PS: imaginile google vechi nu sunt de actualitate si relevante.

vancouver

@stelian222:

1. DN24A trecut din nou cu rosu pe portiunea indicata. A fost o scapare la trecerea hartii in noul format.
2. Modificat DJ244b cu verde
3. Modificat DN28 Albita - Dranceni in rosu.

Multumesc pentru informatii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ciprebbe

#112
Vreau sa te felicit pt ceea ce faci si sa iti spun ca harta ta mi-a fost de un real folos pt cei 1400 km parcursi in ultimele zile prin tara.
Inainte de orice drum mai lung e bine sa iti listezi color harta si sa o ai la tine in masina.

A complecta urmatoarele:
- DN 16 Cluj Napoca- Reghin , portiunea Cluj- Camarasu e de verde , iar portiunea de rosu de langa Reghin ar trebui prelungita inspre Camarasu macar inca pe atat cat e acum cu rosu.
- in zona Brasov aproape paralel cu centura Brasov lot 2 este reabilitat DJ112A prin BOD ce leaga DN11 de DN13 si este de albastru. E ft util pt masinile mici si nu e pus pe harta. ( cred ca putem incarca harta cu DJ uri reabilitate si utile)
- A1 Centura Sibiu incet, incet retrogradeaza la verde.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vancouver

#113
@ciprebbe - multumesc pentru aprecieri. Oricum fara informatii permanente de la cei care merg prin țară, precum ești chiar tu, n-aș fi făcut mare lucru. Harta este o realizare comună a pasionaților de infrastructură.

La obiect:
- DN16 Cluj - Reghin: să înțeleg că s-a reasfaltat și marcat până la Cămărașu - că nu văd când să se fi făcut o reabilitare capitală.
- A1 centura Sibiu l-aș mai lăsa albastru. Cel puțin dacă nu sunt trambuline neplăcute sau chiar periculoase... In comparație cu noile loturi e clar că arată mai rău...
- DJ112A: Da, dar: legatura este cu doar 1,6 km mai scurtă, iar timpul indicat de gmaps este cu 4 minute mai mare pe DJ112. In plus trece aproape continuu prin localitate, ceea ce nu e cazul pe DN11+centura+DN13. Nu as recomanda fie si numai din acest motiv, in localitate e riscul mai mare de accidente, plus se creeaza poluare locuitorilor. Mai mult, pe DJ112A nu se ajunge efectiv in DN11, ci mai trebuie un pic de orientare prin Hărman. Mai ales pe sensul Dn11 spre Dn13, acel DJ112A trebuie prima dată găsit. In fine, la nivel mai departat, scurtatura intre DN13 si Dn11 este DN13E prin Sf. Gheorghe (economie 11 km si zero minute). Concluzie: rămâne ca variantă pentru cunoscători. Pentru ceilalți e valabilă vorba: drumul cel mai scurt e drumul cunoscut.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ciprebbe

#114
- DN 16 pe teritorul jud Cluj cred ca a avut parte de un tratament cu criblura prin vara si acum se prezinta bine. E si marcat corespunzator.
- Centura Sibiu e de urmarit cum iasa din iarna.
- Pt DJ112A (am ajuns intamplator pe el), e ok concluzia trasa de tine, eu l-am remarcat ca si un drum ft bine realizat si de folosit cand e aglomerata centura BV mai ales daca se apuca de largirea ei in 2014.

LE
Verde in loc de albastru e recomandarea pt DN16...am incurcat culorile... sorry
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

stelian222

Quote from: vancouver on December 30, 2013, 12:17:30 AM
@stelian222:

1. DN24A trecut din nou cu rosu pe portiunea indicata. A fost o scapare la trecerea hartii in noul format.
2. Modificat DJ244b cu verde
3. Modificat DN28 Albita - Dranceni in rosu.

Multumesc pentru informatii.

Ma bucur ca am putut fi de folos atat tie cat si celorlalti colegi care vor avea ocazia sa tranziteze aceste sosele. Daca sunt persoane cu alte pareri (eventual intarite de poze) eu unul sunt de acord sa le discutam.

pasadia

Quote from: vancouver on December 31, 2013, 03:44:19 AM

- DJ112A: Da, dar: legatura este cu doar 1,6 km mai scurtă, iar timpul indicat de gmaps este cu 4 minute mai mare pe DJ112. In plus trece aproape continuu prin localitate, ceea ce nu e cazul pe DN11+centura+DN13. Nu as recomanda fie si numai din acest motiv, in localitate e riscul mai mare de accidente, plus se creeaza poluare locuitorilor. Mai mult, pe DJ112A nu se ajunge efectiv in DN11, ci mai trebuie un pic de orientare prin Hărman. Mai ales pe sensul Dn11 spre Dn13, acel DJ112A trebuie prima dată găsit. In fine, la nivel mai departat, scurtatura intre DN13 si Dn11 este DN13E prin Sf. Gheorghe (economie 11 km si zero minute). Concluzie: rămâne ca variantă pentru cunoscători. Pentru ceilalți e valabilă vorba: drumul cel mai scurt e drumul cunoscut.

Sustin si eu concluzia ta. DN13E insa nu functioneaza ca scurtatura intre DN11 si DN13 datorita calitatii proaste a asfaltului si datorita sinuozitatii traseului (multe curbe, pante si rampe, ingust prin localitati, etc...

As mai adauga cu privire la 112A, intre Bod-Gara si Harman si faptul ca exista o trecere la nivel cu CF 300 Brasov- Sighisoara, adica cu un CF circulat intens. Acest DJ face parte din ceea ce CJ-ul local numeste centura mare a Brasov-ului: http://distanta.ro/sacele/45.713900,25.767918/45.763670,25.627314/45.732185,25.491029/45.588985,25.411582/rasnov. Intreaga distanta este asfaltata si marcata, si ar merita un verde:

DJ103B Sacele- Tarlungeni + DJ112D Carpinis - Prejmer (portiune asfaltata pentru prima oara in 2011) reprezinta o scurtatura intre DN1A si DN10 + DN11 si DN12 daca se foloseste legatura Prejmer - Lunca Calnicului -> traficul in zona este redus, doar cel local + cel de marfa derulat in masini de maxim 6m il pot folosi in conditii optime

DJ112A are 3 portiuni:
- Harman - Bod, prezentata mai devreme
- Halchiu - Codlea (drum care a fost indicat ca ruta ocolitoare pentru traficul greu pana in decembrie, la deschiderea tronsonului III din centura Brasov). In prezent aceasta a doua portiune reduce semnificativ distanta pe ruta Codlea - Sighisoara, insa traficul e scazut pe aceasta legatura.
- Codlea - Vulcan - DN73A: varianta folositoare pentru un acces mai facil spre Zarnesti dat fiind faptul ca e mult mai putin aglomerata decat ruta prin Cristian si Rasnov. Totodata aceasta varianta poate reprezenta o legatura mai scurta intre Predeal si Codlea, folosind traseul prin DN73A - Paraul Rece (desi multi prefera intre aceste coordonate, traseul prin Ghimbav si Cristian pe ceea ce e numit DN73B (statut complet nemeritat de acel foarte, foarte scurt drum).

In sine, pe harta nu as trece decat varianta Codlea - DN73A, varianta ce merita folosita pe ruta Predeal - Fagaras, dar si pentru cei care vor un acces usor spre Zarnesti /Piatra Craiului.

Ionut

#117
Nu stiu daca e util, dar am si eu o confirmare. Drumul Bucuresti-Targoviste-Centura Targoviste-Campulung-Rucar este exact ca pe harta. Ma refer la culori. Verificat ieri.

Alta precizare: centura Bucuresti (pe sud intre A1 si A2) si pe nord intre DN7 si A1 si DN2 si A2 trebuie pusa "in reabilitare".

dr4qul4

@Ionut eu  il testez de  fiecare data cand dn1 se inchide.
Bran-C Lung este mult mai prost decat c lung) aargoviste. De fapt jumatate din drum( de la limita jud DB ) este de verde.
Drumul nu se aglomereaza niciodata si se fac 3,5 ore pana in Bucuresti (pana la gara chiar pt ca intrarea prin chitila nu se aglomereaza)  mers normal.
Ieri am avut insa neplacuta surpriza la podu fambovitei unde podul era in lucru- coloana de 3 km unde aam pierdut 30 min. Recuperati pe traseu.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Quote from: Ionut on January 03, 2014, 01:12:40 PM
Alta precizare: centura Bucuresti (pe sud intre A1 si A2) si pe nord intre DN7 si A1 si DN2 si A2 trebuie pusa "in reabilitare".

Sigur si pe toata centura de sud, intre A1 si A2?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.