Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

Daca te referi la harta OSM, a fost cazut serverul. Acum merge. Din ce-mi spune @RobertH partea de editare are ceva probleme de actualizare

http://proinfrastructura.ro/harta-calitatii-drumurilor.html

Bacauanul1971

Axialul Ceahlăului, DJ155F, pe o distanță de aproximativ 20 de km,[12+000 - 32+000] a fost asfaltat complet.
Se mai lucrează la rigole, parapeți, marcaje, etc.



Din păcate continuarea acestui drum, pe porțiunea dintre Izvoru Muntelui si Bicaz, primii kilometrii sunt cam bombardați, sunt promisiuni ca se apucă Consiliul Județean Neamț de reabilitare în scurt timp.

Ionutz

#2492
Am fost si eu intr-un mic concediu prin tara, si o sa trec aici observatiile facute pe traseu, vizavi de calitatea drumurilor, si reprezentarea acestora pe harta.

O sa incep cu Transalpina si Transfagarasan, care le-am facut acum o saptamana, fiindca aici mi se par discrepante mari intre ce e pe harta, si ce e in teren.

Transalpina:
Nu inteleg la Transalpina reprezentarea pe harta a portiunii Obarsia Lotrului - Sebes.
- Dupa intersectia cu DN 7A din Obarsie spre Sebes, vreun km e de rosu, neasfaltat, trebuie mers cu grija.
- Pe urma, vreo 6-7 km pana la intrarea in jud. Alba e destul de bun, marcaj cu galben si semnalizat ok, merge verde fara probleme
- Dupa intrarea in judetul Alba pana la Sugag, drumul e excelent, marcat impecabil, a fost o placere condusul. Chiar si portiunea Oasa - Tau Bistra marcata cu rosu pe harta, e in stare foarte buna...Poate facuta recent, nu stiu... Pun mai jos un link filmat recent, cu portiunea Obarsia Lotrului - Sugag, unde se oberva foarte bine starea drumului:



- Sugag - Sebes e de verde, conform hartii;

Transfaragasan:
Culorile corespund cu realitatea din teren, mai putin pe versantul sudic, unde vad ca e trecut cu verde pana la Vidraru.
- In zona alpina merge de verde, e destul de bun. Dupa cabana Capra insa, cand drumul intra in padure, devine tot mai rau, asfalt imbatranit si foarte denivelat. Un galben cu indulgenta (asa spre portocaliu), in niciun caz verde.
- Dupa Vidraru, spre Curtea de Arges culorile corespund.

Ma mir ca autoritatile nu fac demersuri clare pentru a reabilita acest drum atat de vizitat de turisti vara, din care multi straini.

Alte mici sugestii pentru harta:

- DJ 108i  Bratca - Bucea (DN1) e de verde, este bun, marcat si semnalizat corespunzator, cu exceptia podului cu o banda de peste Crisul Repede din localitatea Bulz, unde este denivelat.
- DJ 764 Remetea - Beius e de verde, asfalt bun, cand am fost eu se turnau covoare asfaltice pe niste portiuni, tipic pentru aceasta perioada  :D

Precizari pentru celebrul DN 76 Oradea - Deva, pe care am circulat pe portiunea Beius - Brad:

- Beius - Stei e impecabil, conform hartii
- La iesire din Stei unde se termina portiunea reabilitata este un pod nou construit si abandonat asa de cativa ani, si se ocoleste pe podul vechi.
- Intre Stei si Cristioru de Jos drumul are marcaj median, este lat, si asfalt bun. Semnalizarea lasa de dorit, insa. Sunt cateva praguri intre covoarele asfaltice care pot fi problematice daca sunt luate in viteza. De asemenea in localitatea Carpinet, pe podul peste Crisul Negru se circula alternativ pe o banda, fara semafor, lucrarile (si) acolo fiind abandonate.
- Intre Cristioru de Jos si Varfurile (portiunea care trece "dealul") sunt multe sectoare fara asfalt, decopertate, dar spre deosebire de ce vazusem pana atunci, aici am vazut multe utilaje si  muncitori, se lucra la zidurile de sprijin, santuri, rigole, tasari, consolidari versanti etc. Fiind drumul lat pe multe portiuni, nu este niciun semafor pe acest sector, insa trebuie circulat cu mare atentie. Din pacate mai este mult de lucru...
- Portiunea Varfurile - Ionesti este gata in mare parte, asfaltat in proportie de 99%, o buna parte din indicatoare si parapeti sunt montate. In Varfurile, la intersectia cu DN 79A este acum sens giratoriu. Dupa aproximativ 3 km de la iesirea din Varfurile spre Halmagiu, este o bucata de vreo 300 m in urcare intr-o curba, in contrast mare cu restul drumului, unde este asfaltul vechi.
- Ionesti - intrare Brad e albastru, conform hartii.

Cam atat de pe DN 76.

Pe restul drumurilor parcurse, realitatea din teren corespunde cu harta.


atac29

#2493
@Vancouver si toti cei interesati...

Referitor la DN66 - portiunea de galben de pe defileu - detalii suplimentare:

-Lungime aprox 2km (in zona Lainici cuprinde podul si drumul din fata manastirii Lainici)
-Include podul peste Jiu de la Lainici pe un singur fir de trecere
-Culoarea e de galben spre verde
-Asfaltul este bun, nu sunt gropi, nu sunt denivelari
-Marcajele (cam) lipsesc de pe drum

Din contractul initial de reabilitare DN66 care cuprindea si defileul, aceasta mica portiune a fost scoasa problemele cu podul - dislocari/reconfigurari terasament/versant si parcarea - reconfigurare/mutare, avize & avize & avize, chestii tehnice etc...
De curand, din cate am citit a fost scoasa la licitatie aceasta portiune de drum deoarece trebuie refacut complet acel pod provizoriu pe care se circula acum de cel putin 10ani cred
In plus se doreste sa se mute drumul care taie parcarea din fata manastirii, astfel incat sa fie toata parcarea in fata manastirii, iar drumul sa treaca pe langa munte- vor fi niste defrisari pe acolo si dislocari/reconfigurari de versant.

Din acest motiv cred, nici interesul sa refaca ca la carte asfaltul si marcajele...ca vorba aia..iar se va sparge drumul. :D

Avand in vedere cele de mai sus, decideti voi daca ramane tot asa pe harta (galben sau chiar verde) sau facem un tot unitar cu albastru.

Cuneo

Quote from: Cuneo on September 06, 2020, 09:07:39 PM
Cineva se ocupă cu dezinformarea și nu e OK. DJ682 de la Birchiș la Bata e galben, iar de la Bata la Lipova e verde. Circul săptămânal pe acest drum, voi pune poze în următoarele zile. Chiar nu e normal să modificăm harta după orice părere neavenită.

Revin cu poze. Dacă, Săvârșin-Birchiș-Bata e galben, cu siguranță Bata-Lipova e verde, chiar albastru în unele porțiuni, acum, după ce s-a refăcut și marcajul.
















Dan74

Am revenit din concediu de la Praid si fiind in zona 10 zile am parcurs mai multe drumuri din zona.
Confirm calitatea de pe harta la urmatoarele drumuri:
- DJ 153A Eremitu - Ernei - verde, cu mentiunea ca intre Damieni si Eremitu era strat nou de asfalt dar fara marcaje. Nu stiu daca se va continua cu asfaltarea, pe acea portiune dupa trasarea marcajelor va fi albastru, dar fiind o distanta relativ mica nu merita schimbata culoarea;
- DJ 135 Sarateni - Targu Mures - albastru +verde;
- DJ 126 Lazarea - Suseni - galben.
Acum mentionez ce diferente am constatat:
- DN 13B Praid - Gheorgheni este de verde mai putin vreo 5-6 km dupa iesirea din Praid care sunt la limita dintre verde si galben, momentan merita peste tot verde;
- DJ 138 Suseni - Bradesti este de fapt un amalgam de verde cu galben, eu zic sa ramana asa. Aici am remarcat o chestie ciudata, pe o portiune destul de lunga este marcaj lateral trasat doar pe sensul Suseni - Bradesti, eu nu am mai vazut asa ceva.
- DJ 153 Sovata - Reghin, sectorul Sovata - Eremitu este de verde, dar vreau sa detaliez un pic sectorul Eremitu - Reghin care mi se pare de rosu nu galben: vreo 2-3 km dupa iesirea din Eremitu este foarte  denivelat, marginile s-au lasat iar pentru a se limita viteza, presupun, s-au sapat niste santuri transversale pe drum care nu pot fi trecute decat in treapta I daca tii la masina. Mergand mai departe am descoperit un drum cu denivelari accentuate pe portiunea Eremitu - Beica de Jos, pe aici am mers cu maxim 40 - 50 km/h. Pe portiunea Beica de Jos - Reghin am gasit tot denivelari, dar mai mici, insa masina se clatina serios cand treceam peste ele. Mentionez ca nu sunt gropi dar eu cred ca pe acolo ori terasamentul este sub orice critica ori zona este una cu alunecari serioase. Surprinzator am vazut cateva masini care nu aveau nr. de MS, dar eu as evita sa mai merg pe Eremitu - Reghin.
La intoarcere am preferat sa vin pe Reghin - Ernei - Eremitu, iar timpul a fost acelasi.
Am mai mers acum  pe DN12 intre Gheorgheni si Toplita astfel ca in aceasta vara am mers pe DN 12 intre Cozmeni si Toplita si am ramas impresionat de calitatea acestui drum.


pelan87

Pe DJ103B, pe portiunea dintre DN10 si DN11 care leaga Teliu (BV) si Ozun (CV), a trecut cineva recent? Pe harta OSM apare in mare parte cu rosu, dar se pare ca n-a mai fost actualizata acea bucata de mult timp. A fost reabilitat cumva?

qew00

Am fost in concediu prin tara, un fel de tur al Romaniei(2600 de km).

O sa aduc si eu compeltari mai jos(dupa ce am comparat atat harta de aici cat si cea interactiva de pe OSM), care pot fi subiective putin.

Jud SatuMare:
DJ195B (DN19- Moftinu Mare) - se lucra, neasfaltat pe alocuri(rosu)
DN 19F - pe OSM e trecut albastru, pe harta verde. Eu il consider de verde, pentru ca este destul de ingust.
DJ195 (DN19F-Mediesu Aurit- Iojib) - verde

Jud Maramures:
DJ186 - Vadu Izei - Barsana - Albastru
DJ186 - Bogdan Voda - Sacel - se lucreaza. totusi nu mi s-a parut chiar de rosu. Are unele portiuni mai nasoale ce-i drept.
DJ188 - Viseu de Jos- Bogdan Voda - verde, este ingust si de munte cu curbe, dar asfaltul mi s-a parut bun.
DN17C - Sacel - Moisei - galben sau verde(parca mai mult galben)(clar nu mi s-a parut de rosu).

Jud Braila
DN21 - Braila - Baraganu - albastru

Jud Ialomita
DN21 A - Baraganu - Tandarai - eu l-as pune pe tot albastru, are foarte mici zone de verde.
DJ 212 Tandarei - Fetesti - cu exceptia intrarii in Fetesti si a orasului Fetesti, eu chiar l-as vedea de albastru(subiectiv). Adica DJ592(Timisoara- Buzias) acu 2 ani am fost ponegrit aici ca am zis ca e de verde din cauza asfaltului si a fost repus la albastru atunci, asa ca si DJ212 ar trebui la albastru. Singura diferenta e ca DJ592 pe Timisoara- Buzias este putin mai lat.

Drumuri bune.






paralelibiped

#2498
@pelan87

Am trecut ieri pe acolo. Eu zic că e de verde, în nici un caz roșu.

pelan87

@paralelibiped

Multumesc! Pe 20 septembrie am trecut si eu si, intr-adevar, a fost reabilitat recent, e verde clar. Daca nu ar fi fost un pic valurit, mergea si albastru. Dar nu e cazul.

Am facut modificarea si pe OSM, acum nu stiu cat dureaza pana se updateaza si pe harta calitatii drumurilor API.

vancouver

Aici cele 2 comentarii se contrazic, rog lamurire!

Quote from: iliutu on August 10, 2020, 06:12:37 PM
Salut, DN13B intre Praid si Joseni este acum verde pe toata portiunea, la fel si DJ153 intre Eremitu si Reghin.

Quote from: Dan74 on September 10, 2020, 08:21:02 PM
Am revenit din concediu de la Praid si fiind in zona 10 zile am parcurs mai multe drumuri din zona. (...)
- DJ 153 (...) dar vreau sa detaliez un pic sectorul Eremitu - Reghin care mi se pare de rosu nu galben: vreo 2-3 km dupa iesirea din Eremitu este foarte  denivelat, marginile s-au lasat iar pentru a se limita viteza, presupun, s-au sapat niste santuri transversale pe drum care nu pot fi trecute decat in treapta I daca tii la masina. Mergand mai departe am descoperit un drum cu denivelari accentuate pe portiunea Eremitu - Beica de Jos, pe aici am mers cu maxim 40 - 50 km/h. Pe portiunea Beica de Jos - Reghin am gasit tot denivelari, dar mai mici, insa masina se clatina serios cand treceam peste ele. Mentionez ca nu sunt gropi dar eu cred ca pe acolo ori terasamentul este sub orice critica ori zona este una cu alunecari serioase. Surprinzator am vazut cateva masini care nu aveau nr. de MS, dar eu as evita sa mai merg pe Eremitu - Reghin.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

@pelan87, DJ103B nu l-am pus pe harta rrqm, nu mi se pare de importanta nationala / pentru tranzit. Poate DJ121 Moacsa - Intorsura Buzaului chiar ar ajuta. Numai ca din cate stiu (si dupa cum se vede in google) mari parti sunt de pamant... asa ca deocamdata nu merita.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pelan87

@vancouver: Asa e, DJ103B are doar o importanta locala, reprezinta o scurtatura pe relatia Teliu - Sf. Gheorghe, nu are sens sa-l pui pe harta de pe prima pagina a topicului. Eu ma refeream doar la harta interactiva de pe proinfrastructura.ro, iar acolo vad ca s-a actualizat intre timp.

Referitor la DJ121A, e corect, portiunea din zona de munte e de pamant (inca), nici el nu merita pus pe harta.

vancouver

#2503
Varianta la zi, inclusiv Iernut - Chetani  :) :


(click pentru mai mare, ideal descarcati harta pe calculator si deschideti acolo cu view-erul windows, ca sa puteti sa faceti zoom si pan in full-screen. Marimea hartii este optimizata pentru ecrane 4K)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.