Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

gruiarew

DN68A Lugoj - Intresecția cu A1 (Traian-Vuia) e albastru. La fel și DN1/7 Sebeș - Cunța
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

^
Quote from: qew00 on August 15, 2018, 08:25:32 PM
DN68A - A1(Traian Vuia) - Lugoj, acum este de verde(de la albastru), asfalt crapat, carpeli si denivelari.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

E cuvântul lui contra cuvântului meu. De pe bucata aia n-am filmare, dar de la Sebeș am recent:

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

Am parcurs de vreo 3-4 ori numai anul asta aceasta bucata (Lugoj - nodul A1 de la Traian Vuia. Si eu l-as considera albastru, e cu mult peste alte portiuni trecute verde pe harta, chit ca nu e nou (in sensul de reabilitat).

Dar daca e sa fac propun cateva modificari as insista pe:

1. DN11, rosu pe multe sectoare (Harman - Chichis, Moacsa - Targu Secuiesc, localitatea Bretcu, zona de coborare pe serpentine spre Oituzul maghiar, Poiana Sarata - iesirea din Onesti). In unele sectoare tocmai se asfalteaza, dar asta inseamna doar petice, multe dintre ele prost puse. Marcajul vechi e disparut pe multe sectoare, nu ma astept la marcaj nou prea curand. In plus multe podete/poduri distruse (intre Cernat si Targu Secuiesc unul cu limitar ela 10km/h, la fel altul in Bretcu, cel de la Poiana Sarata si cel de la iesirea din Onesti) unde pe langa diferentele de nivel mai avem si ingustari neasteptate ale platformei drumului.
Intre aceste sectoare galben, cu 2 exceptii care merita doar verde (bucata Oituzul maghiar - limita de judet CV/BC, respectiv iesirea din Onesti pana in Bacau). Stiu ca aceste 2 exceptii apar acum ca albastre, dar caltatea slaba a marcajului plus faptul ca platforma drumului nu a fost cu adevarat largita si intarita ma fac sa cred ca albastru e prea mult.

2.  DN1, Brasov - Sibiu, merita retrogradat la verde pe toata lungimea. Problemele sunt cam asa:

- gropi in zonele cu insule mediane, peticite dar niciodata aduse la nivelul potrivit. Plus lipsa iluminare
- marcaje destul de sterse, ocazional lipsa acolo unde s-a peticit
- gropi majore in cateva zone clare (podet langa Vladeni, zona de serpentine de la Persani)
- petice foarte prost puse anul trecut, mai ales in zona Ucea

3. Momentan as trece cu albastru bucatile din DN7 largite in anii trecuti la 2+1.

4. DN2F merita retrogradat la galben si in zonele asfaltate in ultimii 2 ani. Sunt nenumarate mici gropi aparute pe marginea acostamentului, plus destule de multe in interiorul benzilor. Unele chiar foarte mari si oarecum neasteptat aparute - mentionez mai ales una in aceasta zona si inca una in localitatea Fundu Tutovei. Plus podul de la Straminoasa (limita de judet BC/VS) in continuare lipsa.
- traditionalele probleme din interiorul oraselor traversate (Ghimbav si Fagaras pe toata lungimea, Codlea pe bucata de intrare dinspre Brasov).
- trecerea la nivel CF de la Ucea, prezentata intr-o filmare saptamana trecuta.

5. DN14A, Medias - Tarnaveni cred ca ar merita albastru. La fel as zice si despre bucata verde dintre Otelu Rosu si Hateg plus DJ-ul dintre Lugoj si Buzias.

rizzuh

Eu as lasa A1 Bucuresti - Pitesti pe verde permanent. Iarna apar gropi si denivelari, primavara le repara. In decembrie/ianuarie era de galben intr-adevar, acum este verde lejer (banda 2 chiar ar merita albastru). Nu cred ca are rost sa schimbam culoarea, mai ales daca vancouver nu are timp sa actualizeze harta lunar - acum este galben pe baza informatiilor din decembrie; eu am trecut de multe ori in ultimele luni si este foarte OK.

rizelgeorgel

Lipsesc de pe harta centura Carei și autostrada Debrecen - berettyoujfalou.

qew00

#2181
Quote from: pasadia on July 15, 2019, 09:36:13 PM
Am parcurs de vreo 3-4 ori numai anul asta aceasta bucata (Lugoj - nodul A1 de la Traian Vuia. Si eu l-as considera albastru, e cu mult peste alte portiuni trecute verde pe harta, chit ca nu e nou (in sensul de reabilitat).

Atunci va rog modificati legenda. Eu credeam ca Albastru inseamna drum foarte bun, cu marcaje perfecte, fara gropi si fara crapaturi sau denivelari. Imediat dupa Traian Vuia spre Lugoj exista crapaturi in asfalt si chiar si denivelari.

Daca de anu trecut nu s-au facut de cand am pus eu updateul nu s-a lucrat pe zona aceea la remedieri... nu vad de ce ar fi un drum foarte bun(albastru).

pasadia

Recunosc, conform acelei definitii nu e albastru. Numai ca eu imi permit o mica relativizare si functie de categoria drumului. Daca am fi vorbit de un DN important, cu mult trafic, atunci as da albastru doar daca arata ca dupa reabilitare adevarata (adica si cu acostament mai larg, si cu toate podetele in stare buna, si cu strat de asfalt unitar, nu din petice, etc...).

Dar aici vorbim de un DN secundar, cu un trafic in acea zona demn de un DJ. Iar pentru un DJ care arata asa, eu zic ca merge si albastru.
ps: dar m-as astepta sa recunosti ca acele probleme semnalate de tine nu sunt importante. Crapaturi sau denivelari minore, pe care le strabati fara probleme daca ai viteza legala de pe acel tronson...

qew00

#2183
De strabatut fara probleme fara sa fi in pericol o poti face si pe drum de galben, cu viteza legala. Dar aia nu inseamna ca e un drum excelent.

Poti merge cu 90 la ora si pe un drum de macadam intretinut corect(au finlandezii astfel de drumuri, de merg si tiruri pe ele, si se merge cu 80 parca e limita si chiar se merge cu atat), dar asta nu inseamna ca este de albastru.

Daca ramanem cu gandirea asta... ca e drum neimportant si ii dam albastru ca nah nu are trafic prea mare... In Norvegia pe un drum de 20 de km ce face legatura dintre civilizatie si un sat de 100 de oameni, e mai bun ca acest drum national. Iti dai seama cat trafic are acel drum satesc. Eu zic sa nu se mai preocupe sa il aibe asa perfect, ca doar nu e drum important si cu trafic.

pasadia

Ti-am spus, e opinia mea si atata tot. Eu nu privesc harta ca avand un rol tehnic, de a-i spune CANIR-ului care drum e mai bun sau mai prost, ci privesc harta ca un instrument prin care sa avertizam alti soferi daca merita sau nu sa urmeze un anumit traseu care le e necunoscut. Si inteleg prin asta ca vorbim de perceptii  - daca eu sunt multumit de un drum, de calitatea lui (asta implicand si calitatea experientei tranzitarii lui). Ca atare da, iau in calcul si nivelul de trafic atunci cand imi exprim satisfactia fata de un drum, si ii atribui o anumita culoare.

Daca vrei, iti ofer si un contra-exemplu: lucrarile de asfaltare facute pe asa numitul trans-bucegi. Teoretic acel drum poate parea de albastru in unele sectoare (asfalt nou, marcaje, etc...). In practica e un drum execrabil din postura de sofer - extrem de ingust, extrem de multe viraje si situatii periculoase. Noroc ca e un drum turistic, dar oricum nu i-as atribui niciodata albastru.

ps: si da, tocmai din cauza unor discutii de genul asta nu prea merita sa contribui sau sa ii cei lui vancouver sa actualizeze harta. Daca chiar vrei analiza tehnica, cu denivelari minore si crapaturi, atunci inchiriaza un echipament din ala ce scaneaza suprafata drumului si ai indicatii clare daca e albastru sau verde. Daca nu, te rog frumos, accepta ca putem avea si pareri diferite!

vancouver

Totul e subiectiv. Nici nu trebuie sa ajungeti sa aveti aceeasi parere. Asa e si normal, fiecare vede realitatea prin prisma experientei proprii.

Din pacate pe mine asta nu prea ma ajuta sa iau o decizie. Poate mai intervine cineva cu a treia parere, ca sa incline balanta intr-un fel?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

Aveai a treia părere, eu am zis deja că-i de albastru, dar se pare că nu contează. În fine DN1/ DN7 prin Apold - Miercurea Sibiului e tot verde, dar e mult sub bucata asta de DN68A (Lugoj - Traian-Vuia). Am zis și de bucata de la Sebeș la Cunța că-i de albastru, se vede clar din filmare diferența de calitate, a rămas tot verde. Colorați-le cum credeți voi că-i mai bine, dar dacă tot o faceți ar fi bine să reflecte și realitatea.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

@gruiarew, Sebes - Cunta am modificat deja la albastru, o sa apara data viitoare (adica destul de curand, cand se deschide ceva pe A1)

Iar pentru DN68A Lugoj - T. Vuia acum lucrurile sunt clare: 2-1 pentru albastru.

Scuze, daca uneori trec cu vederea unele postari. E bine sa insistati, daca vedeti ca nu iau in seama. Pur si simplu e volumul de informatii mare si unele comentarii stufoase. Asa cum a explicat si cristi5, e bine sa scrieti cat mai compact, adica de ex:

DN68A Lugoj - T. Vuia: ALBASTRU, parcurs 15.05.2019.
DN7 Sebes - Cunta: ALBASTRU, parcurs 18.07.2019.

si apoi separat comentarii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

DJ412A Miailesti-Adunatii Copaceni: GALBEN, parcurs in mai 2019
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

@Cristi5 la tine pe hartă se schimbă în funcție de ce? Ultima schimbare? Sau e ceva sistem în fucnție de câți votează o anume culoare? Mersi!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis