Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

#1455
Quote from: csebi24 on July 04, 2017, 01:19:10 PM
De ce Cluj-Turda (DN1) este cu verde, marcaje sunt, gropi nu am vazut. Nu este de albastru?

Nu este Q&A aici, asa cum a spus si vancouver, dar sa nu confundam calitatea stratului de asfalt cu starea generala a drumului (adica semnalizari, securitate, siguranta, dificultate parcurgere, alte riscuri asociate).
Din punctul meu de vedere, DN1 Cluj-Turda este de maxim verde. Motive:
1) Semnalizare foarte proasta. Pe conditii de ceata / ploaie total ineficienta, unele indicatoare le vezi ori prea tarziu ori in locuri in care nu au treaba (cum ar fi indicatorul de curba la dreapta la iesire din Martinesti spre Turda cand defapt curba e la stanga)
2) Trecerea de la 1 banda la 2 benzi pe sens si invers se face in locuri total periculoase, de multe ori dupa varful unei pante sau mai rau, in varful pantei in plin viraj. Sa vezi distractie cand un camion face trecerea 1->1 si un berbec e pe b2 cu 100+ pe curbele alea.
3) Ce e in Martinesti si Tureni e bataie de joc si la adresa conducatorilor auto si la adresa locuitorilor. Subiectul a fost amplu dezbatut, nu reiau
4) In conditii de ploaie sunt foarte multe zone in care apa se acumuleaza sau siroieste atat de tare incat acvaplanarea nu mai este ipotetica ci sigura :)
5) Tipul de asfalt folosit, cu toata parerea de rau, dar in perioada octombrie-decembrie si martie-aprilie favorizeaza aparitia poleiului sau aparitia de "mazga" deoarece nu permite drenarea corecta a apei si nici drumul nu este protejat corect de versanti / acostamente.
6) Unele treceri de pietoni total nesemnalizate sau iluminarea de asa fel incat trecerea in sine se afla in conul de umbra, nu in cel de lumina.

[L.E]
7) Foarte multe curbe puteau fi corectate astfel incat sa nu vii de pe linie dreapta de la 90-100km/h (practic 130) intr-o curba care nu-ti permite mai mult de 40. Basca pe acolo mai ai si 2 benzi pe sens cu posibil camion pe b1. E periculos si inacceptabil pentru un drum cu traficul de acolo (inca e trafic foarte mult pe acolo)
8) Separatoarele de sens in unele curbe cu ace de par sunt puse total aiurea.... nu se putea macar lati platforma drumului cu 50cm ca sa nu treci cu o masina de 5m al 2cm de ele cand mai ai pe cineva pe b1? sau cand tu esti pe b1 si cel de pe b2 te impinge in sant ca sa nu intre in parapet?!?
Si mai sunt multe motive din astea.
Concluzia e clara: n-are gropi si de asta e verde. Pentru orice alt motiv de siguranta si securitate merita un galben. Ca 95% din DN-urile noastre...
[/L.E]

Dupa parerea mea, diferenta dintre albastru si verde o face fix partea de securitate si siguranta in "exploatare". La ambele culori drumul trebuie sa fie fara gropi/petice/valuriri si sa aiba un macar marcaj median.

Poate sunt folositoare aceste observatii si celor mai noi pe forum care posteaza pe acest thread.

vancouver

#1456
Am parcurs ieri si azi A2 complet Bucuresti-Constanta si retur. Din pacate vesti proaste legate de sectorul problematic Bucuresti - Fundulea:

- pe ambele sensuri exista mai multe sectoare (probabil experimentale) la care pe banda 1 (banda din dreapta) a fost spart betonul pe o adancime de ca. 8-10 cm si asternut un strat de asfalt - lucrarea in sine este bine facuta, adica asfaltul si betonul de pe cealalta banda sunt la acelasi nivel
- dar au aparut gropi, unele groaznice. Asfaltul a cedat si gropile au adancimea pana la betonul lasat ca fundatie, adica 8-10 cm
- lucrau la peticirea acestor gropi, semnalizarea lasa de dorit
- in alte zone se vedeau petice de vechime diferita, cel putin 2 randuri de petice

Concluzie: permanent pe zonele asfaltate vor aparea noi gropi, permanent va fi nevoie de interventii. Noaptea parcurgerea acestui segment de autostrada va fi o loterie: scapi sau nu scapi . . . .

Din aceste motive - dupa parerea mea - culoarea corecta este rosu (adica de evitat cu orice pret noaptea sau pe ploaie). Asta chiar daca, dupa fiecare peticire poate ca vor exista 3-4-5-10 zile in care nu va fi nici o groapa. Dar cu certitudine vor aparea repede altele. Solutia cu asfalt peste beton este o catastrofa.

-----------------------------------------

restul A2 pana la Constanta se prezinta astfel dupa parerea mea:
- Fundulea-Lehliu-Drajna-Fetesti-Cernavoda: verde
- Cernavoda-Constanta: albastru
Sigur ca se poate discuta legat de aceste culori, de ex. Drajna-Fetesti este in general spre albastru, dar strica zona din jurul nodului Fetesti, incl. statia de taxare.
La fel si Fetesti-Cernavoda este de albastru - daca facem abstractie de podurile Dunarene. Care sunt cam de galben. Deci in medie, ca sa nu stam cu o mie de culori, cred ca un verde ar fi cel mai corect de la Cernavoda la Fundulea.

Sectorul Max Bogl - Astaldi, adica Cernavoda - Medgidia, este inca o treapta peste orice altceva, aproape de perfectiune - desi clar cel mai dificil. Dar asta nu inseamna ca Medgidia Constanta nu este tot de albastru. Asa cum si A3 Bucuresti - Ploiesti este integral albastru, desi evident exista diferente intre constructori, mai ales la trambulinele de la poduri (de la UMB = aproape perfect pana la Pizzarotti = catastrofa)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

vancouver,
ai perfecta dreptate cu A2.

Eu nu inteleg de ce s-au razgandit fata de ceea ce spuneau in urma cu 2 ani si jumatate...

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=3.msg68986#msg68986
Quote from: TibiV on February 26, 2015, 08:34:19 PM
Amanunte de la CNDNR.

S-a facut expertiza tehnica inca in 2012, expertiza in care au fost analizate 4 variante:
   A. Ranforsare cu 2 straturi de asfalt peste beton
   B. Realizarea unui tratament (tip slam)
   C. Frezare de 9 cm si realizarea unei succesiune de 4 straturi asfaltice de 20 cm
           - un strat mortar asfaltic 3 cm sa impiedice transmiterea fisurilor din beton spre suprafata
           - 3 straturi asfalt (AB2, binder si MASF12 armat cu fibre ca strat de rulare /uzura)
    D. Ranforsare cu inca un strat de ciment de 20 cm

A fost aleasa anul trecut varianta C (Frezare 9 cm + 4 straturi asfalt)
Finatarea este din fondurile CNADNR.
Licitatia se va face in martie-aprilie.
Durata de executie conform proiectului este de 6 luni numai imbracamintea, 8 luni celelalte lucrari (parapeti, ceva lucrari la poduri/podete/pasaje). Totul ar trebui sa fie gata pana la sfarsitul anului 2015.

Noaptea mintii...
Aveau o solutie corecta dpdv tehnic, s-au pishu pe ea... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Sibiu - Coșava & retur. Am parcurs și partea de DN între Deva și Sibiu. De la nod Cunța până pe la Simeria e de albastru. Strat de uzură nou, marcaje, acostament, o plăcere. Singura hibă a fost o trecere de nivel după care mi-a sărut și camera din suport.



De aici ies la Cunța:

https://youtu.be/PdgnBnGe2s0?t=26m51s

Filmarea pe dos:



Chiar și sectorul Săcămaș- Coșava ar merge de un verde. L-au cârpit, e mai ok ca acum două luni. Marcaje tot din părți dar tot e mai bun ca înainte.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

#1459
Am parcurs astazi DN2 Focsani - Bucuresti. Cu urmatoarele impresii:

- Bucuresti - Urziceni = cel mai prost tronson, mai ales in Ilfov se apropie binisor de galben, dar per ansamblu cred ca verde este inca OK
- Urziceni - Buzau = nu mai este ireprosabil ca altadata, dar inca foarte bine. Exista un sector de ca. 10 km intre Mihailesti (jud. Ialomita) si Cotorca, reasfaltat complet, la o calitate sa zicem de nota 9.25 (din 10), deocamdata lipsesc marcajele
- centura Buzau - verde e bine
- Buzau - Rm. Sarat = de la codas devine fruntas. Avem o zona complet refacuta anul trecut intre Oreavu (adica Rm. Sarat) si aprox. jumatatea distantei pana la Buzau, marcaj tot, ireprosabil (include toata zona de 4 benzi). De asemenea avem reasfaltare completa in zona Posta Calnau - Potarnichesti - Maracineni pe vreo 15 km, fara marcaje (acum 3 zile se lucra la asfaltare, azi duminica evident nu). Reasfaltarea de nota 9.90 - aproape ireprosabila. Mai ramane o mica bucata cu asfalt vechi in mijlocul zonei Buzau - Ramnic, dar cred ca o vor face si pe aceea. Dupa ce marcheaza clar se poate trece la albastru.
- Rm. Sarat - Focsani = sincer l-as degrada la verde, nu mai este la nivelul la care a fost, incep sa se cunoasca degradari, mai ales pe zona de acostament. Exista si aici o zona reasfaltata, de la iesirea din Focsani prin Golesti si cam atat. Asfalt nota 9.75 (aproape perfect inclusiv corectate imbinari la poduri). Marcaje de asemenea de nota 10 (doar ca unele sunt ilogice si ca atare nu sunt respectate - de fapt teoretic sunt bune, dar practic functioneaza numai daca am 2 vehicule pe drum si acelea cunosc marcajul si configuratia drumului - ca altfel daca sunt coloane de 5-10 masini pe 2 benzi, ca de obicei, e imposibil ca instantaneu una din coloane sa se dizolve in neant si traficul sa se poata desfasura pe numai 1 banda, asa cum brusc indica marcajele... adica teoretic ideea este buna in intersectii, cu scopul de a reduce accidentele, dar practic nu merge asa, ci trebuia pur si simplu adaugata o a treia banda pentru viraj la stanga / dreapta - si de regula loc este destul)
- centura Focsani clar nu mai merge albastru, maxim verde. Acolo se impun 3 pasaje in lungul DN2, cu sens giratoriu sub pasaj, si anume la intersectiile cu DN23, DJ204D si DJ204E. Cel mai greu merge treaba la intersectia cu DJ204D = strada Magura, unde este semafor acum. De asemenea se impune largirea de la 1.75+1.75 la 3+3 pe zona de centura, unde traficul local creste semnificativ - din cele 3 benzi pe sens, 2 sa urce si pe pasaje si una sa ramana la sol pentru a deservi giratoriile. Intre pasaje distanta nu este insa asa de mare si nu are rost sa dispara banda 3 pentru scurt timp apoi sa apara iar. De aceea spun 3+3 pe toata lungimea centurii. Plus evident parapet median de beton. Ieri era un accident, probabil intre un vitezoman si un stangist (care facea un viraj la stanga).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Pai as zice sa treci la fapte...

Este "teritoriul tau", si deoarece ai facut constatarile personal (nu pareri "de la altii") eu zic sa le "implementezi" pe harta...
:)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#1461
Da, da, ma ocup  :lol:  Dar acum sunt in concediu prin Romania si nu am cum sa ma ocup, fisierele le am doar la Frankfurt... Am uitat sa mi le urc undeva pe net sau sa le iau pe un stic.  :(
Si ca sa nu uit pana ma intorc scriu aici si parerile mele proprii.  ;)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

;)
Good poimt...

Sper sa nu fii dezamagit de Romania...
Noi cam cu asta ne ocupam timpul... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Nu sunt dezamagit, dimpotriva, venind rar observ mult mai usor diferentele si 99% sunt pozitive. Doar nemultumirea cronica a românilor fata de ei insisi a ramas aceeasi (asta trage mult tara inapoi, duce la neincredere reciproca, un aspect ce dezbina).

Pe partea de drumuri si calitate pentru mine nu prea exista surprize, ca doar va am pe voi aici, care raportati permanent situatia.  ;)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

Avem un nou topic pentru discutiile despre OSM, si TODO-uri pentru cei ce vor sa ajute pe OSM, cu instructiuni si cateva idei de imbunatatire ale hartii. Va rog sa pastram discutiile despre calitatea drumurilor pe acest topic (pt drumurile de tranzit) sau pe topicul drumuri judetene, sau pe topicul drumuri de vacanta. Acolo discutam strict despre OSM si ce mai e de facut pe OSM.

alexcrist

#1465
Quote from: TibiV on July 10, 2017, 12:45:34 AM
Noi cam cu asta ne ocupam timpul... :D
Vorbește în numele tău. :D

La subiect...

M-am plimbat în weekend puțin prin centrul țării. Am observat următoarele:

- DN 12C: Bicaz-Ticoș Floarea (inclusiv) poate fi făcut albastru. Asfaltat de la 0 anul trecut, marcaje complete refăcute anul ăsta (au fost și anul trecut, s-au degradat peste iarnă, s-au refăcut). În rest, până la Gheorgheni (inclusiv) au fost plombate aproape toate gropile apărute peste iarnă, se circulă ok, dar rămâne de galben. Eu aș sugera și eliminarea porțiunii roșii, practic nu există diferențe calitative notabile.

- DJ 131: Sânpaul-Feliceni: pe hartă are o porțiune roșie, dar eu nu am observat nimic special în acea zonă. Asfaltul în sine este ok, nu are gropi propriu-zise, dar sunt multe locuri în care s-a tasat fundația și au apărut denivelări. Galben pe toată porțiunea (trebuie atenție, în special noaptea)

- DJ 141: Pe hartă e galben. Momentan asfaltul e relativ denivelat, și cam are gropi. Însă gropile sunt marcate cu ceva vopsea, parc-ar fi cumva pregătite de plombare. În lipsa altor opinii, eu încă nu l-as face roșu, dar nici departe nu e, dacă nu va fi reparat. O mică filmare (cu tot c-un iepure de câmp :D ) aici: (0:00-1:00)

- DJ 132: E foarte departe de a fi galben, în sensul rău.
Homorod-Jimbor (ultima localitate din județul Brașov) este plin de gropi adânci. A se vedea clipul de mai sus, 1:00-2:00
Jimbor-limita de județ Brașov/Harghita, e de roz, cu indulgență. Sunt doar 2 km, dar e cât se poate de groaznic. Efectiv s-a făcut "drum" pe lângă așa-zisa șosea. A se vedea filmarea de mai sus, 2:00-3:00 (trecerea de la roșu la roz - nici acum nu-s sigur în ce am dat, că nici pe viu nu s-a observat), și poza:

La limita de județ, spre Harghita, situația se schimbă radical în bine, și i-aș da un verde (asta pentru că nu mai rețin dacă chiar era de albastru):

mihail75

putin colateral: inainte puteam mari harta postata periodic pe prima pagina si o puteam salva in calculator, pentru a o cerceta mai pe indelete. Acum nu pot, imi salveaza un png de 46 KB, pe care nici nu il deschide. S-a modificat ceva? Era utila descarcarea hartii. Thanks!

frunzaverde

#1467
^
Nu s-a schimbat nimic - e browserul tau cel care face problema.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mihail75

#1468
^

Multam, se pare ca asta era, Firefox face figuri (nu am facut decit sa il updatez periodic). In Chrome nici nu se deschide imaginea, abia in Edge am reusit sa salvez harta!

realfanady

As propune schimbari pe DN19B si DN14A:
-DN 19B:
        Portiunea de inainte de Suplacu de Barcau e clar cu rosu si nu galben (intrarea in jud. Bihor si pana dupa Suplac) e cea mai proasta portiune din acest drum.
        Portiunea Marghita - Sacuieni e totul galben. S-a lucrat destul de mult, am ramas placut surprins. S-au reasfaltat portiuni mari, portiunile cu piatra cubica au disparut, peste tot unde erau acum este covor asfaltic. Drumul e putin denivelat, dar comparativ ce a fost, acum se prezinta chiar bine.
-DN 14A:
       Portiunea Medias - Tarnaveni: drumul este ok, dar totusi albastru mi se pare exagerat, un verde ar fi mai aproape de adevar.