Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Allex

#1395
DN11B Tg. Secuiesc - Cozmei are asfalt nou, marcaje noi pe toata suprafata, mai putin serpentinele. Singurul minus, benzile sunt cam inguste.

DN2G intre Comanesti si Bacau e cel putin de verde, daca ar avea si marcajele refacute l-as propune pentru albastru. Drum bun si fara gropi. Exceptie 3 locuri ingustate de la ultimele ploi de anul trecut. (video aici)
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

pasadia

Tocmai din cauza marcajelor lipsa am recomandat in toamna trecuta retrogradarea la galben. De-l parcurgi intr-o seara de noiembrie, pe la 18-19,te sinucizi incet pe acolo. Unde mai pui si zecile de animale/carute/balegi/alte noroaie, etc...

TibiV

Clar de galben...
Mai ales ca...
Quote from: AlexAllex on May 21, 2017, 09:20:54 PM
Drum bun si fara gropi. Exceptie 3 locuri ingustate de la ultimele ploi de anul trecut.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Varianta la zi:


(click pentru dimensiune maxima)

Logul modificarilor:


(click pentru dimensiune maxima)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nirolf

Pe DN73 sunt în continuare mai multe semafoare între Pitești și Câmpulung, dar au apărut câteva și după Câmpulung spre Brașov. Ar trebui trecut în lucru (bănuiesc că se apucă de tot tronsonul):  roșu cu galben alternativ, drum este foarte prost după iarnă.

rizzuh

@vancouver,

Pe DN7 Pitesti - Ram. Valcea au turnat asfalt nou si trasat marcajul, dar nu a tinut, am trecut pe acolo la 2 saptamani dupa ce a postat dr4qul4, nu era bun drumul, poate nu asa de rau ca inainte (nu stiu), dar de verde nu. A se vedea clipul de pe YT, desi merg incet se observa cateva trambuline la petece de toata frumusetea :)

Quote from: rizzuh on May 04, 2017, 02:56:22 PM
Acum sa discutam de DN7. Pitesti - Valcea este exact ca pe harta, portiunea cu galben este valurita, are gropi, sunt petece puse repede si anapoda. Unde este verde e bun drumul...  nu foarte (mai sunt petece si gropi mici), dar se poate circula cu 80-90 linistit. Totusi, daca vrem mai catolici ca papa, este mai rau decat DN65 Pitesti - Slatina (despre care au sugerat unii colegii de pe forum sa fie trecut verde).

De la Valcea pana la intrarea in jud. Sibiu drumul este verde, exact ca pe harta. Din jud. Sibiu (imediat dupa Lazaretto) pana la intersectia cu DN1 este albastru cu brio, incepe portiunea cu 2 benzi (intial o bucata ambele sensuri si dupa alternativ), asfaltul este nou, ca in palma.

Quote from: rizzuh on May 05, 2017, 07:02:14 PM
O completare la postarea mea anterioara, avand in vedere ca m-am intors de la Sibiu. Sensul catre Valcea pe DN7 este mai rau, din pacate; sunt petece prost turnate, denivelari minore, dar se circula bine. Eu l-as pune verde la Boita pana la Sibiu, sa ramana doar bucata largita cu albastru. Dupa Rm. Valcea al trebui lungita portiunea cu galben pana la granita dintre Valcea si Arges; mai ales in curba aia de 180 este praf, pe banda 1 sunt niste cocoloase imense in asfalt (nici banda 2 nu e grozava):



gabieny

Drumul intre Sacel si Barsana vad ca e de rosu!Cine a fost recent pe acolo poate sa imi dea cateva detalii,e praf sau totusi se poate circula fara riscul de a distruge masina!

vancouver

#1402
@rizzuh, ceea ce vedem in filmare este un drum cu asfalt ok, cu marcaje, fara gropi, care se poate parcurge in conditii bune si noaptea. Mult mai bine dacat acum nu se poate pe acelasi aliniament. Cele cateva reparatii mai putin reusite nu il pot retrograda la galben. Galben este altceva, sunt drumurile acelea nereparate de 30-40 de ani, cu asfalt vechi sau cu petice, de se zdruncina masina la viteze mai mari. Sau cu alte deficiente (marcaj sters, marginea neclara) si totusi fara gropi. Sau cu gropi doar in unele locuri, cu treceri proaste la nivel, etc...

Exemple tipice:

DN65C
DN24D
DN75
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: gabieny on May 22, 2017, 09:51:43 PM
Drumul intre Sacel si Barsana vad ca e de rosu!Cine a fost recent pe acolo poate sa imi dea cateva detalii,e praf sau totusi se poate circula fara riscul de a distruge masina!

Eu am fost in vara 2015. Se putea circula, dar la peste 60km/h se miscau toate incheieturile masinii. Pe vremea aceea nu erau gropi, doar asfaltul vechi si peticit, pe unele zone de calitate diferita pe centru fata de margini (probabil un drum betonat mai vechi si ingust pt o singura masina, peste care s-a venit cu o largire, dar largirea nu s-a facut la fel de sanatoasa si ca atare a cedat). La vremea aceea atat eu cat si altii i-au dat galben.

Intre timp mai multi au cerut retrogradarea la rosu dupa ce au aparut gropi.

Probabil daca mergi ziua si ai rabdare sa mergi cu 50-60 maxim, nu iti rupi masina, evitand gropile. Noaptea sau pe ploaie s-ar putea sa injuri rau. De mentionat, chiar in dreptul manastirii Barsana era o zona de vreo 2 km reasfaltata si in stare excelenta, poate au mai continuat, nu stiu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rizzuh

@vancouver, OK, atunci poate ramane verde. Dar asta nu se pupa cu ideea de a retrograda un drum de la albastru la verde pentru ca au aparut cateva gropi (nu adanci) pe o portiune de 70km. Exemplu concret, discutiile despre DN65 Pitesti - Slatina (sau chiar A1 Bucuresti - Pitesti). Pana la urma trebuie sa avem asteptari realiste... mi-e greu sa cred ca toate drumurile si autostrazile cu albastru de pe harta sunt ca in palma, fara nici cea mai mica groapa. :)

vancouver

@rizzuh, totul este subiectiv atunci cand coloram harta asta (cu exceptia catorva criterii gen marcaje lipsa complet = maxim galben la DN si maxim verde la DJ). Dupa cum ai vazut am tinut cont in mare masura de parerea ta. Sa luam ca exemplu chiar DN65. Dupa parerea mea acel drum nu poate sa fie de albastru dupa o reasfaltare si re-marcare, pentru ca nu se reabiliteaza cu adevarat si ca atare imediat apar problemele (tasari, gropi, marginea fara rigole sau parapeti si insuficient de stabilizata, etc...). Totusi, la insistentele tale am pus albastru. Mai precis vreau sa zic: eu l-as fi lasat integral verde de la Craiova la Pitesti, dar am facut asa cum ai cerut tu.

Orice culoare acopera o zona mai vasta de calitati - poate ca era mai bine cu note de la 1 la 10 si atunci se putea face o departajare mai fina. Dar asa groso-modo, albastru inseamna 9 - 10, verde este 7-9, galben este 6-7, rosu 4-6 si violet 2-4. Asadar si un drum de nota 7 este la limita verde (sau galben), la fel ca si unul de nota 9 la limita verde (sau albastru). E doar un exemplu cu notele, ca sa intelegem ideea.


In final eu fac asa:
- in toate situatiile trec parerile voastre si prin filtrul parerii mele - adica sunt un fel de moderator al culorilor. Astfel este garantat ca, desi totul este subiectiv, macar este un singur subiect care stabileste culoarea, adica eu
- daca ulterior mai multi de aici de pe forum imi sar in cap si spun ca este aiurea o culoare, atunci parerea mea nu mai conteaza si ma supun majoritatii
- daca exista idei diferite incerc sa moderez si sa ajungem la un numitor comun
In mod evident niciodata nu vor fi toti multumiti.

Daca crezi ca ar trebui sa procedez altfel, atunci astept propuneri.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

strainu

În ultimii ani (vreo 3, incluzându-l pe ăsta) pe DN61 au renunțat la plombări și au trecut la petice pe suprafețe mai mari. Cu timpul, asta a dus la o îmbunătățire semnificativă a confortului. Acum două weekenduri am fost de la Corbii Mari până la DN6 și ajunseseră cu reparațiile pe anul acesta până la intrarea în Bucșani, cred că până la 1 iunie ajung la porțiunea verde. Parcă n-ar mai fi chiar de roșu, ci mai degrabă de galben, dar nu m-ar supăra o a doua părere. Mai la nord de Corbii Mari n-am fost.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

strainu

Quote from: cristi5 on May 18, 2017, 09:28:25 PM
PS am ales Thunderforest Landscape pt fundalul implicit al ambelor harti pt ca are o schema de culori neutra, lasand sa se vada elementele evidentiate (proiect de infrastructura sau calitatea drumului)

Mulțumesc pentru explicații, o să țin cont. Mie la drumurile "intermediate" (portocalii) mi se pare că Thunderforest nu oferă contrast suficient, aș recomanda B&W. Openmap.ro, primii care au scos calitatea drumurilor din OSM, aveau un fundal spălăcit, foarte bun pentru evidențiere, dar cred că era producție proprie.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

staude6

Quote from: gabieny on May 22, 2017, 09:51:43 PM
Drumul intre Sacel si Barsana vad ca e de rosu!Cine a fost recent pe acolo poate sa imi dea cateva detalii,e praf sau totusi se poate circula fara riscul de a distruge masina!
Am fost eu recent. E de galben spre rosu. Nu sunt gropi, dar e destul de denivelat. Se poate merge lejer cu 70-80 km/h.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


gabieny

Multumesc pt raspunsuri,cu rabdare cred ca pot trece fara riscuri! :)