Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

^ http://www.openstreetmap.org/changeset/45128200

Ultimul raport pe OSM era din 2010 cand drumul nu era asfaltat ci pietruit ("cobblestone")

Apare maine pe la pranz pe harta.  Unul din proiectele de viitor e sa fac harta sa se actualizeze la fiecare ora... mai vedem :)

Merci Ionut pt "publicare":
http://proinfrastructura.ro/harta-calitatii-drumurilor.html




Ionut

Noi iti multumim pentru munca! :cheers: Mie mi-a luat 3 minute sa pun harta pe site. :)

SILVIUFG

#1247
Aseara am facut DN1 Fagaras-Brasov si retur. Cu parere de rau dar drumul asta nu prea mai este de albastru. Foarte multe gropi si adanci multe dintre ele. De cand a fost rebilitat DN1 intre Codlea si Vestem nu a aratat niciodata asa.  ( parere personala). Venind din Brasov spre Fagaras la iesirea din Sercaia am luat o groapa am zis ca raman fara roata. Pe multe portiuni a devenit si foarte denivelat, valurit etc... Nu mai vorbesc de rosturile de dilatare de la poduri. Am remarcat mai ales la trecerea peste CF de la Vladeni. De semnalizarea insulelor mediene nu mai vorbesc pentru ca e problema veche. Pe intuneric si cu toate semnele acoperite de mama natura e destul de complicat. Poate au mai fost colegi recent pe Fagaras-Brasov si pot confirma sau infirma.

Dan027

^ Si eu am fost ieri pana la Sibiu, tur-retur... si cam tot drumul nu mai e de albastru, au aparut niste gropi destul de adanci. Chiar vazusem o masina la vreo 100m de o groapa trasa pe dreapta, nu am apucat sa imi dau seama daca a suferit vreo paguba din cauza gropii sau o fi patit altceva.

La fel e si pe DN1 Brasov-Predeal.

Hercule

Pe portiunea Voila - sens giratoriu Cartisoara nu sunt gropi iar asfaltul e bun. Asta nu impiedica retrogradarea drumului la verde daca e cazul.
Deșteaptă-te române!

pasadia

Tehnic vorbind problema la Brasov e insolventa Vectrei. De cand au aparut problemele lor intretinerea si deszapezirea a ajuns la altii iar calitatea lucrarilor efectuate de astia (daca e efectuata) scade de la an la an. In plus iarna probleme acestea (gropi nou aparute) se intensifica si dispare apoi odata cu micile asfaltari de primavara. De data asta sezonul de iarna a inceput devreme si pare sa fie serios, deci perioada de timp pe care o sa o petrecem cu aceasta calitate proasta a DN-urilor din judet o sa fie tot mai lunga.

cristi5

#1251
Quote from: Ionut on January 13, 2017, 11:37:21 AM
Noi iti multumim pentru munca! :cheers: Mie mi-a luat 3 minute sa pun harta pe site. :)

Multumesc pentru aprecieri!
Am incercat o varianta care permite click pe drum si afiseaza detaliile drumului, urmand ca apoi sa se poata edita ca in editorul actual. Incarca ceva mai multe date (nu cu mult), dar e la fel de rapid (cam 1,5 secunde la fiecare navigare majora a hartii)

http://cristi.dtdns.net/maps/test/

Avantajul acestei versiuni e ca se poate vedea cu un simplu click de cand e raportul de calitate si amanuntele scrise de raportor (unele rapoarte de pe forum contin un link la mesajul respectiv din acest topic, sau din "drumuri judetene" sau "drumuri de vacanta"). Daca nu apare data, se poate merge in istoricul OSM si acolo se vede cand a fost schimbata ultima oara calitatea (as putea face asta automat dar nu mi se pare foarte important)

Alt avantaj e ca va putea "invita" la editare, deci la contributii. Ma gandesc ca putem face un cont OSM special pt harta, sa nu mai trebuiasca sa-si faca omul cont. Eventual extragem cumva numele de utilizator de pe forum si-l adaugam automat la raportul de calitate.

Daca credeti ca e ok, va deveni harta "principala" pe proinfrastructura.ro

Mai ales unele drumuri reprezentate cu linie punctata (neasfaltate, nepavate...) au detalii foarte interesante scrise de motocilclisti prin 2008-2011.


vancouver

^^ arata bine.

la zoom 1 (adica atunci cand se vede toata Romania) as scoate si etichetele cu denumirea, chiar si la autostrazi, sa se vada doar liniile.
Apoi la zoom 2 sa apara numai A-urile si DN-urile f. importante: 1,2,3,5,6,7,13,15,17, 1C, 2a, 28, 65 si cam atat.
La zoom 3 si mai mult e ok.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Hercule

Foarte buna treaba, multumesc si eu pentru dedicare! :)

Referitor la DJ105D sunt trei portiuni intre Agnita si Chirpar marcate cu rosu. Se pot trece fara nici o problema cu verde, albastru nu cred ca e cazul pentru un DJ ingust si destul de virajat. Il fac destul de des vara, e drumul pe care il folosesc sa ajung la muntii Fagaras. Am mai pomenit pe aici schimbarea calitatii intr-o discutie cu adiarc, dar poate informatia a trecut neobservata.
Deșteaptă-te române!

cristi5

#1254
Am gasit (automat) vreo 700 de segmente pe OSM care sunt mai scurte de 900m care aveau calitatea
- diferita de a segmentelor adiacente
- mai veche decat a segmentelor adiacente
- cele 2 segmente adiacente au aceeasi calitate, si comentarii (surface_survey),  suprafata (asfalt, etc).
- toate 3 segmentele au acelasi indicativ de drum

De obicei sunt poduri care sunt omise la editare pt ca fiind scurte sunt reprezentate de un obiect mic si greu vizibil.
In aceste cazuri am copiat calitatea de la segmentele adiacente asa ca vor disparea (maine sau poimaine) "petele" pe harta. De ex petele de galben de pe DN1:

http://proinfrastructura.ro/harta-calitatii-drumurilor.html#map=12/45.319/25.572


Am generat automat 700 de schimbari OSM si am anuntat comunitatea de mapperi romani, sa nu se ia cu mainile de cap... Pt curiosi, se pot vedea de aici
https://www.openstreetmap.org/changeset/45169368
(asta e cel mai lung, apoi apasati "<<" pt segmentele celelalte, in ordine descrescatoare a lungimii)

Poate intre primele 10-20 cele mai lungi sunt cateva care nu trebuiau facute, de ex cele din localitati... Se pot corecta.

cristi5

Quote from: Hercule on January 14, 2017, 09:20:31 PM
Referitor la DJ105D sunt trei portiuni intre Agnita si Chirpar marcate cu rosu. Se pot trece fara nici o problema cu verde, albastru nu cred ca e cazul pentru un DJ ingust si destul de virajat.

La click pe drum se vede ca partea rosie e un raport vechi (din 2010) iar cea albastra din 2016...

Ma gandesc ca ar fi practic ca drumurile judetene, comunale si de munte care nu sunt pe RRQM sa le puna fiecare direct pe harta. La ora actuala e nevoie de un cont OSM si putini au trecut acest "prag". In loc de asta as vrea sa fac harta sa "preia" automat numele de utilizator de pe forum (sa se stie cine e responsabil pt fiecare schimbare), dar nu e usor asa ca as vrea intai sa stiu daca ar fi util...

Allex

#1256
DN11A intre Barlad si Adjudu Vechi nu e chiar de Rosu. Cred ca Galben ar fi culoarea potrivita. Este drum din placi si nu sunt foarte multe gropi. Doar cateva zone cu lucrari semnalizate. Pentru un drum din placi de beton, se prezinta chiar ok. Vedeti in clipul de mai jos.

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

ciprebbe

DN14 prin Medias nu e reasfaltat? eu asa tin minte cand am trecut acu 3 luni pe acolo.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

#1258
Quote from: vancouver on January 14, 2017, 04:53:00 PM
la zoom 1 (adica atunci cand se vede toata Romania) as scoate si etichetele cu denumirea, chiar si la autostrazi, sa se vada doar liniile.
Dupa ce am scos celelalte drumuri, a ramas destul loc asa ca am lasat deocamdata etichetele. Etichetele se mai pot configura, sa nu apara pe segmente de culoare scurte, sa se vada culoarea... Mai ales la cele in reabilitare eticheta trebuie sa apara numai daca e lung segmentul...

http://proinfrastructura.ro/harta-calitatii-drumurilor.html#map=7/46/25


Quote from: vancouver on January 14, 2017, 04:53:00 PM
Apoi la zoom 2 sa apara numai A-urile si DN-urile f. importante: 1,2,3,5,6,7,13,15,17, 1C, 2a, 28, 65 si cam atat.

Poate lista DNurilor nu e aceeasi, sunt conform unei liste mai vechi pe care mi-ai dat-o... Dar drumurile astea importante apar deja cu autostrazile pe nivelul de zoom 1 (care tehnic e nivelul 7, se vede in adresa). La nivelul 8 se vad deja celelalte DNuri, apoi la nivelul 9 judetenele, la nivelul 11 comunalele, la nivelul 13 toate celelalte

http://proinfrastructura.ro/harta-calitatii-drumurilor.html#map=8/46.096/24.096


Mie personal imi placea si varianta dinainte ca dadea un overview... Asta e mai "progresiva", te ajuta sa distingi mai bine drumurile principale de cele secundare. In fine, e usor de schimbat.


vancouver

@AlexAllex - esti un optimist inrait daca vrei sa dai galben drumului din filmarea ta... amortizoarele masinii tale s-ar putea sa fie de alta parere...  :D (sau poate e masina inchiriata si atunci nu conteaza asa mult). Parerea mea este sa ramâna rosu. Naibii, e drumul de carute folosit si acum 500 de ani, cu placi de beton puse probabil prin anii 1960, daca nu cumva mai demult. Localitati, curbe, zone, pe care daca ar veni 2 camioane din sens opus unul ar trebui sa opreasca sa-l lase pe celalalt... Si la cat de liber este drumul, e clar cat este de apreciat.... Parerea mea: hai sa-l lasam rosu. Mai avem si violet pentru drumuri mai nasoale.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.