Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#975
 :gj:

Eu as pune cu Maro:
- DN7A, intre Obarsie si Petrosani. Drumul e rupt.
- DN67B - cel putin portiunea din Arges. Nu am mai trecut pe acolo cam de 5 ani. Poate si mai bine Atunci nu era dezastuos dar e din placi de ciment. Intre timp a suferit 2 avarii majore la inundatiile de acum 3 ani. Ar tb trecut cu maro, ca sa nu se aventureze nimeni pe acolo. Exista 2 rute ocolitoare si nimeni nu ar trebui sa mearga pe el.  Nici partea din Valcea nu arata prea bine (acum 2 ani era plin de gropi sau de ridicaturi la contactul placilor de ciment).
- DN12B - starea drumurilor tocmai spune ca din cauza inundatiilor drumul are 3 portiuni cu alunecari, unde se circula pe 1/2.  La lungimea lui, 3 alunecari (probabil si altele mai mici) inseamna ca trebuie sa se circule cu maxima atentie.
- DN73C - maro intre Burlusi si Tigveni si trecut pe harta DJ678A intre DN7 (Varzaru) si Tigveni, care este un drum perfect, doar putin cam ingust (culoare verde). Bine, poate fi trecut cu totul. Pana la Salatruc este tot verde. Spre sud-vest este de galben (poate fi o varianta de ocolire intre Tg Jiu si Pitesti DJ678A-DJ677F-DN65-DJ676H) O ruta galbena, pe care faci acelasi timp ca si pe DN7-DN67, dar sari peste serpentinele de la Milcoiu si peste Rm Valcea si Horezu. L-am parcurs acum cateva luni. In caz de accident pe DN7 poate fi folosit, de autoturisme, cu incredere!
- si te mai rog sa treci pe harta, cu maro, DJ725 Dragoslavele-Stoenesti. Poate nu ar avea ce sa caute pe harta, dar apare pe google maps si pe unele gps-uri, si multi ar fi tentati sa o ia pe acolo, datorita distantei, traficului si serpentinelor de pe DN.  Este cel mai prost drum pe care am mers vreodata. Este asfaltat la ambele capete, si asta te poate pacali.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#976
Am colectat diferentele pe (mai ales) DN intre harta si informatiile din OpenStreetMap (OSM). Obiectivul ar fi sa pastram harta "sincronizata" cu OSM.  Noutatile de pe OSM se pot vedea aici, contribuie cativa utilizatori de pe forum dar si multi altii. Exista cel putin un utilizator OSM care primeste o notificare la fiecare schimbare in Romania, deci exista o forma de moderare. Din OSM, informatiile despre calitatea drumului ajung in multe app-uri (cum ar fi OSMand sau Galileo) sau in vizualizari ca a mea dar pot fi vizualizate de exemplu si pe harti cu curbe de nivel ca asta. Pe langa calitate, OSM contine multe alte informatii despre drum: tipul de suprafata (asfalt, macadam), rangul drumului (un DN nu e neaparat principal, poate fi secundar, tertiar), viteza maxima, etc etc. Drumurile sunt descrise cu coordonate GPS, deci se poate vedea pozitia curenta pe harta, se poate face navigare, se pot vedea toate detaliile (de ex curbe), se poate afla altitudinea fiecarei portiuni de drum, etc.

Rezultatele sunt aici (vreo 270 de diferente)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1755dt_k9a3zJazxYfRzuSo33Dq4NwcitjWECx-emfC4/edit#gid=2137824001

N-am apucat sa compar DN67B si poate alte DNuri "subtiri".

Vreo 70 de diferente sunt importante, in sensul ca nu sunt verde-albastru. Acestea sunt marcate cu bold in coloanele A, B, C si le voi implementa in OSM cu prioritate. Daca vreti sa ajutati, trimiteti un PM.

In alte cam 50 de cazuri, datele din OSM sunt relativ noi (2014-2016) si acolo trebuie verificat. Acestea sunt marcate cu bold in coloana F.

LE: OSM are mai multe nivele de rosu (bad, very bad, horrible, impassable) deci noul maro e compatibil :)

dr4qul4

Si daca poti trece, tot cu maro, DN66A. Apare pe toate hartile ca DN si ce e mai grav, e ca google-ul ruteaza pe acolo si spune ca faci 1h46 pe cei 57 de km. In realitate acolo poti scoate 5 ore cu un Duster, 2-3 ore cu un Jeep (nu SUV) si platforma cu o masina cu garda joasa.

Maro, dupa mine ar tb sa insemne: Drum Inchis.

Acestea sunt doar drumuri pentru pasionatii de aventura, offroad si adrenalina.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danyel79

   Inca o mică corectură semnalată deja pentru OSM - DJ720 porțiunea dintre Răzvad și Moreni este cel puțin de verde (drum asfaltat destul de recent și marcat pe mijloc, cu o nesemnificativă denivelare la iesirea din Răzvad și intrarea în Gura Ocniței). Poate vreun șofer care circulă mai mult în țară pe DJ-uri marcate cu albastru să poată face comparația cu acesta pentru a vedea dacă se încadrează (până atunci l-aș lăsa totuși cu verde). Pe harta actualizată de la pagina 65 este marcat și DJ720B; confirm culoarea albastră între DN71 și DN72 și pe cea galbenă de la DN72 până la intersecția cu DJ720 - această ultimă parte este din plăci de beton, dar, în ciuda unor denivelări este circulabilă - am văzut și mașini Clio sau Logan care mergeau cu 80 km/h pe acolo. Pentru maximă corectitudine acolo este un ciot verde - cam 300 de metri din DJ720B de la intersecția cu DJ720 mergând înspre intersecția cu DN72. Această porțiune - până la o trecere la nivel cu calea ferată este asfaltată. Restul de 700 de metri e porțiunea de plăci de beton.
   Și încă un detaliu - dacă se consideră necesar se poate trece pe hartă și DJ720C (de la Gura Ocniței la Ocnița) - este galben.

strainu

#979
Quote from: cristi5 on August 15, 2016, 02:35:56 AM
Rezultatele sunt aici (vreo 270 de diferente)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1755dt_k9a3zJazxYfRzuSo33Dq4NwcitjWECx-emfC4/edit#gid=2137824001

Mă ocup eu de zona Apusenilor în OSM săptămâna asta. O să încarc și niște poze în Mapillary, ca să fie. Totuși, tu smoothness=bad din OSM îl consideri roșu? Întreb pentru că hărțile anterioare îl considerau galben pentru o mașină normală: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Motorcycle_map_of_Romania

Cât despre DN61, între Clejani și A1 e clar roșu - cu toate plombările din 2015-16, tot mai rămân clustere de gropi și denivelări serioase. De la Clejani la DN6 e la limită, dar aș înclina și eu spre verde.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

cristi5

#980
Pentru a pastra sincronizarea cu OSM am sa pun modificarile semnalate pe topic in tab-ul TODO. Primesc cu placere ajutor :)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1755dt_k9a3zJazxYfRzuSo33Dq4NwcitjWECx-emfC4/edit?pref=2&pli=1#gid=0

Apoi o sa le adaugam la OSM cand e vreme. Editarea pe OSM ia ceva mai mult timp, e mult mai usor de adaugat in tabel mai intai. Google spreadsheets poate fi usor accesat si de pe mobil.

Apoi sa poate bifa in coloana H daca e implementat pe OSM, si vancouver poate (daca vrea) bifa in coloana I daca l-a adaugat pe RRQM. Daca in urma discutiilor o modificare nu se implementeaza, o stergem pur si simplu din tabel.



cristi5

#981
Quote from: strainu on August 15, 2016, 07:09:55 PM
Mă ocup eu de zona Apusenilor în OSM săptămâna asta. O să încarc și niște poze în Mapillary, ca să fie.

Super! Te rog doar sa pui cu strikethrough respectivele linii in tabul RRQM->OSM, sa stiu ca sunt facute si ca nu mai am treaba cu ele. Poate cu acest editor merge mai repede decat cu editoarele OSM.

Quote from: strainu on August 15, 2016, 07:09:55 PM
Totuși, tu smoothness=bad din OSM îl consideri roșu? Întreb pentru că hărțile anterioare îl considerau galben pentru o mașină normală:

Da, se potrivea destul de bine cu harta non-OSM, si am vazut cateva drumuri despre care ulterior am aflat ca erau bad pe OSM pe care nu m-as mai duce cu o masina normala :) Poate voi adauga si eu maro de la horrible in jos.

Quote from: strainu on August 15, 2016, 07:09:55 PM
Cât despre DN61, între Clejani și A1 e clar roșu - cu toate plombările din 2015-16, tot mai rămân clustere de gropi și denivelări serioase. De la Clejani la DN6 e la limită, dar aș înclina și eu spre verde.

OK am adaugat o coloana pt comentarii la dreapta, daca mai sunt alte  informatii pot fi adaugate acolo.

Dan74

#982
S-a discutat despre DN76 Oradea - Rabagani. Parerea mea  e ca acest drum se prezinta astfel:
1. Oradea - Sambata e foarte bun, dar este doar de verde, deoarece are pe alocuri denivelari;
2. Sambata - intersectia cu DJ 795 nu merita mai mult de galben, practic pe aceasta portiune nu s-a facut reciclare in situ, ci doar carpeli, are cateva denivelari care pot fi depasite rezonabil cu maxim 50 km/h (unii merg ca nebunii fara sa le pese de riscuri);
3. Intersectia cu DJ795 - Rabagani (intersectie cu DC 133) iarasi bun, din nou verde.

vancouver

O sa ma ocup si eu de diferente, dar din pacate nu am timp deocamdata.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ashbird

daca se poate trece un DJ din Brasov pe harta

DJ112A Rasnov-Codlea  https://goo.gl/maps/E7o9YzanzuK2

e o buna alternativa pentru DN73A si  DN73B; e fara gropi si marcat, parcurs noaptea in deplina siguranta , calitate de verde cel putin

Se desprinde cam pe unde se termina DJ112E, care e deja pe harta.
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

staude6

DN18 Moisei - Iacobeni cred ca e mai corect sa ramana ROSU. Recent l-au plombat, deci ramane doar un drum prost (nu foarte prost!)  :)

danibkr02

Salut.
Am fost saptamana trecuta pe DJ132 Ocland (Harghita) - Homorod (Brasov). Pana la intrare in judetul Brasov, drumul e bun - asfalt nou, dar dupa ar fi bine sa ai elicopter. Pana la intrare in loc. Jimbor drumul e de un maro desavarsit, chiar negru stralucitor pe alocuri, sa nu dea Dumnezeu sa prinzi si ploaie (cum am prins eu). Restul drumului pana la Homorod e de o calitate indoielnica, lipsesc si marcajele, galbenul e tare indulgent. Recomand ocolire pe la Sanpaul apoi pe DJ132B (mai bun decat DJ132) pt cine are drum pe acolo. Homorod - Hoghiz - Sercaia e foarte bun.

BIGRED1984

Salut,
Am fost in w/e acesta prelungit pe DN 67D si apoi inapoi pe cai intortocheate spre Bucuresti.

Pentru mine DN 67D ,chiar si prima parte, este de galben, rosu e destul de drastic (stiu ca s-a schimbat de curand in rosu dar vazand motivele eu am intrat pe el si nu mi s-a parut asa tragic, poate era vegetatia mai mare in primavara)

Pe de alta parte, venind spre Bucuresti, am ajuns cumva pe DN 67B, bucata Campu Mare(Olt)-Pitesti. (banuiesc ca si restul e la fel dar nu ma pot pronunta)
Aici e un rosu aprins, e total de evitat; e o senzatie sa mergi pe el, cred ca era bun pe vremea regelui. (nu e totusi maro, am mers cu 50/60 pe el, cu zone de 20/30)

dr4qul4

 :lol:
DN67D acum e de rosu, pentru ca a aparut culoarea Maro.

DN65B e de maro. Nu vad nici un motiv, pentru care, cineva care nu are treaba exact pe el, ar lua-o pe acolo. Tu ai fi mers noaptea pe acolo? dar pe ploaie? si in plus, cum se prezinta la cele 2 poduri (parca peste cotmeana si paraul de la poiana lacului)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

BIGRED1984

OK, 67B e rau, avand in vedere ca e si la campie/deal, nu pot accepta sa arate asa.
Dar de 67D nu ma convingi ca ar fi mai rau decat e de fapt, eu nu m-am simtit rau pe el mai ales ca e drum de munte.
Ce zici , de la Baile Herculane la Baia de Arama, tu ai merge pe 67D sau ai ocoli pe la Motru, pe 67+671 ? Sau poate ai merge pe la Tg-Jiu ?