Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dan74

Portiunea cu rosu de pe DN74 intre Abrud si Zlatna trebuie trecuta cu galben iar portiunea dintre Albac si Campeni de pe DN75 confirm ca este de rosu, cu gropi si la imbinarile dintre placile de beton masina vibreaza toata.
DN74 intre Abrud si Alba Iulia arata ciudat, sunt portiuni unde s-a asfaltat recent si care se prezinta foarte bine, urmate de portiuni de asfalt vechi, peticit de mai multe ori, destul de denivelate, dar fara gropi.
Centura Abrud e circulabila - galben.

horatiu.cosma

Un prieten a facut un traseu weekend-ul trecut, si l-am rugat sa imi dea informatii despre calitatea drumului respectiv, fiindca am vazut ca nu e chiar up-to-date la noi. Traseul e asa: Gilau(107P)Belis(1R)Albac(75)Scarisoara(75)Albac(75)Campeni(75)Turda. In primul rand, traseul e superb, peisajele sunt mirifice, se trece pe la barajul de la Tarnita, la Belis se poate opri la lac, Pestera Scarisoara, si practic orice loc pe marginea drumului unde se vede in departare. In ceea ce priveste drumul, treaba sta cam asa: Gilau-Belis(107P) e de galben, poate umpic mai rau inspre intersectia cu 1R, dar nu cred ca e nevoie sa fie retrogradata la rosu acea portiune, adica sunt gropi, dar putine, se pot evita, si se poate merge cu a 4-a,60-70/ora. De la Belis pana la Poiana Horea(1R) e ceva mai rau, mai multe gropi, mai greu de evitat, undeva intre galben si rosu, dar mai degraba galben. De la Poiana Horea pana la limita de judet intre Cluj si Alba e dezastru, drum de pamant, gropi, pe ici pe colo aruncat balast, dar e de rosu clar. De la limita de judet si pana dupa Horea(inainte de Albac) e albastru, asfalt proaspat, fara denivelari(lipsesc marcaje) ceva mai ingust, dar banuiesc ca nu e pentru TIR-uri. De la Horea pana la Albac e de galben, la fel si de la Albac la Scarisoara si de la Campeni la Turda(7 din 10, dupa cuvintele amicului). Albac-Campeni eu vad pe harta ca e rosu, dar el a zis ca e la fel ca si Albac-Scarisoara sau Campeni Turda, adica galben.

vancouver

hotatiu.cosma multumesc pentru informatii. Comentarii:

- DN75 Albac - Campeni: antevorbitorul tau tocmai a confirmat ca este de rosu, eu zic sa-l lasam asa
- ce e rosu, ce e galben? Daca exista gropi atunci este rosu, chiar daca se pot evita ZIUA, atunci cand vizibilitatea este ireprosabila. Dar NOAPTEA? Sau noaptea pe ploaie? Ar vrea prietenul tau sa treaca noaptea pe ploaie pe acolo? Daca nu, atunci e de rosu. Doar gropi extrem de rare (<1 groapa pe km) le putem ignora, de ex. daca exista o trecere la nivel cu CF varza, dar restul drumului este OK, atunci nu luam in seama acea trecere.
- DN1R nefiind asfaltat peste tot nu apare complet pe harta si unde apare este subtire ca un DJ. Cat despre albastru: EXCLUS. Un drum national fara marcaje este retrogradat automat la GALBEN. La fel daca platforma drumului nu corespeunde standardului pentru camioane.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Am inteles, inca nu sunt foarte familiarizat cu caracteristicile pentru fiecare culoare. Eventual sa facem si o harta nocturna, fiindca atunci se schimba de cele mai multe ori treaba. Eu personal nu am probleme daca un drum are cateva gropi pe ici pe colo pe care le pot evita(presupunand ca e zi si le vad), dar am probleme cand drumul e de pamant, sunt cratere, denivelari, alunecari de teren, portiuni in care o banda e cazuta in hau si alte astfel de exemple extrem de periculoase.

Dan74

Horatiu, intre Albac si Campeni daca mergi cu mai mult de 50-60 km/h ai sanse mari sa duci masina la service, imbinarile dintre placile de beton sunt foarte proaste, sunt gropi, asfalt vechi crapat.
Eu circul destul de mult pe drumuri proste si inclin sa cred ca pot aprecia corect diferenta dintre galben si rosu.

horatiu.cosma

Mersi de clarificare Dan, poate si prietenul meu a fost putin optimist in clasificare(poate pentru ca nu e obisnuit cu conceptia noastra despre drumuri excelente sau foarte bune, pentru el un drum din dale de beton cu imbinarile line este foarte bun). Am avut multe drumuri in trecut pe 108A intre Romanasi si Ciucea, iar intre Huta si Vanatori era praf intr-o vreme. Foarte rar sa am ocazia sa bag in a 2-a, asfaltul nu se mai vedea, gropi cat incape, era o distractie in toata regula cand gropile erau pline cu apa. E de rosu clar un astfel de drum. Ce zic eu e ca nu l-as compara cu un drum asfaltat pe care sunt gropi marunte din loc in loc, care pot fi evitate cu succes(ziua) si pe care se poate rula cu 50-60 km/ora.

Dan74

DJ 108A pe acea portiune nu poate fi clasificat, e o catastrofa pe mai multe sectoare, am avut "placerea" de a merge pana acum 3 ani pe el.
Gropile de pe DN75 sunt maricele si ce e rau e ca nu prea le poti ocoli decat cu manevre bruste, cand de pe contrasens nu vine nimeni e cat de cat ok, ai tot drumul la dispozitie. Eu am  trecut de 2 ori pe acolo, odata am prins trafic pe contrasens, a doua oara nu.
Acum eu inchid discutia despre acest tronson, scuze daca mi-am aparat prea mult parerea.

horatiu.cosma

Stai linistit, poate e vina mea ca am insistat prea mult. Sunt sigur ca ai mai multe informatii decat mine, doar ai condus prin zonele respective, pe cand eu nu :).

fulgerica2003

Salut,

Imi poate spune cineva daca intre Bumbesti Jiu si Petrosani se mai circula pe intervale orare? Pe site-ul CNADNR apare doar cu circulatie ingreunata, dar nu se pomeneste nimic de restrictii. Am vazut ca pe directia Bumbesti Jiu - Lainici drumul e bun, dar tot nu imi e clar daca mai sunt restrictii orare.

Multumesc.

PS: sper ca am intrebat unde trebuia.

sebba

^ ultima data cand am avut nevoie de aceasta informatie am sunat la politia din Petrosani
telefonul politiei din Petrosani este 0254.541.930
Sailing away! S/Y Haimana

horatiu.cosma

Am fost pe DN1H de la Zalau la Alesd, drumul se prezinta in conditii foarte bune, pe partea carosabila. In zona montana cu multe serpentine, unde s-a pus gard metalic prins cu piloni pe stanci pentru a stopa caderea lor, nu s-a prins pana jos plasa peste tot, si am vazut pietre cazute in rigole prin acele zone neprinse. In rest, UMB a facut o treaba foarte buna, nu am vazut nicio alunecare de teren, sau denivelare serioasa pe carosabil.

florin74

Confirm, de asemenea si de la Zalau la Rastoci e impecabil.

man1

Am fost de cateva zile de la Constanta la Baile Felix prin Brasov si Tg.  Mures si apoi prin jud.Salaj,  la Seredeiu. Pot confirma astfel ca drumul 108A de la Ciucea, portiunea de pe harta dv, cu drum in lucru, s-a finalizat, asfalt f bun, dar fara linii de separare a sensurilor. Iar drumul de la Zalau la Horoatul Crasnei este f bun(nu e indicat pe harta dv) , la fel si de la H.C. pana cu 2 km inainte de Seredeiu este f bun, dar stramt, o banda si ceva asfalt f bun.

Dan74

Deci DJ 108A intre Buciumi si Ciucea s-a asfaltat?  In circa 1 luna am de mers la Buciumi si pana acum mergeam pe la Cizer-Starciu si apoi peste deal pe drum pietruit.

atac29

Salut,

@fulgerica2003 - intre Bumbesti-Jiu si Petrosani se circula ingreunat, fiindca se lucreaza inca pe defileu, dar traficul NU mai este inchis de L-V cu pauza de trecere la amiaza si noaptea :); sunt doar semafoare si muncitori :) asadar poti trece prin defileu la orice ora doresti fara grija ca nu vei putea traversa.
Apropo de defileu am trecut acum 3 sapt aprox pe acolo si pot sa confirm ceea ce spunea Narcis Neaga, directorul CNADNR (a facut personal o vizita acum 1 sapt) si Ion Tudor seful sectie locale a CNADNR in GJ- aici: http://gazetadedimineata.ro/actualitate/defileul-jiului-nu-va-fi-finalizat-anul-acesta-strat-de-uzura-de-la-sadu-la-manastirea-lainici-pana-n-iarna-strat-de-asfalt-si-spre-petrosani/ , si anume la cum arata lucrurile, pana in august, de la Sadu (Bumbesti-Jiu) la Lainici (adica jumatate din defileu) va fi strat nou de asfalt!
Deja rigolele pt scurgerea apei erau in mare parte facute, pe marginea drumului inspre Jiu, erau montati de-asemena parapetii de beton, indicatoare sunt si ele :), iar asfalt nou era turnat pe distante relativ mari.
Mai ramane de executat la intrarea in Bumbesti Jiu dinspre Tg. Jiu (aprox 1 km inainte de loc.) pasajul/podul peste calea ferata si largit drumul acolo (lucrarile au cam stat ca e un sit arheologic de pe vremea romanilor descoperit in zona) si inca un pasaj peste calea ferata in Bumbesti Jiu.
Asadar cred ca la urmatoarea actualizare a hartii se va putea pune albastru intre Bumbsti-Jiu si Lainici (adica 1/2 din defileu), restul ramanand cu rosu-albastru alternativ.

Tot legat de drumuri, doar ce m-am intors de la mare, pe ruta Tg.-Jiu - Rm. Valcea - Pitesti - Bucuresti - Constanta si as avea unele corectii de culoare de facut pt harta:
1) in primul rand intre Rm. Valcea si Pitesti portiunea cu rosu (dealul Negru unde a fost surpat de la o viitura) este complet refacut - asadar se poate trece in culoarea verde.
2) de la Tg-Jiu pana la (Polovragi) - limita judet cu Valcea se poate trece in albastru (asfalt ca in palma, marcaje bune si vizibile, indicatoare peste tot) de la limita judet GJ -VL pana la Rm. Valcea si mai departe intre Rm Valcea si limita judet Arges, poate ramane asa, adica verde (desi asfaltul e bun, si sunt indicatoare, marcajul e sters aproape complet de pe drum). Intre limita judet VL-AG si pana la Pitesti poate trece la fel in albastru...restul drumului pana la mare e marcat corect pe harta.