Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reed

#2895
Hai ca incep eu.In primul rand este o mare problema cu indicatoarele rutiere si marcajele.Apoi problema cu parapetii,senzatia de claustrofobile pe B2,apoi nodurile,unde de multe ori sensurile nu sunt separate ,partea vizuala,praf,uita-te la sferturile de con,in alte tari se folosesc pavele/piatra cubica/piatra aparenta,la noi betoane turnate aiurea,nu avem aproape deloc peisagistica in noduri, nici pe debleuri.Cresc boscheti.Calitatea asfaltului lasa de multe ori de dorit,imbinari/peticiri.As mai adauga si nodurile dintre autostrazi,care in afara de A11/A1 si A2/A4 sunt absolut niste aberatii

pasadia

Nu sunt de parere ca exista atributul "calitatea autostrăzilor". Sau ma rog, exista daca pastram discutia la nivel de amatori / presa de can-can.

Altfel cred ca e de discutat elemente distincte, multe si marunte dar care cumulat pot duce la o concluzie:

- in RO este stupid si gresit normativul care permitea amplasarea separatoarelor mediane foarte aproape de marcajul ce limiteaza banda superioara. Stiu, s-a schimbat normativul, dar in teren autostrazile au in continuare un parapet metalic foarte aproape de marcajul rutier creand o senzatie clara de claustrofobie. Minus mare pentru Romania

- in RO in continuare se impune parapet metalic pe partea mediana. Ceea ce nu ar fi o problema daca acesta ar fi reparat IMEDIAT dupa un incident. Dar cat timp avem o multime de zone distruse si nereparate, inclid sa cred ca ar fi mult mai bine sa trecem la parapet de beton (cu pamant intre cele doua randuri. Aceasta transformare ar putea veni la pachet cu remedierea distantei mentionate mai sus astfel incat sa cream o zona intre marginea parapetului si banda de circulatie (zona care va deveni in timp zona de acumulare a prafului/mizeriei

- in RO avem multe probleme legate de calitatea rosturilor de dilatare. Sunt in mod evident producatori diferiti, calitate diferita a acestor elemente, dar deseori am impresia ca sunt montate cele mai slab calitative rosturi (ok, poate pe DN-uri sunt si mai proaste).

- in RO avem multe probleme legate de pragurile de trecere de la terasament la poduri (structuri rigide). Inteleg de ce si sunt de acord ca problema e rezolvabila si deseori rezolvata dupa ceva timp (inca imi amintesc cat de neplacute erau pragurile de pe Orastie - Sibiu lot 3, zona Miercurea Sibiului (km286 parca). Dar comparativ, acum in 2023 zona se prezinta mult mai bine fata de cum se prezenta in 2017.

- si spre final, ajung si la asfalt. Unde intr-adevar, as zice ca stam ok - nu avem autostrazi pline de gropi. Sunt petice multe, dar la fel e si in multe alte tari. Poate la altii (Italia, Ungaria) acele petice apar dupa multi ani de utilizare, nu dinainte de deschidere cum avem noi in unele situatii, dar nu m-as crampona de acest aspect atat de mult.

dumbravaandrei

#2897
eu as puncta altceva... in tarile in care stii ca radarele sunt fixe si dese, ai un sentiment de siguranta mult mai mare decat locurile in care la noi se trezeste lumea sa puna frana ca acolo vede "radaru' pe uizar".
Clar semnalizarea trebuie imbunatatita la noi. Trebuie sa intretinem marcajele mult mai bine, acestea sa devina vizibile in special pe vreme rea (mai multe indicatoare cu luminare activa), semnalizate mai bine directiile de mers spre destinatii relevante. Marcate mai bine elementele care sa te ajute sa pastrezi o distanta sigura fata de cel din fata ta. Camere care sa sanctioneze distanta necorespunzatoare dintre doua vehicule...
Poate ca autostrazile la noi nu ar parea chiar asa de rele daca mergi cat de cat legal pe ele...  O:-) . Si pentru asta avem nevoie de cineva care sa impuna respectarea regulilor si sanctionarea comportamentului violent in trafic.. la un moment dat te cam saturi sa circuli "cu bata in mana, ca sa-ti faci singur dreptate/loc pe drum". Si asta da, contribuie masiv la modul cum percepi orice drum, ce sa mai zici de autostrada...

Cat despre asfalt/rosturi, tine foarte mult si de tehnologia terasamentului. Am avut ocazia sa merg si prin vest pe autostrazi cu fundatia din pamant armat (sau cum s-o numi tehnologia terasamentelor de la noi) si nu sunt cu nimic diferite.

nasty

#2898
S-a reparat DN12C prin Cheile Bicazului și Lacu Rosu, porțiunea cu roșu de pe harta:

radupe

Salut,

a fost cineva recent pe DN1R (TransUrsoaia)? Ma intereseaza in special bucata Albac - Lac Belis.
Stiu ca acum 1-2 ani era foare rau, dar poate au reusit anul asta sa mai refaca din el.

Multumesc,

alexcrist

Quote from: nasty on July 27, 2023, 06:28:43 AMS-a reparat DN12C prin Cheile Bicazului și Lacu Rosu, porțiunea cu roșu de pe harta:
"Reparat" e mult spus. Sunt vreo 2 zone mai măricele asfaltate mai bine, în rest e doar peticit. Și nu va rezista mult, cum n-au rezistat nici peticelile anterioare. Cât timp există asfalt vechi, se va măcina rapid și vor reapărea gropile.

Iar de la baza serpentinelor până la Gheorgheni deja sunt multe gropi, iar Gheorgheniul în sine...e de Doamne ferește.

Cu cea mai mare indulgență aș face zona de serpentine cu galben. Dar mai degrabă m-aș abține.

TibiV

Ce naiba este rahatul de la 01.00 din filmarea de mai sus?!?!... :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Pai daca asa este de 100 de ani (sau mai mult)... cine sa faca altfel?
E complicat rau...

Este marcat corespunzator, si... aia e...

alexcrist

Este un drum turistic prin chei înguste și adânci. Fix ăsta e farmecul drumului. De ce am vrea autostradă prin asemenea locuri?

Asfalt de calitate, da, e necesar. Și porțiunea prin chei mai mereu a fost cel puțin decentă. De la Lacu Roșu în sus sunt probleme.

Dar să ne plângem că un drum prin chei e îngust, mi se pare cam exagerat...

danutzu_1069

^ A pretins cineva autostrada pe acolo?

Dan74

#2907
@radupe

De 1 mai am ajuns in zona Marisel si am circulat pe tot DN1R, de la Huedin la Albac. In judetul Cluj este de verde cu unele portiuni de galben, iar in Alba este de galben, cu mici portiuni de rosu din pasul Ursoaia pana in Horea. Drumul este ingust intre pasul Ursoaia si Horea insa doar pe serpentinele de la Matisesti e ceva mai dificil daca te intalnesti cu un autoturism de pe contrasens.
E postarea mea cu 2 pagini in urma.

alexcrist

Quote from: danutzu_1069 on July 28, 2023, 01:07:51 PM^ A pretins cineva autostrada pe acolo?
Speram că se înțelege exagerarea.

Sunt mai multe zone de "drum îngustat" în chei. În majoritatea au loc 2 mașini mici, dar la întâlnirea cu autocare înalte bursc nu mai e loc. Există și semnalizarea potrivită, pentru cine nu e cu ochii doar la chei.

Exagerarea mea trebuia înțeleasă astfel: ne apucăm să demolăm cheile ca să lărgim drumul?

Hercule

Am trecut ieri pe Tarnaveni - Ungheni (DJ142 + DJ151B). Drumul e foarte bun, mi se pare ca a fost latit putin, asfaltul si amenajarile laterale par relativ noi.
Fara probleme verde, poate chiar albastru.
Deșteaptă-te române!