Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Schumy

Faimosul DN67C Transalpina e în prezent un mix de culori:
- Sebes - Șugag (Verde): Se prezintă încă în stare bună, are vreo 2-3 gropi și au început să apară degradări ale stratului de uzură dar nimic grav încă, iar marcajul e relativ ok;
- Șugag - Tău Bistra (Galben): Suprafețe numeroase degradate, mai ales în zonele în care nu a fost așternut stratul de uzură (urcare spre Tău Bistra), multe gropi (unele te surprind și prin curbe), vreo 2-3 zone decopertate așteaptă uzură nouă, porțiuni cu nisip/pământ scurse de pe drumurile adiacente și marcaje destul de puține și inexistente în zona lucrărilor (nu mă aștept să văd marcaje longitudinale și stâlpișori pe un drum nefinalizat/în reparație, dar multe curbe periculoase nu sunt semnalizate);
- Tău Bistra - Baraj Oașa (Roșu - șantier + praf și pulbere): Până la finalul Lacului Tău Bistra mai sunt câteva zone de galben, dar se înscriu în categoria galbenă, ulterior începe un adevărat șantier cu zone în care s-a reciclat primul strat de asfalt așternut de Romstrade acum 10 ani, cu zone nereciclate și care sunt ,,bombardate" pe alocuri (probabil urmează); singurul lucru bun e că aici au reușit să monteze paratul de pe zidul de sprijin de pe marginea Râului Sebeș;
- Lac Oașa - Granița jud. Alba/ Vâlcea (galben): Pe malul Lacului Oașa, suprafața de rulare era destul de afectată de trecerea timpului (din câte știu nici aici n-am avut strat de uzură) și au fost frezate suprafațe întinse, unele dintre ele fiind deja reasfaltate; Ulterior, pe zona de urcare unde este strat de uzură, au început să apară gropi și taluzurile sunt degradate în multe locuri (în fiecare iarnă cad câțiva brazi peste drum);
- Granița jud. - Obârșia Lotrului (galben): Asfaltul se degradează și aici și în zona serpentinelor au apărut câteva tasări, iar podul dinainte de Obârșie e în continuare ,,piesă de muzeu" și se merge pe macadam vreo 50 m;
- Obârșia Lotrului - Rânca (galben): Sunt porțiuni suficiente care s-ar încadra la verde, dar și multe locuri în care se vede că se circulă pe un șantier, lipsind parcările amenajate, parapeții, praguri în zona podețelor ș.a.; prin Rânca sunt multe zone destul de rele datorită sistemului de canalizare și a numeroaselor canale de pe sensul Rânca - Novaci;
- Rânca - Novaci (verde): Celălalt tronson finalizat de pe DN67C este la limita inferioară a verdelui pe mai multe zone, stratul de uzură fiind degradat în multe curbe.

Recomandarea mea ar fi ca cei care vor să traverseze integral Transalpina (Sebeș - Novaci) să mai amâne până se vor finaliza lucrările de reparație (final de iulie / început de august). În acest moment e cam greu să te bucuri de peisaje având în vedere că pe kilometri întregi sunt gropi, denivelări, praf (în zona în care s-a reciclat asfaltul) și se merge în coloană.

Evaluarea calității drumului după reparații nu cred că va schimba prea mult culorile. Ca o impresie personală, lucrările realizate de DRDP Cluj în regie proprie par destul de slabe calitativ. Zonele reciclate sunt denivelate și pline de gropi datorită traficului și ploilor, iar zonele în care s-a așternut un nou strat de uzură n-au nicio legătură cu planeitatea căutată de CNAIR pe la alte proiecte, asfaltul fiind denivelat vizibil. Astfel, nu știu dacă vom putea urca de la roșu la verde pe zonele cele mai afectate. Nu înțeleg de ce s-au grăbit să-l redeschidă traficului în condițiile în care efectuează lucrări de reabilitare serioase.
Oricum, de albastru nu cred că putem vorbi pentru drumul acesta până nu se va relicita finalizarea lucrărilor pentru întreg DN67C (dacă se va întâmpla treaba asta vreodată).

PS: E păcat să avem Transalpina și Transfăgărășan într-o stare atât de proastă, mai ales că o bună parte din turiștii străini care vizitează România vin pentru aceste două drumuri, nu pentru litoral sau București. Am putea să furăm exemplul austriecilor cu Grossglockner...

nasty

Păcat de aceste drumuri de munte spectaculoase, dar care intră în șantier în iunie și se opresc partial prin octombrie, ca iarna să se deterioreze din nou, iar anul următor, de la capăt..
DJ155F Izvorul Muntelui -Durău, acum șantier ( nu e sigur că se lucrează serios) ar putea deschide turismul în zona Ceahlău:

mihail75

#2402
nu stiu daca ma puteti ajuta... harta de aici nu contine si drumurile secundare care ma intereseaza.
Am drum spre sud si vreau sa evit cat pot centura Capitalei, am periodic cosmaruri acolo, stat cate 2 ore pentru 10 km!
Am folosit des varianta Sindrilita-Cozieni-Pantelimon, dar apoi ca sa ies spre Giurgiu am pierdut de fiecare data foarte mult timp.
1. Daca merg prin Berceni-Dobreni-Prundu e ok? Am gasit ca portiuni din acest drum ar fi fost asfaltate in 2018, insa nu stiu daca tot sectorul e bun.
2. Google maps imi indica si varianta mai lunga Frumușani-Herăști-Hotarele-Greaca, dar de asta chiar nu stiu nimic. Merita vreuna sau tot acolo ies?

Scuze, poate cei care merg pe acolo ma ajuta, multumesc anticipat.

punktnet

#2403
Ca si calitate a drumului, din N in S ai varianta DJ101 Corbeanca - Bolintin Deal, DJ401A de la Bolintin Deal pana la Vidra apoi de la Vidra la Herasti - Hotarele pe DJ401.
Sau de pe DJ401A pentru Giurgiu iesi la Jilava si te duci intins pe DN5 care este aglomerat dar se circula cu viteza.
Foarte mare parte este nou asfaltat iar bucatile vechi sunt 99.9% foarte bune.
Frumusani - Greaca este foarte bun drumul.

Am folosit recent toate aceste drumuri si sigur nu vei regasi surprize. Atentie la DJ401A este destul de aglomerat dar nu se fac blocaje.
Just kidding.

mihail75

Merci, eu vin din est, pe la Buzau, si voiam sa stau cat mai putin pe centura. Ca sa ajung de la Pantelimon la Jilava am facut si doua ore jumate, voiam sa scot cat mai putin din sectorul acesta, de aceea am amintit judetenele din postarea mea.

punktnet

Prin E este mai complicat, ai avea varianta DJ100 de la Sindrilita la Fundeni apoi DJ301 pana la Crivat si apoi spre Hotarele - Greaca.
Nu am idee de calitatea DJ301 din pacate.
Just kidding.

BIGRED1984

Depinde la ce ora vrei sa treci dar oricum la 2.5h nu inteleg de ce nu o iei prin oras si vrei centura, prin oras faci 1.5h max. si iesi pe DN5 direct.
Daca tii neaparat prin DJ-uri, pe DJ301 am mers eu acum ceva ani cu bicicleta si daca nu s-a stricat rau de tot intre timp, ceea ce nu cred, e ok, un galben-verde asa.

oaspetele

Quote from: FRS on May 24, 2020, 11:19:33 AM
Salutare, saptamana asta am circulat in zona Transilvaniei pe 2 drumuri judetene care nu apar pe harta si anume:
DJ 142C intre Dumbraveni si Coroisanmartin - drumul este bun, reabilitat, cu marcaje si foarte liber. L-as cataloga albastru.
Eu din 2017 doar pe acolo ajung la Sibiu. Drumul este relativ virajat, deci viteza medie nu va fi extraordinara, dar este bun si pitoresc. Totodata, fara prea multa circulatie, deci una peste alta fata de traseul normal Balauseri - Nades - Sighisoara - Dumbraveni e mai scurt.

horatiu.cosma

http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/Studiu-de-Trafic-Autostrada-Ploiesti-Pascani.pdf

La pagina 46 e harta calității drumurilor conform CESTRIN. Poate ne ajută cu ceva, dacă avem segmente neclare.

Jordan

Nu am găsit altă hartă "la zi" decât cea de la pg 158, așa că voi propune modificările pe baza acelei variante.

1.   Drumul 208G, Girov- Hanul Ancuței, este modernizat de câțiva ani, marcat și mai ales lățit pe o parte, cu o bandă de biciclete, iar cum în această zonă nu prea sunt bicicliști, se poate folosi în situațiile critice.

Din aceste motive propun culoarea ALBASTRĂ.

2.   Drumul D2, Hanul Ancuței Giratoriu Turnu cu apă, proaspăt asfaltat, culoare ALBASTRĂ.



salman rushdie

Dupa 3 saptamani de mers pe camion cu cereale:
-DN 54 Turnu Magurele-Corabia e de galben-verde, carpit bine pe partea de Teleorman fara a fi refacut terasamentul, in Olt e mai prost si valurit;
-Dn 51A Turnu Mag.-Zimnicea, tot cam asa, bun pana la Piatra, ceva mai deteriorat pana la Zimnicea;
-DN 51 e groaznic intre trecerea la nivel cu calea ferata 909 si intrarea in Zimnicea, cel mult galben de la trecerea la nivel si Alexandria;
-DN52 Alexandria-Turnu Magurele e de galben, foarte valurit si unele prabusiri ale terasamentului;
-DN 5C, Zimnicea-Giurgiu galben, de bine, de rau, s-a asfaltat peste placile de beton de la Slobozia pana la Giurgiu da' nu cred ca o sa tina prea mult;
-DN 41, Daia-Oltenita galben spre verde;
-DN 31 Oltenita-Calarasi galben;
-DN 4 Bucuresti-Oltenita dupa DNCB galben cu tendinte spre rosu daca nu se intervine in curand;
-DJ 403, foloseam pentru a evita Oltenita, intre Manastirea si Soldanu, mai mult rosu, ingust, cu multe gropi, marcaj aproape inexistent;
Pe DNCB intre intrarea din DN6 spre iesirea in DN 4 s-au mai carpit unele portiuni. DN6 intre Alexandria spre limita cu judetul Giurgiu lucrurile merg in rau, s-a valurit foarte tare, nu a mai vazut strat de uzura de apeoximativ 20 de ani de cand s-a modernizat!

manead

[Salut,
Transfagarasan e chiar atat de rau cum se vede pe harta?
M-am uitat si oe cea de la pag 150 si pe linkul din prima pag aici http://proinfrastructura.ro/harta-calitatii-drumurilor.html#map=11/45.509/24.857

Thx,
Dan

Florin Cojocaru

DN2. S-a turnat asfalt de la intersecția cu DN2H(bifurcația spre Rădăuți) până la intrarea în Siret. Albastru.

Dan74

Pe DJ 768 + DJ795, alternativa la DN76 dintre Hidiselu de Sus si Bratesti, s-au asfaltat zonele degradate, mai putin zona dintre Hidiselu de Sus si Calea Mare, care are denivelari. Calitatea ar fi de verde daca ar exista si marcaje pe zonele nou asfaltate.

Archi

Salut

A fost cineva recent pe DJ127 intre Ditrau si Tulghes? Cum se prezinta drumul? Stiu ca era o portiune neasfaltata dar care arata decent insa pe street view. S-a asfaltat cumva intre timp?