Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

pe harta lui cristi poate modifica oricine, oricand (apare cu o zi intarziere). harta doar preia informatiile din OSM (acolo contribuie mai multa lume, nu doar de pe acest forum)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Din cand in cand copiaza cineva din log-ul lui vancouver pe OSM. Deci ce e pe harta lui e si pe OSM. Nu si invers.

In ultima vreme a copiat RobertH, :cheers:

qew00

Cand ma duc pe acolo pe Lugoj-TraianVuia fav si video fac si poze. Deci e inadmisibil ca un drum cu gropi  cu crapaturi on asfalt  cu sectiuni lungute in care e lasat asfaltul pe o parte si se inclina masina sa fie considerat drum excelent.

Atunci si Jimbolia-Timsioara e de albastru. Atunci si timișoara-cenad e de albastru.  Atunci si timisoara arad e de albastru.  Aproape tot judetu pe dnuri. Daca e si traian vuia-lugoj.

Daca la voi excelent inseamna cu gropi, cu denivelari pe o parte, cu crapaturi mari in asfalt de tremura masina ca la.calmatoare de trafic, da atunci e de albastru.
Eu unu ma retrag de pe acest topic.

Eu dupa harta asta m-am luat atunci cand am ales drumul asta si am regretat, mai bine mergeam pe autostrada. 

RobertH

Am terminat de pus in OSM schimbarile.

Cu doua exceptii:
1. Nu am pus calitatea raportata pe A1 pentru ca is date mai recente puse acolo .
2. Nu am modificat pe Piatra Neamt-Bicaz pentru ca @Schumy deja a pus acolo culoarea galbena in aceasi luna in care @akacrys raporta culoarea albastra.  :o


TibiV

Quote from: akacrys on July 20, 2019, 06:29:08 PM
@RobertH poti modifica Piatra-Neamt-Bicaz la albastru fara probleme, s-a asfaltat integral:

https://www.ziarpiatraneamt.ro/arsene-s-a-tinut-de-promisiune-s-a-asfaltat-integral-drumul-de-la-piatra-neamt-la-barajul-bicaz
In nici un caz albastru, cel mult verde.
Un drum care nu are marcaje nici macar pe un metru (se vede in video) NU poate fi albastru.
(De altfel la comentarii intreaba cineva de marcaje, si spune ca se depaseste in locuri nepermise).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RobertH

Defapt lipsa marcajelor nu afecteaza culoarea pentru ca la smoothness e vorba de planeitatea drumului . Cam asta e definitia OSM.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RobertH

Nu chiar. Sa zicem ca avem o portiune de autostrada care are marcajele sterse dar in rest asfaltul e impecabil. Conform definitiei tale eu trebuie sa pun din albastru in verde .

De unde o sa stie cineva care se uita pe harta ca acolo e verde pentru ca nu are marcaje fata de cazul in care e verde pentru ca drumul are denivelari ?
Confuzia e mai mare la nivelele inferioare. Adica e drumul cu gropi si denivelari dar circulabil (galben) iar daca e si fara marcaje ar trebui pus rosu care e deja culoarea pentru drum distrus.
Sau daca e deja drum rosu iar fara marcaje trebuie pus mov care reprezinta drum nepracticabil.

Daca incepem sa scadem din calitate in functie de siguranta, atunci trebuie sa luam in considerare si lipsa parapetilor ? Dar lipsa parcarilor de scurta durata ? Dar lipsa separatoarelor de sens pentru drumuri 2+1 ?
Intelegi unde e problema ? Trebuie mentinut un anumit standard pentru a intelege rapid care e calitatea drumului , nu si daca are elemente de siguranta.

TibiV

Sa imi fie cu iertare, dar elementele de siguranta mi se par esentiale...
Cat o fi de smooth Piatra-Neamt - Bicaz, nu as putea sa conduc relaxat noaptea sau pe ceata. Iar daca mai si ploua... :(
Atentie, acolo nu este o autostrada cu sensuri separate, este un DN obisnuit.

Eu cred ca albastru trebuie sa semnifice impecabil.

Eu cand vad linie continua pe axul drumului stau cuminte pe banda mea, pentru ca in 95% din cazuri are o motivatie foarte buna acea linie continua. La fel cum marcajul lateral este esential in conditii de vizibilitate proasta.
Si da, lipsa parapetelor (sau existenta multor zone cu parapete deteriorate pana acolo unde devin un pericol...) ar trebui luata in considerare.

Dar, na, fiecare sistem cu regulile lui.
De aceea prefer sistemul lui vancouver, care este mai complet decat simpla smoothness...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

O solutie pe OSM e ca drumul sa fie degradat in secondary sau tertiary daca e ingust sau nemarcat. Apare mai subtire pe harta, dar albastru.

nasty

Quote from: RobertH on July 20, 2019, 09:55:59 PM
Defapt lipsa marcajelor nu afecteaza culoarea pentru ca la smoothness e vorba de planeitatea drumului . Cam asta e definitia OSM.

Am trecut de 4 ori recent pe acest drum, Piatra-Neamț-Bicaz.
DUPĂ refacerea marcajelor e de VERDE, pt ca nu e un asfalt plan, s-a asfaltat cu niște utilaje din 1960, se simte fiecare zi de asfaltare de 1-2 km și cel mai important lucru e că TOATE podurile NU s-au asfaltat, au rămas unele cu gropi, cu praguri. Podurile nu sunt de roșu dar sunt de galben.

Rapaport

#2202
Alternativă la drumul Botoșani - Târgu Frumos - intersecție E85 cu E583, la nord de Roman și anume: Botoșani - Vorona - Tudora - Pașcani - intersecție E85 cu E583.

Pentru cei care vor să ajungă la Botoșani există de câteva zile o alternativă foarte bună, deoarece a fost asfaltat DJ 208I, de la limita dintre Județele Botoșani și Iași, până la intersecția cu DJ 208C din Vorona, care este foarte bun. Adică aproape 10 kilometri. Stratul pare a fi unul de 8 centimetri, denivelările păstrându-se, deoarece nu s-a lucrat la terasament. Cred că drumul ar fi de verde pe hartă.

Ar mai fi de reabilitat câțiva kilometri pe teritoriul județului Iași, drumul fiind din plăci de beton, dar fără gropi. Cu toate acestea, această rută poate fi folosită cu încredere, deoarece nu este foarte circulată, iar starea ei este mult mai bună decât Botoșani - Târgu Frumos. Ar mai fi doar de trasat liniile de demarcație.

Interesant este că Waze-ul dă deja această rută ca o alternativă de a ajunge la Botoșani.

Mâine voi merge de la Botoșani la Iași, dar nu pe ruta clasică: Botoșani - Flămânzi - Târgu Frumos - Iași, ci pe ruta alternativă Botoșani - Flămânzi - Șipote - Țigănași - Popricani - Iași. Vreau să văd dacă cei de la Drumuri și Poduri Botoșani și-au ținut promisiunea și au balastat porțiunea dintre Prăjeni și Plugari,  a DJ 282B, la sud-est de Flămânzi, care era plină de gropi, drumul fiind greu practicabil.

pasadia

Am trecut in aprilie pe varianta aia din Plugari, era distrusa rau atunci.

dacianova

#2204
Acolo drumul a fost foarte bun până la un punct. Nu știu cum naiba s-a întâmplat dar după ce au terminat de asfaltat cei din Iași s-a stricat drumul în zona Botoșaniului. Drumul ăla ar fi o alternativă extraordinară la DN. Din păcate cei din Botoșani nu se grăbesc cu reparațiile.