Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Quote from: mitsu on July 26, 2018, 11:05:21 PM
Salutare,

Fara suparare, intreb si eu: se mai actualizeaza harta? Ca mai e putin si se face anul... Stiu ca e un efort, dar ar fi fost buna o actualizare macar acum, inainte de august - luna cea mai intensa dpdv al concediilor.
Multumesc!

Da, ma ocup chiar acum. Am promis ca fac cand se deschide A10 L3+4, deci trebuie sa fac...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#1876
O varianta intermediara, preliminara, actualizata numai cu comentariile pana la 26.11.2017:




Inca o data: harta nu este 100% la zi, am reusit sa ajung numai pana la 26.11.2017 cu prelucrarea comentariilor. In plus apare si A10, deschisa ieri. De aceea am scris "situatia la data de 31.07", ca nu aveam cum sa scriu situatia la 26.11.2017, dar sa pun si A10.

As supune un pic atentiei autostrazile mai vechi, care nu merita albastru sau sunt la limita:

A1 Timisoara - Arad: este dupa parerea mea de mai mult timp la limita dintre verde si albastru. Dar, spre deosebire de alte zone din tara, aici in Timis constat o permanenta si imediata interventie. Gropile sunt relativ repede reparate, trambulinele la fel, se intervine permanent daca se accentueaza. Votez deocamdata sa lasam albastru.
A1 Sibiu (Vestem) - Cunta: propun verde pe toata distanta. Anterior am avut galben pe sectorul Saliste-Cunta (Impregilo, OS3). Dar la trecerea mea din iunie am constatat ca majoritatea trambulinelor au fost reparate. Cele reparate recent (anul asta) sunt perfecte, cele reparate anul trecut s-au lasat iar si sunt mediocre. In ansamblu insa nu cred ca se merge mai prost decat de ex. pe centura Sibiu, unde si acolo treaba cam scârtâie. Iar intre ele lotul Astaldi din pacate are si el probleme, mai ales pe urcarea spre tunelul Sacel. Nu la fel de rau ca pe centura Sibiu sau pe lotul Impregilo, dar totusi, pentru simplitate si uniformitate as merge peste tot cu verde. Mai departe, pe loturile de la Cunta spre Deva pur si simplu ca sofer te poti relaxa. Problemele devin rare sau minore si chiar merita albastru.
A1 Pitesti - Bucuresti: cum spunea si Ionut in 13.11.2017, toata autostrada e de verde aici. Nu are rost sa stam sa facem diferentieri, asta e si parerea mea. In iunie 2018 impresia mea a fost tot de verde peste tot.
A2 Bucuresti - Fundulea: rosu
A2 Fundulea - Lehliu: verde, aproape albastru
A2 Lehliu - Drajna: rau, multe reparatii peste reparatii. Aici clar e nevoie de o reabilitare (deja s-a desemnat firma care sa faca asta, din cate stiu). As merge pe galben, cu o masina cu suspensii mai dure e chiar neplacut pe aici.

Harta este deja actualizata pe zona de autostrazi cu comentariile de mai sus.

Astept pareri contrare / suplimentare, daca e cazul.

PS. Am ceva dificulati, am trecut pe Win10 dupa ce am instalat un SSD. Win merge acum minunat, dar din pacate nu si editorul grafic gratuit pe care-l folosesc, adica InkScape. In varianta noua se chinuie cu fisierul vechi si dureaza 1000 de ani. In plus foloseam anterior un font pe care acum Windows nu-l mai are, trec treptat cu tot scrisul pe Arial, ca font universal. Dar dureaza, unele denumiri de localitati sau numere de drum s-ar putea sa se vada prost deocamdata.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Io

Vancouver, Transalpina am facut-o eu joi/vineri de la Sebes la Novaci. E ok drumul, asfaltul e de verzui cu tenta galbuie. Drumul Oasa - Ob Lotrului e de albastru mai putin portiunea neasfaltata de la coborirea dinspre Nord in Obarsia Lotrului - 100m rosu).
In golul alpin au mai montat citiva parapeti, 2 podete de beton si niste semne. Galben de la Ob Lotrului la Ranca.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

vancouver

#1878
Cateva opinii dupa niste drumuri facute in iulie:

DN73A Predeal - Rasnov. Prima jumatate de la Predeal spre Rasnov este reasfaltata si marcata corespunzator - verde. A doua jumatate, spre Rasnov, ramane galben.
DN11 Brasov - Ojdula. Zona de 4 benzi de la Brasov pana la intersectia cu DN12 merge inca cu verde. Dar mai departe e de galben, multe petice, zgaltaiala multa.
DN2D Ojdula - Focsani. In general de albastru, dar exista cateva puncte cu alunecari de teren. La unele se intervine, la altele nu (din pacate). Drumul este insa EXTREM, EXTREM de virajat. Singurele locuri in care se poate merge mai tare de 50 sunt ... in localitati, unde mai sunt si linii drepte. In rest este pur si simplu o serpuiala continua, cu viraje incredibil de stranse, unele se pot "drege" cu o investitie minima - adica e nevoie de un podet de 10-15m si 20-30 de metri de umplutura... Nu mi se pare ok ca s-a facut investitia in reabilitare si nu s-au mai indulcit unele curbe. Si nu e vorba numai de zona montana. Si in zona de deal din Vrancea drumul urca pe serpentine pe dealuri, apoi coboara in valea raului Putna, iar urca, iar coboara - groaznic.
DN2 Focsani - Rm. Sarat - albastru. Cel putin prima jumatate e chiar perfecta, reasfaltata anul trecut si marcata ireprosabil. A mai ramas doar o zona de vreo 2-3 km cu asfalt mai slab, apoi spre Ramnic din nou bun. In ansamblu insa este aproape perfect, nu mai vad vreo justificare de a pune verde.
DN2 Urziceni - Bucuresti - aici as lasa verde, cum este si acum, dar si aici avem portiuni reasfaltate anul trecut si care se prezinta foarte bine. E un verde la limita spre albastru.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionutz

#1879
Va salut, in urma unui concediu pe soselele patriei, vin si eu cu niste sugestii, daca tot e pe cale colegul vancouver sa actualizeze harta.

Traseul principal a fost pe relatia Baia Mare - Radauti - Targu Neamt - Piatra Neamt - Gheorgheni - Miercurea Ciuc - Cluj Napoca - Baia Mare, si bineinteles curse mai scurte ici-colo, adiacente traseului principal. Propunerile mele ar fi:

1. DN17:
- de la urcarea pe Tihuta (dupa Muresenii Bargaului) incepe sa fie mai mult verde decat abastru... Denivelari pe alocuri, fisuri, gropi ici-colo,  petice, marcaje sterse in multe locuri.
- de la limita jud BN/SV pana in Poiana Stampei s-a turnat asfalt nou, din pacate usor-usor denivelat si ascesta. E nemarcat, probabil urmeaza.
- Din Vatra Dornei spre Campulung Moldovenesc tot mai mult de verde mi se pare... desi e miezul verii, inca sunt prezente gropi pe alocuri, si mai ales atentie la rosturile de la aproape fiecare pod/podet fiindca sunt insotite de gropi, care de care mai grozave si te zgaltaie bine... Dupa Campulung m-am abatut de la traseu de pe DN 17, si nu stiu care e starea actuala. Stiu ca anul trecut prin noiembrie intre Campulung si SV era bun drumul.

Ca si o concluzie la DN17, de la inceputul urcarii pe Tihuta (dinspre BN), pana in Campulung Moldovenesc as propune modificat in verde.

2. DN17A:
- intre Campulung si Vatra Moldovitei e departe de verde... Primii km sunt ok, insa cum incepe urcusul, devine un galben, indulgent pe alocuri, cu gropi si denivelari. La iesirea din padure/serpentine, iar e destul de bun pana in Vatra Moldovitei, dar eu zic ca per ansamblu aceasta portiune e de galben.
- intre Vatra Moldovitei si Marginea (intersectia cu DN2E) este de:  galben pana in varf (Vatra Moldovitei - Pasul Ciumarna) iar din varf, coborarea pana la iesire din Sucevita este foarte bun, sugerez albastru. Asfalt drept, foarte bun, marcaje impecabile. In Sucevita am fost cazat 3 zile, timp in care au asfaltat peste 1 km de drum in localitate, si au ajuns cu asfaltarea pana la intrarea in Marginea, unde sunt semne ca se va continua asfaltarea pana la intersecti cu DN2E probabil. Asfaltul nou turnat mi se pare bine facut, extrem de lin se simte la rulare.

3. DN2E:
- Intre Marginea si Solca (intersectie cu DN2K) propun modificare in  galben, inclusiv in tot orasul Solca... Multe gropite mici, asfalt imbatranit si te scutura binisor, chiar si la rulare cu 60-70 km/h.
- Portiunea de galben intre G. Humorului si Spataresti eu zic ca e de verde, mi s-a parut bun drumul.
4. DN12C:
- Din Bicaz si pana in zona serpentinelor din chei, as propune albastru. Asfalt excelent, marcat impecabil. Am o filmare mai de amator, facuta de sotia mea:



- din Lacul Rosu si pana in Gheorgheni e o aventura... Verde in niciun caz.... Da, sunt mici portiuni unde s-ar incadra poate, insa sunt extrem de multe gropi. Unele mari sau foarte mari si/sau adanci... Trebuie mare atentie, fiindca alterneaza pe alocuri vreo 3-500 metri de drum bun, cu cate o tura de gropi, unde trebuie adaptata viteza, altfel va puneti in pericol masina. Sunt ici-colo portiuni asfaltate mai proaspat, insa nu sunt marcaje mai deloc. Intre rosu si galben, eu as propune rosu, ca sa stie soferii, si sa fie prudenti.

In rest drumurile mi s-au parut conforme cu harta.

Salutari si drumuri bune!

salman rushdie

Quote from: pasadia on July 30, 2018, 09:20:56 AM
E mai aproape de albastru, doar ca e ingustat drumul. Poti merge fara probleme.
Departe de albastru! Portiunea de la limita cu Teleormanul e ok, verde! Intre Mihaiesti si Radomiresti vorbim de o banda si 3/4 iar calitatea asfaltului lasa de dorit, marginea incepand sa se erodeze, am avut "norocul" martea asta sa circul pe ploaie torentiala iar cand erau vehicole pe ambele sensuri era o problema, nu vedeai clar, pe sensul spre Rosiori, limita asfaltului iar apa siroia. Intre Radomiresti si Daneasa ar fi un galben-verde. Dupa Daneasa e aprox. ok, verde, mai putin portiunea de dinaintea podului peste Olt in directia Caracal. Am circulat in iulie de   5 ori dus-intors pe acest drum. Incepe sa se toace carpeala.

vancouver

DN 1 Brasov - Sibiu: sa-l pun integral verde sau il mai lasam albastru? Sau sa pun simbolic o zona verde, de ex. intre Sercaia si Fagaras?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Cele mai proaste portiuni sunt in interiorul localitatilor Ghimbav, Codlea si Fagaras. In rest, daca il intretin cat de cat astia de la DRDP, mai duce inca albastru.

Ionut

Vineri sau in weekend vin si eu cu un update la harta.
@vancouver iti dau si eu de lucru, vezi cum iti rezervi timp. :)

cristi5

#1884
Pentru cine vrea sa foloseasa harta OSM pe mobil, rizzuh tocmai mi-a confirmat ca urmatoarea procedura merge pe Android (si pe iPhone)

1) Instalati Galileo Offline Maps si Dropbox (de dropbox e nevoie doar pt incarcarea descrierii hartii)
2) click pe acest link dropbox cu fisierul de descriere a hartii.
3) se va deschide app-ul Dropbox si in cazul cel mai simplu va intreaba cu ce app vreti sa vedeti fisierul, alegeti Galileo
(sau, pe iPhone am facut Export, Open with si am ales Galileo)

Si gata, apare harta in app-ul Galileo. Daca aveti probleme cu aceasta procedura, va ajut cu placere.

Pentru o folosire optima a Galileo, recomand sa alegeti temporar harta "Vector map", ceea ce va descarca datele hartii pt toata Romania. Asta face sa functioneze Search si navigatorul. Apoi se poate reveni la "Harta calitatii drumurilor RO" sau alta harta. Galileo vine cu cateva harti pre-configurate. Una din ele e Hike-Bike map care afiseaza traseele turistice din OSM (semne gen cruce albastra, banda rosie...). Eu folosesc harta calitatii pt navigare si odata ajuns la traseu trec pe hike-bike :) Ideal ar fi sa afisez traseul turistic direct pe harta asta (la zoom detaliat), e posibil, dar nu stiu cand o sa am timp.

Hartile din Galileo sunt disponibile offline. Daca stiti ca nu veti avea conectivitate sau e scumpa, navigati cu Wifi pe harta in locul respectiv (la mai multe niveluri de zoom daca e posibil) si a doua oara nu va mai descarca nimic

Pot sa fac alte variante cu calitatea drumurilor pe alt fundal (gen OSM black and white). Am ales fundalul Thunderforest Landscape pentru ca are culori putine si neutre (gri, verde deschis, negru) care nu intra in conflict cu culorile hartii. In plus, are curbe de nivel, ceea ce pe munte poate fi foarte util.

rizzuh

Nici nu cred ca e nevoie de aplicatia Dropbox, o sa se deschida site-ul Dropbox in browser si descarcati de acolo fisierul XML, pe care il deschideti direct si o sa va intrebe Android cu care aplicatie vreti sa il deschideti (Galileo va fi printre ele, daca nu prima).

Asa arata pe Android:



gruiarew

Ați mai trecut careva pe DN68A? Au mai reparat ceva pe acolo? Sau e tot răzuit și gata?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

Am avansat cu prelucrarea informatiilor pana la nivel de ianuarie 2018 (31.01.2018). Ca sa-i usurez munca si lui cristi5, iata deja log-ul cu modificarile facute intre harta publicata in sept. 2017 si ianuarie 2018:

pagina 1:


pagina 2:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

salman rushdie

DJ 504 e albastru pe teritoriul Teleormanului!

mariusc75

Va salut ! Imi poate spune cineva cum se prezinta drumul dintre Alba Iulia - Zlatna - Abrud - Arieseni(DN 74- DN 74A - DN 75) ??  Multumesc !