Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: vancouver on December 12, 2017, 02:03:12 AM
...multi nu cunosc diferenta dintre administratorii drumurilor.
Cred ca noi, cei de pe forum, suntem cam 50% din populatia Romaniei care stie diferenta...
Si asta dupa ce multi "s-au dumirit" abia dupa ce au intrat pe forum ce si cum...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovideatza

Nu stiu cat s-ar observa pe harta, dar merita mentionat.

DN2 pe portiunea iesire din Suceava - iesire din Cumparatura este complet reasfaltat+ marcat pe mijloc si laterale. Poate fi trecut fara probleme drept ALBASTRU.

mariuskl

Pe scurt, ce modificari am mai observat pe drumurile de la noi:

DJ 107F - bucata din judetul Cluj a fost asfaltata acum o luna, mai au de trasat cateva marcaje, merge pusa cu albastru (am vazut ca a mai mentionat cineva de ea acum cateva postari)

DN 14A - Tarnaveni - Cucerdea - au bagat intr-un final asfalt pe toata portiunea, au trasat si marcajele, se merge excelent, inclusiv noaptea. Bucata de la Cucerdea pana la DN 15 e in continuare de galben. Ma astept totusi sa se puna asfalt si acolo in curand.

DJ 122 - Baraolt - Micfalau (catre Baile Tusnad) - am fost acum 2 saptamani pe acolo, in mare, drumul e undeva intre galben si verde. Asfaltul e ok, nu are gropi, marcajele sunt cam sterse si drumul e .... judetean, deci mai ingust. Singura portiune mai complicata e dealul la Ozunca, unde sunt portiuni cu piatra cubica in curbe, motiv pentru care trebuie mers mai incet. Dar e un drum abordabil daca vrei sa scurtezi distanta dintre Targu Secuiesc si Rupea.

DN 13E - bucata aia "violet" de la Zagon la Barcani, cei 7 km neasfaltati, a primit un upgrade. Nu, nu asfalt, nu stiu cand o sa vada bucata aia de drum asfalt, dar in ultima luna, au venit cei de la drumuri cu piatra, au nivelat si au tasat si au astupat multe din gropile existente pe bucata asta. Dupa prima zapada mai serioasa, cand au curatat si drumul, chiar puteai merge decent cu 30-40 km/h pe toata bucata de drum. Nu se schimba cu nimic totusi, tot la violet ramane, doar ca e ceva mai abordabila. Cel putin pana ninge mai consistent.

DN 68A, bucata de la Margina la Ilia incepe se mearga la modul serios spre rosu. Au inceput sa apara cratere consistente pe drum, acum o saptamana am mers pe noapte, am luat vreo 5 gropi serioase, fara sa merg cu viteza. Vizibilitatea e extrem de redusa, marcajele foarte sterse. Incepe sa devina tot mai periculos pe noapte.

DJ 142 Balauseri - Tarnaveni - ultima oara cand am fost pe acolo era de galben, dar prin multe din satucele dintre aceste doua localitati au aparut cratere zdravene. Vizibilitatea pe timpul noptii e extrem de redusa, marcaje inexistente, masini parcate aiurea si oameni care merg pe mijlocul drumului. Deci cu grija, daca e neaparat sa mergeti pe acolo. Portiunea cea mai rea e intre Mica si Balauseri.

DJ 186 Sacel - Mociu - nu cred ca merita rosu, drumul nu e plin de gropi, singura lui problema, ca la orice drum facut acum mult timp, e ca e un pic cam denivelat. Dar poti merge lejer pe el cu 70-80 km/h. Deci probabil ca galben e mai realist.
Mereu pe drum

vancouver

#1668
Am venit si eu ieri (luni) din Ungaria pana la Bucuresti. Urmatoarele observatii (ce e relevant cu ingrosat si trec apoi pe harta). Mergem de la Nadlac pe A1 spre Bucuresti:

- cateva gropi (sub 10) intre Nadlac si Arad. Ar fi bine ca DRDP Timisoara sa fie cu ochii pe ele si sa se ocupe imediat (adica in max. 1-2 zile).
- iarasi reparatii la podul peste CF de la Arad Sud (1 banda in lucru, frezare, refacer rosturi)
- loturile 'TS' Timisoara (Izvin) - Traian Vuia intr-adevar cu un balans usor neplacut - dar fara gropi sau fisuri si se pot parcurge in siguranta cu 130-150 km/h. E vorba dupa parerea mea doar de o senzatie neplacuta. Sper ca la prima refacere a uzurii sa dispara.
- DN68A intre finalul de A1 (Dumbrava) si Ilia = GROAZNIC. L-am parcurs pe timp de zi si tot a fost ingrozitor, nu vreau sa stiu noaptea. Traficul infernal, gropi foarte foarte multe. Drumul fiind foarte ingust gropile nu se pot evita intrand usor pe contrasens (dat fiind traficul) si deci nu se poate altfel decat mergand prin ele. Mai rau este prima jumatate, pana pe la Lapugiu. Daca nu ar fi trafic, gropile ar trebui evitate intrand pe contrasens si facand slalom - asta se incadreaza clar la definitia de ROSU. Deci rosu de la Dubrava la Lapugiu si galben de la Lapugiu la Ilia (dar si aici cu mare indulgenta galben). Noaptea sincer nu recomand si la intoarcere o sa incerc Valea Muresului, prin Savarsin-Lipova (pacat ca nu sunt gata pasajele pe centura Arad).
- la Mintia (dupa centrala termica) va recomand sa iesiti la stanga pe DJ706A spre Branisca (daca traficul din contrasens va permite, altfel mai bine nu, ca manevra la stanga poate fi extrem de periculoasa acolo) si apoi DN76 - A1. Se mergea cu 40-70 pe DN7 spre Deva in coloana, iar pe DJ706+DN76 am mers cu 70-100 si aproape liber. Si e cu 1 km mai putin pe aceasta varianta, dat fiind ocolul pana la sensul giratoriu improvizat pe DN7. In sens invers insa nu prea merita. Pe mine asa m-a indrumat Waze.
- DN7 Valea Oltului + Dealu Negru - in comparatie cu DN68A a fost chiar minunat pe aici. Mai putin vreo 5 km in zona Boita, pana sa inceapa zona refacuta, cu 2+1 benzi. In rest zona refacuta ar merita albastru, apoi se intra in jud. Valcea si este asfalt super OK de asemenea, un verde spre albastru. Incl. jud. Arges, pana la Bascov. Marcaje ireprosabile peste tot. Dar in ansamblu as lasa DN7 de la Sibiu la Pitesti integral verde.
- A1 Pitesti - Bucuresti a fost surpriza placuta de data asta. Am mers NOAPTEA si partial pe NINSOARE usoara, carosabil umed. Am mers IREPROSABIL. Marcaje top. Asfalt top. Numai cand fulguia am redus la 110-120, in rest 140 linie si fara emotii. Marcajele ajuta enorm noaptea. In alti ani noaptea aveam inima in dinti la 120-130 si acceleram la 140 numai daca tocmai ma mai depasea cineva si aveam ca orientare stopurile lui o vreme. As zice albastru Pitesti (Bascov) - km 36 si verde km36 - km 11 (intrarea in Bucuresti). (in linie cu ceea ce au spus si altii inainte, iar eu nu prea ii credeam).

Off-topic, zic si de Ungaria: M1 Tatabania - Budapesta = gropi si denivelari mari (sleauri) mai ales pe banda 1. Recomand sa nu circulati pe acolo noaptea.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

StefanCelMare

Quote from: gabieny on December 02, 2017, 05:27:40 PM
Va rog daca se poate o parere despre DN66 intre Bumbesti-Jiu si Petrosani,multumesc.

E perfect. Marcaj central, asfalt super, Jersey blocks pe margine. Doar la Lainici e pauza, asfalt rău, pod rău, dar e doar câteva sute de metri, sub 1 km zona. Eu l-aș trasa cu verde (nu are semne de circulație, doar marcaje și ici colo câte un semn de curba periculoasă). Mai puțin la Lainici unde e de galben spre roșu.

pasadia

Stiu ca in trecut am mai luat apararea DN11-ului, dar incep sa fiu de acord cu altii: portiunea din pasul Oituz pana in Onesti merita in mod sigur rosu - marcaje practic inexistente, asfaltul format preponderent din petice, cu numeroase sleauri, rigole neingrijitate si total colmatate ce fac ca toata apa, noroiul si mizeria sa ramana pe acostament si pe o parte din banda de circulatie, santiere abandonate din loc in loc (pe sepentinele de coborare, in zonele in care o banda de circulatie a alunecat la vale sau la podul de la Poiana Sarata).

In schimb, desi o sa para surprinzator (eu am fost de-a dreptul uluit) as zice ca DN2F merita albastru pe tot sectorul de la Holt (dupa iesirea din mun. Bacau) pana la Vladia (iesirea din jud. Bacau, acolo unde e podul distrus de catva timp - podul e colit acum pe o varianta facuta in amonte, cam la 5-8m, cu o singura banda pe sens). Dar revenind, pe tot acest sector avem strat nou de asfalt, continuu corect marcat (inclusiv marcaje laterale). Comparativ cu alte DN-uri reabilitate e adevarat ca acesta nici nu are latimea marita, nici podete sau fundatie refacute, dar pentru un DN secundar, rar utilizat si mai ales in mod traditional distrus, aspectul de acum chiar merita albastru.

vancouver

Da, a mai fost cineva care a semnalat reabilitarea DN2F. E din aceeasi serie cu reabilitarea DN29 Botosani - Saveni. Sunt utilajele cumparate in anii 2014-2016 si distribuite prin tara la DRDP-uri, in cazul de fata DRDP Iasi, cu care astern un strat de uzura nou peste drumul existent (pe care anterior il peticesc). Deci executie in regie proprie. Nu sunt reabilitari cum le stim din programele BEI/BERD, dar cred ca este o treaba excelenta. Cel putin daca nu sunt foarte circulate ar putea sa reziste inca 5-10 ani, pana vine reabilitarea adevarata (pana in 2030 este prevazuta reabilitarea integrala a retelei de DN din Romania).

O sa ma ocup zilele astea de o actualizare. Cel tarziu pe 09.01 trebuie sa fiu gata (inaugurarea ST3 :) )
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rizzuh

Quote from: vancouver on December 19, 2017, 11:04:44 PM
- A1 Pitesti - Bucuresti a fost surpriza placuta de data asta. Am mers NOAPTEA si partial pe NINSOARE usoara, carosabil umed. Am mers IREPROSABIL. Marcaje top. Asfalt top. Numai cand fulguia am redus la 110-120, in rest 140 linie si fara emotii. Marcajele ajuta enorm noaptea. In alti ani noaptea aveam inima in dinti la 120-130 si acceleram la 140 numai daca tocmai ma mai depasea cineva si aveam ca orientare stopurile lui o vreme. As zice albastru Pitesti (Bascov) - km 36 si verde km36 - km 11 (intrarea in Bucuresti). (in linie cu ceea ce au spus si altii inainte, iar eu nu prea ii credeam).

Confirm, A1 Pitesti - Bucuresti, mai ales de la podul peste Arges pana la Pitesti este excelenta, merita albastru. CNAIR s-a tinut de treaba si a inlocuit stratul de uzura pe majoritatea distantei. Banda 1 mai are denivelari, dar tot se circula confortabil la 130, iar banda 2 este parfum. Totusi, recomand o bucatica scurta pe harta pentru podul peste Arges, care este absolut execrabil - mai ales pe sensul catre Pitesti, rosturile sunt oribile, eu nu am curaj sa trec cu mai mult de 100 km/h. As zice galben sau chiar rosu; dupa pana la Bucuresti verde este OK. Inca se lucreaza pe "centura" Pitestiului la rosturile de la poduri, poate acolo ar trebui sa ramana verde in continuare :|



DN55A de la Bechet pana la intersectia cu DJ561 (mai departe nu am fost) este foarte bun, strat de uzura nou + marcaje noi. Drumul este cam ingust, nu stiu daca chiar merita albastru (mai sunt denivelari) - dar verde sigur. Oricum la ce trafic are (deloc) nu prea conteaza latimea ;)

DJ561 este albastru - avem marcaje noi si strat de uzura nou pe alocuri. Este alegere mult mai buna decat DN55 pana se termina reabilitarea acestuia.

Pe DN65 avem parapete New Jersey la Padurea Sarului si inca un loc (Pielesti? nu mai retin), iar alunecarea de teren de la Padurea Sarului a fost rezolvata. Ar merita lungita bucata de albastru pana la intersectia cu DN64.

Jack

DN 79 B (Salonta - Vama Salonta) este albastru. Strat nou de asfalt si marcaje de vreo luna.

rizzuh

Quote from: rizzuh on December 28, 2017, 11:48:12 AM
Pe DN65 avem parapete New Jersey la Padurea Sarului si inca un loc (Pielesti? nu mai retin), iar alunecarea de teren de la Padurea Sarului a fost rezolvata. Ar merita lungita bucata de albastru pana la intersectia cu DN64.

Inca un aspect pentru DN65: portiunea Ganeasa - Slatina galben, marcajele sunt sterse, marcajul median inca se mai vede putin, dar cel lateral nu se mai vede deloc. Noaptea pe ploaie este distractie.

StefanCelMare

#1675
Updates on E79:

Șoimuș - Brad ar trebui să devină albastru pe hartă.
Nu am fost acolo, dar din moment ce a fost recepționat de CNAIR...
http://www.economica.net/cnair-a-receptionat-lucrarile-de-reabilitare-a-dn-76-tronsonul-soimus-brad_148023.html

De asemenea, Petroșani-Târgu Jiu ar trebui să devină verde pe hartă.
Am fost pe el, minus porțiunea Lainici și un pod la Bumbești (total sub 1 km) este asfalt bun, cu marcaj central și Jersey pe margine.
Nu e de albastru, pentru că nu are toate semnele de circulație puse încă, doar marcaje de curbe periculoase.
Porțiunea de la Lainici poate fi lăsată roșu.
Și la intrare în Petroșani, după intersecția cu DN66A la ieșire din defileu (care este asfaltată), până la bifurcația cu centura Petroșani (vreo 2-3 km), drumul este mai rău - cam de galben. Vestea bună este că centura Petroșani este ASFALTATĂ nou. Arată bine.

Cu chiu cu vai E79 a devenit circulabil în condiții bune de la Ionești la Craiova, vreo 300 de km (sau chiar 400, până spre Calafat se pare).

Later Edit: se pare că și Craiova-Calafat a progresat bine: cele două secțiuni sunt date la 92% și 98% (Craiova-Galicea Mare, Galicea Mare-Calafat). http://www.zf.ro/eveniment/record-rusinos-in-infrastructura-desi-2017-a-fost-anul-relansarii-proiectelor-de-autostrazi-numai-15-km-sunt-gata-16914265
"Astfel, potrivit CNAIR, anul acesta au înregistrat stadii de execuţie a lucrărilor de reabilitare de peste 92%, respectiv 98%, cele două secţiuni ale DN 56 Craiova-Calafat, cu o lungime de aproximativ 84 de kilometri."

Dacă CNAIR chiar face cei 14 km din Vârfurile - Ionești, sunt șanse să avem în 2-3 ani tot drumul OK de la Beiuș la Calafat.
Nu de alta, dar Oradea-Beiuș se pare că va intra în reabilitare capitală (cca 60 km).
http://bihorstiri.ro/au-semnat-pentru-faza-ii-reabilitarii-soselei-oradea-deva-finantare-de-aproape-591-milioane-de-lei/
(proiectul este probabil fazarea celui anterior, dar sper să prindă și Oradea-Beiuș).

mitsu

Salutare,

DN6 spre Caracal chiar ar trebui macar galben. Rosu chiar nu are ce cauta acolo.

Multumesc!

staude6

DN18 - in pasul Gutai (intre Baia Sprie si Mara) este strat de uzura pe toata lungimea drumului, s-a realizat marcajul median (cu vopsea de proasta calitate, sper ca nu e definitiv) si s-a inceput montarea parapetului metalic. se circula f bine. dupa mine e de verde sau albastru (cum considerati voi)

mitsu

DN21 spre Braila, de unde incepe acum verdele, in apropiere de Baraganu, si pana la Viziru, e de galben. S-a tot stricat in ultima vreme.

Multumesc!

ovideatza

DN2E Spataresti-DN17 poate fi trecut cu albastru.

Nu mai prezinta acele probleme din trecut.
A fost reasfaltat integral, probabil vara-toamna aceasta, este marcat complet pe mijloc si laterale.

In schimb drumul imbie la viteze mari, fiind relativ drept + succesiune de curbe prin localitati, ceea ce a dus in ultima perioada la multiple accidente cu victime.


Sent from my iPhone using Tapatalk