News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

vladb

In ultimul meu periplu rutier in Oltenia de sud-vest, am observat urmatoarele doua aspecte relativ la calitatea infrastructurii rutiere:
1. DN67 - portiunea trecuta cu rosu la intrarea in Drobeta dinspre Motru. Este intr-adevar o zona care a suferit din cauza alunecarilor de teren, dar in afara de o zona de 15-20 de m, unde inca nu s-a remediat, drumul e de galben, dupa parerea mea.
2. DN56B - portiunea de pe insula Ostrovu Mare pana in Colonia PFII - eu am mers cu 90-100 pe acolo fara a simti valuri puternice, nu sunt gropi si e si marcat (marcajul nu e nou, dar e vizibil). Eu as zice ca e de verde. Zona punctului de frontiera, respectiv stradutele din PFII sunt de rosu.
Pe de alta parte, luand in considerare importanta minima a acestui drum (complet gol chiar daca duce la un punct de frontiera si folosit exclusiv de cei din Ostrovu Mare si PFII), poate ramane de galben, mai ales ca podurile (peste barajul gogosu, ecluza si centrala suplimentara) sunt intr-adevar de galben. Ma gandeam doar ca daca 14 km din 15km sunt de verde, cam asta ar trebui sa fie culoarea...

Sorinus

Quote from: vancouver on March 19, 2017, 03:40:07 PM
Cu ce viteza ai circulat pe Bucuresti - Fundulea. Cu ce viteza merg cei mai multi pe acolo?

As zice asa:
sub 100 => rosu
peste 100 => galben

Daca unii soferi circula cu mai putin de 100, atunci asta obliga camionagii sa-i depaseasca. Sau, mai grav, unii vor circula exclusiv pe banda 2 cu viteza mai mica si nu se vor da la o parte pe banda 1, fiind prea stricata, ceea ce duce la nervi si conflicte. Atunci pun rosu.

Am mers cu circa 100, dar pe multe porntiuni am intrat pe banda 2 si am calcat-o doar ca sa nu stau pe banda 1. Cand venea cineva mai tare din spate, ma intorceam pe banda 1 si navigam printre gropi, stand destul de aproape de banda 2 ca sa nu fiu chiar pe senalul tir-urilor, unde este de fapt rupta autostrada.

rizzuh

#1322
A1 Pitesti - Bucuresti a fost reparata:

  • Pitesti - Corbii Mari: se circula foarte bine pe ambele sensuri, pe unele segmente a fost turnat astfalt nou pe b1 sau b2 + marcaj nou, pe celelalte gropile mari au fost plombate. Au ramas cateva gropi, dar nu adanci.
  • Corbii Mari - pod Arges: nimic nou, acelasi asfalt, gropi pe b1, nu e recomandat 130 km/h pt. suspensia masinii.
  • pod Arges - Bolintin Deal: astfalt nou pe b1 alternativ cu b2 (ca la pct. 1), este un mic prag.
  • Bolintin Deal - Bucuresti: gropi, gropi, gropi!!!

La podul peste Arges s-a lasat asfaltul intre rosturile de dilatare, trebuie redusa viteza.

Ca sa fie simplu, as pune verde pana la Bolintin Deal si sa ramana galben de acolo pana in Bucuresti. Se poate circula lejer cu 130, dar mai sunt denivelari si gropi petecite, parca nu merita albastru (adica la fel ca Sibiu - Deva sau Arad - Timisoara).


Atentie: Pe Bvd. Iuliu Maniu, la intrarea pe Str. Preciziei este un crater care ar putea inghite o motocicleta, fix in mijlocul sensului. Nesemnalizat, desigur.

dragonw17

DN 2 intre Ramnicul Sarat si Buzau este ca in palma.modificati din verde in albastru.

dumbravaandrei

Ca in palma o fi... dar marcaje, cam lipsa. Noaptea e o adevarata aventura.. verde ii este de ajuns.

Lichu

Dn 73 brasov rasnov a fost asfaltat de la zero. Zona rosie e de albastru

georgec

Dn 73 dupa Rasnov spre Campulung e la fel de plin de gropi.

rizzuh

Nu-i nimic, se muta rosul pe Rasnov - Bran :lol:

comisarul

Quote from: Lichu on March 30, 2017, 06:56:06 PM
Dn 73 brasov rasnov a fost asfaltat de la zero. Zona rosie e de albastru
Mai degraba este verde, pe Rasnov - Cristian nu exista marcaje momentan, iar trecerea de la calea ferata a ramas la fel .

passatfan


Un prieten mi-a zis ca DN 73A Zarnesti - Sercaia e acceptabil, dar aici pe harta vad ca e rosu.
A mai trecut cineva pe acolo, si poate confirma ca se poate circula cat de cat... 60-70 km/h?
Merci

gabieny

Am traversat ieri Cheile Bicazului si pot sa spun ca din punctul meu de vedere e jalnic!Pana la Gheorgheni si inclusiv prin Gheorgheni  e plin de capcane ,gropi destul de adanci in care daca nu esti atent risti sa iti faci praf masina!Fara discutie traseul merita culoarea rosie,cine trece pe acolo o sa imi dea dreptate!

vladb

^
De acord cu ce zice interlocutorul de mai sus. Cam de la trecerea de cale ferata din Ticos Florea si pana in Ghergheni (inclusiv orasul!). Chiar as caracteriza traseul pe care l-am facut:

1. Dus (31.03.2017): A3 (Gilau - Campia Turzii) - Ludus - Ungheni - Acatari - Balauseri - Praid - Gherogheni - Bicaz - Poiana Teiului - Targu Neamt:
     
    1.1 A3 - albastru - Excelenta la 130km/h constant. Exista totusi zone punctuale unde au aparut mici denivelari la rosturile de dilatatie ale podurilor. Daca se respecta limitarile, e totul ok. Nu cred ca merita pentru 2-3 puncte retrogradata la verde.
    1.2 DN15 (Campia Turzii - Ungheni) - verde. Aglomerat si foarte aglomerat, stare buna si foarte buna, dar cu zone cu marcaje sterse.
    1.3 DJ151D (Ungheni - Acatari) - galben. Valurit si plin de gropi (mai ales pe margini) pana prin Craciunesti (parca) dupa care devine mai bun inspre Acatari.
    1.4 DN 13 (Acatari - Balauseri) - Mie mi s-a parut foarte bun cu exceptia alunecarii de la urcarea pe dealul de la Balauseri, dar tronsonul (aprox. 10 km) e prea scurt ca sa fac o caracterizare pentru tot DN13.
    1.5 DN 13A (Balauseri - Praid) - verde. Exista zone (multe) cu marcaje sterse.
    1.6 DN 13B (Praid - Gheorgheni) - Aici, pe harta e marcat ca fiind in lucru. Nu stiu ce sa zic, dar nu am vazut nici un utilaj, nici un semn de circulatie galben, de santier, nici o linie galbena. Eu l-as lasa la culoarea initiala - galben. De la Borzont la Gheorgheni drumul e bun si foarte bun, dar marcajele au disparut dupa iarna (verde)
    1.7 DN 12C - Gherogheniul l-as face punct rosu (:)) din cauza capacelor de canal care sunt cu vreo 10 (!!!!) cm sub nivelul carosabilului si gropilor din jurul acestora. Dupa Gheorgheni e de rosu/galben - cateva gropi mari raslete, dar muuuuuuulte mici ce in curand le vor ajunge pe celelalte. Observatia mea e legata de pozitionarea gropilor mari: mereu in zonele permanent umbrite ceea ce denota o colmatare a rigolelor de acostament! De la ultima taraba din chei pana in Ticos Florea e ROSU! Apoi e mai bine dar nu cu mult.
   1.8 DN 15 (Bicaz - Poiana Largului) - rosu/galben - Culmea "a devenit" mai bun decat cel din chei sau pana in Ticos Floarea, in conditiile in care s-a plombat doar, nu s-au rezolvat alunecarile de teren. Aici pot fi subiectiv, pentru ca ma asteptam sa fie cel mai rau tronson din tot traseul meu, plus eram "sub influenta" drumului dinspre chei.
  1.9 DN 15B (Poiana Largului - Targu Neamt) - verde. Mie nu mi s-a parut chiar de albastru (ma refer la portiune marcata asa pe harta) din cauza marcajelor. Plus exista o denivelare (nu mai tin minte exact: Pipirig, Pluton - in zona respectiva) care pur si simplu mi-a facut roata de rezerva "sa leviteze":D.

2. Intors: Targu Neamt - Poiana Largului - Toplita - Reghin - Targu Mures - Campia Turzii - A3 (Gilau):
Aici nu am nimic de comentat, calitatea e conforma cu harta. Pasul  Creanga (Borsec - Toplita) are zone mai rele (din nou in zone umbrite). De mentionat, desi e mai lung cu vreo 30 de km ca drumul dus, am ajuns cu vreo ora (efectiva de condus) mai repede!

ovideatza

Jud Suceava:

DN2H Radauti-Vicovu de Sus este galben, ca pe harta.

Dar mai departe, de la Vicovu de Sus pana la Putna este ALBASTRU, reasfaltat, marcat pe mijloc si laterale.

DN2E intre aceeasi intersectie din Vicovu de Sus si apoi spre Voitinel-Horodnic de Sus-Marginea intersectie cu DN17A este de GALBEN.


Sent from my iPhone using Tapatalk

dr4qul4

Pe A1 Bucuresti-Pitesti avem km intregi de strat nou de uzura. Indeosebi pe banda 1 pe care acu. se poate circula.
Nu credeam vreodata ca voi spune, dar pare una din cele mai bune autostrazi. Nu exista trambuline ca pe A3 si A2 si se poate rula lejer si cu 160 kmh.

Foarte aglomerata, dar ajuta enorm uzura de pe prima banda, pe unde inainte circulau doar tiruri.
Poate nu e de Albastru, dar verde merita cu siguranta.

Si pe Dealul Negru avem zone cu strat nou de uzura, si cu marcaj nou. Tot de verde e si pe aici, pentru ca mai sunt mici gropi/denivari pe marginea curbelor, unde tirurile pur si simplu musca din asfalt.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

rizzuh

#1334
Quote from: dr4qul4 on April 18, 2017, 12:11:06 AM
Pe A1 Bucuresti-Pitesti avem km intregi de strat nou de uzura. Indeosebi pe banda 1 pe care acu. se poate circula.
Nu credeam vreodata ca voi spune, dar pare una din cele mai bune autostrazi. Nu exista trambuline ca pe A3 si A2 si se poate rula lejer si cu 160 kmh.

Confirm, directia Bucuresti - Pitesti este de albastru, ambele benzi au strat nou de uzura (pe banda 1 cel mai recent), este ca in palma.
Pe directa Pitesti - Bucuresti am fost acum 2-3 saptamani, pana la Bolintin-Deal la fel, strat nou de uzura. Dupa as zice sa fie verde, eu retin ca acolo nu a fost turnat astfalt continuu, doar petece.

Quote from: dr4qul4 on April 18, 2017, 12:11:06 AM
Foarte aglomerata, dar ajuta enorm uzura de pe prima banda, pe unde inainte circulau doar tiruri.

N-ar strica 3 benzi / sens pe autostrada asta, avand in vedere cat de aglomerata este. Cand sunt sarbatori... mama mama.



Acum ca am spus vestile bune... sa incepem cu vestile rele:

Quote from: rizzuh on December 25, 2016, 08:21:45 PM
De la Craiova la Teasc asfaltul este excelent, ca in palma. Din pacate sunt portiuni de 50-100m intre localitati unde inca nu au asfaltat (sunt cateva praguri destul de mari) si lucrarile nu au avansat aproape deloc in toamna. Aici consider ca este OK sa fie marcat in lucru, de la acceptabil la bun (cum este in prezent pe harta). A ramas un singur semafor pentru o bucata de 50m la iesire din Malu Mare. Nu cred ca se poate incadra la excelent pentru ca nu este acostament, iar marcajele sunt doar cele esentiale: linia (galbena) pe axul drumului.

De la Teasc la Rojiste este foarte dezamagitor: cu exceptia a 2 portiuni excelente de 1-2km fiecare, drumul este cel vechi, cu portiuni bune dar si cu portiuni pline de denivelari si petece, sau, mult mai rau, pe alocuri a fost reabilitat in bataie de joc si s-au format gropi in asfaltul turnat acum 1 an. Aici nu se mai lucreaza, ar trebui trecut direct galben, dar este posibil ca dupa iarna asta sa ajunga rau drumul daca nu il refac complet.

De la Rojiste pana la Bechet drumul este excelent, la fel ca prima portiune (Craiova - Teasc).

Drumurile DN55A si DN54A, cel putin pe ruta Carna - Bechet - Dabuleni, raman in continuare cu galben. Se circula bine, nu sunt petitice rau, dar este vechi asfaltul, cu ceva denivelari si drumul este ingust in comparatie cu DN55 reabilitat.

Ramane valabil. Lucrarile au fost abandonate, au ramas treceri de 10-20m la iesirea din sate (se termina asfaltul nou, mergi 10-20m pe cel vechi, dupa incepe iar asfaltul nou), cu praguri semnificative. Tronsonul Teasc - Rojiste este aproape tot cel vechi, foarte valurit si petecit. Avem semafor la podul de la Malu Mare, care a fost avariat intr-un un accident auto.

Cred ca ar trebui scos ca drum in lucru si marcat normal (Craiova - Teasc: verde, Teasc - Rojiste: galben, Rojiste - Bechet: verde).



Acum... sa vorbim despre DN6. Am ales ruta Craiova - Caracal - Rosiori - Alexandria - Bucuresti ca sa evit aglomeratia infernala de la Pitesti, unde s-a stat cu orele in coloana de la Colonesti pana la A1 (35 km!!!).

Pe portiunea din Dolj, DN6 este excelent. Albastru.
Pe portiunea din Olt pana in Caracal este bun, marcajul a inceput sa se stearga, dar asfaltul este foarte bun. Verde.
Din Caracal... as putea sa injur mult si bine, as umple frigiderul cu carne al CNAIR pentru un an intreg:








  • aici merg cu rotile din stanga peste linia care separata sensurile, pentru ca nu este loc! Astfaltul este rezonabil, dar noaptea (poate si pe ploaie) este oribil.
  • avem strat de asfalt pus in bataie de joc pe sute de metrii, pe sensul opus este asfaltul la o diferenta de nivel de la un lat de palma la mult mai mult!
  • pe aceasta portiune este pe sensul meu stratul de asfalt inaltat - pare bun la prima vedere, dar este valurit

Asta nu este drum european, astea poate sunt conditii pentru ulita din sat! Rosu direct.

Cum intram in Teleorman, pana la Alexandria, drumul este ca in palma, ramane de albastru (inclusiv DN6F, centura Alexandriei).
De la Alexandria pana la Valea Plopilor (in Giurgiu) este verde, asfaltul este uzat; in Giurgiu marcajele au inceput sa se sterga si indicatorele sunt mult mai rare.
De la Valea Plopilor pana la Mihailesti cred ca ar fi de galben, dar nu pot spune pentru ca a fost o aglomeratie infernala, s-a mers in coloana.
De la Mihailesti pana la Bulgaru (in Ilfov) este galben, marcajul este sters, drumul este petecit. Portiunea de langa lac este varza.
De la Bulgaru pana in Bucuresti albastru.