News:

.

Main Menu

Canalul Dunare-Bucuresti

Started by Ionut, August 14, 2013, 08:00:43 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

se subventioneaza irigatiile prin picurare, complet automatizate in ziua de azi.
Si pentru astea nu ai nevoie de canal navigabil, poti aduce apa si prin conducta sau dintr-o sursa de apa.
Daca era gata in 90 ar fi avut aceeasi soarta ca si Canalul Bega.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dan tm

Nu am studiat fenomenul dar cred ca e foarte costisitoare (daca e posibila) irigarea prin picurare la culturea mare, porumb, grîu, soia. 

Canalul Bega e un caz aparte, el nu a fost construit in comunism (se prezuma ca la comandă fără studii sau cu ignorarea lor) ci a fost construit pe vremea Habsburgilor.

A fost închis din ratiuni politice nu economice la vremea aceea.

RaduG

Am un client în Buzău care face irigare prin picurare la porumb, cu rezultate foarte bune. Consum foarte mic de apă, care ajunge exact unde trebuie. La culturile prășitoare se pretează, că e distanța mare dintre rânduri, la păioase nu.
Este utilă când rezervele de apă sunt limitate (gen ai foraje individuale), sau când costul apei este foarte mare (esți la a 2-a - a 3-a pompare).
Nu cred că s-ar pune problema pe acest canal, cu o singură pompare asiguri diferența de nivel, iar apă ar fi arhisuficientă. Argeșul singur ar putea iriga 2.000.000 de hectare, dacă ar fi folosit doar pentru asta (adică să nu mai verse nici o picătură în Dunăre). Targetul de 150.000 de hectare este mai mult decât realist.

paulmare

Radu se iriga si grau prin picurare, pana si orez care traditional era "inundat" se iriga prin picurare
https://www.timesofisrael.com/israels-drip-irrigation-pioneers-aim-to-do-away-with-flooded-rice-fields/

dr4qul4

Eu nu contest ca se pot face irigatii traditionale din Arges.
DAR: UE nu finanteaza irigatiile in canal deschis. Ati vazut doar cum au refuzat prin PNRR.
Asadar, banii trebuie sa vina de la buget. Si vorbim de foarte multi bani.

Mai apoi: Un canal navigabil nu poate fi fezabil daca e folosit doar pentru irigatii.
Asa ca va rog sa imi spuneti ce transporturi navale putem face, si care ar fi beneficiile.
Daca il facem doar pt irigatii, atunci poate nu mai facem poduri si diguri mai inalte si mai lungi si bineinteles mult mai scump. Am scapa si de niste ecluze, care nici alea nu sunt deloc ieftine.

si colac peste pupaza... aia de la mediu chiar nu au nimic de zis? PN Comana e la 2 pasi. Ridicarea nivelului Argesului, nu va afecta deloc?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

eu zic că discuția nu își are sensul. Cred că e evident că transportul pe Argeș nu e rentabil, și pentru un motiv simplu: marfa oricum trebuie descărcată și încărcată în camioane. Că o faci aici sau la Giurgiu... diferența de drum e infimă. Dacă erau 200 de km poate ieșea o economie, dar la 40 versus 15...  Probabil se pot lua la puricat calculele din studiu și se poate vedea unde s-a "exagerat". Că eu n-am văzut la noi SF din care să reiasă că nu e fezabil ceva, ele se fac la comandă :) După cum în patru ani de "cercetare" nu am văzut temă finalizată cu răspunsul "nu se poate" . Trebuie doar cineva suficient de hotărît și de credibil ca să omoare proiectul. Reversul e că există niște amenajări deja făcute care probabil trebuie luate fiecare în parte și văzut dacă se pot folosi la ceva, fie la plimbări cu vaporașul, fie ștranduri sau ce s-o mai putea...

RaduG

Aici aveți link-ul pentru documentație, inclusiv cele două volume de analize economico-financiară din SF:

https://www.dropbox.com/s/m5xrzjo57u6c1jt/CN1028595.zip?dl=0

alexandru_m

#98
Abia acum "arunc un ochi" pe topicul acesta, daca stiam ca sa discuta asa mult in legatura cu Budestiul veneam mai demult.

In Budesti mi-am petrecut majoritatea verilor in copilarie.

Bunica din partea mamei alaturi de parintii ei si de frati au "fost refugiati" aici dupa WW2 (Strabunicul era CFRist si au venit din Basarabia via Constanta - unde bunica a pierdut in bombardamente un frate dar strabunica a nascut pe fiica cea mica - si Ploiesti unde iar au mancat ceva bombardamente, de data asta nemtesti). Practic unde era bombardat CFRul apareau si ei. Am ceva povesti de la bunica despre trait o luna in lanul de mazare mancand mazarea cruda si band apa din balti.

Revenind: dupa razboi a venit un lot de "stramutati" din Dobrogea, in principal aromani, iar pe langa ei si cantonul CFR. Sunt silozuri in zona si o gara destul de maricica (pentru cereale). CAPul era la randul sau maricel, cand eram copil inca se vindeau injectoare de la combine si tractoare prin birturile din sat, iar noi le cumparam ca sa le folosim pe post de "pocnitori" (indoiam un piron - asa numeam cuiele mari -, radeam in injector pucioasa de pe chibrituri apoi folosind un elastic gros sau fasii din camere de biciclete introduceam 2-3 cm si propteam pe diagonala in injector cuiul indoit tinut sub tensiune de elastic). Indepartam mana de corp si loveam usurel capul cuiului de un stalp de beton de curent. Va imaginati voi "PT-ul", rezultatul erau niste pocnituri destul de impresionante. Ma opresc aici cu amintirile ca ma "scarpina" Ionut.

ON-Topic:

1. Nu stiu eu cu ce se ocupa statia aia de epurare de la Glina, dar in "Cartierul Ostrov" adica la intrarea dinspre Bucuresti aerul era pana in 2001-2002 irespirabil vara si "micii" pluteau linistiti. Uneori se mai deversau chestii ciudate ca era tot raul plin de carasi plutind cu burta in sus.

2. Undeva la final de '90 inceput de 2000 eculza a fost asanata cu moto-pompe si tot ce inseamna fier a disparut urgent. Prin fier descriu tot de la "mustatile" de la fier-beton si pana la macarale. Erau mai multe macarale ce rasareau din apa, cred ca vreo 3 sau 4. Localnicii se urcau pe macarale si plonjau in ecluza, unii murind "trasi in teapa" pe fiarele de sub apa. Probabil nu mai trebuie sa mentionez ca o saptamana tot orasul (da, Budesti este oras) a mancat numai peste scos din ecluza. Erau niste somni enormi acolo.

3. Nu stiu ce debit ziceti voi ca are Argesul ala ca sa fie folosit vara la irigatii, dar eu treceam la 14 ani raul prin vad, ducand cu bicicleta de coarne fara sa imi ud pantalonii. Si aveam pantaloni "trei sferturi" care se terminau sub genunchi. Au fost veri cand Argesul era practic secat.

Pe drumurile din jurul ecluzei am facut eu "scoala de soferi" cu tata venind de la pescuit. Aveam 9 ani si vedeam in fata pe sub partea de sus a volanului, nu eram suficient de inalt sa vad peste.

Harry

În 1937, inginerul Leonida proiectează un port al Bucureștiului. acesta urma să fie amplasat în cartierul Bellu și urma să dispună de o zona industrială, una comercială, un terminal de pasageri, silozuri de mare capacitate și o uzină hidro-electrică. Legătura cu Dunărea urma să se facă prin canale.


TibiV

Pun aici o filmare EXCEPTIONALA facuta de DASCH CAMERA RO cu canalul Dunare-Bucuresti.

Cred ca este prima filmare a sectiunii dintre Glina si barajul Balaceanca...


Pentru membri mai tineri:

Proiectul "Canalul Bucuresti-Dunare" includea 2 (doua) canale!
- unul pentru marfa (Oltenita-Budesti-1 Decembrie) pentru marfa
- altul (Oltenita-Budesti-Glina) pentru "nave de pasageri" - "Ceasca" spera sa aduca nemti si austrieci la Palatul Poporului pe calea apei...

Daca DASH CAMERA RO ar mai fi mers 1 km mai la vest de statia Glina, ati fi vazut fostul "viitor port turistic Glina"...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Dacă credeați că a murit... :

[CN1045709] Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investitii: ''Amenajarea raurilor Arges si Dambovita pentru navigatie si alte folosinte''

Data publicare: 05.08.2022
Autoritate contractanta: COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA CANALELOR NAVIGABILE SA CONSTANTA

Valoarea estimata: 6.000.000 lei (fara TVA)

Depunere oferta - Data limita: 12.10.2022

TVlad

Iata de ce nu i se pune odata cruce: e bun si el din cind in cind pentru un studiu (doua, trei) de fezabilitate de numai un milion si ceva de euro.

cutter

Bani aruncați pe geam. Chiar dacă o parte sunt fonduri europene nerambursabile, tot banii contribuabililor sunt.

Am încercat cât am putut anul trecut să nu aruncăm banii ăștia pe apa sâmbetei. Se pare că cineva are de umflat buzunarele pentru trei foi de maculatură care vor concluziona o minciună: proiectul este fezabil.


oneLess

#104
^ Și de asta s-au împiedicat turcii la podul peste Dâmbovița A0SL1 ?