News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Canalul Dunare-Bucuresti

Started by Ionut, August 14, 2013, 08:00:43 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

perfidus

Doamne apara si pazeste. Am rasfoit putin acest topic si nu-mi vine sa cred ca mai sunt creduli care pot aplauda asemenea bazaconie de "doar" cca 1,5 miliarde de euro. Valcov asta trebuie luat usor pe sus si dus la tratament (eventual la Jilava unde ii este cel mai probabil locul).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

tom_sawyer

Tăriceanu: Sumele pentru canalul Dunăre - Bucureşti pot fi folosite pentru a finanţa lucrări mai stringente

ALDE susţine majoritatea proiectelor adoptate de Guvern pentru a se realiza în parteneriat public-privat cu excepţia celui referitor la finalizarea lucrărilor la Canalul Dunăre - Bucureşti, sumele necesare pentru această investiţie putând fi folosite pentru a finanţa lucrări "mult mai stringente", a declarat, marţi, preşedintele partidului, Călin Popescu-Tăriceanu, relatează Agerpres.

"Am discutat (...) despre lista de proiecte în parteneriat public-privat, propuse şi aprobate prin HG, unde avem o serie de observaţii de făcut şi o serie de sugestii pe care dorim să le discutăm în cadrul coaliţiei de guvernare cu PSD. Susţinem majoritatea covârşitoare a proiectelor incluse în lista aprobată, avem însă o observaţie care nu ţine de oportunitatea politică, ci de criterii tehnico-economice. Este vorba de Canalul Bucureşti - Dunăre care a fost iniţiat în perioada anilor '80, care nici la vremea respectivă nu era viabil din punct de vedere economic şi ridica probleme serioase din punct de vedere tehnic", a afirmat Tăriceanu, după şedinţa forurilor de conducere ale ALDE.

În opinia sa, reluarea lucrărilor este "extrem de delicată", iar costurile sunt ridicate. "Există semne de întrebare serioase legate de utilitatea unei astfel de lucrări, care, din estimări, s-ar ridica la un miliard de euro. Noi credem că acest miliard de euro poate fi folosit pentru a finanţa lucrări care sunt cu mult mai stringente, din lista lucrărilor public-private, cum este canalul de irigaţii Siret - Bărăgan, care are valenţe multiple şi pentru irigaţii şi pentru alimentare cu apă. În mod normal, 80% din suprafeţele care ar putea să fie irigate, şi care se ridică la jumătate de milion de hectare, ar putea să fie alimentate prin cădere, adică fără a consuma energie electrică, deci foarte convenabil din punct de vedere economic pentru agricultură", a explicat liderul ALDE.

hotnews.ro

elphax

are dreptate Tariceanu chiar daca nu spune motivul cel mai important - principalul motiv pentru a lansa proiectul si a investi miliarde este pentru a pompa bani de la buget in firmele care ar lucra fizic si pe consultanta in proiect. daca trecea canalul prin alta zona geografica nu se incerca nimic

sa faca canale de irigatii, sa imbunatateasca infrastructura existenta si care se degradeaza, sa faca autostrazi ...

Neufunk

Si mie imi pare mult mai important canalul Siret - Baragan, daca s-ar face macar, pentru ca Baraganul devine efectiv desert de la an la an.

rizzuh

^ si regularizat Siretul ca sa nu mai inunde tot in jurul lui pe cat posibil.

dr4qul4

Canalul Bucureşti-Dunăre este O GREŞEALĂ URIAŞĂ

QuoteProiectul, în forma actuală este - după cum ştim - iniţiat la începutul anilor '80 nu dintr-un raţionament economic, ci din dorinţa megalomanică a unui lider politic total incult, dar dornic şi el să-şi aducă contribuţia la lungul şir de proiecte inutile
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

Guvernul învie Canalul Dunăre-Bucureşti al lui Ceauşescu. Va costa peste 1,5 miliarde de euro şi va fi realizat în 5 ani - studiu de fundamentare

Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) a publicat studiul de fundamentare pentru realizarea în Parteneriat Public Privat a mega – proiectului început de Nicolae Ceauşescu, prin care Bucureştiul urma să fie legat de Dunăre printr-o magistrală fluvială. Canalul va fi proiectat şi construit în cinci ani şi va costa în total 6,71 miliarde de lei (1,44 miliarde de euro), fără TVA, conform documentului oficial. Când va fi finalizat, bucureştenii vor putea merge în croaziere până în Delta Dunării sau chiar până la Viena.

economica.net

http://www.cnp.ro/user/repository/transparenta_decizionala/Studiu_fundamentare_Amenajare_Arges_Dambovita.pdf

perfidus

Comisia Nationala de Strategie si Prognoza a luat-o razna de tot. Sunt curios cum au scos ei acest proiect, din pix, ca fiind unul viabil economic. Dincolo intrebam de studii de trafic, aici oare ce sa mai intrebam?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

nenea_hartia

^ N-ai ce să întrebi. Ca și la A3 vor răspunde că totul e negociabil, inclusiv traseul, se poate da roată prin Oltenia și Ardeal dacă așa se pot sifona mai bine banii. Abia aștept să văd ce firme se bagă.

tom_sawyer

#54
^ Publicat la data 13.12.2018, aflat în dezbatere pâna la data de 23.12.2018

Propunerile, sugestiile si opiniile cu privire la acest proiect pot fi transmise la adresa de e-mail prognoza@cnp.ro, prognoza_cnp@yahoo.com în termen de 10 zile calendaristice de la data publicarii pe site.

http://www.cnp.ro/ro/transparenta_decizionala

http://www.cnp.ro/user/repository/transparenta_decizionala/Nota_fundamentare_Amenajare_Arges_Dambovita.pdf

GDPR

Mai e un amanunt de rezolvat ca sa faca rentabil canalul: Bucurestiul va trebui sa devina un mare producator de produse metalurgice, petrochimice, ciment, carbune, cereale si alte produse vrac. Tot inainte, spre socialism, tovarasi!  :lol:

tom_sawyer

N-ai citit ca de fapt il fac pentru croaziere? :D

GDPR

Da, sa se dea un pic cu lotca Liviu si cu Viorica. Asta ca sa parafrazez zicerea cu barcuta, Nicu si cu Lenuta.  ;)

Harry

you guys are gonna love this. In perioada 1933-1935 s-au facut primele studii si s-a trasat primul traseu al canalului si se aleg si locatiile pentru porturi insa se renunta la idee pentru ca nu renteaza o astfel de investitie


Ionut

^ Este de exceptie textul. E dintr-un ziar sau ceva publicatie economica sau e dintr-un studiu al proiectului?