[PH] Centura Comarnic

Started by TibiV, May 10, 2018, 11:17:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

In sfarsit...

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-pe-agenda-sedintei-guvernului-romaniei-din-10-mai-2018

6. PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ''Pasaje inferioare pe Varianta de Ocolire Comarnic la Magistrala CF 300 şi la DN 1'', judeţul Prahova
7. PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ''Varianta de Ocolire Buşteni Nord km 1+020-km 3+184'', judeţul Prahova
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Se mai aude ceva de centura Comarnic? Pare utila.





Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

1. Evident ca nu, acum e PPP-ul la putere.
2. Centura Comarnic nu are nici o legatura cu ce arati tu acolo. Centura ar fi un drum ce ar ocoli localitatea Comarnic la vest de actualul traseu DN1, ce arati tu e aglomeratia de pe sensul B->BV care se formeaza in zona Nistoresti, la trecerea din doua in o singura banda.
3. Daca ar fi fost, printr-o minune construita, centura nu ar fi avut cine stie ce impact asupra acelei cozi. Si asta pentru ca, in mare masura, aceleasi obstacole ar fi fost pe traseu: trecerea de la 2 la 1 banda, intersectia cu DJ101R (drumul spre Breaza), intersectia de langa benzinaria Rompetrol (unde sunt si treceri de pietoni, si viraje la stanga din si spre DN pentru deservirea traficului local), etc...

Solutia o reprezenta bucata de A3 care ar fi fost centura Comarnic. Dar cu noduri corecte si complete la capete, atat in sud cat si in nord (ala din nord nu a fost niciodata gandit pana la capat).

TibiV

Acum avem thread dedicat, dar nu avem nici macar o plansa.
Asa ca o pun aici pe cea a lui Ionut din decembrie 2017.... (!!!)

(click pentru imaginea full-size...)


Plansa am luat-o din pozitia API din urma cu mai bine de 2 ani... :(
Poate nu este rau sa o pun si aici, just for the record.
https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/870773716429970
Quote
Asociația Pro Infrastructură
7 decembrie 2017 ·

Acum două zile, pe 5 decembrie, a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru Centura Comarnic, între pozițiile kilometrice 0 și 2+850. Contractul a fost încheiat cu Asocierea Next Level Europe-Eurostrade-Groma Societa Di Ingegneria pentru suma de 17.043.587,58 lei fără TVA și are o durată de 31 luni (3 luni proiectare, 4 luni execuție în teren și 24 luni garanție).

Sectorul de drum va porni din DN1, la actuala intersecție dintre DN1 și DC119, respectiv DC1F, va continua pe traseul DC119, rămânând pe un traseu cuprins între Râul Prahova și calea ferată București-Brașov până la capătul tronsonului, în zona de vărsare a Râului Bătrâioara în Prahova. Centura va avea o bandă pe sens.

Deși este greu, ne străduim să trecem cu vederea criticile vehemente aduse constructorilor pe care mulți experți îi văd incapabili să ducă acest obiectiv la bun sfârșit. Ne dorim ca acest proiect să fie finalizat în 7 luni însă, din experiența actualelor proiecte pe care CNAIR le derulează, încadrarea în termenul contractual se va lovi de realitatea dură a birocrației românești.

Mai mult decât atât, riscăm ca acest drum să devină o "centură muzeu" (știți că deja avem autostrăzi muzeu). Capătul de nord al centurii (km 2+850 - km 3+134), care prevede conexiunea cu DN1 și include două pasaje subterane (unul pe sub magistrala de cale ferată, celălalt pe sub DN1), nu este inclus în contractul proaspăt semnat.

Solicităm CNAIR să lanseze în cel mai scurt timp procedura de licitație pentru conectarea centurii la DN1 pe partea de nord, astfel încât ea să devină funcțională! În plus, cerem CNAIR să întreprindă în cel mai scurt timp toate demersurile pentru soluționarea chestiunilor birocratice, precum realizarea exproprierilor și obținerea avizelor necesare.

#CenturiRutiere #DN1 #CenturiMuzeu
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Imi place ca pe plansa la nord arata o subtraversare foarte chinuita a CF, dar la sud avem trecere la nivel imediat dupa intersectie? :)

Traseul este excelent pentru o noua strada in Comarnic, nu pentru o centura.

Liviu M

#5
Nu e trecere la nivel, e subtraversare (exista deja), da' e cam inghesuita. De altfel e singura legatura a cartierului Ghiosesti cu "lumea".
S-ar putea ca pentru carute sa mai fie niste treceri (la nivel ?) mai in nord, da' cum n-am mai fost pe acolo de secole...

LE Google map arata ca strada Ghiosesti ajunge pana la pasarela spre Gura Beliei/Breaza, asa ca poate ar fi mai isteata o centura care sa inceapa la pasarela respectiva. S-ar evita intersectia aia pacatoasa de la Piata.

rizzuh


Liviu M

Pe mine m-a pufnit rasul cand am vazut prima data plansa aia. Dupa m-am cam intristat...
Dar da, daca am "citit" eu bine pe plansa respectiva, pe acolo vor sa strecoare centura (poate mai largesc trecerea, habar n-am). De trecut, cred ca si acum au loc doua turisme unul pe langa altul. Habar n-am cum e cu camioanele.
Oricum, am indoieli mari ca solutia asta va imbunatati fluenta in partea sudica. Cum la nord inca nu exista solutii, n-am idee cum o sa fie.
Ce se va imbunatati, va fi partea "centrala", cu magazine/parcari.

ghrt

Problema este că localitatea este extinsă nu numai pe ambii versanţi ai văii PH, dar şi pe versanţii din linia a II-a.

În aceste condiţii cred că nu se poate face o centură propriu zisă, care să ocolească localitatea.

Cred că ar fi o soluţie îngroparea 1x1 pe 1300m de dinainte de intersecţia spre Ghioşeşti până după intersecţia de la Primărie, nu cred că rămân mai mult de 3 treceri de pietoni, mai slab utilizate şi unde se pot face treceri subterane. Pentru ocolire pot fi reabilitate str Ghioşeşti şi în continuarea ei str Podul lui Neag.

Cu ocazia asta s-ar testa şi soluţia îngropării DNului dpdv viabilitate şi costuri.

Cont (aproape) inactiv.

Liviu M

La cum am vazut eu ca se practica ingropatul asta, mi se pare ca pe perioada lucrarilor circulatia pe DN1 in zonele de lucru va fi, practic, intrerupta.

ghrt

Aparent se poate ieşi din DN1 pe podul spre Breaza Nord (venind dinspre Bucureşti), apoi pe malul drept al Prahovei şi înapoi în DN1 peste o trecere la nivel cu CFul. Aici ar putea îmbunătăţi drumul astfel încât să suporte traficul de DN1 şi o denivelare la trecerea aceea. Comarnicul ar rămâne şi cu o stradă reabilitată. În Bucureşti s-au făcut pasajele de la piaţa Presei Libere, au lucrat mai cu talent.
Cont (aproape) inactiv.

Liviu M

#11
La varianta asta mai trebuie si un pod de Doamne-ajuta peste Prahova, ca altfel se muta doapele acolo.
Si daca tot se ajunge la pod, sa-l faca direct trainic si frumos, pe rau in sus la iesirea din Comarnic (dupa Popasul Cernica/gradinita din Posada), unde incepe DN sa urce spre Posada. Ca tot e diferenta de nivel tocmai buna sa treaca si peste sinele de tren, si e si drumul lat (cred ca-s 2 benzi la urcare) si se pot face benzi de intrare/iesire.
Si scappa si gradinita din Posada de evenimente (camioane ramase fara frane si oprizte in gradinita aia).

ghrt

Ziceam de drumul ăsta ca soluţie de rezervă pe durata edificării pasajului subteran de pe DN, altfel doar muţi ambuteiajul din DN1 în str Ghioşeşti.
Cont (aproape) inactiv.

Liviu M

Sunt sanse sa fie mai rentabil si rapid sa faca varianta propusa de tine "centura definitiva" si sa lase DN asa cum e.
Mie mi se pare complicat sapatul pe sub DN1 in zona aia, da' nu-s de specialitate, poate vad probleme unde nu sunt (ingust - in unele zone distanta pana la case e de cativa metri, solul e instabil - tot pleaca dealurile din jur la plimbare, strazile care se varsa in DN si care sunt greu de evitat - in special 101S, spre Secaria/Tesila...).

voicul