Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative adoptate sau de care Guvernul a luat act în ședința din 11 august 2021

15.     HOTĂRÂRE pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Modernizare peroane în stația CF Bartolomeu, refacere platforma stației și zonele adiacente "lucrare de utilitate publică de interes național

gov.ro

frunzaverde

Alta investitie complet inutila... La ce dracu modernizeaza Bartolomeul, cand sunt cateva trenuri Regiotrans pe zi si cateva "mocanite" CFR Calatori spre Sibiu? Fara o legatura noua Brasov - Bartolomeu, linia e profund limitata si incredibil de lenta, deci degeaba!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

razvan96

Pentru legatura cu noul aeroport. O sa fie electrificata pana la Bartolomeu, apoi neelectrificata pe Bartolomeu-Brasov, apoi din nou linie electrificata mai departe :troll:

tom_sawyer

#543
Conform cerinţelor Beneficiarului conexiunea feroviară a Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav (AIBG) la reţeaua naţională de cale ferată va conţine 2 etape:
– Etapa 1 care va consta în conectarea Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav la reţeaua naţională de cale ferată prin magistrala 200 (Brașov-Codlea);
– Etapa 2 care va consta în conectarea Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav la reţeaua naţională de cale ferată prin realizarea unei conexiuni cu magistrala 300 Brașov-Sighișoara (haltele de mișcare Bod sau Feldioara) prin continuarea liniilor c.f. de la sfârșitul proiectului (km 3+848.250).
Prezentul memoriu de prezentare tratează lucrările aferente etapei I.



Realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav prevede conectarea la halta de mișcare Ghimbav pe direcția Brașov și conectare la magistrală pe direcția Codlea (Sibiu). Astfel, principalele lucrări prevăzute în prezentul proiect sunt:
– sistematizarea haltei de mișcare Ghimbav;
– linie nouă c.f. dublă de racord între capătul Y al haltelor de mișcare Ghimbav și Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav (A.I.B.G.);
– linie c.f. nouă simplă de racord din magistrală către Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav (A.I.B.G.) (dinspre Codlea);
– reparația liniei c.f. existente și dublarea acesteia (linie c.f. nouă) între capătul Y al stației c.f. Bartolomeu și zona de desprindere a racordului dinspre Codlea;
– electrificarea liniei c.f. reparate, dublate și a racordului nou construit.

Lungimea totală a liniei de cale ferată aferentă proiectului este de cca. 11,28 km și este alcătuită din:
a). lungimea liniei c.f. existentă (linia 200 Brașov-Codlea) de cca. 6,5 ‬ km (între km 4+805 și km 11+316);
b). lungimea liniei nouă c.f. dublă de racord între halta de mișcare Ghimbav și Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav de cca. 3,85 km;
c). lungimea liniei c.f. nouă simplă de racord din magistrala 200 către Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav (dinspre Codlea) de 0,93 km.





Halta de mișcare Aeroport International Brașov-Ghimbav va avea două zone cu structură de acoperire comună și anume:
– zona peroanelor ce va deservi îmbarcări şi debarcări din vagoanele trenurilor C.F.R.;
– zona destinată personalului C.F. și a serviciilor C.F. este poziționată la capul X al haltei de mișcare (zona de intrare a trenurilor în halta de mișcare) și este alcătuită din birou de mișcare, birou de supraveghere video, cameră server, grup sanitar, precum și grupuri sanitare pentru călători (grup sanitar persoane cu dizabilități, grup sanitar pentru mama și copilul, grupuri sanitare atât pentru femei cât și pentru bărbați).

Spre capul Y al haltei de mișcare în spatele celor două ascensoare se vor amenaja grupuri sanitare compartimentate pe sexe, cu acces de la nivelul peronului.

Accesul de la peronul haltei de mișcare Aeroport Internațional Brașov-Ghimbav (A.I.B.G.) la terminalul pasageri al Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav și viceversa se realizează, prin doua modalității:

– printr-o zonă pietonală aflată la nivelul terenului; legătura se realizează din peron apoi din rampa poziționată la capătul peronului (cap X – zona de intrare a trenurilor în halta de mișcare) în continuare spre o trecere la nivel ce va traversa liniile cf și apoi în zona pietonală, acoperită (copertină) și dotată cu trotuare rulante și fixe. Legătura dinspre capătul zonei pietonale dinspre Aeroport Internațional Brașov-Ghimbav (AIBG) și terminalul pasageri al aeroportului se va asigura prin intermediul unei treceri de pietoni.

– printr-o pasarelă pietonală, legătura se realizează din peron apoi în capul Y al haltei de mișcare se află o scară fixă, 2 escalatoare și 2 lifturi care asigura accesul în pasarela pietonală acoperită. Pe structura pasarelei vor exista trotuare fixe sau rulante. Pasarela pietonală este prevăzută două scări fixe de acces la viitoarea zonă de parcare (cu rol de evacuare).

Legătura dinspre capătul pasarelei pietonale dinspre Aeroport Internațional Brașov-Ghimbav A.I.B.G. și terminalul pasageri al aeroportului se va asigura prin intermediul unei scări fixe, 2 escalatoare și 2 lifturi.




Treceri la nivel (5 treceri la nivel: refacere 2 treceri la nivel și 3 treceri noi)

Proiectul prevede refacerea a două treceri la nivel pe același amplasament (la intersecție cu străzi asfaltate) și realizarea a 3 treceri la nivel noi (unul la intersecție cu drumul de exploatare și întreținere (definitiv) nou propus prin proiect, unul la intersecție cu un drum local existent și unul la intersecție cu un drum proiectat în cadrul AIBG), conform situației prezentate în tabelul de mai jos. Toate trecerile la nivel se vor amenaja cu dale elastice. De asemenea, se va amenaja local racordul dintre trecerile la nivel și străzile asfaltate/drum de exploatare/drum local.




http://litera9.com/apm-brasov-a-pus-in-dezbatere-publica-proiectul-realizare-conexiune-feroviara-cu-aeroportul-international-brasov-ghimbav-in-vederea-emiterii-acordului-de-mediu/

pasadia

Stai putin caci sunt doua lucruri diferite. Ce e in ultimul post al lui @tom_sawyer e propunerea vizand conectarea aeroportului si TOATE lucrarile din aceasta propunere pleaca din cap Y al garii Bartolomeu.

HG-ul pus mai sus se refera la alt proiect, complet separat, ce presupune o minima reabilitare a garii Bartolomeu. Reabilitare peroane si cladiri, desfiintare cateva linii (pe partea nordica) o trecere la nivel pentru pietoni, etc... Oarecum acelasi tip de lucrari sunt in derulare in gara Brasov si propuse pentru gara Predeal (aici sunt oarecum cele mai complexe, se propune inchiderea tunelului subteran (partea dinspre Cioplea, care efectiv era un WC public) si contructia unei pasarele.

Revenind, intre cele 2 proiecte (conectarea aeroportului si reabilitare garii) nu e vreo legatura. Ma rog, nu e alta decat ca sunt gandite local de cei de la regionala Brasov, aceeiasi care nu pot propune nimic legat de sectorul dintre gara Brasov si cap X Bartolomeu (adica secotul cu linie simpla, doua treceri la nivel cu strazile din Brasov, etc...)

etravel

Quote from: pasadia on August 11, 2021, 10:41:18 PMpropuse pentru gara Predeal (aici sunt oarecum cele mai complexe, se propune inchiderea tunelului subteran (partea dinspre Cioplea, care efectiv era un WC public) si contructia unei pasarele.
Dar o zona comerciala pentru calatori nu prevede? Sau nu vor sa afecteze yield-ul buticilor de pe deneu?

razvan96

Din cate imi amintesc, in motivarea HG-ului privind ITE pentru modernizare Bartolomeu se mentioneaza ca e necesar proiectul in contextul legaturii viitoare cu aeroportul (printre altele).

tom_sawyer

Halte CFR insalubre

Încet dar sigur, haltele de tren din București riscă să devină adevărate focare de infecție în oraș. Asta, deși numărul trenurilor de pasageri care opresc în aceste stații a crescut în ultimii ani. Nu există coșuri de gunoi, iar băncile sunt vechi și degradate. Reprezentații CFR spun că nu au personal care să asigure igienizarea și ridicarea gunoiului din aceste halte. Au făcut însă curățenie, după ce o echipă a Știrilor TVR a filmat starea jalnică a haltelor.


etravel

In ce hal arata "peronul" de la halta Carpati. Pericol public ...













Sorinus

Nu zic sa nu se faca nimic, evident. Dar haltele astea se si vandalizeaza usor. Nu sunt pe lângă drumuri și fauna nu e întotdeauna cea mai Ok. Paza si camere, costa mult ptr ce venituri generează.

Sorinus

Bancile alea arata de beton si tot le-au demolat. O igienizare lunar e mai bine decat niciodata. Dar cum se rezolva vandalismul in tarile vestice? Ca nici la ei nu stau cuminți daca-i lasi.

etravel

Quote from: Sorinus on September 18, 2021, 03:50:43 PM
Paza si camere, costa mult ptr ce venituri generează.
Paza costa mult. Camerele nu.

AndreiB

Peronul e indestructibil - pentru restul exista solutii - e.g. lampi foarte inalte ca sa nu poata fi usor sparte.

tom_sawyer

#553
Trei oferte au fost depuse la licitația lansată de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pentru modernizarea stațiilor Ciulnița și Fetești de pe M800, în valoare de aproximativ 58 de milioane de euro.

La termenul limită stabilit prin procedura de achiziție, CNCF CFR SA a primit trei oferte, după cum urmează:

1. Strabag

2. Asociere Alstom Transport SA – Euroconstruct Trading 98

3. Asociere Arcada Company – ISPCF.


În stația Ciulnița, firul I al liniei curente nu a fost reabilitat și există o restricție de 70 km/oră, în loc de 160 km/oră. La firul II este o restricție de 140 km/oră, pentru că sunt probleme la instalațiile SCB+IFTE.

Trebuie reabilitați 4.020 metri de linie și 6.560 mp de peroane. Durata de execuţie a investiţiei este de 10 luni.

În stația Fetești, pe liniile directe (Firul I și Firul II) este instituită restricție de 90 km/oră în loc de 140 km/oră. Aici sunt probleme pe schimbătoarele de cale + 2TDJ pe cap X restricționate la 10 km/oră în loc de 30 km/oră, iar pe cap Y un TDJ cu 5 km/oră în loc de 30 km/oră. Liniile 1, 7, 8, 9, 10, 11 și 12  sunt restricționate la 10 km/oră în loc de 30 km/oră.

Durata de execuţie a investiţiei este de 20 de luni. Vor fi făcute reabilitarea liniilor din stație pe o distanță de 14,83 km și reabilitarea peroanelor, pe o suprafață de 7.300 mp.

https://clubferoviar.ro/modernizarea-statiilor-ciulnita-si-fetesti/


https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100125780

horyatm

Undă verde șantierului de la Gara de Nord Timișoara. Primăria a emis autorizația de construire

Despre reabilitarea Gării de Nord din Timișoara se vorbește de foarte mulți ani. CFR SA – Sucursala Regională Timișoara a găsit încă de anul trecut, de la a treia licitație, proiectant și executant pentru ,,reabilitarea fațadei, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1+acces tunel pietonal".

Singura ofertă depusă a venit de la asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SRL, cu care a și fost semnat contractul încă din noiembrie 2020. Valoarea acestuia este de 20,9 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 4,2 milioane de euro.

Lucrările n-au putut începe până acum pentru că nu exista autorizația de construire. Studiu de fezabilitate exista, iar proiectul tehnic a fost gata în luna mai. Tot din mai se așteaptă după autorizația de construire care trebuia emisă de primărie.

A venit și autorizația pentru Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, cu numărul 880, luni, 6 decembrie. Este pentru ,,Lucrări de tip a) -Reabilitare fațadă, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1 și la tunel de acces pietonal".

Documentația spune că imobilul în care funcționează Gara de Nord ,,prezintă deficiențe de ordin structural, estetic, funcțional, de ineficiență energetică, cu pierderi mari de căldură și pe linie de siguranță în exploatare".

,,Din cauza nerealizării întreținerii corespunzătoare și a neefectuării reparațiilor curente, clădirea a suferit unele degradări structurale și pe partea de finisaje, izolații și instalații", se arată în caietul de sarcini.

Conform documentației, pardoseala peronului 1 va fi refăcută cu plăci de granit rezistent la trafic. Va fi montat un sistem de delimitare cu plăci de granit denivelate, pentru nevăzători. Se dorește și o instalație de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice.

Durata contractului de proiectare și execuție este de doi ani. Lucrarea este inclusă într-un proiect mai amplu al CFR care prevede modernizarea a 47 de stații, valoarea totală fiind de 82 de milioane de lei.





Powered by API/PUM imgur uploader

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/unda-verde-santierului-de-la-gara-de-nord-timisoara-primaria-a-emis-autorizatia-de-construire-1525856/