Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Mai bine puneau lifturi normale si transformau una din scari in rampa (pentru bagaje cu roti).. Platformele alea ma indoiesc ca vor fi folosite - mai ales ca iau din spatiul util al scarii. Per total pare o renovare "low cost", nu o transformare reala a garii.

frunzaverde

#331
Foarte trista renovarea, din pacate.

Cateva probleme majore:

1. Pasajul subteran este facut contrar tuturor regulilor de urbanism contemporane. Este un spatiu imposibil de aparat, cu multe colturi intunecate (unghiuri multe la 90 de grade, pasaj terminat cu o fundatura etc.) si inguste, cu colturi care fac din pasaj un spatiu inchis/semi-inchis. Pe scurt, este o invitatie deschisa la vandalism, pentru ca spatiul in sine ofera intimitatea si intunecimea necesara acestor activitati. Adica zone intunecate, zone "intime", in care nimeni nu va fi deranjat, spatii inguste etc.

2. Acelasi pasaj a fost finisat cu materiale pro-vandalism. Zugraveala multa, alba, si doar cateva neoane chioare - practic o invitatie pe care scrie mare "vopsiti aici". Piatra in culoare dubioasa, greu de depistat, practic un semn imens de "pisoar aici". Si faptul ca doar 0.1% din societate vede si se ia dupa semnele astea imense (dar scrise cu cerneluri invizibile pentru oameni civilizati) ajunge - in cateva luni/ani pasajul ajunge neutilizabil de restul oamenilor. Sunt destule - trotoarul rulant de la Bucuresti Nord e cel mai recent...

Exista solutii bune in Romania - ca sa nu ziceti ca doar carcotesc -- gara Brasov e un exemplu de 'asa da'. Acolo avem un pasaj lat, in care s-au evitat pe cat posibil unghiurile moarte, si spatiile inguste. Sunt pante moi si usoare, supravegheabile de la ambele capete, chiar si fara camere. Nu exista "fundaturi", pasajul iesind in partea cealalta a liniilor (crescand masiv utilizarea pasajului si deci si numarul trecatorilor care "supravegheaza" involuntar zona prin aglomeratie).

Ce se poate/putea face la Sibiu, unde pasajul, totusi, exista, si existau constrangeri:

1. Materiale antivandalism in pasaj. Exista tot felul de placaje, metalice, de plastic, vitrate, antivandalism. Grafitti-ul nu prinde sau se spala cu mare usurinta.
2. Iluminat extrem de puternic in toate colturile pasajului. Eventual folosind multiple culori pentru a da un aspect mai elegant pasajului (ajuta la anti-vandalism). O solutie ar fi amplasarea de panouri publicitare video pe pereti, in spatele unor panouri vitrate antivandalism. Asta ar atrage alti "actori" in lupta contra vandalilor (firmele de publicitate).
3. Latit si extins pasajul pentru a atrage trafic pietonal.

Si, bineinteles, camere si paza.

Aceiasi poveste cu peroanele. Asfaltul si marcajul cu plastic cald nu or sa tina mai mult de cateva ierni pana o sa se crape si o fie inconfortabil pentru utilizatori. De 100+ de ani construim peroane cu pavele sau beton, tocmai pentru a da o rezistenta peronului. La fel cu copertina - materiale ieftine, cu rezistenta redusa. Tabla aia subtire de acoperis e deja ruginita si gaurita in gari ca Ploiesti Vest, la nici 15 ani de la instalare...

In plus, vedem bataia de joc oferita de CFR Calatori sibienilor : minunatul tren 1923 Sibiu - Pitesti - Bucuresti N - Constanta - Mangalia (si retur). Care, desi are un orar absolut acceptabil (Sibiu 18:30 - Rm. Valcea 21:08 - Slatina 23:28 - Pitesti 01:05/01:30 - Constanta 6:10 - Magalia 8:00), e format din vagoane de navetisti, cu scaune de piatra, foarte inghesuite (cu densitate foarte mare) construite pentru a deservi distante de 20-50 km. Nu tren de noapte de foarte lunga distanta, care face 13 ore in parcurs. Perechea are orar similar (aproximativ decent pentru un tren de noapte), dar aceiasi problema. Nu mai zic ca viteza maxima a trenului e 120 km/h desi merge pe una din putinele linii apte de mai mult din tara, din cauza ca vagoanele de navetisti supra-etajate atat pot... Cum dracu sa pui asemenea vagoane pe un tren de lung parcurs?

In loc sa pui un tren normal, cu vagoane cuseta si de dormit, civilizate pentru noapte, pun mizeriile alea... Dar pun 20-83-uri, mult mai confortabile, dar de capacitate modesta, pe personalele Bucuresti - Craiova - de e bataie pe locuri pentru ca nu intra toti navetistii de Videle (parcurs de o ora).

Nu mai zic ca cu un tren de 140, si opriri mai judicioase, s-ar fi economisit 1h - 1h30 din parcurs. Rapid, dintr-un foc, s-ar fi putut face asta:
1. Circula pe directa, nu prin triaj Sibiu
2. Suprimat opriri absurde, gen 7 minute in Falfani HM la miezul noptii. Sau 8 minute in Zavideni...
3. Redus opriri de 25 de minute pentru manevra, la timpul standard de 12 minute in Piatra Olt si Pitesti...
4. Ori instalat electrica in Chitila si bagat pe racordul Chitila - Pajura in loc de rebrusare in Bucuresti Nord. Nimeni in toate mintile nu are nevoie de Bucuresti Nord - Constanta - Mangalia la 3:30 dimineata, care mai face si 2h40 Bucuresti - Constanta. Perechea, care e foarte utila pentru Constanta - Bucuresti (ajunge seara tarziu in Bucuresti) poate intra in GdN, si sa lase vagoane acolo, care pot fi aduse inapoi la Mangalia cu 1994 (de exemplu), care are cerere mult mai mare.
Alternativ, s-ar putea merge tot drumul Diesel, fara oprire pe parcursul Pitesti - Fetesti. Asa, macar suprimi schimbul de locomotive la Chitila si Constanta ceea ce compenseaza cu varf si indesat viteza maxima a GM-ului de 120 km/h. S-ar economisi doar din asta vreo ora si jumatate pe trasa, fara a pierde mare lucru...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Redox

Asta a fost și impresia mea, se putea face mult mai bine.
O cameră video există în pasaj, se poate vedea în penultima poză. După poziție cred că acoperă doar holul principal nu și ieșirile. În rest pasajul arată fix ca înainte, a primit doar o zugrăveală...
Am călătorit acum mulți ani cu un astfel de vagon pe relația București - Galați. Îmi aduc aminte că nu a fost foarte confortabil și îmi doream să ajung cât mai repede la destinație.

cristi5

Apropo de vandalism, pasajul prin care strada Garii din Cluj e subtraversata si apoi intra sub linii e Labirint! Si claustrofobic pe deasupra.

Sunt curios cum rezista la vandalism.

Pe de alta parte vorbim de Sibiu si Cluj, zice ardeleanul :)

Ionut

CFR Călători a lansat licitația pentru modernizarea și reabilitarea halei RR din depoul Brașov

După ce în luna august CFR Călători a lansat pe SEAP procedura de consultare a pieței pentru ,,Intocmire propunere tehnica si financiara pentru lucrari de reparatie interioara la hala RR a depoului Brasov", a fost lansată procedura efectivă de licitație pentru execuția lucrărilor. Lucrarile de reparatii interioare hala RR Depou Brasov sunt necesare ,deoarece dupa finalizarea reparatiei acoperisului si a fatadei exterioare a halei, se impune continuarea lucrarilor de reparatii in interiorul halei cu lucrari de reparatii instalatie pluviala interioara ,inchidere goluri pereti , igienizarea si zugravire. Valoarea lucrărilor este de 300 mii lei. Ofertele pot fi depuse până la data de 19.09.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 19.12.2019.

Lucrarile constau in urmatoarele :
-Refacere canalizare pluviala interioara – desfacere pardoseala beton , inlocuirea in totalitate a conductelor pluviale ( coloane si racorduri la sistemul de canalizare al depoului Brasov )
-Inchidere goluri interioare fatada : realizare structura din lemn acoperita cu placi in spatele panourilor de fatada
-Vopsire structura de inchidere inclusiv stalpii halei
-Refacere porti acces pietonale metalice : 3 bucati, dimensiuni maxime 2250 x1240 mm usi cu sistem termoizolant , protectie la foc
-Igienizare interior hala : curatare pardoseala , curatare grinzi, zugravire interioara
-Reparatie sistem de incalzire hala :sistemul este compus din 8 tuburi radiante pe gaz amplasate sub tavanul halei la o inaltime de 10 m de sol , necesita revizie si repozitionare

Mobilitate.eu

Ionut

Licitațiile pentru prima etapă de modernizare a 47 de stații ce cale ferată sunt în evaluarea tehnică și financiară a ofertelor

Lansate începând cu luna mai, licitațiile pentru prima etapă a unui amplu proiect lansat de CFR SA pentru modernizarea a 47 de stații de cale ferată, etapă a studiilor de fezabilitate, au intrat în evaluare tehnică a ofertelor primite de la ofertanți, după cum urmează:

1. Studiu de Fezabilitate ,,Modernizarea / reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din ROMANIA" –LOT SRCF CRAIOVA. Sunt vizate stațiile Târgu Jiu, Alexandria, Caracal, Filiasi, Rosiori Nord, Piatra Olt. Aici există o singură companie care a ofertat: CONSIS PROIECT SRL.

2. Modernizarea / reabilitarea a 47 de staţii de cale ferată din ROMÂNIA – studiu de fezabilitate" – SRCF GALATI: 6 statii de cale ferata: Râmnicu Sărat, Adjud, Comăneşti, Făurei, Tecuci, Mărăşeşti. În acest caz, ofertantul este tot CONSIS PROIECT SRL.

3. Modernizarea / reabilitarea a 47 de staţii de cale ferată din ROMÂNIA – Studiu de fezabilitate" – SRCF Iasi (6 stații). Stațiile vizate fiind Suceava Nord, Pașcani, Vatra Dornei Băi, Verești, Dolhasca și Gura Humorului(oraș). CFR SA a primit în acest caz oferte de la BAICONS IMPEX cu subcontractorii VIO-TOP și LGB Transark SRL. In acest caz, la momentul scrierii articolului oferta a trecut și evaluarea tehnică fiind în ultima etapă a atribuirii, cea a evaluării financiare.

4. Modernizarea/reabilitarea a 47 de statii de cale ferata din Romania – faza studiu de fezabilitate – Lot SRCF Bucuresti. Aici sunt vizate stațiile Targoviste ; Ploiesti Vest ; Sinaia ; Busteni ; Videle ; Titu. A fost primită o singură ofertă de la I.S.P.C.F. SA, licitația fiind și aici avansată în evaluare financiară

5. Modernizarea / reabilitarea a 47 stații de cale ferata din Romania- faza studiu de fezabilitate- SRCF Constanța 4 stații: Neptun hc, Costinesti Tabara, Ciulnita, Mangalia. Aici, CFR SA a primit 3 oferte, de la I.S.P.C.F. SA, Asocierea BAICONS IMPEX – LGB Transark SRL și Asocierea SC 3D ARHIGRUP SRL – SC A.R.M. GRUP FEROVIAR SRL.

6. Studiu de fezabilitate aferent obiectivului de investitii,, Modernizare/reabilitare a 47 statii de cale ferata din Romania" – Sucursala Regionala CF Cluj – 8 loturi. Aici este vorba de stațiile Satu Mare, Baia Mare, Jibou, Dej Călători, Beclean pe Someș, Valea lui Mihai, Carei și Salonta. Toate cele 8 loturi au primit ofertă de la compania 3D ARHIGRUP.

Proiectul ,,Modernizarea / reabilitarea a 47 de staţii de cale ferată din România" face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) şi este propus pentru finanţare din POIM, Axa Prioritară (AP) 2. Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectivul Specific (OS) 2.7 Creşterea sustenabilităţii şi calităţii transportului feroviar.

Mobilitate.eu

Ionut

A fost atribuită licitația pentru prima etapă a proiectului de modernizare a stațiilor CFR de pe raza sucursalei Brașov

CONSIS PROIECT S.R.L. a câștigat licitația pentru ,,Elaborare studiu de fezabilitate – Modernizarea/ reabilitarea a 47 statii de cale ferata – faza studiu de fezabilitate – 8 statii de pe raza SRCF Brasov: Miercurea Ciuc, Fagaras, Sebes Alba, Gheorghieni, Reghin, Aiud, Teius, Razboieni". Studiile urmează să fie elaborate în maxim 16 luni, urmând ca pe baza acestora să fie lansate licitațiile pentru proiectarea și execuția lucrărilor.

Mobilitate.eu

Ionut

CFR SA pregătește ample lucrări de modernizare și sistematizare în stația Țăndărei

CFR SA a lansat licitația pentru ,,Sistematizare staţia Ţăndărei – expertiză tehnică, DALI", etapă cu termenul de realizare de 60 zile și o valoare de 795 mii lei, ce va fi urmată de lansarea licitației pentru execuția lucrărilor. Serviciul care se va achiziţiona constă în elaborarea unei expertizei tehnice şi a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, întocmirea şi depunerea documentaţiei în vederea obţinerii certificatului de urbanism, precum şi întocmirea documentațiilor necesare pentru achiziţia publică a contractelor de consultanţă şi supervizare pentru lucrările de sistematizare a staţiei Ţăndărei. Ofertele pot fi depuse până la data de 09.10.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 09.01.2020.

Conform caietului de sarcini, vor fi înlocuite toate schimbătoarele de cale și TDJurile, fiind vizată înlocuirea aparatelor de tip 49 cu aparate de tip 60, cu traverse T17. Vor fi refăcute diagonalele stației și va fi reabilitată suprastructura și infrastructura, în paralel cu lucrări de sistematizare și eficientizare prin desființarea mai multor linii și aparate de cale neutilizate. Conform caietului de sarcini, vor fi desființate liniile 10, 16 și 18. Ca sisteme de semnalizare, stația va fi dotată cu instalație de Centralizare Electro Dinamică (CED), cu post de comandă computerizat/centralizare electronică, fiind utilizată semnalizare cu Trepte Multiple de Viteză – TMV. De asemenea vor avea loc lucrări de modernizare în centrul de comandă și clădirea IDM.

Mobilitate.eu

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1015164] Reabilitare faţada, reparaţii platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători staţia CF Timişoara Nord şi reparaţii acces peron linia 1+acces tunel pietonal (proiectare şi execuţie)

Valoarea estimata a contractului este de 17.605.391,14 lei fără TVA

Se prevăd a se executa :
lucrari de consolidare a elementelor structurale,
de reabilitare termica cu modernizarea finisajului exterior,
realizarea unei instalatii centralizate de ventilatie,
lucrari de amenajare a piatetei garii,
lucrari de interventii la peronul liniei 1 si la tunelul pietonal.

Data limita: 08.10.2019

Ionut

CFR SA a lansat licitația pentru prima etapă în modernizarea stațiilor Băile Herculane, Orșova și Petroșani

CFR SA a lansat licitația pentru ,,Studiul de Fezabilitate – Modernizarea / reabilitarea a 47 de staţii de cale ferată din ROMÂNIAˮ-S.R.C.F Timisoara -3 LOTURI", în valoare de 1,6 milioane lei, după cum urmează:

1. Studiu de fezabilitate "Modernizarea/ reabilitarea a 47 stații de cale ferată din România" SRCF TIMISOARA -Lot 1 statia Baile Herculane
COD CPV:79314000-8 – Studiu de fezabilitate (Rev.2)
VALOAREA ESTIMATA FARA TVA:588.560,00 RON
2. Studiu de fezabilitate "Modernizarea/ reabilitarea a 47 stații de cale ferată din România" SRCF TIMISOARA- Lot 2 statia Petrosani
COD CPV:79314000-8 – Studiu de fezabilitate (Rev.2)
VALOAREA ESTIMATA FARA TVA:588.560,00 RON
3. Studiu de fezabilitate "Modernizarea/ reabilitarea a 47 stații de cale ferată din România" SRCF TIMISOARA – Lot 3 statia Orsova
COD CPV:79314000-8 – Studiu de fezabilitate (Rev.2)
VALOAREA ESTIMATA FARA TVA:411.992,00 RON

Ofertele pot fi depuse până la data de 09.10.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 09.02.2020.

Mobilitate.eu

Sorinus

Pe regionala Craiova ar trebui reabilitate urgent Filiasi si Strehaia hc, genereaza suficient trafic si arata ca-n Somalia.

GDPR

La gara Galati s-a asfaltat si peronul 4, mai trebuie puse in functiune tabelele electronice, vezi min. 3.00 al clipului postat de utilizatorul youtube Trainspoting Galati:


tom_sawyer

CFR a făcut europeron în Gara Videle

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a făcut europeron în Gara Videle, unde au mai avut loc și alte lucrări de reparații curente. Au fost lucrări și în stația Ploiești Vest.

În stația Videle s-a înlocuit rețeaua de alimentare cu apă și de canalizare. Totodată, au avut loc reparații curente la peroanele 1, 2-3 și 3-4, dar și reparații la trecerile la nivel pietonale din dreptul clădirii stației și amenajarea de noi treceri, la capătul peroanelor. La linia 1 este chiar un europeron, după cum se poate observa din fotografiile realizate de CFR SA.

CFR SA menționează că s-a lucrat și la amenajarea peroanelor în dreptul treceriilor la nivel pentru a facilita accesul persoanelor cu deficiențe locomotorii, dar și la refacerea împrejmuirii aferente spațiului verde din incinta stației. Lucrările, care au fost deja finalizate, au fost finanțate din fonduri proprii.

"Lucrările de întreținere și reparaţii curente desfășurate în stațiile Ploiești Vest și Videle au drept scop îmbunătăţirea serviciilor oferite publicului călător. Valoarea financiară estimativă a lucrărilor desfășurate în cele două stații de cale ferată este de 1,36 milioane lei, sursa de finațare fiind asigurată din fondurile proprii ale Regionalei CF București", se arată în postarea de pe contul de Facebook CFR Infrastructură.

clubferoviar.ro

Inainte:


forum trenuri

Dupa:


tom_sawyer

Lucrări la Ploiești Vest, în desfășurare



Lucrări de reparații au loc și în stația Ploiești Vest. Se fac reparații la acoperișul clădirii și la sistemul de scurgere a apelor pluviale, dar și la înlocuirea tâmplăriei exterioare (uși și ferestre).

Se fac reparații la tencuieli și zugrăveli interioare/exterioare, se înlocuiesc instalațiile electrice și se montează corpuri de iluminat, au loc reparații la pardoseli, montare gresie și parchet. De asemenea, au loc reparații la grupurile sanitare, prin înlocuirea conductelor de canalizare, de alimentare cu apă, instalații și obiecte sanitare.

Termenul de de finalizare este luna noiembrie 2019.

clubferoviar.ro

TibiV

#344
Pozele de mai sus sunt luate de fapt de aici:
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=2819044418130408&id=894054857296050
(vad ca nici clubferoviar nu mai precizeaza sursa... :(  )
Quote
București, 27 septembrie 2019
Reparații curente în stațiile Ploiești Vest și Videle

Lucrările de întreținere și reparaţii curente desfășurate în stațiile Ploiești Vest și Videle au drept scop îmbunătăţirea serviciilor oferite publicului călător.

Valoarea financiară estimativă a lucrărilor desfășurate în cele două stații de cale ferată este de 1,36 milioane lei, sursa de finațare fiind asigurată din fondurile proprii ale Regionalei CF București.

♦ Stația Ploiești Vest
◘reparații la acoperișul clădirii și la sistemul de scurgere a apelor pluviale;
◘înlocuirea tâmplăriei exterioare (uși și ferestre);
◘reparații tencuieli și zugrăveli interioare/exterioare;
◘înlocuirea instalațiilor electrice și montarea corpurilor de iluminat;
◘reparții pardoseli, montare gresie și parchet;
◘reparații la grupurile sanitare, prin înlocuirea conductelor de canalizare, de alimentare cu apă, instalații și obiecte sanitare.
♦Stadiu: în derulare
♦Termen de finalizare: noiembrie 2019
♦Finanțare: fonduri proprii

♦Stația Videle
◘înlocuirea rețelei de alimentare cu apă și de canalizare;
◘reparatii curente la peroanele 1, 2-3 și 3-4;
◘reparații la trecerile la nivel pietonale din dreptul clădirii stației și amenajarea de noi treceri, la capătul peroanelor;
◘amenajarea peroanelor în dreptul treceriilor la nivel pentru a facilita accesul persoanelor cu deficiențe locomotorii;
◘refacerea împrejmuirii aferente spatiului verde din incinta stației.
♦Stadiu: lucrări finalizate
♦Finanțare: fonduri proprii
Mama proștilor este mereu gravidă... :)