Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Harry

^^Am cautat special poza de epoca pentru ca eram sigur ca e matrasita arhitectura, partea de sus e 100% socialista n-are nici o treaba cu ce facea Saligny.

frunzaverde

Quote from: Harry on May 02, 2017, 08:18:44 PM
^^Am cautat special poza de epoca pentru ca eram sigur ca e matrasita arhitectura, partea de sus e 100% socialista n-are nici o treaba cu ce facea Saligny.

Partea de sus, in stil "brutalist fals-montan" cu ferestre cu geometrie simpla si decoratiuni de beton geometrice arata a lucrare facuta in perioada 1980-1990.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

strainu

Ca de obicei, @frunzaverde pare să aibă dreptate. Uite o poză din 2011 (înaintea ultimei renovări, care conform articolului, a fost în 2013):


Gara Vaslui1 [Public domain], by Vilyu at română Wikipedia, from Wikimedia Commons
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

pasadia

Cat ati discutat pe seana arhitecturii nu ati observat ca se spune in stirea initiala ca gara lui Saligny a fost adusa la stadiu de ruine in WWII? Reconstructia in primii ani ai comunismului evident ca nu a tinut cont de planurile initiale.

Iar faptul ca e considerata cea mai frumoasa din judet e... subiectiv. Mai sunt pe acolo Tutova sau Banca (daca imi amintesc bine).

Vice33

#199
O mica intrebare catre Marcel Banu: Halta Termocentrale Mintia NU EXISTA ca statie CFR, totusi, de ce exista acel panou acolo...?

In locul acestei halte apare "VEŢEL H.", o fi in acelasi loc...?

Multumesc.


L.E.: Cred că halta "Termocentrale Mintia" este "Mintia h." şi nu Veţel.

Phenol

^situatia haltelor din zona Mintia

Se pare ca pana la urma te-ai lamurit singur, dar tot pun poza asta sa fie vizuala explicatia:



Halta Vetel apare pe Google Maps, si este pozitinat bine (sunt destule care sunt gresit pozitionate, incerc sa le corectez, dar in majoritatea cazurilor sunt refuzat pe motiv ca ceilalti moderatori nu sunt interesati).

Halta Termocentralei Mintia este Halta Mintia (denumit de cfr Mintia h), asta nu apare pe google maps. Daca te uiti pe Street View o gasesti.



Btw: daca este cineva aici care poate adauga gari in Google Maps, rog sa adauge halta, si sa ma anunte, mai stiu unele care lipsesc.
Mersi

rocklee

o intrebare ...ce stiti de gara din simeria ....va fi renovata cea veche ...sau se va construi alta noua ...eu am auzit ambele variante .... ???

Phenol

^oficial nu stiu nimic, dar cum cu lucrarile de reabilitare care sunt in desfasurare acum pe Sighisoara - Simeria nu s-au atins de cladiri, probabil ca nici cladirea garii Simeria nu va fi reabilitat prin lucrarile care se vor demara acum la coridor.

Cladirea fiind veche, nu cred ca se va demola, va fi renovata, dar trebuie vazut cand.

Mai repede vor reabilita cladirea garii Deva, fiind resedinta de judet, dar pentru asta ar trebuii formulat o intrebare la CFR, sau Regionala CFR Timisoara.


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Printre sticle de bere şi lucrători destoinici de care patria are nevoie, / A început marea betonare din gara din Petroşani

După un scurt raid printre săpăturile de la peronul central, decopertat în întregime, fapt ce se poate constata şi din imaginile de pe site, ne-am îndreptat atenţia spre locul unde se turna deja betonul, în partea opusă pasarelei şi intrării în gară. Ajunşi acolo, nu mică ne-a fost mirarea să constatăm că la momentul respectiv, în jurul orelor 13:30 nimeni nu prea muncea, betoniera pe care scria ,,Succes" – firma ce se ocupă de aprovizionarea cu beton - aşteptând cuminte să vină lucrătorii să se ocupe de beton. Numai că aceştia nu prea se înghesuiau, sticlele de bere de lângă ei fiind cu mult mai preţioase. L-am întrebat pe unul dintre ei cine este şeful de lucrare. ,,Eu sunt şeful de echipă", ne-a răspuns unul dintre cei doi lucrători ce stăteau la o şuetă şi la o berică rece, probabil cumpărată de la terasa de lângă lucrare. ,,Care-i problema?", ne-a luat din scurt apoi acesta. ,,Nu-i nicio problemă, am venit să vedem ce lucrare faceţi pe-aici, lucru lăudabil după atâta amar de timp... numai că, pe aici se cam stă la ora asta". ,,Facem o pauză, ce, n-avem voie?", ne-a răspuns imediat, pe un ton ameninţător ,,şeful de echipă". ,,Ba da, cum să nu, deşi aţi turnat doar câţiva metri, iar betoniera aşteaptă după cum vedem... În plus vedem că staţi la o bere... E voie să staţi cu berea aici, în timpul lucrului?". După această întrebare a început potopul. Foarte deranjat că l-am întrebat de bere şi de stat, omul nostru a început să ţipe: ,,Care-i problema? Dacă beau o bere e problemă? Poate pentru dumneavoastră e o problemă, pentru mine nu! Pe mine nu mă interesează treaba asta, eu beau de când mă ştiu! Eu o bere beau, poate veni Hristos, eu beau! Păi, ce, suntem aici la puşcărie? Credeţi că beau mai mult de o bere?".

Zvj.ro

Tare! :lol:

TibiV

"Traisca berea in care ne-am nascut !..."

:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduC

Se pare ca lucrarile la gara Targu Mures s-au incheiat in cea mai mare parte. La sursa gasiti toate pozele, eu am pus doar o selectie.

Sursa












nenea_hartia

#207
^ Mulțumesc mult! Exterioarele arată decent sau chiar bine (în special pavajul). Să vedem cât vor rezista, mai ales pavelele, care la noi par uneori făcute din nisip întărit cu paiantă. Bordurile din ,,beton" sunt deja vizibil deteriorate în această poză. Observații:

- aceleași interioare din materiale alunecoase. Acest motiv, combinat cu lipsa oricărei soluții de coborâre/urcare pentru cei cu bagaje grele, obiecte mari pentru întreținerea peroanelor sau cărucioare pentru copii vor face probabil ca pasajul subteran să fie folosit doar de cei cu o simplă mapă sau cu mâinile în buzunare. În articol scrie că ,,gara poate fi utilizată în proporție de 100% și de persoanele cu handicap, fiind create multiple rampe de acces pentru aceștia" (corect era ,,acestea"). Eu nu văd nici un mod în care aceste persoane pot folosi pasajul subteran, deși pare că a fost montată și o mână curentă pentru ele :o;
- ca idee, păstrarea unei treceri deschise peste șine pentru călători atunci când există un pasaj subteran mi se pare nepotrivită. Ea trebuie să existe, pentru cazul în care pasajul ar deveni temporar impracticabil, dar era ideal să fie închisă cu un element de gard demontabil. Presupun deci că trecerea este dedicată chiar persoanelor de care am pomenit mai sus;
- stâlpișorii pentru numerotarea liniilor, deși bineveniți, puteau fi înfipți și în alt loc decât fix în mijlocul peronului. De asemenea, pe fiecare peron trebuiau montate panouri cu numele gării (un exemplu). Acestea sunt destinate călătorilor în tranzit, pentru a-i informa în ce gară a ajuns trenul lor. Panourile ar fi normal să existe în orice stație și să fie uniformizate (aceleași culori, dimensiuni și fonturi), pentru a fi ușor identificate;
- etajerele și oglinzile de la baie se potrivesc mai degrabă într-o casă decât într-o gară, unde cred că e nevoie de accesorii mai puțin fragile. Iar coșul de gunoi sper că l-a uitat acolo femeia de serviciu. Mi-e teamă și de ușă, cred că mulți dintre noi ne-am lovit de acest model pe la birouri, hale, fabrici sau alte locuri cu trafic intens și cu nu prea multă grijă față de lucrul altuia, și știm că sistemul de închidere va ceda repede;
- o chestie personală, nu dați cu parul. Târgu Mureș are cea mai numeroasă populație urbană de origine maghiară din România. Cred că era bine ca măcar afișajul electronic să conțină și informații în maghiară.

Sigur, e un maaare pas față de ce era înainte și apreciez mult asta. Dar proiectanții și beneficiarul nu călătoresc și ei prin străinătate? Nu trebuie să inventam noi roata, au făcut-o deja alții. Câteodată un simplu copy/paste după niște soluții tehnice de bun simț e chiar indicat.

GDPR

Cu fatada asta ce se intampla? Pare a fi doar carpita, nu intra in proiectul de reabilitare a garii?


TibiV

Ala arata a Thermo Universal de la Ceresit...
O avea si plasa din fibra de sticla pe dedesubt ... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)