Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

CristiM

Am presupus ca ceea ce se vede este o rampa pentru persoane cu dezabilitati, deoarece distanta dintre cele 2 cai de rulare este prea mare pentru trolere. Pentru bagaje era suficient doar una , dar mai lata.
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

vancouver

#91
 :lol: :lol: :lol: Rampa acceea este foarte buna .... pentru cine stie sa o foloseasca. Nu mai dati cu bâta-n-balta daca HABAR NU AVETI. Exact aceeasi rampa o gasiti in multe locuri in orasele civilizate din vestul Europei.

Scopul principal al rampei este pentru MAMELE CU CARUCIARE PENTRU COPII si pentru BICICLISTI.

Mod folosire carucioare pentru copii: Persoana matura calca pe treptele din mijloc iar rotile din spate ale caruciorului de copii calca pe cele doua rampe. ATENTIE: caruciorul sta ORIZONTAL, deci rotile din fata ale caruciorului sunt in aer. Acest lucru este valabil atat la urcare cat si la coborare, pozitia fiind aceeasi, cu FATA IN JOS si CARUCIORUL TOT IN JOS.

Biciclist: calca pe trepte si bicicleta pe langa el (poate sa mearga si pe treptele normale, nu neaparat pe cele din mijloc.

Si cateva poze ilustrative:

1. La o statie de cale ferata secundara din Germania, in renovare:



2. La aceeasi statie un biciclist foloseste deja rampa si astfel nu mai este necesar sa ia bicicleta in cârca. Important mai ales la biciclisti mai putin tineri si la femei, si cu atat mai mult daca in bicicleta se mai afla ceva intr-un cos, de ex. niste cumparaturi sau un caine mic:



3. Fetita de 5 ani isi urca singura bicicleta:



4. Modul in care se poate cobora sau urca cu un carucior pe scari normale:



5. Dar mult mai usor cu rampa:


Comentarii:
- observati pozitia caruciorului depre care vorbeam
- poza se vrea critica la adresa constructorului rampei, in sensul ca acel buggy cu roti duble nu sta bine pe rampa, doar cu multa grija mama reuseste sa tina rotile pe rampa. Problema este in felul urmator: daca distanta intre cele doua rampe se face mai mica, atunci treapta dintre rampe se ingusteaza si mama nu va mai putea calca bine pe trepte, existand riscul sa se impiedice. Cele mai multe caruciare de calitate pentru 0-18 luni au rotile din spate mai departate si mai mari. Pur si simplu este mai important ca pasul pe scara sa fie sigur, pentru a evita orice risc pentru mama si copil - iar carucioarele mai micute, cu roti mai apropiate pur si simplu nu pot folosi rampa. Caruciorul din poza 4 ar fi mers fara probleme.


Iata si un exemplu de rampa construita ulterior:



Evident, si in Germania sunt persoane consternate de acest sistem si nu-l inteleg. Chiar si sotia mea prima data a incercat sa impinga caruciorul pe toate cele 4 roti in sus pe rampa, atunci cand a mers cu bebe la un curs pentru proaspetele mamici si acolo la accesul in cladirea unde se tinea curscul era pusa exact o astfel de rampa. O alta mamica i-a explicat cum trebuie facut si de atunci este maestra.


Intr-adevar, pentru persoanele in scaun cu rotile, acest sistem nu este de un real folos. Trebuie lift. Doar daca persoana in carucior este insotita de o alta persoana puternica atunci poate folosi rampa aceasta, altfel eu sincer nu recomand. Un copil are 5-15kg (la 3 ani au in jur de 15 kg) + caruciorul 3-10 kg = in total 12-25 kg. E cu totul altceva fata de o persoana matura in scaun cu rotile, la 50-90 kg. (de altfel rampa la 45° incalca normele de care vorbea frunzaverde).

Rampa rezolva insa asa cum am spus alte doua categorii de persoane ACTIVE: mamele cu carut si biciclistii.

PS: Am tot vorbit de mamele cu carut: evident poate fi si tatal cu carut, ca sa nu fim acuzati de discriminare. Sau un bunic.  ;)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

Călător cu trenul, alpinist de ocazie

Avalanşă de comentarii pe site-ul şi pagina de Facebook DIGI24, după ce am prezentat situaţia gărilor din Mangalia şi Făgăraş. Călătorii trebuie să se caţere, practic, în tren, pentru că distanţa dintre peron şi scara vagonului este de peste jumătate de metru. Sute de oameni ne-au sesizat situaţii asemănătoare în alte zeci de gări din tara. Oficialii CFR spun că doar 125 de gări au fost modernizate, din cele aproape 950 existente.

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Calator+cu+trenul+alpinist+de+ocazie

Stefan01

#93
Poze proaspre realizate ieri, ce reflecta stadiul lucrarilor la linia de cale ferata 200A - statia Alba Iulia



S-au instalat doua tabele pentru afisajul programului de sosiri/plecari, in format electronic




Lucrari la terasamentul caii ferate 200A - vedere spre Teius




Poza de mai joas este realizata de pe partea opusa



Armatura viitorului pasaj subteran care faciliteaza accesul pasagerilor la liniile 2 si 3

- vedere spre Teius






- vedere spre Vintu de Jos


Imagini cu terasamentul spre Vintu de Jos - continuare


Pe aici sunt nevoiti calatorii sa ocoleasca zona cu lucrari


Dupa acea trecere pentru calatori avem terasamentul - vedere spre Vintu de Jos



Ne intoarcem 180 de grade, catre Teius

Vedere panoramica a liniei nr. 4 si a garii Alba Iulia (in partea stanga a planului departat)


Rampa de acces a calatorilor la peronul ce desparte liniile nr. 4 si nr. 5


Panorama spre Teius cu peronul ce desparte liniile nr. 4 si nr. 5


Afisaje electronice pentru liniile nr. 4 si nr. 5


Una dintre gurile de acces in tunelul ce leaga peronul liniilor nr. 4 si nr. 5 de peronul principal al garii; celalata este dupa stalpul albastru


In poza de mai jos se observa structura acoperisului de pe peronul mentionat anterior si corpurile de iluminat dispuse longitudinal pentru fiecare linie (nr.4 si nr. 5) - vedere spre Teius


Salp de iluminat pietonal, echipat de sus in jos cu: 2 corpuri de iluminat, 2 megafoane pentru anuntarea trenurilor si (sper sa nu ma insel) 2 panouri destinate publicitatii


Continuarea stalpului pentru iluminat pietonal
Legenda: 1. Element pentru fixare; 2. si 3. Platbanda pentru pamantare; 4. Nisa de vizitare - asigura accesul la legaturile electrice


Stalpi de sustinere a catenarei




Sistem de fixare a stalpului de sustinere a catenarei


Vedere cu elevatia peronului care ofera acces usor in vagoane - vedere spre Vintu de Jos


Bonus:
Ma bucur ca mai circula marfare


Va las pe voi sa gasiti un tilu acestei poze

razvan_43

Stie cineva daca si cand va intra in reparatii gara din Deva? Am inteles in trecut ca ar fi prinsa in planurile de modernizare a culoarului IV, dar nu am mai auzit nimic in ultima vreme...

billy752-istu

Va fi modernizata in cadrul lotului Simeria-Gurasada al carei castigatoare a fost desemnata Astaldi dar nu stiu daca s-a semnat contractul de lucrari...

GDPR


NGC

CFR a lansat astazi licitatia pentru "Reparatii fatade statia CF Timisoara Nord Cladire Calatori".

QuoteSe vor realiza lucrari de reparatii la fatadele cladirii (refacerea în totalitate a tencuielilor exterioare,zugravirea acestora în totalitate, refacerea vopsitoriilor la tâmplaria exterioara,refacerea sistemului de colectare a apelor pluviale deteriorate, refacerea hidroizolatiei la copertina cladirii de calatori de la linia 1 Peron si liniile Resita)

Data limita de depunere a ofertelor: 21.09.2016
Valoare estimata totala: 470,855.22 RON fara TVA

TibiV

http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21276966-fotogalerie-proiect-urban-inedit-garii-nord-din-bucuresti-mutata-1-3-locul-construi-cartier-mall-cladiri-birouri-eco-cartier.htm
Quote
Centrul de Excelenta in Urbanism "Ion Mincu" (CEP), o organizatie privata non-profit, a realizat un proiect de regenerare a Garii de Nord din Bucuresti si a zonei adiacente. Proiectul propune practic mutarea Garii de Nord la o distanta de circa 1.3 km, la nord de Podul Grant, iar aceasta ar urma sa fie legata printr-un tren de mare viteza de actuala gara.

Pe spatiul eliberat de sinele de tren, dar si pe terenurile din jur, intre cele doua gari, proiectul propune construirea unui mall, cladiri de birouri, un centru de afaceri, cladiri administrative si sali de conferinte, un eco-cartier si dotari comerciale, culturale si de agrement.

Potrivit initiatorilor, proiectul poate fi finalizat in minimum 10 ani si presupune o dezvoltare urbana cu o valoare de piata finala de aproximativ 2.4 miliarde de Euro.

Proiectul:http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2016-09-8-21277028-0-brosura-proiect.pdf (14 MB)

Astia sunt dusi cu capul ?!...

LE
Mai multe detalii din proiectul din PDF-ul de mai sus...

Deci mutam gara acolo unde M1 nu mai ajunge, ci doar ciotul de M4 existent...
Deci vine omul pe M1, isi ia valizele si le urca in monorail pana dupa Grant, le da jos si le urca in tren...
Just great !

Iar traseul subteran al CF... un fel de Star Trek
Nu suntem in stare sa facem M5 cap-coada, dar bagam CF-ul pe linia viitorului M4 GdN-Progresul...
A postat cineva aici ca s-a facut asa ceva... parca la Bruxelles ?...
De acord. Aia sunt capabili.
In mod sigur si in China se poate face asta...
La noi insa NU, ca nu suntem in stare sa ducem M5 de la Eroilor macar pana la Universitate.
Nu ducem la destinatie o linie de metrou, dar ne plimbam cu trenul prin centru, in subteran... Poate vom avea "Central Station" la Piata Unirii...
:lol:  :((
(Rasu'-plansu'...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#99
Quote from: adrian rosca on September 01, 2016, 10:05:06 PM
Cica s-ar fi emis autorizatia de construire pentru reabilitarea garii din Brad, monument istoric:

^^^

CFR a lansat zilele trecute licitatia pentru "Reparatie cladire calatori statia CF Brad".

Data limita de depunere a ofertelor: 26.09.2016
Valoare estimata totala: 1,281,148.00 RON fara TVA

QuoteSe vor realiza lucrari de natura functional institutionala care va asigura exploatarea normala a cladirii cu anumite restrictii de lucrari executie . Se vor executa urmatoarele lucrari : A. Lucrari la exterior : -lucrari de reparatii la fatadele cladirii; -refacere instalatii de iluminat si forta; -înlocuirea în totalitate a sipcilor de lemn ale acoperisului si a învelitorii existente; - repararea usilor de acces existente din tâmplarie de lemn; - montarea de parapezi la acoperisul cladirii; - ignifugarea tuturor fetelor fazute ale elementelor din lemn ale sarpantei. B.Lucrari la interior : - reparatii si igienizari interioare; - înlocuirea lambriurulor existente; - curatirea prin sablare si protejarea anticoroziva a talpilor inferioare ale grinzilor metalice la planseul peste subsol; - realizarea de pardoseli din dusumele din lemn în sala de asteptare, hol birou miscare,birou miscare,etc; C.Lucrari pentru reparatii si consolidare cladire : -realizarea la subsolul cladirii a unei camasuieli de 10 cm grosime a peretilor interiori portanti; - injectarea fisurilor din pereti din zidaria de piatra din subsol; D. Lucrari de instalatii sanitare : -înlocuirea conductelor si coloanelor din susbsol; -executarea unui camin colector exterior; - refacerea retelei de canalizare CFR existenta. E. Instalatii electrice : - refacere circuite de iluminat general si de siguranta;

ioandorin

"NGC20 :
CFR a lansat zilele trecute licitatia pentru "Reparatie cladire calatori statia CF Brad".

Data limita de depunere a ofertelor: 26.09.2016
Valoare estimata totala: 1,281,148.00 RON fara TVA "                                                                                                                                                                                                                                                                      ...si asa regiotrans se va alege cu o EUROGARA-monument istoric ! Dupa ce fostele st.Pancota,Cermei au ajuns la stadiul de fundatie (si NU raspunde nimeni),fostele st. Bocsig si Almas le urmeaza, halta Mocrea nici nu se mai vede unde era ! Chiar daca in scripte figureaza in ograda CFR infra-biroul patrimoniu ! Ca divizia parca s-a desfiintat !

daniel_avram

E bine ca CFR a inceput sa faca investitii atat in infrastructura de cale ferata cat si in gari. Problema este ca nu pare deloc un plan bine gandit ci mai degraba un haos sau mai rau interese.

Care o fi criteriul pentru care a fost aleasa gara din Brad? Au terminat de reabilitat principalele gari din RO? La fel si cu investitiile pe calea ferata, vad tot la 2-3 saptamani o licitatie noua ceea ce nu e rau dar acele reparatii privesc sectiuni secundare de linii, au terminat de reabilitat principalele magistrale si le-a ramas bani?

Nu am nimic ca se fac investiti dar sa fie un plan o strategie ceva.


ioandorin

@daniel_avram:  gara din Brad de mult timp era cerută a fi reabilitată,fiind multe campanii locale si sesizări a primăriei catre regionala Timișoara!  SPER SĂ NU FIE CA SI ST. GURAHONȚ, TOT MONUMENT ISTORIC DAR CU GEAMURI TERMOPANE, în timpul cât linia era încă la CFR ! :bash:

infraAdi_ro

O intrebare am si eu.....mai merge trenul spre Brad???eu stiam ca nu este nici un tren care sa circule:) poate unu pe zi de la Arad?
Cladirea e un monument istoric,ff frumoasa,merita sa fie reabilitata si daca doar pentru turism:) 2 lei intrarea 8)
Romania are un viitor doar daca are prezent!