Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GDPR

Wow, a mancat Concefa jăratic  :): la data de 18 martie procentul de executie a lucrarilor la statia Ramnicu Valcea a ajuns la 90,34%.

In schimb la Pitesti, ultimul procent (mai exact 1,04%) bate pasul pe loc de cateva luni. Care o fi motivul?


GDPR

De pe pagina de FB a MT:

7.04.2016 - Vizita Gara Ramnicu Valcea

Stadiu: 94,8%
Clădire pentru călători nou construită: 95%
Suprafața peroane reconstruite: 95%
Suprafața pasaj subteran nou construit: 92%
Suprafața copertine nou construite: 98%
Lungime linii refactionate: 1250 m

Bun asa, mai e un pic  :D

alecu26

fara Valcea Valcele...traficul pe acolo e foarte mic. Sa ajungi la Bucuresti faci ocolul pamantului. Dar e bun acest program de reabiltiare a garilor din capitalele de judet.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

frunzaverde

Quote from: alecu26 on April 08, 2016, 11:28:25 AM
Dar e bun acest program de reabiltiare a garilor din capitalele de judet.

E bun in limita in care s-ar fi apucat cu garile mari, cu trafic mare. Doar ca pe-astea le-au ignorat, probabil gandindu-se ori ca le fac din alti bani, ori ca sunt partial facute din alti bani si vor fi terminate cu fonduri bugetare.

De exemplu Cluj, Timisoara, Galati, Suceava Nord, Brasov, Predeal, peroanele la Craiova, Buzau, Ploiesti Sud, Constanta si Iasi ar fi trebuit facute inainte de Slatina, Calarasi Sud si Rm. Valcea.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

Deva de exemplu a fost prins in reabilitarea coridorului CIV, dar am inteles ca aici e o poveste mai complicata.

In rest...in garile mari, s-au tot facut investitii micute, si poate de aia nu s-au aruncat la o reabilitare majora.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

Cand s-a gandit programul,unele gari din cele mari erau prinse pe un imprumut de la Banca Mondiala sau BERD (Timisoara,Cluj, Severin, Focsani,) Unele s-au facut altele nu, cum a fost norocul la constructori si pile. Altele au fost ulterior peticite (Cluj Napoca, Sibiu fiind capital culturala europeana).  - problema cu invesittiile din fonduri rambursabile este ca sunt intotdeauna primele sacrificate pentru incadrarea in deficit bugetar.
Acordul de finantare cu Banca Mondiala intre timp a cazut, asa ca cele ramase (mai putin Gara de Nord) plus cele care nu sunt resedinta de judet dar au trafic ridicat  o sa intre pe noul POIM 2014-2020.


TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/2804-08-aprilie-2016-deschidere-statie-cf-slobozia-veche
Quote
COMUNICAT DE PRESĂ


Compania Natională de Cai Ferate "CFR" SA anunţă deschiderea oficială a staţiei CF Slobozia Veche, gară modernizată la standarde europene în cadrul porgramului POS-T, cu fonduri europene şi de la bugetul de stat, în valoare totală de 21,9 milioane lei.

Începând de vineri, 8 aprilie 2016, cetăţenii oraşului Slobozia beneficiază de serviciile şi facilităţile unei gări moderne, reabilitată în proporţie de 70% din fonduri europene. Noul sediu al gării are 307 metri pătraţi şi oferă publicului spaţii comerciale, sistem de depozitare bagaje, săli de aşteptare, case de bilete cu sisteme electronice, dar şi legătura pietonală cu peronul 3 printr-un pasaj subteran.

"Staţiei Slobozia Veche oferă servicii de calitate într-un spaţiu modern, adaptat cerinţelor pieţei şi nevoilor clienţilor noştri, călătorii", a declarat Marius CHIPER, director general CFR SA.

Menţionăm că CFR SA, în colaborare cu autorităţile locale şi agenţii economici zonali, va continua demersurile necesare pentru clarificarea şi îndeplinirea condiţiilor de funcţionare prevăzute de Legea 307/2016 (actualizată).

Ultima fraza cu "conditiile de functionare" m-a cam bagat in ceata....
Nu au avizul de la Pompieri sau ce ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Vizita Costescu la gara din Ramnicu Valcea:


TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/2931-18-mai-2016-gara-pitesti-operationala-pentru-publicul-calator

Quote
COMUNICAT DE PRESĂ

Gara Piteşti modernizată a fost deschisă publicului călător
Bucureşti, 18 mai 2016

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA vă informează că miercuri, 18 mai 2016, a fost deschisă pentru publicul călător staţia CF Piteşti, gară modernizată la standarde europene în cadrul programului POS-T, cu fonduri europene şi de la bugetul de stat, în valoare totală de 46,7 milioane lei.

Cetăţenii oraşului Piteşti beneficiază de serviciile şi facilităţile unei gări moderne, reabilitată din fonduri europene, în proporţie de 85%, şi fonduri de la bugetul de stat, în procent de 15%. Gara Piteşti se aliniază astfel standardelor UE prin siguranţă, servicii publice şi dezvoltarea capacităţii de transport. Creşterea gradului de siguranţă, modernizarea căilor de acces în staţie şi la peroane pentru toate categoriile de public, îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite călătorilor, precum şi creşterea eficienţei activităţii de operare şi de întreţinere reprezintă principalele avantaje oferite de această modernă staţie feroviară.

Clădirea gării dispune de 2 săli de aşteptare, 3 case de bilete, dintre care una specială pentru persoanele cu dizabilităţi, sistem modern pentru depozitarea bagajelor, sistem electronic de informare, 5 lifturi şi 6 scări rulante care facilitează accesul rapid la peroane, precum şi 7 spaţii destinate serviciilor comerciale. Din gara Piteşti, pornesc zilnic 47 de trenuri de călători care asigură permanent legătură directă cu Capitala, Craiova, Slatina şi Curtea de Argeş, dar şi legături sezoniere cu oraşele Constanţa, Mangalia, Râmnicu Vâlcea şi Sibiu.

De asemenea, prin noua configuraţie gara Piteşti, care beneficiază de o parcare cu 55 de locuri pentru autovehicule şi biciclete, va asigura legătura pietonală între B-dul Republicii şi Cartierul Tudor Vladimirescu.

"Staţia Piteşti oferă celor peste 17.000 de călători, care circulă lunar cu trenul, servicii de calitate într-un spaţiu modern de 3.462mp, adaptat cerinţelor actuale. Prin utilizarea fondurilor nerambursabile am reuşit să transformăm vechea gară într-o staţie feroviară europeană nu doar prin design, condiţii şi servicii de calitate, dar şi prin asigurarea unui trafic de circulaţie care facilitează legătura între Piteşti - Capitala, şi retur, din 2 în 2 ore, în intervalul de timp 11.00-22.00", a declarat Marius CHIPER, director general CFR SA.

Obiectivul prioritar al CFR SA pentru noul exerciţiu bugetar POIM 2014-2020 este continuarea acestui proiect de utilitate public, prin includerea în următorul program de modernizare a încă 47 de staţii de cale ferată. În cadrul programului POS-T au fost finalizate lucrările de modernizare în 13 gări (Piteşti, Slatina, Reşiţa Sud, Bistriţa, Zalău, Giurgiu Oraş, Călăraşi, Slobozia, Sfântu Gheorghe, Piatra Neamţ, Botoşani, Vaslui, Brăila), la ora actuală în execuţie mai sunt lucrările la staţiile Rm Vâlcea şi Târgu Mureş.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


TibiV

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1241326429235556

Quote
Bucureşti, 7 iunie 2016
Sucursala CF Braşov a finalizat lucrările de intervenţii la tunelul şi la platfoma pietonală din staţia Sibiu.
Programul de îmbunătăţire a condiţiilor de tranzitare a acestei zonei va continua cu lucrările de reparaţii la peroane, copertine şi lucrări de hidroizolare a tunelului pietonal. Etapele procedurale sunt deja demarate, la ora actuală fiind în curs de reactualizare proiectul tehnic.







Mama proștilor este mereu gravidă... :)

CristiM

Reabilitarea asta se vrea la standarde europene sau pur si simplu o simpla renovare?
Vad ca s-a simulat respectarea normelor impuse de UE cu mizeria aia de rampa (?!?!?) pentru persoane cu dizabilitati.
Pai sa il vad eu pe cel care a gandit acea rampa coborand sau urcand pe ea, poate atunci si-ar da seama cum ar trebui construita.
Sunt norme foarte clare de constructie a rampelor cu o anumita panta care in nici intr-un caz nu poate fi realizata pe acea scara de acces la tunel.


"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

frunzaverde

Quote from: CristiM on June 14, 2016, 09:26:19 AM
Vad ca s-a simulat respectarea normelor impuse de UE cu mizeria aia de rampa (?!?!?) pentru persoane cu dizabilitati.

E extrem de proasta solutia daca se vrea sa fie rampa pentru persoane cu dizabilitati - eu am presupus ca e o rampa simpla de bagaje (am vazut in multe locuri asa ceva), nu una pentru persoanele cu dizabilitati. Am presupus ca exista si un lift sau ceva asemanator.

In momentul asta, din pacate, CFR nu ofera servicii fara insotitor pentru persoane cu dizabilitati - e nevoie de vagoane speciale care trebuie comandate etc. etc.. Serviciul de insotire si asistenta e oferit gratuit (gara de plecare -> gara de sosire) dar o comanda e birocratica si complicata. Si la fel, din pacate, chestia asta e comuna multor operatori feroviari; vagoanele cu podea joasa si peroanele step-free sunt in continuare nedisponibile pe majoritatea trenurilor europene.

P.S. Normele UE sunt foarte permisive in domeniu. Articolul 5.3.1.2. din regulamentul 1300/2014 prevede un unghi maxim de 18% (1:5.5). Recomandarile ONU spun 8% (1:12).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!