Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dan tm


Harry

Reabilitare si extindere absolut mzierabile, zici ca e un catun vai mama lui de prin stepa rusa...  >:( :(

tom_sawyer

CFR SA lansează lucrările de modernizare a peroanelor și zonelor pietonale ale gării din Sibiu

CFR SA a semnat cu Swietelsky Constructii Feroviare SRL contractul pentru modernizarea zonelor pietonale, a peroanelor și pasajelor din gara Sibiu, cu o valoare de 9,9 milioane lei și un termen de execuție de 11 luni de la demararea lucrărilor. Șantierul deja se pregătește de deschidere, CFR SA predând mare parte din amplasament constructorilor.

Tunelul, peroanele, copertinele din statia cf Sibiu, precum si instalatiile aferente acestora (instalatii electrice, sanitare, subtraversari, telecomunicatii), aflate într-o stare avansata de degradare, fac obiectul achizitiei executiei lucrarilor pentru obiectivul ,,Reabilitarea tunelului pietonal, a peroanelor si copertinelor (între liniile 2-3 si 4-5), retele apa-canalizare din statia cf Sibiu (executie)".

newsby.marianandrei.com

tom_sawyer

#273
Am facut cateva fotografii in Gara Galati, pe 22.08.2018. Se lucra la refacerea copertinei peronului 4. Peroanele 1, 2 si 3 au fost reconstruite, la peronul 4 se inlocuieste doar copertina.

In mesajul lui Adrian Rosca de mai jos aveti istoricul intregului proiect de modernizare a Garii Galati, inceput oficial in 1988 si neterminat nici acum (ca si Tunelul Filesti - firul 1, reabilitarea a inceput in 1996, neterminata nici acum), las doar ce e referitor la peronul 4, sper ca e cam ultima lucrare care trebuie finalizata la statia Galati:

Quote from: adrian rosca on March 21, 2016, 09:41:24 AM

Si o descriere a lucrarilor, cu detalierea obiectului Dispecer Feroviar Galati:

Quote
LUCRARI DE PEROANE SI COPERTINE:

Peronul 1 şi 2 proiectate se vor finaliza şi vor avea următoarea lungime:
• peron 1 proiectat L= 291 m, de la km 259+390 la km 259+681;
• peron 2 proiectat L= 302 m, adica intre km 259+379 la km 259+681.
Peronul existent la linia 1 actuală, se demoleaza iar pe acelasi amplasament se executa un peron nou (peronul 3 între liniile 4 proiectată şi 1 actuală care va deveni linia 5) cu aceleasi elemente verticale tip zid de sprijin ( ZP ) si dale de prefabricate tip ( DP ) ca si peroanele nou construite nr. 1 si 2. Peronul 3 proiectat va avea L= 302 m, intre km 259+379 la km 259+681.
La peronul intermediar actual dintre liniile 1 şi 2 actuale (care vor deveni 5 şi 6) se vor face reparaţii şi se va inlocui doar stratul existent de uzura. De asemenea se va realiza o copetină cu aceleaşi caracteristici constructive ca şi copertinele de la peroanele 1 şi 2. Cota de nivel a peronului va fi de +0,55m faţă de NSS.
Învelitoarea copertinei este din tabla cutata lacuita cu protectie anti-coroziva. Sunt prevazute 2 jgheaburi longitudinale pe intreaga lungime a copertinei si pentru colectarea apelor pluviale din acelasi tip si culoare de tabla cu cea de la invelitoare.

La copertina peronului dintre liniile dintre liniile 1 şi 2 actuale (care vor deveni 5 şi 6) se executa urmatoarele lucrari :
- desfacerea actualei invelitori din tabla ,si inlocuirea ei cu tabla cutata lacuita cu protectie anti-coroziva;
- remedieri la structura copertinei;
- curatarea, grunduirea si vopsirea intregii structuri metalice;
- înlocuirea veghilor jgheaburi si burlane cu altele noi din acelasi tip si culoare de tabla ca cea noua de la invelitoare.


peronul 3, linia 5, vedere spre cap X (spre Bucuresti)


lucrari la copertina peronului 4


vedere spre peroanele 1 si 2 si caldira garii; cap X





vedere spre cap Y





lucrari la copertina peronului 4








liniile 3 si 4, automotor Malaxa ce formeaza trenul Galati-Marasesti





in partea stanga cred ca e cladirea dispeceratului feroviar Galati (construita odata cu gara)


liniile 1 si 2, vedere spre cap X, vagoanele trenului spre Bucuresti


vedere spre cap Y, de pe cladirea garii deja se scorojeste tencuiala


vedere spre cap X


vedere spre cap X


spre cap X (spre Bucuresti)


peronul 3, spre cap X


excavatorul era in functiune, netezea terenul parca


vedere spre capul Y al statiei


spre cap Y (in spate e directia spre Bucuresti)






Powered by API/PUM imgur uploader

Redox

În completare cu ce a anunțat tom_sawyer cu 2 posturi mai sus, pot să vă spun că lucrările în stația CF Sibiu au fost demarate.

Panoul de informare al șantierului:


Linia nr. 2 a fost demontată și s-a început săpătura:






TibiV

Zece ani mai târziu. CFR a început modernizarea tunelului și peroanelor Gării din Sibiu



9,59 milioane de lei, fără TVA, este valoarea contractului prin care Compania națională de căi ferate CFR SA a cerut modernizarea tunelului, peroanelor și copertinelor din Gara Sibiu. Lucrările au început la zece ani de la finalizarea lucrărilor de reabilitare a clădirii stației de căi ferate.

Swietelsky Construcții Feroviare SRL – companie de sorginte austriacă – este firma desemnată câștigătoare a contractului de modernizare a tunelului, peroanelor și copertinelor dintre liniile 2 și 3, respectiv 4 și 5 din stația CFR. În plus, contractul prevede și reabilitarea rețelelor de canalizare și apă. Lucrările au început în cursul lunii august, iar termenul de finalizare prevăzut în contract este de 11 luni de la data semnării contractului. Contractul a fost atribuit în 19 iulie 2018. Potrivit datelor de pe plăcuța de șantier, antreprenorul general al lucrărilor își propune să le finalizeze pe 1 iulie 2019.

Peroane lungite și înălțate, elevator pentru persoanele cu dizabilități

Potrivit caietului de sarcini în baza căruia a fost atribuit contractul, tunelul urmează a fi reabilitat începând cu partea de hidroizolații. Sistemul de drenare a apei – nefuncțional în prezent – urmează a fi reabilitat, iar toate treptele urmează a fi demolate și construite. Rampele de acces vor fi de asemenea înlocuite, iar accesul dinspre peronul 1 și cele înspre peroanele late vor fi dotate cu elevatoare pentru persoanele cu dizabilități.
Peroanele late – cele dintre liniile 2 și 3, respectiv, 3 și 4 – urmează să fie demolate în totalitate. Acestea vor fi reconstruite pe o lungime ușor mai mică: peronul 2-3 va avea o lungime de 307 m, față de 330 de m în prezent, iar cel dintre liniile 4-5 va avea o lungime de 379 de m, față de 390 de m în prezent. În schimb, cele două peroane urmează a fi înălțate față de cele actuale, caietul de sarcini solicitând o distanță de 55 de cm față de nivelul superior al șinelor.
Peroanele vor fi acoperite cu mixturi asfaltice, la margine vor avea benzi de avertizare, vor fi dotate cu noi scaune și coșuri de gunoi și vor avea amplasate – fiecare – câte două fântâni cu apă potabilă.

Pe peronul dintre liniile 2 și 3 urmează a fi amenajat un spațiu comercial, iar pe cel dintre liniile 3 și 4 vor fi amenajate două astfel de magazine. Proiectul prevede și înlocuirea sistemului de iluminat de pe peroane și din tunel. Vizate de lucrări de reabilitare sunt și peroanele înguste (1,5 m) dintre liniile 5-6, 6-7 și, respectiv, 7-8. Aceste peroane nu vor fi, însă, înălțate.



Copertine mai lungi

Copertinele aferente peroanelor care vor fi înălțate sunt printre primele obiective care au început a fi demolate în cadrul lucrărilor demarate în Gara Sibiu. Copertinele urmează a fi prelungite de la cei 36 de metri pe care îi măsoară în prezent, la 76 de metri. "Pentru o soluție unitară și estetică se propune demolarea copertinelor existente și înlocuirea acestora cu copertine metalice, cu învelitoare din tablă zincată pre-vopsită tip țiglă la partea superioară. Închiderile laterale, stâlpii si închiderile inferioare se vor executa din placaj cu plăci compozite din aluminiu care vor avea finisaj asemănător cu copertina existentă din lemn și care protejează peronul de la linia 1. Este prevăzută vopsirea anticorozivă a tuturor elementelor metalice. Noile copertine propuse, mai lungi decât cele existente, vor asigura o protecție suplimentară a călătorilor. Silueta noilor copertine propuse va fi în concordanță cu aspectul general al stației", se arat în caietul de sarcini al lucrării.



Și un nou sistem de informare

Printre obiectivele lucrărilor de modernizare este inclus și un nou sistem de informare, dar și de supraveghere a călătorilor. Sistemul de informare va include panouri cu afișaj LCD pentru peroane, panouri ale căror informații să fie vizibile de la o distanță de 40 de metri. Acestea vor fi montate pe toate peroanele stației de cale ferată și vor fi însoțite și de un nou sistem audio și, evident, de ceasuri cu afișaj analogic. Pe lângă panourile de informare, CFR a solicitat și amplasarea unor monitoare LCD pentru reclame.
Sistemul de supraveghere video va fi montat atât în exterior, cât și în interior. "S-a optat pentru amplasarea de camere de supravegherea video profesionale în principalele puncte cu trafic mai intens de călători, si anume: case de bilete, holuri, peroane, în interiorul clădirii, pe peronul liniei I, în zona pasajelor pietonale", se mai arată în caietul de sarcini al lucrării.



După zece ani

Gara Sibiu este o gară de cale ferată din municipiul Sibiu, care a fost dată în folosință la 11 Octombrie 1872. Tunelul pietonal a fost realizat în jurul anului 1960.
Clădirea Gării a făcut obiectul unui proiect de modernizare ale cărui lucrări au început în 2005, fiind finalizate în primăvara anului 2008.

http://www.turnulsfatului.ro/2018/09/12/zece-ani-mai-tarziu-cfr-inceput-modernizarea-tunelului-si-peroanelor-garii-din-sibiu/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Redox

27.09.218 - Gara Sibiu

Depozit prefabricate pentru peroane:




Hidroizolație aplicată pe pasajul de sub linia nr. 2:


Lucrări la linia nr. 2 și 3. Peronul dintre aceste linii a fost demolat:


Linia nr. 2 și 3 plus peronul dezafectat, pe fundal Munții Făgăraș cu un prim strat de zăpadă:






Ieșirea din pasajul subteran între linia nr. 2 și 3:




Detalii cu pasajul de sub linia nr. 3:


Lucrări la peron:


Cam așa arată pasajul subteran în momentul de față:


Bonus, R 2415 Sibiu - Teiuș:

SB76UFO

Stie cineva cate peroane si cate linii vor fi reabilitate la gara din Sibiu?
"Prostia este eternă și invincibilă"

Redox

Se vor reabilita peroanele dintre liniile 2-3 și 4-5 plus pasajul subteran de acces.

GDPR

La gara Brad inca se lucreaza:

QuoteAu trecut doi ani de de la începerea lucrărilor de reabilitare a Garii Brad, una dintre cele mai frumoase gări din țară redevine treptat ,,bijuteria" de la începuturile sale, acum peste 120 de ani. Lucrările la stația CFR se apropie de final, iar autoritățile locale au planuri mari cu ea.
,,Gara CFR Brad, bijuterie arhitecturală a municipiului nostru, își schimbă înfățișarea în bine, pe zi ce trece. Am vizitat astăzi șantierul stației CFR Brad și am constatat cu mare satisfacție că lucrările au avansat și clădirea arată foarte bine în zonele unde s-a intervenit. În interior încă nu sunt stabilite categoriile de lucrări ce urmează să se execute, fiind încă multe camere total neamenajate. De asemenea o anexă a clădirii este într-o stare avansată de degradare și necesită intervenții de urgență. În perioada imediat următoare este programată o întâlnire cu conducerea Regionalei CFR Timișoara în vederea stabilirii unei strategii comune pentru punerea în valoare a monumentului. Opinia administrației publice locale exprimate în nenumărate rânduri de primărie a fost pentru reabilitarea corespunzătoare a tuturor spațiilor și înființarea în clădirea gării a Muzeului Țării Zarandului, având în vedere zestrea etnografică, istorică și culturală a acestei zone", susține primarul municipiului Brad, Florin Cazacu.







Zhd.ro

tom_sawyer

CFR SA lansează procedurile pentru reparația tunelului pietonal din Gara Constanța

CFR SA a lansat licitația pentru ,,Reparație capitală tunel pietonal km. 224+883 din stația CF Constanța – proiectare și execuție", proiect în valoare de 10,4 milioane lei.

Se vor executa lucrările de reparație capitală a tunelului pietonal km 224+883 ce constau în refacerea hidroizolației tunelului, refacerea finisajelor, refacerea drenurilor de preluare a apelor pluviale, inlocuirea suprastructurii și sudarea liniilor cf 1,2,3,4, din stația Constanța, care supratraversează tunelul. Ofertele pot fi depuse până la data de 10 decembrie 2018

Termenul de execuție va fi de 12 luni de la semnarea contractului.

http://newsby.marianandrei.com/cfrsa-licitatie-pietonal-constanta/

Harry


Ionut

Grupul NEPI Rockcastle, cel mai mare fond de investitii de la noi din tara, interesat de modernizarea garilor din Romania

Exclusiv Club Feroviar:" Grupul NEPI Rockcastle este dispus sa investeasca 1,5 miliarde de euro in modernizarea garilor din Romania." Gara de Nord din Bucuresti alaturi de alte 15 gari de pe teritoriul Romaniei ar putea fi modernizate prin Parteneriat Public Privat (PPP) de catre Grupul NEPI Rockcastle. "Grupul NEPI Rockcastle este dispus sa investeasca 1,5 miliarde de euro in modernizarea garilor din Romania. In acest sens, Grupul va inainta o propunere, spre analiza, Guvernului Romaniei", a declarat, pentru Club Feroviar, un oficial din cadrul Ministerului Transporturilor.

Potrivit celor mai noi informatii, furnizate de catre CFR SA in cadrul Summit-ului Zilele Feroviare desfasurat in luna octombrie la Bucuresti, administratorul national de infrastructura feroviara intentioneza sa modernizeze pe viitor un numar de 47 de gari, printre care si Gara de Nord Bucuresti. Grupul NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Romania, a obtinut din activitatea de pe piata romaneasca un profit inainte de taxare de 285 milioane euro in 2017, in crestere cu aproape 30% comparativ cu anul anterior, pe fondul majorarii veniturilor din chirii la circa 133 milioane euro si al extinderii portofoliului de proprietati.

In Romania, grupul deține 24 centre comerciale, cu o suprafața de 726.000 metri patrați (aproape un sfert din stocul total din tara) evaluate le 1,6 miliarde de euro. Acestea au generat venituri din chirii de 116 milioane de euro, in timp ce vanzarile retailerilor au crescut cu 9,7% anul trecut, iar numarul vizitatorilor cu 5,3%.

ClubFeroviar.ro

Ionut

^ Oficial inca nu zic nimic.

NEPI face precizări privind posibile investiții în România

"Proiectul menționat în presă, privind investiția de către NEPI Rockcastle a 1,5 miliarde de euro în modernizarea unor gări din România, nu se numără printre angajamentele investiționale asumate în prezent de către companie. Grupul NEPI Rockcastle comunică detalii privind achizițiile și strategia sa de investiții în conformitate cu regulile piețelor de capital unde este listat, principiile de guvernanță corporativă aplicabile și bunele practici ale industriei de investiții imobiliare. În acest sens, NEPI Rockcastle este deschis spre a analiza orice oportunități de investiții viabile care corespund strategiei sale de investiții. Informațiile oficiale privind achizițiile, strategia de investiții și rezultatele financiare ale NEPI Rockcastle sunt disponibile pe pagina companiei www.nepirockcastle.com".

Rugați să spună dacă grupul NEPI Rockcastle, dincolo de lipsa clară a oricărui angajament investițional, are sau nu interes față de astfel de proiecte de modernizare a gărilor, proiecte ce vor fi derulate de Ministerul Transporturilor, reprezentanții pentru comunicare din partea NEPI Rockcastle au refuzat un răspuns.

Digi24

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1005491] Reparaţii, reabilitare şi restaurare clădire călători din staţia CF Curtea de Argeş (expertiză şi DALI – clădire monument istoric) – SRCF CRAIOVA

Valoarea totala estimata: 65.500 lei

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 27.11.2018 15:00