News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: euromau on September 10, 2016, 12:24:17 AM
O intrebare am si eu.....mai merge trenul spre Brad???eu stiam ca nu este nici un tren care sa circule:) poate unu pe zi de la Arad?

5-6 trenuri pe zi pe directie. 3-4 de la Arad, 1 de la Sebis, 1 de la Halmagiu. Un tren pe saptamana circula de la Timisoara.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alin_simeriaveche

da...acum am verisifact si eu, asa e. dar nu inteleg, de ce  au renuntat si la ruta Deva Brad? Cand eram in clasele 5-8, ultimele garnituri ce le-am vazut pe ruta asta eru tractate de LDH-uri


Io

@ Alin_Simeriaveche
Foarte probabil ca a fost sistat traficul Brad-Deva din cauza lipsei traficului de marfa survenit odata cu inchiderea minelor, uzinelor de preparare etc.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

#109
Vezi pe forumtrenuri.com discutiile despre 209. S-a inchis prin 1997 din cauza unei alunecari de teren parca.

http://www.panoramio.com/photo/19368518

Apoi au inceput furturile si in 2007 demontarea. O filmare din 2013 cu fundal sonor de Paunescu si Dylan, voce Mircea Vintila si respectiv Florian Pittis...



Aici un istoric scris de utilizatorul ldh80 pe forumtrenuri
Quote
In 2007 este demontata (inclusiv sinele si traversele) linia Paulis Lunca - Brad, o linie pentru care s-au investit 40 miliarde de lei.
,,Povestea" demontarii acestei linii ferate este poate cel mai elocvent exemplul de dezastrul de la calea ferata.
Dupa separarea S.N.C.F.R. in mai multe companii (in 1998), linia ferata Mintia-Paulis Lunca- Brad (care fusesera inchisa circulatiei feroviare in 1997, ca urmare a unor alunecari de teren, ce puteau fi foarte usor remediate), trece in administrarea S.A.A.F. (Societatea de Administrare a Activelor Feroviare).
Ca urmare a unei datorii vechi (de 94 miliarde lei), pe care fostul S.N.C.F.R. o avea catre SC. Tunele Brasov (devenita, din 1995, firma privata), SC. Tunele Brasov actioneaza in instanta S.A.A.F., iar instanta de judecata da castig de cauza la SC. Tunele Brasov, care devine astfel proprietarul liniei. La vremea respectiva, conducerea S.A.A.F. nu a contestat hotararea instantei de judecata.
Dupa aceasta, SC.Tunele Brasov scoate la licitatie linia, iar licitatia este castigata de firma ,,Sc Diart- Trade srl" din Constanta, care are ca obiect de activitate colectarea fierului vechi!
Nu s-a respectat legea 213/1998, privind proprietatea publica si regimul juridic a acesteia; vanzarea liniei catre aceasta firma fiind ilegala.
In anul 2007 aceasta firma demonteaza (cu sine si traverse) linia ferata, iar viaductele si podurile metalice disparusera cu ani in urma.
Astazi, mai exista doar portiunea de linie dintre Mintia si Paulis Lunca, folosita de fabrica de ciment de la Chiscadaga.
In tot acest proces s-au facut numeroase ilegalitati. Astfel, linia a fost subevaluata la 7 miliarde lei, desi ea valora 100 miliarde lei. Nu s-a respectat nici legea care prevede ca o cale ferata nu poate fi demontata decat la cererea CFR-Infrastructura si a Ministerului Transportului si prin vot in parlamentul Romaniei.
Vinovata de pierderea a 40 miliarde lei (atat a costat constructia acestei linii ferate) este conducerea S.A.A.F.-Bucuresti de la aceea vreme, care nu a contestat hotararea instantei care a atribuit linia la SC. Tunele Brasov.

alin_simeriaveche

Multumesc baieti pt info. Am ramas din nou intristat dar asta este.Bine ca se renoveaza gara din Brad

ioandorin

In anii '90 era accelerat Arad-Brad-Simeria si retur cu DA,pleca seara pe la ora 20 din Arad si se intorcea dimineața in Arad .Am circulat foarte mult cu el,mergeam până in Gurahonț si luam înapoi personalul de Arad până la Almaş.Apoi in ultimul timp avea oprire in aproape fiecare stație si haltă de mișcare.  CE VREMURI !

frunzaverde

Quote from: alin_simeriaveche on September 10, 2016, 10:41:49 PM
Multumesc baieti pt info. Am ramas din nou intristat dar asta este.Bine ca se renoveaza gara din Brad

E un pic mai complicat de-atat. 209 a fost una din liniile secundare construite la sfarsitul anilor '80, impreuna cu multe alte sectii (Siret - Dornesti, Dangeni - Saveni - Radauti Prut, Babeni - Carbunesti, Valcele - Valcea).

Fiind construite in vremuri de extrema austeritate (anii '80) au fost construite cu economie "la sange" mai ales la materialele care necesitau import. Asa incat constructii noi noute la sfarsitul anilor '80 aveau semnalizare mecanica, foloseau sine si aparate de cale recuperate (manuale), traverse de lemn "semi-bune" etc. Mai mult, s-a facut economie si la terasamente (lipsa de muncitori, echipamente si de bani combinata cu graba extreme), la structuri (in multe cazuri fiind imposibila construirea de podete sau poduri s-au ales ramblee inalte in loc de structuri) si chiar si la proiectare (soluri slabe, alunecari etc.). Uitandu-te la lucrari, impresia e ca proiectantii si inginerii, dandu-si seama de conditiile imposibile, au preferat sa prioritizeze structurile mari (tunele + viaducte principale), restul (inclusiv alegerea traseelor optime intre structurile mari) fiind lasat pentru viitor, cu doar o improvizatie la momentul punerii in functiune.

Deva - Brad e un exemplu tipic - intre Stoeneasa si Brad trenul avea o viteza comerciala de 24 km/h, facea distanta de 22 km in 54 de minute (cu 4 opriri). Pe o linie noua, data in functiune de doar cativa ani, de ecartament normal! De la Deva la Brad trenul reusea sa faca 1h18-1h20 pentru 36 km (distanta parcursa de un autobuz in 40-55 minute). In plus, cel mai probabil din ratiuni date de starea liniei, s-au pus in uz doar doua trenuri pe directie pe zi care circulau intre Deva si Brad, atat.

Asa ceva n-avea cum sa fie rentabil vreodata, chiar si inainte de alunecarea de teren linia necesita reconstructie pentru a fi adusa la un standard rezonabil chiar si de linie locala...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

Dar pun pariu ca lui UMB I se spune sa treacă la 8.5 metri deasupra și cu pod cu deschidere mare ca e posibil ca pe viitor sa fie electrificata și dublata.
Drumurile noastre POATE;

carutasul


cove_adrian

Buna ziua!
Imi cer scuze daca intrebarea mea este off-topic insa as dori sa stiu daca exista undeva, intr-o lege/regulament/cadru enumerate si clasificate toate statiile din Romania. Adica sa stiu, de exemplu, daca X localitate are gara, halta, halta de miscare etc.

Am o nedumerire in legatura cu statia Bucecea si nu stiu daca este gara, halta sau halta de miscare.
Conform http://www.gari.ro/cfr/gara/HJSMWfH.a2ZcqZRCbaABCm71ponyIDQOc.YIY8JNt~ccVDtw~W9gqNYi4.qFO3sY.nPKJ71O34Phn2TOdQvX.w-- se pare ca e halta de miscare.
Exista specificat clar intr-un normativ/lege/cadru de organizare a statiilor din Romania?

Va multumesc!
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica


tom_sawyer

#117
@cove_adrian

Bucecea = hm

Vezi aici: http://cfr.ro/index.php/ct-menu-item-125 Anexa 9 - lista generala statii

infraAdi_ro

#118
ce ziceti de "gara" din Borsa?A fost daramata anul trecut



Din pacate calea ferata e pustie de cativa ani,cresc balariile.....



Intre timp s-au cosit balariile:)
Romania are un viitor doar daca are prezent!

nenea_hartia

^ Se reparase zona surpată de la intrarea în Borșa și chiar am văzut, acum vreo 4 ani, câteva trenuri de marfă circulând dinspre Moisei. Prin zona gării aveau și cei de la Shapir organizarea de șantier când se ocupau cu DN18.