Discutii diverse despre infrastructura feroviara

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 10:51:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vice33

Ce slide-uri colorate si pline de informatii tabelare si procentuale...in teorie suna bine cifrele...

tom_sawyer

Pe siteul MT:

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor pentru aprobarea Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2018 -2022

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 14.07.2018

GDPR

^Am studiat si eu strategia. Mult bla, bla si mai putin ceva concret.

tom_sawyer

Substatia de tractiune Hanu Conachi, parte (veriga lipsa mai precis) din proiectul de electrificare a liniei Doaga-Tecuci-Barbosi (proiect demarat oficial in 1988):

https://youtu.be/RnlL1sn9U9w


Situatia la data de 17 Mai 2013 (sursa: Onofrei Sergiu-Gabriel, forum Metrou Usor:




TibiV

tom_sawyer,

te-am "citat" si eu "dincolo"...
Mai ales ca i-ai citat si tu pe ei pentru comparatie....

(Mama, ne apuca 20-50 cu amarata asta de electrificare... :( )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

6 miliarde de euro pentru refacerea căilor ferate în următorii 10 ani. De unde bani?

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2018-2022, care prevede costuri totale necesare refacerii infrastructurii feroviare de 6,12 miliarde de euro pe o perioadă de 10 ani, pentru un total de 8.245 de km de linii ferate.

În privinţa reînnoirii altor elemente critice ale infrastructurii feroviare, deoarece, spun specialiştii CFR Infrastructură, ,,nu există standarde de cost definite şi aprobate, s-a propus o medie anuală de 100 milioane euro, începând din al şaselea an al programului". ,,O astfel de medie anuală este considerată o valoare minimă rezonabilă a finanţării care să poată permite reînnoirea elementelor de infrastructură scadente care prezintă defectări critice din punctul de vedere al siguranţei, de natură să impună limitări ale vitezelor de circulaţie a trenurilor", se arată în proiectul Strategiei de dezvoltare.

,,În primii 5 ani ai programului s-a propus o creştere progresivă a finanţării de la nivelul actual până la media anuală menţionată mai sus. Costurile estimate în lei au fost stabilite luând în consideraţie un curs de referinţă de 4,6 lei/euro", arată documentul.

ZF

rizzuh

^ atat de rau s-a dus dracu reteaua feroviara incat in cativa ani costul reparatiilor pentru aducerea la starea normala a crescut de la 1 miliard la 6 miliarde de euro?! :o

TibiV

Mi-e teama ca cele 6 miliarde reprezinta o subevaluare fata de situatia reala... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GrmmrNzi


carutasul

Cu alte cuvinte, dacă ar repara căile ferate ( punctele cu restricție de viteză)  ar reduce consumul cu 10-20% :)

thinker

#145
pai ce interes are CFR infrastructura sa o faca? Daca primeste bani si ramane tot timpul cu profit ca nu cheltuieste nu repara (cel putin asa era acum cativa ani), isi trage toata lumea prime ca merge, si cand nu o sa se mai poata circula tot bine o sa fie ca e mult de lucru si trebuie remuneratie buna  >:(

da eliminate restrictiile, dublat linia unde e necesar in acord cu fluxurile economice actuale sa nu se mai astepte trenurile prin gari, etc.  Dar asa cum zicea frunzaverde avem in schimb un tunel
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

frunzaverde

#146
Quote from: carutasul on September 14, 2018, 12:15:20 PM
Faptul că sunt zone separate e evident , că nu merge între Galați și Cluj, dar mă gândeam că secțiunea e destul de lungă, de exemplu Craiova-Filiași ? Sau mă  înșel?

Cam asa, poate chiar mai lungi. Dar si coborarile sunt si ele lungi de 40-50 km, ca si urcarile.

Quote from: thinker on September 13, 2018, 11:46:50 PM
pai ce interes are CFR infrastructura sa o faca? Daca primeste bani si ramane tot timpul cu profit ca nu cheltuieste nu repara (cel putin asa era acum cativa ani), isi trage toata lumea prime ca merge, si cand nu o sa se mai poata circula tot bine o sa fie ca e mult de lucru si trebuie remuneratie buna  >:(

Asta nu stiu de unde naibii o scoti... Bugetul disponibil la CFR infrastructura pentru reparatii curente, generale si RK (reinnoiri) este de undeva intre 3% si 10% din necesar, si asa a fost de mai bine de 15 ani. De asta nu se scot restrictiile - pentru ca nu sunt bani.. Ca toti se duc pe rahatul de reconstructie CIV.

Profitul CFR SA vine in principiu din trei surse:
- bani alocati pentru reconstructia CIV care nu sunt cheltuiti la timp, si care nu se pot muta in alta parte;
- amortizari contabile;
- TUI incasat in decembrie care nu poate fi cheltuit pana la sfarsitul anului.

Nimic din banii astia nu pot fi folositi pentru reparatii la retea. Realitatea e ca CFR e profund, profund subfinantat si prostfinantat... Inclusiv directorii CFR si ministrul au inceput sa traga semnale de alarma in parlament ca nu se mai poate asa...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

În orice caz ar trebui adoptată o dispoziție care să împiedice ca TUI încasat în decembrie să fie vărsată la buget și să nu poată fi folosită în anul următor la reparații..e la mintea cocoșului...

Ionut

#148
In urmatoarele 5-10 minute intru live la Digi24 si vorbesc despre infrastructura feroviara. Sa vedem ce iese/daca mai intru sau nu in direct. :) Vad ca se discuta deja.

Nu am mai intrat în direct. Data viitoare poate. :)

carutasul

Păi măcar să vorbească cu oamenii ăia să plătească TUI-ul în ianuarie să îl folosească anul următor :)