Discutii diverse despre infrastructura feroviara

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 10:51:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Xenos

https://www.g4media.ro/sindicalistii-din-transportul-feroviar-vor-protesta-marti-in-fata-ministerului-transporturilor-nemultumiti-ca-nu-s-a-aprobat-bugetul-propus-de-sntc-cfr-calatori.html

,,Protestăm ca toţi aceşti factori decidenţi din România să afle că vagoanele şi locomotivele, automotoarele şi ramele de pe Calea Ferată Română sunt în proporţie de 90% vechi şi din această cauză nu oferă condiţii de călătorie şi confort corespunzătoare şi nici condiţii de muncă decente şi pentru ca aceştia să înţeleagă că trebuie să cumpere urgent – pe fonduri europene existente pentru aşa ceva – treburi noi de călători", se arată în document.

Tot ce scrie acolo e corect, incompetența și lipsa de viziune de pe feroviar sunt deprimante - chiar dacă ei probabil protestează în fond în principal pentru lefuri.

Sorinus

#226
Pentru ca m-am mutat in zona, incerc sa folosesc halta Depoul Bucuresti Triaj. Halta a fost modernizata odata cu Bucuresti-Campina, peroanele de pe M1000 fiind inaltate si asfaltate. Cel de pe M700 e cel din ultima poza. Dar de atunci nu s-a mai facut efectiv nimic, halta e in niste balarii si e plin de jeg. Cu toate astea, zona e cat de cat locuita, si de fiecare data cand am folosit halta, a mai urcat cel putin o persoana. Am facut cateva poze:


























Powered by API/PUM imgur uploader



Trenul folosit a fost un Regio de la Pitesti, care a avut 30min intarziere ieri seara. Stiam de intarziere de pe infofer, deci am ajuns cu 5 minute inainte sa vina efectiv. Ca si confort era ok, 3 vagone cu compartimente in capat si salon in mijloc, 4 scaune in linie.

Nu tocmai curat dupa 3 ore pe traseu Regio, dar nici scarbos. Oameni ok in tren, nu neaparat speciile la care te-ai astepta pe o ruta Regio. Un cuplu urcase cred din Chitila, foarte ok oamenii, cred ca pur si simplu ptr ei (ca si ptr mine), era cel mai usor mod de a ajunge in oras.

Ionut

API pe Facebook

Trenul cu mulți copii rămas noaptea între stații a adus în atenția opiniei publice un fenomen frecvent în ultimele decenii: blocarea traficului feroviar din cauza copacilor doborâți de vânt. Două zile mai târziu (sâmbătă), avem evenimente similare pe alte trei magistrale (detalii https://bit.ly/3AbEuht și https://bit.ly/3xbANpW).

Tiparul este același: întârzieri de sute de minute până când CFR Infrastructură degajează linia și repară firul de contact. Mulți copaci rupți înseamnă întârziere mai mare, chiar și 8 ore.

A venit timpul să prevenim masiv în loc să tratăm. Să tăiem sau să toaletăm cât mai mulți dintre arborii care pun în pericol circulația feroviară, așa cum se face în multe țări și cum puteți vedea în fotografiile atașate (Suedia și Austria). Codrul e frate cu românul, dar nu în preajma căii ferate!

Solicităm oficialilor din Regia Nationala a Padurilor - Romsilva și CFR Infrastructura să pună la punct un program de defrișare și toaletare în apropierea CF, mult mai extins decât ce se face acum deoarece este evident insuficient. Propunem ca sursa de finanțare să fie chiar copacii tăiați, în loc ca Romsilva să se certe cu CFR pentru banii respectivi așa cum s-a mai întâmplat (link: https://bit.ly/3rN6gh3).

Cerem Parlamentului să se asigure că legile care protejează pădurile nu dăunează infrastructurii, călătorilor care rămân în câmp cu orele sau proiectelor viitoare de autostradă și cale ferată care stau blocate cu lunile în vederea "scoaterii din fondul forestier".

Legile trebuie făcute împotriva hoților de lemn, nu împotriva călătorilor sau investițiilor în infrastructură!

nicolaem

#228
Am avut (local) o initiativa similara pe cursului unui rau indiguit ( dig inalt vertical de beton) in interiorului unui oras mic.
Impadurire masiva intre diguri, in albie cu risc crescut de inundatii.

Am propus primariei valorificarea lemnlui de catre sau in favoarea persoanelor cu venituri mici. Rezultat ZERO.
Am fost plimbat intre 3 institutii : primarie, directia judeteana Ape si directia regionala Ape. Nimeni nu isi asuma o decizie desi toti reconosteau pericolul crescut de inundatii  . Desi in zona au fost inundatii din cauze similare, toti pasau responsabilitatea la altii sau spuneau ca nu au personal.

b1

Harta retelei feroviare din Romania din 1854 până în 2020.

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

pasadia

Am o mare problema cu harta asta - apar cam multe cai ferate inguste dezafectate. Vreo 2 intre Sinaia si Valea Ialomitei (nu stiu sa fi existat cu adevarat nici una dintre ele), una intre Intorsura Buzaului si Negoiu plus nu stiu cate altele prin zona Comandau si tot asa mai departe (multe altele). Si chiar nu cred ca ele au existat vreodata in teren...

b1

@pasadia, dacă ai nelămuriri, ai aici prezentări cu istoria căilor ferate pentru fiecare județ.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

cristi5

Despre taierea copacilor, exista o lista la CFR cu peste 1000 de zone, bazate pe informatii de la Electrificare. E un plan pe 3 ani facut la inceput de iulie la cererea unui consilier al ministrului (zice consilierul). Vedem cu implementarea cum stam.

Numai linii electrice deocamdata.

GrmmrNzi

Păi la electrice e mai "tragic". Pe o linie diesel trebuie dat pomul de pe șine și gata... mai trag și călătorii de câte o creangă.

voicul

Eu zic ca sunt multi HATERI in lume. Nu e veche BOSS e vintage!
E trist!

VIDEO - România, codașă la automatizarea trecerilor la nivel cu calea ferată. În București există o barieră manuală instalată în anul 1903

Pe ultimul loc în Uniunea Europeană la siguranță rutieră, România a rămas în secolul trecut la capitolul automatizării trecerilor la nivel cu calea ferată. La nivel național, doar 5% au bariere automate. 18% au semnale acustice și luminoase, iar 9% - bariere mecanice. În București încă funcționează o astfel de barieră manuală instalată în, atenție, 1903. Mai grav e că 7 din 10 treceri au doar indicatoare rutiere.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/romania-codasa-la-automatizarea-trecerilor-la-nivel-cu-calea-ferata-in-bucuresti-exista-o-bariera-manuala-instalata-in-anul-1903-1668041

dan tm


TibiV

#236
Bucuresti Est (Gara Obor), bariera este pe strada Baicului.
Norocul este ca sunt putine trenuri spre Gara Obor...   :(

https://goo.gl/maps/i8Tc4vhx5YieN81M8
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

Aaa, păi mai este una veche la fostul triaj spre Chitila.

AndreiB


dan tm

Cum nu cunosc zona, poate chiar de aia de la Pajura zic și eu. Mergi cu trenul pe o linie considerata crema cremelor și brusc îți sare în ochi o bariera manuala.
O sa fie onchisa și pentru trenul conector.