Discutii diverse despre infrastructura feroviara

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 10:51:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Vlad94

Bun, este normal sa existe o magistrala electrificata spre Bulgaria, dar odata cu modernizarea liniei Jilava-Giurgiu Nord, intuiesc ca traficul se va muta pe acolo. Acea linie ar merita electrificata, avand mai multe atuuri(legatura directa a capitalei cu Bulgaria, este colectoare de trafic din toate directiile, are portiuni deja dublate, parcurge intr-o oarecare masura zona metropolitana a capitalei).

dan tm

Intuiesti dar nu intuiesti bine.

Traficul care va fi preluat de linia Giurgiu Nord-Jilava este traficul care acum circula prin statia Videle.
Traficul spre Craiova circula pe racordul Videle, adica evita statia Videle.

Daca tot traficul s-ar duce prin Jilava, la Chiajna ar trebui sa rebruseze si sa se intoarca prin Videle spre Rosiori Nord. Nu ar avea rost sa duci trenurile spre Nord si apoi sa le intorci spre vest, cita vreme le poti trimite direct din Giurgiu Nord spre vest.

Mai trebuie avut in vedere ca racordul direct de la Chitila s-a desfiintat.

Anumite racordari s-au construit inainte, tocmai pentru fluidizarea fluxurilor de marfa, ar fi contraproductiv acuma sa renuntam la toate.

Vlad94

#167
Pentru a se evita o rebrusare directa, ar fi util un racord direct cu linie simpla. Eu propun unul putin mai la sud de statia Bucuresti Vest. Ar fi necesar insa un pasaj suprateran pentru DNCB si relocarea unor stalpi de inalta tensiune, dar nu e ceva scump.


frunzaverde

#168
Quote from: rizzuh on October 22, 2018, 10:12:51 AM
Nu inteleg care-i diferenta intre reabilitare si modernizare...

Uzanta curenta ceferistica e asta:

- modernizare = reconstructie totala
- reabilitare sau "quick gains/wins" = RK greu cu anumite imbunatatiri (electrificare, semnalizare moderna, reconfigurari gari).
- reinnoire = RK.

In trecut, reabilitare insemna altceva (reconstructie totala).

Quote from: Vlad94 on October 22, 2018, 03:59:47 PM
Pentru a se evita o rebrusare directa, ar fi util un racord direct cu linie simpla. Eu propun unul putin mai la sud de statia Bucuresti Vest. Ar fi necesar insa un pasaj suprateran pentru DNCB si relocarea unor stalpi de inalta tensiune, dar nu e ceva scump.

Electrificarea Videle - Giurgiu Nord este mult mai avantajoasa pentru marfa, mai ales pentru marfa de tranzit Ungaria - Bulgaria, decat un astfel de racord. Este mai scurt, si mai rapid.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Practic odata cu discutiile despre linia Jilava-Giurgiu Nord, multi cad in capcana prezentat de presa cum ca se scurteaza distanta.

E adevarat doar pe jumatate: se scurteaza distanta pina la marginea sudica a Bucurestiului.
Restul trenurilor de calatori ar avea de mers pina la Bucuresti Nord, deci distanta nu ar fi tocmai scurta. Poate cu 20 km.

Adevarul este ca doar Giurgiu nu are legatura feroviara cu Bucurestiul. Am circulat pe linie si am discutat cu oamenii care nu erau incintati de faptul ca Bucurestiul atrage oameni care naveteaza cu trenul de la Buzau sau Rosiori si ei nu pot.Prin a naveta cu trenul ei se refereau la gara Bucuresti Progresul.

Luind-o mai putin inginereste pina un tren de marfa ar ajunge la noul racord ar fi deja la vechiul racord, pina ar ajunge de acolo la Videle ar fi deja trecut de Rosiori Nord.
Sau invers, pina ar trece din Videle spre Bucuresti Vest si apoi prin Comana spre Giurgiu, pe racordul vechi prin Radulesti ar fi deja in Giurgiu.


Ionut

Am dat mai devreme un sincron telefonic la Digi24 despre infrastructura feroviară. Cred ca dau un reportaj pe tema investițiilor feroviare...

Phenol

Cam slabut reportajul dar e bine ca totusi sunt cu ochii pe CFR.

Ionut

Mda. I-am încurajat și eu să fie cât mai activi pe zona de infrastructură feroviară.

cristi5

Lasa sa se inteleaga ca VP e la 160... Poate ar trebui sa ia putin trenul si ziaristii si politicienii...

Ionut

Din prezentarea oficiala CFR de la SCS Transport din 29.01.2019. Verificati informatiile si spuneti-mi daca aveti intrebari sau gasiti greseli/inexactitati de orice fel pentru a le aduce in discutie la intalnire.

Centralizare receptii lucrari infrastructura feroviara in 2018.


Ionut

Diverse aspecte despre proiectele de infrastructura feroviara.










Xenos

Mi se pare dezolantă situaţia proiectelor CFR!

Atât, nicio reabilitare de gară mai serioasă, cum ar fi Gara de Nord din Bucureşti, Clujul sau Timişoara?!

Mai ales, nicio RK de linii, deşi avem nevoie disperată de RK pe atâtea magistrale?!

Niciun proiect de reabilitare major, de ex. pe coridorul spre Moldova?! De ce?!

Ionut

Vezi la magistrale. Am pus acolo. Chiar coridorul spre Moldova.

Ionut

Cum arată infrastructura feroviară românească - Tabloul unei rețele aflată în gravă suferință

​Auzim tot mai des despre deraieri și despre lungi întreruperi ale circulației pe magistralele feroviare, iar lucrurile se leagă fiindcă infrastructura românească este un dezastru. Unele poduri feroviare cedează, altele sunt în stare critică, iar pe la Grădiștea, între București și Giurgiu, trenurile nu mai trec din 2005. În articol puteți citi despre câteva dintre cifrele care arată de ce stăm atât de rău și cât de subfinanțată este o rețea care va putea fi modernizată doar cu multe miliarde de euro și mai ales cu un plan de care guvernanții să se țină.

Hotnews

Dominik

You're in Steelers Country