Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

TibiV

#210
Quote from: adiarc on December 09, 2014, 02:41:33 PM
ar fii extraordinar, cu cele 2 autostrazi.......ar mai trebuii modificata aceea impartire in sectoare de 50 de km , la sectoare de aprox 20 de km sau chiar mai putin in zonele trans-carpatice si ar trebuii de stiut procentul de cofinantare...daca ramane tot 15% UE+85% statul roman( fiind pe coridorul secundar - Comprehensive ) , atunci f.slabe sanse de implementare

@adiarc, Tg.Muresi-Iasi-Ungheni este pe "core". Brasov-Bacau este pe "comprehensive", uita-te pe Master Plan ca acolo scrie clar ce si cum.

@teocharis, perfect adevarat...

@cutter, Comisia nu va finanta nimic din suflet, va garanta proiecte bancabile.
Din cate stiu eu Comisia creaza un program pe care l-am putea numi "Prima Autostrada dupa criza", asa cum avem noi "Prima Casa". Nu guvernul da banii, ci banca, guvernul doar daca clientul intra in incapacitate de plata. La noi, la Prima Casa, rata de default este sub 1%. Nu cred ca Comisia Europeana va face afaceri mai proaste decat Guvernul Romaniei...


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

Marginal nebancabile?

Pentru că suntem pe thread-ul A8: fă o socoteală cît ar trebui să fie taxa de autostradă pe Iași-Tg Mureș și care ar trebui să fie traficul astfel ca 6 mld € + dobînzi să fie rambursați în 30 de ani.

dr4qul4

350/500 de km de autostrada pe un traseu deal-munte, extrem de scump, fara trafic la ora actuala, va atrage investitori privati care vor castiga din taxarea traficului viitor, generat de alte investitii atrase la randul lor de aceasta autostrada   :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:


Noi ne chinuim de ani buni sa facem un PPP de 50 km, care va avea MZA de 15000 din primul an, si nu se inghesuie nimeni si se vor inghesui sa finanteze 350/500 km care vor ajunge la un MZA de 15000 in minim 10 ani de la terminarea constructiei?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

teocharis

sa ne lamurim: are sau nu are nevoie Moldova de autostrada?

cutter

Are nevoie, dar asta nu prea are legătură cu discuția de deasupra. Pentru Tg. Mureș-Iași singura variantă fezabilă este din fonduri europene de pe exercițiul 2021-2027.

Banii ăia gratis de la UE sunt aur. De-aia ar trebui să purtăm toți doliu dacă așa cum se prefigurează vom pierde 1,5 mld € din ăștia din primul exercițiu financiar și nu doar să expediem cu "asta e" subiectul.

teocharis

daca se va hotari "politic" ca Moldova are nevoie de autostrada catre Vest atunci si bugetul national va trebui sa suporte o parte de costuri.

meniul financiar complet ar putea fi: EU/BEI - buget national - taxe de utilizare

TibiV

#216
Quote from: teocharis on December 09, 2014, 02:32:48 PM
Central Europe by
motorway 'Montana' on
the route Ungheni - Iasi -
Tg. Mures - Turda -
Gilau - Bors.
(Annex 1)
MT / CNADNR The 'Montana' motorway longitudinally crosses Romania in the northern part. It
completely overlaps with the TEN-T Core Network
.....

teocharis, am impresia ca si astia de la Comisie s-au prostit... Am verificat (pe site-ul lor !) ultima lista de coridoare .

Ungheni-Iasi-Tg.Mures-Turda este "core", dar Turda-Cluj-Bors (A3) figureaza si acum "comprehensive".
I-am pacalit noi pe aia de la Comisie ori s-au lasat ei pacaliti cu buna stiinta, ca sa ne poata ajuta cu A3 ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

teocharis

Quote from: TibiV on December 09, 2014, 05:39:24 PM


Ungheni-Iasi-Tg.Mures-Turda este "core", dar Turda-Cluj-Bors (A3) figureaza si acum "comprehensive".
I-am pacalit noi pe aia de la Comisie ori s-au lasat ei pacaliti cu buna stiinta, ca sa ne poata ajuta cu A3 ?

Iasi Turda e in Core de la inceput
Turda-Bors nu a fost niciodata in Core.

TibiV

Exact asta am zis si eu, dar am mai verificat odata cordoarele pe site-ul Comisiei...
Dar am ajuns la documentul original, cel de pe site-ul Planului de Investitii Juncker, si m-am lamurit .

Textul asta apare in lista intocmita si trimisa Comisiei de Romania. Adica scrisa de prietenii din MT.
Deci eventualele greseli sau minciunele apartin exclusiv autoritatilor romane, NU Comisiei...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

teocharis

nu prea mai conteaza ce hotarasc " prietenii", deciziile cheie se iau deja in alta parte. prietenii doar le executa.

for good or for bad.

Ionut

Va rog nu mai deviati de la subiect. Discutati strict de A8.
Pentru restul exista o sumedenie de thread-uri: aveti thread pentru fonduri europene si pentru masterplan si pentru autostrazi (threadul general).

TEO73H11

Cutter eu cred ca Moldova are nevoie de o legatura cu vestul inainte de  2027,pesonal cred ca ar trebui inceputa in acest exercitiu bugetar si terminata in urmatorul exercutiu bugetar UE. Ar fi bine chiar pentru inceput Tg Mures Ditrau ,noi moldoveni  ne multumim si cu autostrazi construite in vecinatate pentru o mai buna legatura cu vestul Europei.

cutter

@TEO73H11

Acum ceva vreme am făcut un "plan de implementare" pentru 2014-2020 bazat pe sursele de finanțare disponibile și l-am pus pe forum.

Din ce-mi aduc aminte erau 2 secțiuni în/legate de Moldova care ar fi putut fi făcute pe acest exercițiu financiar:
- Iași-Tîrgu Neamț
- Ploiești-Buzău

Nu prea contează însă ce cred eu, ci ce vor face guvernanții.

MNU

Sunt in Romania cateva sectoare din "core network" fara trafic semnificativ. Un exemplu este partea montana a A8, sau tronsonul Dr. Tr.-Severin - Calafat din A6. Imi doresc foarte mult ca, macar unul dintre aceste sectoare sa se realizeze ca semiprofil pentru a testa beneficiile. O traversare montana ar avea, in opinia mea, cel mai mare castig. Un drum, 1+2/2+1, fara intersectii la nivel, fara serpentine si fara sa treaca prin localitati, ar da un impuls enorm traficului.