Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

pasadia

Quotedoar a8 si a6 par a fi incluse pana acum

Pai nu ar fi destul?

Planul e fantezie pura. Nu exista banii, Juncker doar spera sa ii obtina de la banci cu garantii UE. In plus termenele de constructie imi par categoric prea stranse, dar nu cred ca se supara nimeni daca s-ar amana deschiderea anumitor tronsoane cu 1-2 ani.

Sunt curios ce prevede planul in alte tari, unele cu infrastructura rutiera aproape gata. Upgrade-uri, HSR?

ovidiuv

http://ec.europa.eu/priorities/jobs-growth-investment/plan/what/index_en.htm

Aici se gaseste lista cu toate proiectele pentru toate tarile.
Romania se gaseste in Project List - Part 2.

florin74

#197
http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofonduri-18788137-lista-romania-transmis-sute-proiecte-pentru-mecanismul-lui-juncker-cerem-bani-pentru-linie-metrou-voluntari-bragadiru.htm

I-am rupt cu proiecte propuse. :) Cred ca suntem pe primul loc. Poate Polonia peste noi.

Pe langa cele 2 mentionate mai apare si Centura Bucuresti (inelul nou).
Poduri : peste Dunare la Braila.Galati, 2 peste Dunare cu Bulgaria : Turna Magurele-Niocopole, Calarasi-Silistra, Sighet (Ucraina peste Tisa), Ungheni (peste Prut)cu Moldova

MNU

Poate asta era ideea cu avalansa de SF lansate in toamna.

NGC

#199
Acele licitatii pentru SF-uri au fost lansate la inceputul si sfarsitul lui Mai 2014, iar planul lui Juncker a aparut mai tarziu.  ;)

Ar trebui sa mai asteptam putin inainte de a deschide discutii lungi si inutile.
http://ec.europa.eu/priorities/jobs-growth-investment/plan/index_en.htm#whatsnew

Dar cel putin ar trebui sa avem informatii "in real-time", nu precum ne furnizeaza acum CNADNR.  :lol:
QuoteBy mid-2015 [...] A dedicated website allows to monitor progress on the Investment Plan in real-time.

pasadia

Unele din proiectele propuse sunt ... penibile - investitie de 400.000 euro intr-un institut de cercetare a cartofului si alte investii marunte de geul asta. Sincer, chiar vrem sa aratam ca nu avem capacitatea de a face nimic?

Intr-adevar, ar trebui sa ne calmam. Nu e nici o decizie luata, nu se vor implementa toate proiecte, ba nici macar banii nu e sigur ca exista. Dar ca idee e interesant ca, pe rutier daca tot ne e drag subiectul asta, au pus A0. Evident, nu ma asteptam sa includa CoBra in aceasta lista, CoBra trebuie sa ramana PPP caci asa vrea Neaga & Vinci, manaca-i-ar gaia sa-i manance.


dr4qul4

e cumva 1 aprilie?  :lol:  :lol:  :lol:

Daca insa vom primi macar 1 mld in plus peste cele 5,1, atunci, aceasta avalansa de propuneri reprezinta cea mai desteapta miscare de pana acum.
Si chiar daca nu primim nimic acum, s-ar putea sa aiba efect peste 6 ani, cand fondurile UE vor creste considerabil.

Daca nu ceri, nu vei primi nimic, daca mult, si insisti, pana la urma tot primesti ceva. cum era aia? "Mâna întinsă care nu spune o poveste nu primeşte pomană!"
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cutter

#202
Haideți să ne liniștim un pic (cum mai propun cîțiva colegi aici).

Planul Juncker deocamdată e un balon de săpun. 300 mld € din care Comisia contribuie cu 8 (opt)!

Banii respectivi se presupune că vor veni de la investitori privați (adică bănci, fonduri de investiții). E vorba de fonduri rambursabile. Adică ce poate România deja să obțină și pentru PPP-uri și pentru care nu se înghesuie finanțatorii (pentru Comarnic-Brașov, spre exemplu).

Nu era problema nici pînă acum că n-avem de unde împrumuta. Ci că n-avem de unde da înapoi.

Partea cheie din planul Juncker: "[...] attract private finance to viable investment projects".

Ca să înțeleagă toată lumea: Nu ne dă nimeni bani pe gratis pentru proiecte! E vorba de împrumuturi care trebuie rambursate de undeva: din taxe de utilizare, din vinietă, de la buget. Ori la cît de săraci suntem, proiectele pe care vrem să le facem se pare că nu sunt viabile. De-aia nu reușesc nici PPP-urile actuale propuse.

delacroix

Va entuziasmati prea tare. E de fapt o invitatie la "Elaboration of the public procurement documentation and implementation of the procedure by the use of contracted
experts".
AECOM face parte din aceasta categorie?

teocharis

Quote from: cutter on December 09, 2014, 04:23:08 PM
Haideți să ne liniștim un pic (cum mai propun cîțiva colegi aici).

Banii respectivi se presupun că vor veni de la investitori privați (adică bănci, fonduri de investiții). E vorba de fonduri rambursabile. Adică ce poate România deja să obțină și pentru PPP-uri și pentru care nu se înghesuie finanțatorii (pentru Comarnic-Brașov, spre exemplu).


wrong, nu am atras PPP_uri ptr ca proiectele erau considerate prea riscante de finantatorii privati si nimeni nu risca banii deponentilor/investitorilor!

asta este shpilul planului Juncker: Comisia UE/BEI ofera asa numita first_loss gurantee(10-15%)  - de ex, prima transa de pierderi  in caz de risc de trafic materializat e suportata de UE - din schema de finantare, urmand ca finanta privata sa asigure transele mezanine si superioare care vin practic risk-free!

daca aceste garantii first-loss tranche Juncker vor deveni realitate, vom fi inundati la propriu de fonduri private in cautare de randamente sigure.


cutter

#205
Și banii de unde-i dăm înapoi?

Completare:
- Comisia/Fondul ăsta nu-și va face due diligence? Due diligence-ul lor va fi așa mai special gen credit cu buletinul în 2007? Nu le va zice și lor aceeași chestie că din taxe de autostradă nu se poate susține autostrada? Sau că la creșterea economică prognozată nu putem rambursa fără ca deficitul bugetar să crească peste limitele impuse de pactul de stabilitate (adică tot de Comisie)?

teocharis

#206
in teorie din taxe de drum+buget
in practica din cresterea economica generate de acel proiecte infra.

dar nu asta era problema adresata de planul Juncker, ci lipsa increderii investitorilor.

teocharis

Quote from: cutter on December 09, 2014, 04:50:18 PM
Nu le va zice și lor aceeași chestie că din taxe de autostradă nu se poate susține autostrada?

head_on!

cu acele garantii Comisia/BEI preia, in fapt, riscul de trafic de la guvern iar proiectul devine, miracol, bancabil/finantabil

se numesc inginerii...financiare.

cutter

Poate "dream on". Deci tu zici că Comisia (de fapt, acest Fond nou creat) dintr-un entuziasm nestăpînit nu face "due diligence" de fapt (adică nu va finanța pe baze obiective, ci "din suflet" ca doamna de la Finanțe).

teocharis

#209
exact asta face Comisia: asigura impulsul financiar ptr proiectele marginal ne-bancabile ( sa nu ti imaginezi ca va finanta, de ex, o autostrada la Alexandria)

presiunea politica pe Juncker a fost imensa si a fost nevoit sa puna ceva " pe masa" ptr stimularea investitiilor dupa anii de austeritate

prin efectul de levier al primei transe de pierderi fiecare EUR public va aduce in pot cel putin 15 EUR privati