Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 14 Guests are viewing this topic.

istvan78

No bun asa. Daca confrunt imaginea din SF cu poza de satelit de pe Gugal, constat ca autostrada "aterizeaza" pe partea Moldoveana exact in mijlocul unui cartier de case (aparent noi) denumit "Zagarancea". :lol:

medicul de garda

Nu uitati ca a fost scoasa la licitatie si realizarea SFului pentru un pod peste Prut pe langa Ungheni, cel mai probabil fix podul prevazut in continuarea autostrazii spre Rep Moldova. Iar moldovenii parca aveau in plan o centura a Ungheniului. Sper sa se coordoneze intre ei, iar respectiva centura de partea lor sa poata fi upgradata la un drum expres/autostrada pe viitor, cand isi vor permite sa se lege cu o drum rapid de spatiul UE.
Trust me, I'm an east-european doctor!

dr4qul4

@cutter iti multumesc pentru ca imi impartasesti opiniile  :D

trebuie sa evoluam si noi odata. Cand vom gandi logic, vom analiza "promisiunile" si nu ne vom mai entuziasma la toate galustile, automat si ai nostri dragi tovarasi politicieni vor inceta sa mai promita luna de pe cer.

Fondurile acelea de care pomenesc nu sunt nelimitate. Mai mult, daca scadem PiSI, centura sud si santierele/licitatiile deschise de pe A1, A10 si A3 nu stiu daca mai ramane ceva. Mai bine asa zisele organizatii ar milita pentru a se incepe Iasi-Tg Neamt/Bacau
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

Quote from: medicul de garda on December 08, 2014, 04:00:24 PM
Nu uitati ca a fost scoasa la licitatie si realizarea SFului pentru un pod peste Prut pe langa Ungheni, cel mai probabil fix podul prevazut in continuarea autostrazii spre Rep Moldova. Iar moldovenii parca aveau in plan o centura a Ungheniului. Sper sa se coordoneze intre ei, iar respectiva centura de partea lor sa poata fi upgradata la un drum expres/autostrada pe viitor, cand isi vor permite sa se lege cu o drum rapid de spatiul UE.
Vedeti cateva detalii despre pod aici.

ovideatza

#184
Quote from: dr4qul4 on December 08, 2014, 04:34:31 PM
@cutter iti multumesc pentru ca imi impartasesti opiniile  :D

Si ti se pare normal ca intai trebuie sa scadem by default acele sectoare enuntate de tine? Poate nu toti iti impartasesc opinia...

Una e sa inchizi A1 alta e sa faci vreo 3 autostrazi in acea zona a tarii si restul sa o lasi de izbeliste in conditiile in care este evidenta intarzierea economica a Moldovei pe fondul ruperii de vest dpdv al infrastructurii.

In schimb sunt de acord ca politicienii din Moldova sunt poate cei mai "slabi" ai Romaniei, nu au reusit in 24 de ani sa faca o centura la Bacau si una la Iasi(ce s-a facut la Iasi e 90% inutil, drum local), nu mai discutam sa fi inceput autostrada cu centura Iasi + segment pana la Tg Frumos apoi sa o continue catre Tg Neamt. Iar votantii nu au nici cea mai mica intentie de a sanctiona clasa politica...

dr4qul4

toate sectoarele enuntate de mine trebuie sa le "scadem by default" pentru simplul fapt ca ....sunt in constructie. le-am inceput, hai sa le si terminam (vb doar de bucatile pe care avem santiere/licitatii in desfasurare acum, nu Bv-TgM sau Nadasel-Suplacu). Iar PiSi si centura sud (nu A0, doar DX sud Bucuresti) nu cred ca pot fi contestate indiferent de abordare!!!!

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

teocharis

BREAKING:

autostrada Iasi Tg Mures a fost rebotezata MONTANA si inclusa in planul Juncker de 315 mld EUR investitii

Transport Cooridors
and mission
links
public Construction of the road
corridor connection
between Rep Moldova /
Ukraine and Hungary /
Central Europe by
motorway 'Montana' on
the route Ungheni - Iasi -
Tg. Mures - Turda -
Gilau - Bors.
(Annex 1)
MT / CNADNR The 'Montana' motorway longitudinally crosses Romania in the northern part. It
completely overlaps with the TEN-T Core Network, connecting Hungary and
Western Europe with the north of Romania, Republic of Moldova (Chisinau) and
Central Ukraine (Kiev). The motorway is 584 km long (between Bors and
Ungheni), from which 52 km have been built (Gilau – Campia Turzii), 8 km are
under construction (Gilau – Nadasel) and 37 km in preparation (Campia Turzii –
Tg. Mures). At national level, the motorway connects regions of high economic
and touristic appeal (North of Transilvania, Bucovina and North of Moldavia). It
connects first rank economic growth poles at national and European level
(Oradea, Zalau, Cluj Napoca, Targu Mures, Iasi).
Yes Works carried out
(52 km),
Works in progres (37
km),
Feasibility study
prepared for 495 km
7515 7515 Barrier no. 1:
Limited implementation time of the project during the 2015-
2017 period
Solution:
Dividing the motorway works into sections of approximately
50-100 km. This solution will allow the execution in the 2015-
2017 period.
Barrier no. 2:
Organizing the procurement procedure for attributing the
works contract
Solution:
Elaboration of the public procurement documentation and
implementation of the procedure by the use of contracted
experts.
Barrier no. 3:
Constructors' poor technical capacity for performing the
works
Solution:
Setting criteria for the selection of constructors able to prove
that they have the necessary resources for performing the
works
Barrier no. 4:
Reduced administrative capacity of the beneficiaries
Solution:
Procurement of consultancy services for experts spec

adiarc

#187
ar fii extraordinar, cu cele 2 autostrazi.......ar mai trebuii modificata aceea impartire in sectoare de 50 de km , la sectoare de aprox 20 de km sau chiar mai putin in zonele trans-carpatice si ar trebuii de stiut procentul de cofinantare...daca ramane tot 15% UE+85% statul roman( fiind pe coridorul secundar - Comprehensive ) , atunci f.slabe sanse de implementare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

igorashu

Quote from: teocharis on December 09, 2014, 02:32:48 PM
autostrada Iasi Tg Mures a fost rebotezata MONTANA si inclusa in planul Juncker de 315 mld EUR investitii

by motorway 'Montana' on the route Ungheni - Iasi - Tg. Mures - Turda - Gilau - Bors.
1. WOW!
2. văd că include și tronsoanele lipsă din A3.

adiarc

#189
mi se par chiar f multi si intr-o zona complexa de deal+munte cu f putina campie
The motorway is 584 km long (between Bors and
Ungheni), from which 52 km have been built (Gilau – Campia Turzii), 8 km are
under construction (Gilau – Nadasel) and 37 km in preparation (Campia Turzii –
Tg. Mures).

suficienti de multi pt a multumi multe companii mari si medii , dar si firme mai mici ca subcontractori si a scadea nr contestatiilor....sau cel putin asa sper....dar sa nu ne entuziasmam prea repede pana nu avem ceva concret
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

"It completely overlaps with the TEN-T Core Network".Daca e adevarat, atunci ar trebui sa se poata face cu 85% UE. Poate se gaseste o varianta ca partea din bugetul de stat sa fie asigurata din acciza pe motorina, ca oricum banii respectivi ar trebui sa mearga integral pe Bors-Gilau, iar acum UE ne intinde o mana si pe acest sector. Ar fi aur curat daca e asa.

myid

aveti si un link catre aceste documente ?

Mersi

igorashu

#192
Stați puțin să mă/ne lămurim: planul de investiții al lui Juncker e pentru garantarea financiară a unor proiecte care trebuie să genereze la rândul lor bani.
Cum s-ar aplica asta pentru autostrăzi? Dacă proiectul e acceptat, primim finanțare de la bănci de investiții și la terminarea proiectului decontăm banii la CE?

Edit: și parcă procentul de co-finanțare pentru TEN-T era mult mai mic de 85%.

iulius

#193
  ce autostrazi au mai fost incluse in planul de investitii Junker? este inclus si A 7 ? sper sa ajunga si la cunostinta "domnitorilor" nostri de la Cotroceni acest "Master Plan European de Transport"

dr4qul4

am si eu o singura intrebare: care este orizontul de timp pentru planul Junker? 2015-2017 poate pt SF-uri nu pt 1000 de km de autostrada (A6+A8)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist