Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

zone_rider

Singurele lucrari care necesita timp deosebit sunt investigatiile geotehnice, care dau solutia tehnica pentru diverse structuri. Dar activitatea de proiectare in sine este destul de automatizata, softurile actuale simplificand mult munca.

Americanu28

Asa s-au bazat pe softuri si UMB la Autostrada Transilvania in zona accea de unde Bechtel ca fugit ca dracu de tamaie. Parerea mea este ca vor face o proiectare da dupa soft subdimensionata sau supradimensionata iar cand vor intra in teren va incepe distractia ca si pe A3 unde dupa indelungi tergiversari a reiesit ca trebuie sa realizeze viaducte in loc de terasament (solutie CNAIR alta bomba de companie de stat), asta dupa ce UMB rupsese tot dealul si a bagat piloti forati la greu acolo tot posibil dupa soft sau cine stie ce minte luminata. De aceea constructorii seriosi din afara nu se baga la asa ceva, riscurile sunt prea mari pentru ei cu asemenea documentatie de tot rasul si panarama scoasa de CNIR, participa turcii care sunt sprijiniti de rosii pe aici si beneficiaza de ajutoare din partea statului turc si UMB ul saracu ca sa ia lucrari ca in afara posibil sa nu fie primit.

naivu

Sunt sigur că, la fel ca pe PiSi2 și nu numai, proiectarea va dura atât cât va fi nevoie. Beneficiarul va prefera întotdeauna să dea extensie de timp la proiectare decât să dea AC/OIL la execuție pe un proiect nesigur.

ncb

Quote𝐂𝐚𝐢𝐞𝐭𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐬𝐚𝐫𝐜𝐢𝐧𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐞𝐱𝐩𝐫𝐨𝐩𝐫𝐢𝐞𝐫𝐢 𝐩𝐞 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀 𝟖, 𝐢̂𝐧 𝐜𝐨𝐧𝐬𝐮𝐥𝐭𝐚𝐫𝐞 𝐩𝐮𝐛𝐥𝐢𝐜𝐚̆
Compania Națională de Investiții Rutiere, prin Compartimentul Exproprieri, a lansat, astăzi, în consultare, Caietul de Sarcini pentru achiziția serviciilor cadastrale și de consultanță juridică aferente proiectului de investiții ,,Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț Secțiunea II : Miercurea Nirajului-Leghin km 22+000- km 181+195".
🔎Documentul din Sistemul Electronic de Achiziții Publice – SEAP este disponibil pentru consultare la următorul LINK :
https://e-licitatie.ro/pub/notices/mc-notice/view/100160376
Autoritatea contractantă realizează acest proces de consultare a pieței în scopul obținerii informațiilor necesare în vederea achiziționării serviciului: Întocmirea documentațiilor cadastrale, rapoartelor de evaluare și asigurarea serviciilor juridice de asistență și reprezentare în vederea dobândirii prin expropriere/transfer a terenurilor imobilelor afectate de coridorul de expropriere necesare în vederea proiectării și execuției obiectivului de ,,Autostrada Târgu Mureș — Târgu Neamț Secțiunea II: Miercurea Nirajului — Leghin km 22+000 — km 181+195".
Pentru această secțiune se estimează o suprafață totală ocupată definitiv de 13,6 milioane mp respectiv 3186 de imobile.
𝐋𝐨𝐜𝐚𝐥𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞 :
-județul Mureș (UAT Acățari, Miercurea Nirajului, Bereni, Măgherani, Chibed, Sărățeni)
-județul Harghita (UAT Praid, Joseni, Lăzarea, Ditrău, Tulgheș,
-județul Neamț (Grințieș, Ceahlău, Poiana Teiului, Pipirig, Vânători Neamț)
📅 Perioada de consultare 21.03.2025- 04.04.2025
📩Așteptăm observațiile și sugestiile dumneavoastră la adresa : exproprieri@cnir.ro

CNIR


Americanu28

Am inteles, deci smecherie romaneasca, punem 14 luni proiectarea ca sa speriem pe competitorii seriosi, vine cine trebuie ca dupa aceea oricum isi va lua extensie de timp pe proiectare, basca mai bagam si o documentatie de tot rasul pe seap si gata am rezolvat problema de competitivitate. Nu ne mai facem bine fratilor, pai chiar si asa din partea Beneficiarului exista 2 riscuri majore: odata Antreprenorul sa iti faca un claim pe solutiile tale idioate din caietul de sarcini si te va usca de bani la final si doi iti face un claim pe prelungirea duratei contractului chiar daca nu ai AC pe lucrare,  perioada de proiectare iti afecteaza si perioada de executie si cand o baga costurile indirecte Antreprenorul la un asemenea contract sa va tineti, dar na UMB se stie in piata ca nu face asa ceva ca la momentul asta nu are decat 2 tate de muls (CNAIR SI CNIR). Repet asa ceva scoti la licitatie cand ai totul pregatit temeinic la Studiul de Fezabilitate macar si acorzi perioada generoase de timp atat la proiectare si executie.

horatiu.cosma

De ani de zile comunitatea de aici a militat insistent pe importanța pregătirii proiectelor, pe SF-uri făcute cu simț de răspundere, studii geotehnice complete, care să dea o imagine realistă a ce e prin dealurile alea. Fiindcă asta e calea sigură și corectă pentru un viitor șantier care să meargă bine, fără surprize neplăcute și, în final, o autostradă livrată la timp, de calitate.

Însă cei care gândim în modul acesta suntem o minoritate, deocamdată. Mare masă e încă la nivelul "lasă-ne cu cariocile astea, vrem să vedem excavatorul în teren", nu pot vedea mai mult de o mutare în față, dacă e să facem o paralelă cu șahul. Îmi vine în minte Urtoi, care urla sus și tare că nu mai e nevoie de forajele geotehnice lipsă de la SF din zonele dificile, că o să le facă viitorul constructor la proiectarea de detaliu și totul va fi bine.

Vom vedea dacă totul va fi bine. E cert că proiectarea de detaliu va dura mai mult de 14 luni. Mai ales că în contractele astea de pe A8 de la CNIR există o flexibilitate mai largă pentru modificări de soluții, traseu, linie roșie. Și atunci orice astfel de modificare va lua ceva timp cu aprobări, studii, exproprieri, revizuire acord de mediu etc.

mdragos

I-am scris si eu de cateva ori pe FB lui Urtoi :e loterie sa nu faci foraje la SF. De unde sti ca dupa proiectare nu  rezulta un cost mult peste cel licitat? si atunci ai aruncat proiectul inca 3-4 ani in fata. Dar atat s-a putut...., ca sa ma exprim poetic.

Speram ca dupa studiile geo si proiectare contructorul sa se poate incadra in oferta.

Americanu28

Dl. Cozma vedeti si dvs. ca nu este deloc in regula ceea ce se intampla pe partea de proiectare si de strategie de implementare a unui contract de infrastrucutura mare si cu toate acestea lucrurile continua in acelasi ritm si cu aceeasi oameni la conducerea ministerului si a companiilor de stat. Acelasi lucru se intampla si la CFR cred si acolo nu exista vreun UMB al cailor ferate sa munceasca fara a face claimuri. Am vazut aseara pe la toate posturile TV de main stream marea veste a semnarii contractului de proiectare si executie cu cei 2 directori si ministrul transporturilor, dar lucrurile sunt mult mai complicate decat par. Sa nu uitam ca pregatirea proiectului A7 a fost coordonata de catre dl. director Budescu,  iar acolo au fost mari probleme pe partea cu gropile de imprumut si grinzile din beton la structuri, numai ca UMB a luat majoritatea loturilor si s-a ascuns sub pres treaba. Cat despre dl. Urtoi ce Dzeu o cauta o caricatura de om ca asta prin CA unei companii de stat de drumuri si apoi director numai domn ministru Grindeanu poate stii, in conditiile in care omul nu are nici o treaba pe partea aceasta. Sa nu mai discutam de concursurile atat la CNIR si CNAIR pentru numirea in functii de directori membrii CA pt care tara noastra a intrat in gura Comisiei Europene. Din punctul meu de vedere trebuie facut curat in aceste ministere si companii de stat, facute concursuri pe bune si adusi oameni care stiu cu ce se mananca treaba asta nu toti catelusii care pupa dosul unui ministru si apoi devin mari specialisti in domeniu. Acelasi lucru este valabil si pentru CNAIR cu dl. Pistol. 

Ionut

Autostrada A8 Târgu Mureș-Miercurea Nirajului - 22.03.2025
Filmarea e pe Patreon exclusiv până mâine seară.

Nimic în teren. Doar acces și organizare de șantier. Greu de crezut că vor termina până în decembrie 2026.

Coperta:

jonny

A fost semnat contractul pentru cel mai scump tronson de autostradă din România


hermes

^^ Incredibil cum CNAIR și MT trag mâța de coadă și tot o lalaie cu eliberarea autorizației respective. La Etves acum o vreme madam Ioniță zicea ca pe la jumătatea lui martie maxim în 2 săptămâni e gata. Pistol la Barbier se făcea ca ploua, el se gândește doar cum să desființeze Cnir-ul.
Cu ăștia vrea Grindeanu să facă treaba?
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

Radu_A

acum am realizat uitandu-ma la harta la harta API ca pe traseul A8 ca in zona Lacului Bicaz nu e prevazut niciun nod...wtf bro


Pariu cu dr4qul4. 200 lei  (la API). Eu am spus ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. El e mai pesimist

Ionut

Autostrada A8 Târgu Mureș-Miercurea Nirajului - 22.03.2025 - Nurol - filmare completă


elphax

@Radu_A acolo e plin de viaducte si cateva tunele, era complicat sa faca si nod, plus ca sunt noduri mai sus si mai jos, nu cred ca e mai mult de 15 km. Mai bine asa, sa mai traiasca si afacerile din satele de langa lac si sa mearga acolo chiar cine are interes. Pentru o poza sigur o sa fie un loc ceva sa opresti in siguranta 1 minut.

Flo87

Ar fi bine ca sa avem macar o iesire pe sens in zona respectiva, daca nu se poate face un nod in viitor. Ca o solutie ar fi ca iesirea inspire Vest sa fie in localitatea Calugareni intre poduri si apoi sa coboare sub pod si sa se intepe in DN 15, iar pe sensual spre Est ar putea fi in Poiana Largului dupa tunel.
@elphax cine vrea poze poate sa foloseasca DN-ul