Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Ionut

Cum dom'le, nu zicea Veorica că merge pepepeul pe A8? Pffff...

bim14

Daca vom avea cele 4 loturi dinspre capete gata prin 2027, tot va fi o realizare. Pentru portiunea ce cuprinde traversarea efectiva a muntilor nu stiu daca se vor mai gasi fonduri in urmatorii 10 ani. 
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

dargauda

Agenţia de Protecţia Mediului Iaşi: Au fost depuse raportul de mediu şi studiul de evaluare pentru tronsonul Târgu Neamţ-Paşcani-Ungheni din A8

Agenţia de Protecţia Mediului Iaşi anunţă că a fost depus raportul privind impactul asupra mediului şi studiul de evaluare pentru proiectul tronsonului Târgu Neamţ – Paşcani – Ungheni din autostrada A8, transmite Agerpres.

Acest tronson din autostrada A8, cunoscută şi ca Autostrada Unirii, va traversa judeţul Iaşi, prin comunele Aroneanu, Bălţaţi, Costeşti, Dumeşti, Erbiceni, Golăieşti, Heleşteni, Ion Neculce, Leţcani, Miroslava, Mirosloveşti, Moţca, Popricani, Rediu, Ruginoasa, Stolniceni-Prăjescu, Ungheni şi Victoria, Oraşelor: Podu Iloaiei şi Târgu Frumos şi Paşcani.

În acest sens vor fi organizate două dezbateri publice privind raportul impactului asupra mediului şi a studiului de evaluare. Una dintre dezbateri va avea loc în Sala Mare a Primăriei Iaşi, în data de 11 iulie.

Potrivit programului, o a doua dezbatere va fi organizată în Sala Mare a Primăriei Paşcani, în data de 12 iulie.

"E foarte important acest moment pentru că practic, după dezbaterea publică şi concluziile trase pe acest subiect, APM poate emite acordul de mediu. Acordul de mediu este ultimul document necesar pentru a putea finaliza studiul de fezabilitate şi întocmi indicatorii tehnico-economici care se pot depune pe masa Guvernului, adoptarea acestora fiind momentul de la care se poate trece la proiectare şi execuţie. E un moment mult aşteptat, la care mulţi actori implicaţi au muncit mult. Ne bucurăm că am ajuns la acest moment", a declarat, pentru Agerpres, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Marius Sorin Dangă.

În ceea ce priveşte perioada de implementare şi criticile aduse de societatea civilă din cauza întârzierilor lucrărilor la Autostrada A8, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Iaşi se declară optimist.

"Trebuie să fim optimişti pentru că toate declaraţiile publice spun că autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni face parte din proiectele strategice ale României, aşa numitele proiecte flagship stabilite de UE şi a fost îndepărtat şi acel potenţial pericol care ar fi putut crea nişte blocaje în implementarea proiectului, respectiv propunerea spre realizare prin parteneriat public privat. Consider că trebuie să ne uităm cu speranţă la viitor, decât la trecut", a mai afirmat Marius Sorin Dangă.

https://economedia.ro/agentia-de-protectia-mediului-iasi-au-fost-depuse-raportul-de-mediu-si-studiul-de-evaluare-pentru-tronsonul-targu-neamt-pascani-ungheni-din-a8.html

tom_sawyer

CNAIR SA anunță publicul interesat asupra depunerii Raportului privind impactul asupra mediului și a Studiului de evaluare adecvată, pentru proiectul "AUTOSTRADA TÂRGU NEAMȚ-IAȘI-UNGHENI", propus a fi amplasat pe raza județului Iași, pe teritoriul administrativ al comunelor: Aroneanu, Bălțați, Costești, Dumești, Erbiceni, Golăiești, Heleșteni, Ion Neculce, Lețcani, Miroslava, Miroslovești, Moțca, Popricani, Rediu, Ruginoasa, Stolniceni-Prăjescu, Ungheni și Victoria, orașelor: Podu Iloaiei, Târgu Frumos și Pașcani.

Tipul deciziei posibile luate de APM Iași poate fi emiterea acordului de mediu sau respingerea solicitării de emitere a acordului de mediu.

Documentele menționate sunt disponibile la următoarea adresă de internet www.apmis.anpm.ro, la secțiunea Reglementări/Acordul de mediu/ Documentații procedură EIA și EA cât și pe site-ul CNAIR SA.

Dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului, a studiului de evaluare adecvată, va avea loc în Sala mare a PRIMĂRIEI MUNICIPIULUI IAȘI, bdul. Ștefan cel Mare și Sfânt nr. 11 în data de 11.07.2024, începând cu ora 15.00 și în Sala mare a PRIMĂRIEI MUNICIPIULUI PAȘCANI, str. Ștefan cel Mare nr. 16 în data de 12.07.2024, începând cu ora 13.00.

Publicul interesat poate transmite în scris comentarii/opinii/observații privind documentele menționate la sediul APM Iași, Calea Chișinăului nr. 43, Iași, prin poștă, în format electronic pe adresa de email: office@apmis.anpm.ro sau prin fax la nr. 0232/214357, până la data de 12.07.2024.

DOCUMENTE

CNAIR

tom_sawyer

#4879
Traseu A8 Pașcani-Iași-Ungheni:

























Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#4880
Tuneluri A8 Pașcani-Iași-Ungheni:
























Powered by API/PUM imgur uploader

RazesIesean

#4881
In sfarsit un SF in care se evita acele deblee care sunt total inestetice.
Ce bine mergea un tunel din ala cu 2 arcade la baza dealului Zimbor.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

mirceaeliade

TLDR-ul pt tunele e ca sunt vreo 4 km de tunel cut&cover plus 2 perechi de tuneluri twin sapate de 450 si 1700m lungime?

tom_sawyer

În interviul de astăzi, directorul CNIR zice că vor să lanseze ei la licitație cele 4 loturi rămase pe A8 montan, după ce vor avea personalul necesar.

dr4qul4

Surprinzator, majoritatea nodurilor arata decent.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hvm

^Mai puțin cel cu DN2 care putea sa fie făcut pe 3 nivele. Dn2 lasat la nivelul actual' apoi un giratoriu suspendat deasupra lui cu câte doua bretele în lungul dn2 pe fiecare direcție și A deasupra giratoriului cum e planificat. Puteau chiar sa facă un minitunel pe sub giratoriu pentru DN2.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

pasadia

Ce trafic atat de important te mai astepti tu sa ai pe DN2 in zona aia, odata ce va fi construita A7 pana la Suceava?

mirceaeliade

Giratorii suspendate chiar nu se justifica de in afara cazurilor de treceri peste CF cum e la DNCB. Si aici e si extravilan, deci exproprierile chiar si pt bretele faraonice ar fi mai ieftine decat constructii complexe suspendate. Atatea SFuri faraonice ca unii s-au obisnuit ca e normal sa te trezesti macar cu cate o constructie de acest fel la orice contract SF, ca altfel nu e artistic /s. Oricum o sa fie si aici scump chiar si fara noduri faraonice, pt ca sunt ceva tuneluri si aici. Dar macar aici e mai urgent decat cele 4 loturi montane. Acolo eu inca sper sa se ia in considerare optiuni HP unde sunt tuneluri mari. Nu va fi trafic montan ca la tunelul Porr nici macar cand vor intra MD cu UA in EU.

RazesIesean

^ S-a ales asa fiindca nu prea exista spatiu pe acolo sa faci nod trefla sau alte variatiuni.
Pe o parte ai albia Moldovei si apoi imediat langa DN2 ai o diferenta de nivel de 200-300m. Din aceasta cauza si se face tunel imediat dupa nodul cu DN2.

~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

Stef

Guys, luați în calcul că deși pe hartă arată verde, zona nu e deloc câmpie. Iașul e orașul celor 7 coline, dar județul e județul celor 1590415 de râpe. La fel și granița cu Neamțul, cât și granița cu Suceava. DN2 trece prin singurul culoar pe unde a fost loc, dar în rest... las o poză să înțelegem topografia.





Powered by API/PUM imgur uploader