Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ivladbogdan

Fara suparare, dar sa compari traficul din Croatia cu cel din Moldova mi se pare cel putin amuzant.
Cine si-a permis sa isi faca macar o vacanta in tara aia stie faptul ca din iunie pana prin septembrie, autostrazile care duc spre coasta sunt absolut full.
Autostrada spre Rijeka e efectiv un Bucuresti-Pitesti la ora de varf.
Va rog eu, daca n-ati fost prin Croatia, n-o mai puneti in aceeasi propozitie cu Moldova noastra, chiar nu ai ce compara, din niciun punct de vedere.

Stef

#3646
Hai să revenim la subiecte cu adevărat importante, fiindcă hotărârea a fost luată pe baza unor cifre și caracteristici care nu mint.

Important este că astăzi în ședința bilunară a CNAIR s-a precizat că Acordul de Mediu pe montan iese pe 3-5 aprilie + 2 săptămâni pentru închidere de contract.

mirceaeliade

nu are rost sa comparam A8 cu o autostrada turistica Croata cand se pare ca nu e nici macar un nod pentru iesirea la unul dintre cele mai mari puncte turistice de pe traseu, Izvorul Muntelui

tom_sawyer

#3648
Când primim argumente la care nu avem răspuns, "revenim la subiecte cu adevărat importante". Nu a fost luată nicio hotărâre, hotărârea se ia la lansarea licitației prin caietul de sarcini.
Unde sper să se permită proiectantului/constructorului folosirea de soluții flexibile pentru reducerea costurilor, tip half-profile, viteză de proiectare de 100 km/h, platformă de 23,5 m în loc de 26 m, totul conform normativului de proiectare pentru autostrăzi montane.

Comparația cu Croația: o țară cu trafic rutier turistic foarte mare construiește o autostradă etapizat, half-profile, iar noi vrem pe autostrada montană cu cel mai subțire trafic soluția maximală, elefant alb, platformă 26 m full. De ce? "Pentru că merităm."

alexandru_m

#3649
Dar cu M80 din Ungaria o putem compara? Inaugurata in 2021. Daca tot se cara (de exemplu) componente auto din Romania pe ea spre Graz intr-o veselie. Si persoane se duc destule, inclusiv autocare de Md opresc in Spritkonig la 10 km dupa granita.

PS: Dar M4 care practic continua coridorul acesta in Ungaria pana la Budapesta stiti ca tot HP a fost facut prima data si abia apoi largit la FP?

dr4qul4

A8 (montan, ca partea de est e cu totul alta poveste) este o autostrada impinsa in fata pe "emotie".
Nu are nici un fundament in cifre. Ni se spune ca este "autostrada Unirii", ca este obiectiv strategic (daca ne ataca rusii) si de asta trebuie facuta din prima 2,5x2,5. De parca tancurile nu ar putea sa circule pe HP cu aceeasi viteza.
Sa nu cumva sa ramanem cu emotiile si sa ajungem sa plangem dupa o traversare decenta a Orientalilor.
Poate avem noroc si sustinatorii Bv-Bc sau Bn-Sv vor impinge in fata o solutie HP, care odata finalizata, va duce la cresterea traficului pe acel coridor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gabim

Mare problema e ca foarte multi nu stiu ce inseamna un half-profile modern. Dupa cum s-a mai spus, pentru foarte multi exista doua alternative:

* actualele DN-uri, adica vechi drumuri de carute asfaltate care trec prin nenumarate localitati.
* autostrada

Ar fi fost absolut minunat daca acum vreo 15-20 ani se moderniza de ex. DN2 in sensul de a-l face 2+1 cu evitarea totala a localitatilor (centuri), macar pe vreo 100 km astfel incat sa fie vizibil ce avantaje are si ca se poate merge foarte bine pe un asemenea drum. Acum, cand tot ce se vede in tara sunt doar autostrazi si DN-uri, fara nimic intre ele, si dintre optiunile astea doua e logic ca oricine prefera autostrada. Si ma tem ca speranta lui @dr4qul4 e desarta, toata lumea vrea doar autostrada, deja DX e vazut ca un mare pas inapoi.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

pasadia

DN2 transformat in 2+1 alternativ nu ar arata ca un HP amenjat similar din cel putin urmatoarele motive:

- DN2 trece prin localitati, un HP nou NU ar trece prin localitati
- DN2 ar ramane cu o multime de intersectii la nivel (sa zicem ca in cazul unora ar fi anulat virajul la stanga), un HP nou ar trebui sa aiba noduri denivelate din start
- DN2, desi un drum cu geometrie excelenta (pentru un DN) tot ramane un drum cu ocazionale curbe si pante in afara normativelor de autostrada (ma gandesc mai ales la zona din DN28 de la Sabaoani spre Targu Frumos) pe care un HP le-ar respecta

gabim

^Pai cam asta am scris si eu, partea "cu evitarea localitatilor" e probabil cea mai importanta. Ce voiam sa spun e ca e mult mai usor sa faci comparatii intre drumuri pe care ai mers si le-ai vazut; daca e sa trebuiasca sa-ti imaginezi cum ar arata un drum 2+1 facut cum trebuie si cum ar fi sa conduci cu el in comparatie cu a conduce pe drumurile actuale, atunci e ceva mai greu.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

pasadia

#3654
@gabim - priveste mesajul meu ca o completare. E importanta lipsa localitatilor, dar sunt importante si celelalte elemente. Ma gandesc de exemplu la DN1, portiunea cu 2 benzi dintre Ploiesti(chiar Saftica) si Nistoresti. Sua la DN1 intre Turda si Cluj.

Prin localitatile traversate se circula deseori cu viteza de autostrada (mai ales daca se stie ca nu este politie) sau macar cu 20-30km/h peste viteza legala. Insa prin intersectiile la nivel (Baicoi, Floresti), daca esti cat de cat sofer normal la cap, tot reduci viteza pentru a evita accidentele. De asta cred ca e important de subliniat importanta lipsei unor intersectii la nivel (si apoi a geometriei).

LE: pentru a ramane on-topic, as vrea sa mentionez si urmatoarele doua elemente

- unii dintre noi, cei care credem ca ar trebui luata in serios solutia unui HP, NU cred ca militam pentru HP pe intreaga lungime. In mod sigur Ungheni - Sovata si Tg. Neamt - Iasi merita facute direct autostrada. Probabil chiar si Iasi (Letcani) - Ungheni (MD). La fel as merge pe solutia de autostrada pe bucata de campie dintre nod Borzont si Ditrau (poate chiar Tulghes). 

- in trecut (poate chiar cu aproape 10 ani in urma) a existat aici un mesaj al userului @north fost scretar de stat (?) in ministerul transporturilor, care mentionase detaliile cerute la licitarea pentru SF petrecuta prin 2012 (cred) cand fusesera luate in calcul anumite elemente geometrice menite sa reduca costul total. Trebuie sa il caut si voi reveni cu link (daca nu il gaseste altcineva inainte).

Archi

^ Ca si completare la completare. Chiar si pe portiunea montana exista unele zone mai facile unde putem face din prima full profil. Bucin- Ditrau, portiuni de pe valea Bistricioarei, cativa km in zona Leghin, zona Praid-Sovata. Cred că discuția nu trebuie să fie așa de binară, ci ar trebui să ne focusăm pe a obține beneficiul maxim cu investiția rezonabilă într-un timp decent.

Concret economia reala de timp și resurse pentru HP se realizează acolo unde trebuie construite tuneluri sau viaducte lungi si sau serii de tuneluri / viaducte. Acolo unde traseul este pe vale este ok sa avem platforma full din prima, nu s-ar face economie mare cu HP.

As vedea urmatoarele zone din A8 ca si candidate perfecte pentru HP:
- Praid - Bucin, in jur de 25 de km, zona foarte complicată, avem de trecut un masiv, probabil vom avea tuneluri și viaducte multe pe aici
- Ditrău - Tulgheș, alți circa 25 de km, se schimbă bazinul hidrografic după care se continuă pe lângă o vale foarte îngustă până la Tulgheș
- Petru Vodă - Dolhești, circa 13-14 km, aici iar este un masiv de trecut.

In total am vorbi de 60-70 de km HP care chiar sa aduca o economie semnificativa, adica o diferenta de timp de aproximativ 15 minute pentru o masină (90 km/h HP, 120 km/h FP) și fix același timp pentru un camion. Da, capacitatea pe zona HP va fii mai mică decât pe zona FP însă suficientă mult timp de acum încolo având în vedere profilul traficului din creierii munților (majoritar tranzit, local foarte puțin)

Câte alte locuri din Moldova puteți enumera unde cu banii salvați făcând HP în zonele cu adevărat grele putem câștiga semnificativ mai mult decât 15 minute?

Stef

PN Ceahlău și PN Vânători-Neamț au avizat favorabil AM.

timisoreanul

Romania are nevoie de autostrazi pe traseele principale, nu de half-profile sau drum expres. Parerea mea. Eu cred ca si Craiova-Pitesti trebuia sa fie autostrada, de exemplu. Cat despre costuri, de abia acum investitiile sunt la nivelul la care trebuie sa fie si in acest ritm in 10-15 ani vom avea si noi o retea veritabila de autostrazi. Trebuie obtinute toate finantarile posibile si facuta in sfarsit aceasta retea, pe care altii o au de zeci de ani.

mirceaeliade

Daca ar fi sa ghicesc rotund eu as zice ca reducerile de preturi la HP pe zonele mentionate de @Archi sa fie cam cat e valoarea construirii autostrazii de la Pascani la Iasi. 

Asa ca pentru astia 'rai' care vor totul sau nimic, voi ce vreti: autostrada full care se opreste in Pascani, sau segmente de HP cu autostrada completa pana in Iasi-Ungheni?  Banii nu cresc in copaci, ei trebuie scosi de undeva.  Si inainte sa iasa de la nu-stiu-ce programe sociale, ei vor iesi intai din alte proiecte de autostrada NE-construite.

alecu26

@timisoreanul nu e chiar asa. Ca după aia ai nevoie și de întreținere. Și o tara mai are nevoie și de alte chestii...nu doar autostrazi. Și ar trebuii sa plătim și noi niște impozite mai mari, ca la evitatul lor suntem maeștrii.
O sa vezi când iese Recensământul de trafic ca încă, în afara de câteva zone punctuale nu avem nici macara traficul minim de autostrazi (nu vorbesc de autostrazi congestionate).
Degeaba faci autostrazi dacă după aia pierzi ore în trafic la întrarea în oraș, sau după ce ieși de pe autostrazi mergi prin zeci se sate și orașele cu 40 la ora.
Dacă chiar vrem dezvoltare și politica de siguranță a traficului ne putem uita Suedia și la.miile de kilometri de 2+1.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).