Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

RazesIesean

Un lucru care ma nedumereste, conform traseului la Bicaz (Lacul Izvorul Muntelui), autostrada trece pe deasupra Viaductului de la Poiana Teiului (adica intersectie). Nu il puteau face paralel mai la Nord de acel viaduct. Ma gandesc ca mai in Sud e mai greu fiind deja in Lac.
Un lucru ok e ca este trecuta legatura cu A3 la capatul de la Tg. Mures (oare o sa fie inclus si in PNRR?).


~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

pasadia

As fi pus un nod in zona satului Ceahlau, pentur un acces mai usor spre Durau. Iar nodul propus la Tulghes l-as muta la sud de localitate.

hvm

WOW. Ma asteptam sa fie mai multe cocoase si s-uri mari..... dar nu e nici o cocoasa...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

EugenRo

Quote from: pasadia on February 11, 2022, 11:36:25 AM
As fi pus un nod in zona satului Ceahlau, pentur un acces mai usor spre Durau. Iar nodul propus la Tulghes l-as muta la sud de localitate.

^Exact!  :o
Cum sa nu faci niciun nod in zona unde se intalnesc DN15 (ramura de vest si ramura de est), DN 15B si DN17B si statiune turistica ?!
Sper sa se gaseasca o solutie..  :((

dr4qul4

noduri se pot adauga si ulterior. Astea sunt detalii
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Kimi

Eu nu mi-as face sperante ca se poate licita ceva pe Ditrau - Tulghes - Leghin cu SFul asta, deci momentan nu vad motive de griji legate de noduri. :)

In schimb, as dezbate nodurile si loturile prioritare de pe restul traseului, unde SFul e mai ok, a.i. sa nu avem ambuteiaje in localitati dupa inaugurarea capetelor.

Goldmund

Quote from: dr4qul4 on February 11, 2022, 11:14:58 AM
Se vede ca nu e facut de anticii Search si Egis. Mult mai drept acest traseu desi relieful nu este deloc prietenos.
cel putin capetele, unde relieful este mai bland, sunt aproape drepte.
Cred ca ar fi prima autostrada din ultimii 10 ani, unde distanta ar fi mai scurta ca pe DN-urile existente.

Ai dreptate, acest traseu este ceva mai scurt decat toate DN-urile din cale...daca proiectul ramane asa.

RaduG

FB Cătălin Urtoi, proaspăt consilier al MT

QuoteÎn săptămâna care s-a încheiat am fost prezent la Bucureşti, unde am participat la şedinţa bilunară de la CNAIR.
Luni am avut o discuţie cu dl Ministru Sorin Grindeanu, iar joi s-a încheiat procedura de numire a mea în funcţia de Consilier Personal al Ministrului Transporturilor, odată cu semnarea contractului şi fişei postului.
Menţionez că această numire s-a făcut la cererea asociaţiilor din Iaşi, Împreună Pentru A8 şi Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei.
D-l Ministru a acceptat cererea asociaţiilor şi mi-a stabilit ca şi sarcină permanentă monitorizarea proiectelor de infrastructură rutieră din regiunea Moldovei şi transmiterea corectă a informaţiilor în legătură cu evoluţia acestor proiecte atât în zona tehnică (partea scrisă şi avize), cât şi pe teren,  astfel încât să ne încadrăm în respectarea termenelor de implementare prin PNRR şi POT, precum şi în legislaţia cu privire la realizarea acestora, respectiv:
- MPGT al României
- HG 666/2016
- Legea 291/2018
- Programul de Dezvoltare a Infrastructurii Rutiere şi CF în perioada 2020-2030
Imediat după numire am început o informare în legătură cu situaţia actuală a acestor proiecte.
Am avut mai multe discuţii cu şefii de UIP-uri din CNAIR, iar vineri am făcut prima deplasare pe teren,  pentru a verifica dacă firmele de proiectare  de pe A7 şi A8 îşi respectă promisiunile făcute la ultima şedinţă de progres, ședință care s-a ţinut joi.
În continuare vă prezint situaţia la zi a celor mai importante proiecte rutiere din Moldova şi plecând de la acest moment zero în noua mea activitate, respectiv 13.02.2022, săptămânal  veţi afla informaţii despre evoluţia lor.

D) Autostrada A8
1. Tronsoanele Tg.Mureş - Miercurea Nirajului şi Leghin - Tg.Neamţ, aprox 59 km, finanţate prin PNRR
Proiectant Acciona
- În Decembrie 2021 a fost semnat un act adiţional pentru finalizare acord de mediu, până la 4.04.2022
- Sunt demarate procedurile de mediu prin depunerea documentaţiei actualizate.
- Studiile geo au fost finalizate şi urmează să fie predate.
Concluzii:
- Se estimează că în Iulie 2022 vor fi finalizate caietele de sarcini pentru licitaţia de Proiectare+Execuţie pentru cele două capete de pe A8 şi vor fi transmise către SICAP.
- Acest proiect vine cu o întârziere considerabilă din August 2021, când documentaţia de SF a fost depusă incompletă la CNAIR.
Ultimul termen avansat - 4.04.2022
2. Tronsonul Miercurea Nirajului - Leghin - 159 km
Proiectant Acciona
- Proiectantul lucrează la finalizarea părţilor scrise şi desenate în completarea SF-ului, care au fost transmise pe 7.12.2021( dotări, structuri, reţele, tuneluri) şi s-a angajat să finalizeze avizele pe toată lungime traseului.
- Studiul geo este incomplet, iar în acest moment nu se mai forează în teren.
- Acordul de Mediu ar trebui emis în luna Iunie 2022.
- Din partea CNAIR s-a transmis o revizie la acest SF din 28 Decembrie 2021 şi nu s-a primit un răspuns din partea proiectantului.
Concluzii:
- Aici suntem într-un blocaj încă din perioada 2020-2021 şi se caută o soluţie sustenabilă pentru a nu se bloca proiectul.
E) Autostrada A8 - Paşcani (Moţca) - Leţcani - Iaşi - Ungheni - 100,14 km
Proiectant Consitrans
- Este în faza de SF+Proiect Tehnic
- Avem o întârziere la termenul intermediar de aproximativ cinci luni de zile.
Această întârziere este cauzată de situaţia AMC 1 pe sectorul Podu Iloaiei - Leţcani - Ungheni, unde sunt probleme cu traseul şi condiţionările din zonă, în special investiţii private, dar şi de recomandările Jaspers din "Guidance Note No 1".
- Pe sectorul Moţca - Tg.Frumos, ieri se executau foraje cu patru utilaje
Concluzii:
- SF-ul nu va putea fi finalizat în Aprilie 2022, în condiţiile întârzierii cu Analiza Multicriterială şi stabilirea unui traseu definitiv pe sectorul Podu Iloaiei - Leţcani - Golăeşti - Ungheni.
În următoarele zile voi prezenta şi situaţia celorlate autostrăzi şi drumuri expres din regiunea Moldovei, aflate în faza de SF, SF+Proiectare sau execuţie.

horatiu.cosma

Acum se explică schimbarea cu 180 de grade a tonului public față de "dezastrul" din 2021, AMR-uri peste AMR-uri, chemări la proteste, scenarii apocaliptice și alte asemenea. Asta e, norocul conducătorilor actuali care au o politică de selecție a personalului ceva mai relaxată, să zicem așa  :D.

florin.ciubotariu

Stiu ca sunt sanse mici sa primesc un raspuns, dar stie cineva ce contine GUIDANCE NOTE NR. 1 emis de JASPERS?

florin.ciubotariu

Quote
𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀𝟖 𝐔𝐧𝐠𝐡𝐞𝐧𝐢-𝐈𝐚𝐬̦𝐢-𝐓𝐠. 𝐍𝐞𝐚𝐦𝐭.
𝑎) 𝑝𝑜𝑑𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑈𝑛𝑔ℎ𝑒𝑛𝑖 (1,1 𝑘𝑚)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
Procedura de obținere a Acordului de Mediu continuă.
Trimestrul III al anului 2022 este termenul estimat pentru obținerea Acordului de Mediu. Acest termen poate fi onorat DOAR dacă toate instituțiile publice implicate vor lucra pro-activ în interesul maturizării, avizării și SUSȚINERII acestui proiect de infrastructură rutieră majoră.
Ulterior către finalul anului 2022, dacă se va obține Acordul de Mediu și finaliza Studiul de Fezabilitate, se va putea lansa licitația de Proiectare+Execuție.
𝑏) 𝑈𝑛𝑔ℎ𝑒𝑛𝑖-𝐼𝑎𝑠̦𝑖-𝑇𝑔. 𝑁𝑒𝑎𝑚𝑡̦ (100,14 𝑘𝑚)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic
Analiza Multicriterială 1 (AMC1) prin care se stabilesc alternativele de traseu a fost revizuită după observațiile Jaspers emise încă de anul trecut.  Suntem în întârziere cu circa 150 de zile nefiind încă transmis AMC1 Moțca - Ungheni din partea proiectantului.
AMC1 revizuit pe sectorul Moțca - Podu Iloaiei a fost depus târziu pe 14.02.2022 și înaintat la Jaspers pe 15.02.2022. Încă nu s-a primit un răspuns de la Jaspers. Se estimează că vom avea un răspuns săptămâna viitoare.
Campania de teren geotehnică continuă cu 3 foreze pe sectorul Târgu-Frumos - Lețcani cu termen de finalizare începutul lunii aprilie 2022.
Din păcate am avut dreptate când am afirmat că "Îmi mențin rezerva că termenul real al acestui proiect este de minim 2 ani și 6 luni (30 luni) si nu doar 25 luni!"
Sunt rezervat vis-a-vis de termenul de 12 luni – aprilie 2022 - pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate. Cred ca luna iunie 2022 este mai fezabilă! Cu toate acestea, ritmul de lucru pe campania de teren este unul mult mai bun față de alte loturi de autostradă din Moldova.
𝑐) 𝑇𝑔. 𝑁𝑒𝑎𝑚𝑡̦-𝑇𝑔. 𝑀𝑢𝑟𝑒𝑠̦ (211 𝑘𝑚)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
Revizia 4 a SF-ului (depusă pe 14.02.2022) necesită mici actualizări.
Studiul geotehnic are o rigoare și calitate corespunzătoare pe secțiunile incluse în PNRR. Studiile geotehnice și pe zona inter-capete (Miercurea Nirajului-Leghin secțiunile T1S2, T2S1, T2S2) recent depuse sunt în analiză. Studiul geotehnic pe secțiunea T1S2 a fost aprobat.
Procedurile de mediu pe capete sunt (re)demarate prin (re)depunerea documentației actualizate la APM-urile din teritoriu precum și la ANPM (delegare de atribuții de la APM Neamț).
În funcție de finalitatea unui protocol între Administrațiile Bazinale de Apă din zonă și CNAIR, implicit calendarul poate suferi corecții de timp. Se estimează depunerea memoriului de prezentare la mediu pentru sectoarele non-PNRR (Miercurea Nirajului-Leghin) pe 30.03.2022.
Conform propriului calendar (https://www.facebook.com/covasnianu.adrian/posts/10216022187427323) sper să mă înșel și să avem Acord de Mediu mai devreme de iunie-iulie 2022. Sub rezerva obținerii Acordului de Mediu în timp util, încă e în grafic estimarea de iulie 2022 pentru licitația de Proiectare și Execuție a sectoarelor din PNRR.

Sursa: FB Adrian Covasnianu

Quote
Astăzi a fost cea mai scurtă și liniștită ședință de progres pentru autostrăzile Moldovei de la CNAIR, din ultimii doi ani!
Care ar fi motivele?
1.Proiectanții și CNAIR au intrat într-un anumit ritm pe tronsoanele finanțate prin PNRR și chiar dacă sunt întârzieri care vin din perioade anterioare, totuși anul acesta ritmul a intrat într-o cadenta care va duce la rezultatul așteptat de toată lumea - semnarea contractelor de execuție cu finalizare în 2026.
2. Piatra de încercare rămâne tronsonul de munte de pe A8 (150 km), dar încep să cred că spaniolii de la Acciona au înțeles că acest tronson este la fel de important pentru România ca și Sibiu-Pitesti.
Am stabilit cu ei întâlniri săptămânale la sediul firmei și ori de câte ori apar probleme să mă apeleze.
3. Tronsonul Tg.Neamț(Moţca) - Iași- Ungheni este întârziat cu aproximativ cinci luni de zile, dar sper ca după analiza variantei de AMC1 depusă la Jaspers de către Consitrans să avem în sfârșit traseul final și să intram în linie dreaptă cu AMC2 , studii geo, acord de mediu și celelalte avize și Proiectare.
Și cu această firmă de proiectare am stabilit să avem câte o întâlnire săptămânală la sediul lor și comunicare prin mail sau telefonic, ori de câte ori este nevoie.
4. Din păcate cea mai dificilă colaborare o am în acest moment cu cei de la Search Corporation, care nu reușesc să intre într-o cadenta pe Pașcani-Suceava-Siret, Piatra Neamț-Bacău sau Bacău-Brașov.
Și cu acest proiectant am stabilit întâlniri săptămânale și comunicare prin telefon sau mail, dar aici aștept decizia lor managerială de a intra într-o cadenta de lucru, așa cum au procedat ceilalți proiectanți.
Se pare că sunt totuși speranțe ca până pe 15 Martie să semneze cu un prestator de studii geo pe drumul expres Piatra Neamț- Bacău.

Sursa: FB Catalin Urtoi

marisRO

Sedinta CAT AMP Mures din 15.03.2022 - COMPANIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA a solicitat emiterea Acordului de mediu pentru proiectul ,,Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ, secţiunea I Târgu MureşMiercurea Nirajului şi legătura la autostrada A3", pe teritoriul comunelor Gheorghe Doja, Crăciuneşti, Acăţari,Păsăreni, Găleşti şi oraşul Miercurea Nirajului. Se va parcurge etapa de încadrare a proiectului.
Documentatia realizata de EPC Consultanţă de Mediu SRL Bucureşti - http://www.anpm.ro/documents/24337/67554558/Memoriu+pt+ACORD_28.01.2022+-+Autostrada+TgMures-Tg.Neamt_S1_rev00.pdf/5160bbb8-f6b6-463a-8c52-9d951b2896eb

hvm

Si dintr-o data totul e liniste. Vedem cum o sa mearga cu actualizarile astea fiindca daca mesajul o sa fie acelasi la fiecare intalnire de parcurs i nu se inteplinesc termenele limita atunci nu e mai bine ca inainte. Chiar daca avem mesaje. Eu sper sa o scoatem la un capat, fiindca e in avantajul nostru. singura nemultumire atunci era ca eram tinuti n ceata. Sper ca acum sa nu avem doar impresia ca nu suntem in ceata...

Oricum sunt dezamagit de schimbarea aceasta de atitudine: din "nu vedem nici o schimbare, sa inchidem contractul, trebuie casapiti", s-a transformat in: "nu sunt multumit de cadenta dar ea exista, speram sa fie bine." Eu cam asa vad atitudinea asta.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Ionut

@hvm
Ai mirosit bine (paragraful doi).

O sa intre API pe fir, doar putina rabdare sa mai aveti.

florin.ciubotariu

Quote16 Martie 2022
Astăzi am continuat delegația în interes de serviciu în județul Iași.
Am avut o scurtă discuție la DRDP Iași cu echipa care va implementa proiectul de siguranță a circulației pe DN28.
În cele două săptămâni de la precedenta întâlnire a fost realizată ridicarea topo și s-a trecut la faza de proiectare.
Din cele trei luni au mai rămas două luni și jumătate pentru finalizarea proiectării, inclusiv avizările.
Mulțumesc echipei DRDP Iași, care tratează cu profesionalism acest proiect!
Tot azi am fost informat că APM Iași a transmis nota de observații către CNAIR, pe tema podului de la Ungheni.
Aici aștept și o implicare mai hotărâtă a autorităților ieșene, pentru a debloca situația actuală.
Dacă nu au certitudinea că lucrurile stau așa cum zic, îi rog să mă contacteze.
Tot astăzi a fost transmis în format electronic analiza AMC1 pentru tot tronsonul Moţca-Leţcani-Ungheni, de la CNAIR la Jaspers.
Urmează o perioadă de așteptarea până vom primi concluziile Jaspers.
Să sperăm că perioada va fi cât mai scurtă, iar concluziile vor fi pozitive, în așa fel încât proiectantul să treacă la etapa AMC2 și forajele geo pe sectorul Leţcani-Ungheni.
Și aici fac o observație:
Acest tronson de autostradă Moţca  - Leţcani  - Ungheni este foarte important pentru județul și orașul Iași.
De aceea este obligatoriu ca toate instituțiile statului din teritoriu să sprijine efortul celor de la CNAIR și să impulsioneze prin implicare activitatea proiectantului.
Apropo de activitatea proiectantului, astăzi erau trei foreze din cinci, în zona Tg.Frumos- Baltati.
Nu este extraordinar.
Se poate și mai bine.
Conform legii 291/2018 și OUG 105/2020, tronsonul de autostradă Moţca- Leţcani-Ungheni trebuie să fie finalizat în perioada 2026-2027, iar finanțarea se va putea face din Programul Operaţional de Transport 2021-2027,  doar dacă Sf-ul + Acord de Mediu + Proiectare vor fi realizate până în 2023!
Ministerul Transporturilor susține acest proiect,  dar fără o documentație finalizată integral nu se va putea trece în etapa licitației de execuție!
Mâine mă voi deplasa în județul Neamț, unde am două acțiuni foarte importante pentru A8 și drumul expres Piatra Neamț  - Bacău.

Sursa: FB Catalin Urtoi