Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

MiniBrownie


RaduG

#2851
O știre importantă, CNAIR și-a achiziționat utilaje pentru foraje geotehnice:

https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/prima-lopata-in-iasi-pentru-autostrada-a8-au-inceput-forajele-in-judet--295874.html

QuotePremieră naţională: lucrarea începută în judeţ este făcută chiar de CNAIR

Prima lopată în Iaşi pentru autostrada A8: au început forajele în judeţ

31.07.2021 03:01:00AUTOR: ALEX ANDREI

Pe traseul din judeţul Iaşi al autostrăzii A8 au demarat, în această perioadă, foraje geotehnice. Interesant este că aceste foraje sunt făcute de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR): o astfel de lucrare este o premieră pentru CNAIR la nivel naţional. Forajele au început pe 21 iulie şi au loc pe raza localităţilor Moţca, Paşcani, Stolniceni-Prăjescu, Heleşteni, Costeşti, Târgu Frumos, Bălţaţi, Podu Iloaiei şi Leţcani. În total, până la sfârşitul săptămânii viitoare, vor fi făcute 12 foraje.


Lucrările de forare pentru Autostrada A8 sunt efectuate de CNAIR prin intermediul Centrului de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN) din subordine, şi sunt folosite utilaje şi echipamente recent achiziţionate de către compania de autostrăzi. Potrivit unui document oficial consultat de ,,Ziarul de Iaşi", scopul forajelor este de a confirma informaţiile existente în studiul geotehnic elaborat în 2011, la etapa întocmirii primului studiu de fezabilitate.

Scrisoare de la CNAIR către primăriile de pe traseu

,,Având în vedere importanţa strategică naţională a acestui obectiv de investiţii, CNAIR SA acordă o importanţă deosebită finalizării cu succes şi la un nivel de calitate ridicat al serviciilor solicitate şi consideră implementarea ca o responsabilitate comună şi, prin urmare, va avea o abordare activă în susţinerea prestatorului în vederea îndeplinirii activităţilor ce îi revin", se arată într-o adresă trimisă de CNAIR către primăriile localităţilor enumerate mai sus. Forajele sunt făcute la o adâncime cuprinsă între 15 şi 20 metri, la o distanţă medie de circa 5 km. Surse oficiale au declarat ieri pentru ,,Ziarul de Iaşi" că, până în prezent, forajele realizate de echipa CESTRIN validează informaţiile din 2011. După forajele efectuate de CESTRIN, pe traseu va intra firma Consitrans: companie care şi-a adjudecat contractul de proiectare a autostrăzii Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ şi care, în prezent, studiază variantele de traseu - ruta stabilită în 2011 ar urma să sufere mai multe modificări, iar unul dintre scopuri este de a reduce costurile de construire. ,,Pentru o bună desfăşurare a campaniei de verificare a informaţiilor din cadrul studiului geotehnic elaborat în anul 2011, cât şi pentru a preîntâmpina eventualele probleme ale accesului pe proprietăţile private intersectate de traseul autostrăzii, vă rugăm să ne sprijiniţi în relaţia cu deţinătorii de terenuri pe care vor fi efectuate forajele geotehnice", se mai precizează în adresa CNAIR către primării şi Consiliul Judeţean (CJ) Iaşi.

Revizuirea studiului realizat în 2011

,,CJ Iaşi este un partener activ al CNAIR şi, pentru a facilita activitatrea CESTRIN în realizarea forajelor de validare, am desemnat o echipă condusă de directorul Direcţiei Tehnice care să faciliteze activitatea din teren. E şi un test al colaborării noastre. Vrem să îl trecem cu brio", a declarat ieri vicepreşedintele CJ Iaşi, Marius Dangă. Licitaţia pentru revizuirea studiului de fezabilitate realizat în anul 2011 a fost câştigată, la începutul acestui an, de către compania Consitrans pentru o sumă de 58 milioane lei. Contractul a fost semnat în primăvară şi are o durată de execuţie de 22 luni. În această perioadă, analiza firmei are în prim plan stabilirea traseului autostrăzii, fiind analizate mai multe variante. ,,Ziarul de Iaşi" a relatat ieri că inclusiv CJ Iaşi a făcut mai multe propuneri privind unele noduri rutiere care să asigure o conectivitate eficientă între oraşele de pe traseu cu autostrada, precum şi între drumul rapid şi viitoarele parcuri industriale ale CJ din  Paşcani, Dumeşti şi Leţcani.

Poze din articol:














Powered by API/PUM imgur uploader

NGC

Sa mai adaugam si faptul ca luna asta au semnat in sfarsit cu ACCIONA pentru realizarea studiilor si proiectare pentru legatura A3 cu A8 langa Targu Mures (bucata lipsa).

ovideatza

Eu n-am inteles logica acestor foraje.
Au contract semnat deja.
Pentru ce mai verifica ei singuri SF-ul (geo) pus la licitatia care s-a desfasurat deja?

Adica daca era de verificat trebuia inainte de licitatie, nu acum.
La ce le mai foloseste acum sa verifice geo pe un traseu care va fi modificat prin proiectarea actuala?

mirceaeliade

^Pascani-Iasi are SF cu geo facut?

hvm

^
Dacă aia au făcut deja studiu geo la 1km nu ar strica sa vina și ei sa facă un geo la 200m... Aici sunt doar părerilor, dar chiar m-as mira sa facă exact in același loc. sau poate fac pe variantele posibile unde , sau poate e subcontractat la aia de fac studiu geo.

Parerologie....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

rt25

#2856
sunt si eu pareolog acum.

Daca SF-urile au foraje rare si prost facute, daca CNAIR face in regie proprie foraje suplimentare, si acestea sunt apoi atasate la licitatea de PT + executie, asta nu ar putea ajuta ofertantii sa faca oferte mai precise si sa nu joace alba neagra ? Implicit o scurtare a contestatiilor daca ofertele facute sunt (mai) conforme fata de realitatea din teren ?

Probabil vor veni argumente cu Curtea de Conturi care vor inputa dubla folosire a fondurilor si alte cele, dar sigur pot fi facute justificari: verificare in regie proprie a rezultatelor SF-ului (cu posibile cerinte pentru prestatorul SF-ului inainte de receptie?),  sttudii geologice generale (de ce nu am putea face un studiu geologic complex in regie proprie pe traseele actualelor si viitoarelor autostrazi care sa fie atasat ca anexa pentru licitatii?) ca sa nu fie legat strict de acel contract. Modalitati pot fi gasite.

RazesIesean

^ O parere in legatura cu forajele executate de CNAIR. Acestea nu sunt incluse in contractul cu Consitrans?
Atunci cum va sti Consitrans care traseu va fi cel optim?

~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

voicul

Cam cu mare intaziere (fata de celelalte) dar au aparut bretelele spre Sibiu.
Probabil in 2 zile va face si rutare pe ele.
Peste 2 saptamani si informatii de trafic.

ovideatza

Ca sa clarificam putin:

1. CONSITRANS executa acum, la clipa care vorbim, servicii de proiectare (revizuire SF si elaborare PT, adica inclusiv studiu GEO) pe sectorul Tg. Neamt-Iasi-pod Ungheni.
2. A fost deja licitatia. Altfel nu aveau cum sa aiba contract de prestari servicii. Ca nu fac pro-bono.
3. Daca a fost deja licitatia, ei executa proiectarea, aleg si propun NOI trasee, li se cam rupe de fostul studiu GEO. De asta s-a si scos "revizuire SF" pentru a avea posibilitatea sa lucreze deplin. Vechile SF_uri s-au facut in general aiurea, daca scoteau doar proiectare la licitatie ii cam legau de maini si picioare legat de traseu (sau se permitea modificare minora). Daca scoteau realizare SF sarea curtea de conturi ca avem deja SF. Asta e solutia invata, revizuire SF si elaborare PT.
4. Tot azi, deci dupa ce au contractat o firma privata sa elaboreze SF+PT, inclusiv GEO, clientul (CNAIR) se apuca singur de facut foraje pe traseu. Deci nu au ce sa le mai dea la privat/ CONSITRANS detalii in plus etc, ca astia deja si-au asumat prin contract ca fac singuri totul cap coada.

Intrebarea mea era simpla: DE CE?
Raspunsurile la care am gandesc:
- poti da in judecata vechiul prestator al SF 2011 ca a facut o tampenie. Au ceva de impartit cu e.
- CONSITRANS le-a transmis ca documentatia de licitatie e o porcarie si poate vor ceva bani in plus, ca fac GEO de la 0, nu pot folosi nimic.
- sa invete sa foloseasca utilajele. Asta daca au incredere ca primul geo a fost ok in punctele unde foreaza acum.

mirceaeliade

stie careva daca exista progres/update pe TgMures-TgNeamt?  parca trebuia ceva preliminar predat in Iulie, ca sa se poate incepe dosarul pt capete.

Kimi

Quote from: NGC on July 31, 2021, 10:10:01 AM
Sa mai adaugam si faptul ca luna asta au semnat in sfarsit cu ACCIONA pentru realizarea studiilor si proiectare pentru legatura A3 cu A8 langa Targu Mures (bucata lipsa).
Stii cumva daca prin actul asta aditional s-a prelungit termenul de livrare al SFului? Ramane 7 august?

hvm

Garantat s-a prelungit, n-are cum altfel (parerologie....)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

naivu

Cât aștept să se termine actualul contract de SF pe A8.montan! Nu doar pt lansarea primelor șantiere pe A8, dar mai ales pt a demara licitația pt aducerea lui la un nivel profesionist (în primul rând studii geo) care să permită lansarea licitațiilor pt execuție pe toată lungimea tronsonului. Contractul trebuia să se finalizeze anul trecut, s-a pierdut deja aproape un an în plus în care nu s-a putut nici una nici cealaltă!
Nu găsesc nici o scuză pt cei care nu au scos la licitație elaborarea SF până la joncțiunea cu porțiunea de A3 aflată în licitație pt execuție (sau pt cei care nu au gândit proiectul CTurzii-TgMures până la Acățari) de s-a ajuns să se facă proiect pt bucata lipsă pe act adițional!

hvm

#2864
@Naivu stai puțin și nu zice hop pana n-am sărit gardu fiindcă mai e mult pana departe. Un singur lucru ma îngrijorează, dar am zis ca să nu fiu cârcotaș și sa păstrez pentru mine, dar o sa avem surprize.

Întrebarea mea e: care e termenul contractual aprobat pentru acest ciot? Cutter a uitat sa precizez și bucățică asta minora, fiindcă in baza experientei trecute acela devine termenul de finalizare a contractului pentru tot SF-ul, asta dacă nu avem cumva clauza speciala pentru fazare, dar tare ma tem ca lipsește.

Cineva mai in tema ne poate spune cum stam? Nu ma înțelegeți greșit, asa cum am așteptat 21 de ani de când au început discuțiile despre autostrăzi asa mai pot aștepta încă 1,2,3 pana sa avem ceva în execuție....Spun asta pe baza experientei de pe CraPi4 unde a fost declarat câștigătorul pana acu de 3 ori și nu se știe dacă n-o mai fi o contestatie care sa mai tina vreo 5-8 luni...

LE: Fatare => Fazare (tel meu a inceput sa faca niste auto-corecturi tare ciudate de vreo 2 saptamani incoace)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici