Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

RobertH

La Miercurea Nirajului va fi nod ? 

pentium10

Da, se va lega in acea T.
Am vazut harti, dar recent a fost updatat, nodul va fi mai spre oras. AdiCov stie mai multe. Poate face rost de o harta sa punem pe map.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

SerbanS

la ce va referiti mai exact prin half-profile ? cate o banda + banda de urgenta pe sens ? si din cand in cand 2 benzi, pt depasire ?

ddfab

^ inchipuie-ti ca din cele doua cai ale autostrazii se face doar una, pe care se circula in ambele sensuri, ca pe un DN, dar profilul drumului este de autostrada( curbe, declivitati) si evident, nu intra in localitati .

ovicor

Si nodurile facute complet, astfel incat nu ai treceri la nivel. Adica destul pentru mult timp pe multe sectoare!

Xed

Astazi, cei de la CNAIR au postat un mic film ce contine si poze de la studiile geotehnice de pe A8: https://fb.watch/3qvMgkr6xb/
Zona unde se fac forajele pare sa fie aceasta:




hvm

^
Tu dai exemple de SUA unde nici macar la campie autostrada nu e pe aceelasi amplasament. Adevarul e ca si eu tot de acolo m-am inspirat cand am sugerat, insa sunt si in europa suficiente locatii in care autostrada e pe platforme diferite. Bulgarii acum o sa faca la distanta de cativa KM bucata pe care o au pe Struma. L-a fel s-a facut si prin Serbia, parca si in Macedonia am vazut, prin italia am circulat pe nivele diferite... In italia am schimbat si autostrada printr-un nod trefla in mijlocul muntelui (totul in tunel).. Asa ca de putut sa poate, important e sa ne dorim, si sa facem fiecare pas cum trebuie si cu simt de raspundere, nu doar asa ca sa fie facut.

In SUA sensurile pe interstate in afara oraselor sunt separate aproape din oficiu. Uneori se afla si la 30 de metri distanta unul de altul si au si copaci pe mijloc. Nu mai gasesc acum sa dau si poza, dar exsta. am avut in mai multe locuri. In general in afara oraselor sunt facute cu spatiu de minim 5 metri intre sensuri din ce am observat, si e in functie de feicare stat. Principiul la ei este acum facem asa si daca e nevoie de mai mult extindem pe mijloc... Dar intradevar ei au si pamant mai mult decat noi .. e si alta putere economica...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

altr

",,Autostrada A8 este compusă din trei mari obiective majore: podul de la Ungheni, tronsonul Ungheni-Iaşi-Târgu Neamţ şi sectorul montan de la Târgu Neamţ către Ditrău până la Târgu Mureş. Pe sectorul montan proiectul este cel mai avansat din cele trei tronsoane. Suntem în reviziurea studiului de fezabilitate. Au fost unele sincope şi întârzieri din partea actualului proiectant, este vorba despre o firmă din Spania. Am fost obligaţi să facem anumite diligenţe, plângându-ne către firma mamă din Spania. În urma insistenţelor noastre lucrurile s-au mai deblocat. Simţim o altă mobilizare. Există foreze pe teren în zona montană. 61 la sută din studiul de fezabilitate este realizat. Avem traseul autostrăzii pe sectorul montan definitivat. Către finalul anului ar trebui să avem studiul de fezabilitate finalizat şi agreat de către Comisia Europeană, creându-se ulterior premisele de a lansa capetele de sector montan pe finanţare în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă", a afirmat Covăsnianu.

Totodată, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a precizat că pentru sectorul Ungheni-Iaşi-Târgu Neamţ procedura de licitaţie este ,,destul de avansată" şi că spre finalul lunii februarie va fi desemnat proiectantul pe acest tronson."

https://www.news.ro/social/adrian-covasnianu-secretar-stat-transporturi-spre-finalul-anului-putea-vedea-primele-utilaje-autostrada-a7-ploiesti-catre-moldova-spune-stadiul-autostrazii-ungheni-iasi-targu-mures-1922402007582021021419959044

NGC

^

Quote from: NGC on January 27, 2021, 11:09:32 AM
"Completare/Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate, si elaborare P.A.C., P.A.D. si P.T.E. pentru obiectivul "Autostrada Targu-Neamt – Iasi- Ungheni""

Vrabiutele spun ca in cursa a ramas doar CONSITRANS. ;)

Pana la "desemnat proiectantul pe acest tronson", mai trebuie sa treaca si eventualele contestatii de la faza de evaluare tehnica (plus DUAE). ;)

Feri

^^^ Referitor la includerea Iasi - Tg Neamt pe PNRR se pare ca nu e nimic sigur deocamdata:

Quote
În ceea ce priveşte sectorul Ungheni - Iaşi - Tg. Neamţ, Covăsnianu spune că e ,,riscantă" încercarea de a introduce şi acest tronson spre finanţare în PNRR întrucât abia în următoarele săptămâni ar urma să fie stabilit proiectantul, după care ar urma realizarea studiului de fezabilitate. Propunerea de a include şi acest sector în PNRR a venit de la Asociaţia ,,Împreună pentru A8".

,,Nu am spus «nu» la această idee. (...) Aici, lucrurile sunt mai riscante, în ce sens: dacă pe sectorul montan avem deja un studiu în lucru, dincoace nu avem nimic deocamdată. E un decalaj de timp pe care este destul de greu să-l recuperăm", a spus Covăsnianu.

El a adăugat că regulile PNRR sunt destul de clare: în aprilie 2022, orice proiect propus trebuie să aibă studiul gata, inclusiv cu avize. Totuşi, spune secretarul de stat, ideea este în analiză, în sensul unei sectorizări a tronsonului astfel încât să fie finanţate părţi din traseu. Într-o astfel de situaţie, prioritar ar urma să fie traseul de la Iaşi spre Tg. Neamţ, pe principiul că acest lucru ar rezolva şi centura Nord a Iaşului, alături de ocolirile prevăzute pentru Podu Iloaiei şi Tg. Frumos.

,,Încercăm să promovăm această idee (...) în funcţie de discuţiile care vor fi cu viitorul proiectant", a conchis Adrian Covăsnianu.
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/secretar-de-stat-autostrada-a7-ar-ajunge-la-pascani-pana-in-2025--278440.html

RaduC

#2606
Dacă tot nu e desenat proiectul pentru acest tronson, fac si eu o propunere de modificare a nodului Acățari, MS, astfel:



Powered by API/PUM imgur uploader

Potențiale beneficii:

  • Elimină traficul in dublu sens din interiorul nodului si astfel elimina riscul de coliziuni frontale, sporind siguranța
  • Configurația joncțiunii bretelelor de coborâre de pe autostrada cu sensurile giratorii diminuează riscul pătrunderii pe contrasens pe autostrada
  • Sensurile giratorii calmează traficul de pe DN13
  • Se elimina construirea a 2 pasaje
  • Minimizarea costurilor cu exproprierile pentru nod
  • Breteaua de iesire de pe A pe directia Tg-Ms -> Iasi va fi cu 2 benzi, pentru free-flow dedicat catre Brasov si evitarea sensului giratoriu
  • Soluția poate fi aplicata si in cazul altor locatii unde avem intersectari ale DN cu viitoarea A
Potențiale dezavantaje:

  • Girațiile calmează traficul pe DN13, posibil sa creeze ambuteiaje pe axa drumului național
Păreri?

dr4qul4

Prea simplu. NU e de noi. In loc sa ma dau in Roller Coaster cand vin de la Cluj spre Brasov tu vrei un nod ca la Margina? (care apropo nu se blocheaza desi vorbim despre volume de trafic mult mai mari).

+1
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Fred

Am citit in ziare din nou ca vor sa inceapa cu sectoarele Tg Mures-Miercurea Nirajului si Tg Neamt-Motca. Pe partea Tg Mures-Miercurea Nirajului sunt foarte nedumerit cum a fost ales tronsonul la dimensiunea asta, partea Tg Mures-Acatari e evident utila, in schimb Acatari-Miercurea Nirajului pare ca se opreste la jumatea oricarei conexiuni utile, pe harta ar fi fost mai logic tronsonul pana la Sovata. Nu am fost niciodata in partea aia a tarii (si imi e rusine de asta), exista vreo explicatie care imi scapa? Am trecut de multe ori prin Acatari-Tg Mures, stiu ca spre dreapta e o zona deluroasa, dar de ce Miercurea Nirajului ca si capat de lot si nu Sovata? Daca lotul ar fi fost prea lung se putea sparge in Tg Mures-Acatari (inclusiv nod Acatari) si restul.

Nodul intre A8 si A7 in zona Motca in care proiect intra, in A8 sau in A7?

altr

#2609
Explicatia e foarte simpla.
Pana la Miercurea Nirajului traseul e foarte usor, cam campie.
Traseul intre M.Nirajului si Sovata e una grea, cu o diferenta mare de nivel pe scurta distanta (~400m > ~550m, > ~400m in cativa kilometri).
Si o alta explicatie: studiile sunt avansate numai pe Tg.Mures - M.Nirajului, nu si pe M.Nirajului - Sovata, asa cum stiu.

Edit: Insa, DJ-ul intre M.Nirajului - Sovata are calitate buna spre foarte buna si nu e aglomerat deloc.