Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naivu

#2550
^Subscriu! Fără SF-uri realiste/proiecte pregătite corect vom continua să alegem între "nici A8", "nici A13" și "nici ANordului" ca până acum  :).
Anul acesta, actualul CNAIR a reușit să ne arate că este capabil să deznoade proiecte în execuție și să lanseze licitații, la anul vor trebui să arate că pot deznoda și elaborări de SF: SF pe A13 Sibiu-Făgăraș e f întârziat, SF pe A8-montan are termen contractual în curând dar nu se știe nici când se termină nici cât din el va fi predat (și cât relicitat), SF pe A7 e întârziat și nu se anunță a fi grozav, licitațiile pt execuție Tunel Meseș, PiSi2, PiSi3 au fost lansate practic fără SF și este posibil să eșueze din cauza asta.

TeoH9

Oare de ce nu s-a anuntat inca cine e castigatorul licitatie de revizuire SF + PAC + PTE Pe tronsonul targu-Neamt-Iasi-Ungheni? Azi ar fi trebuit sa avem comunicatul la procedura.

NGC

Exista niste etape care trebuie urmate, unele dintre ele cu termen minim, cum este de exemplu pentru depunerea unor contestatii. Apoi mai trebuie solicitate anumite documente de la ofertanti si clarificate unele lucruri, si si aici avem anumite termene minime.
Termenele care apar in SICAP nu se respecta "la litera".
Exista un topic specializat pentru discutii despre licitatii si parca am scris acolo mai multe.

mirceaeliade

#2553
[Drula despre SF]

>,,Da, e în derulare de vreo doi ani. A ajuns la 50% deși trebuia să fie gata. E un Studiu de Fezabilitate pe un sector de 200 de kilometri, din care 100 de km montan, e de două ori mai greu decât Sibiu - Pitești. A fost contractat pe o sumă mai mică de patru ori decât licitația de la licitația de la Tg. Neamț- Iași - Ungheni, unde sunt 100 de kilometri și relieful e colinar, deci mai ușor. Ceva nu bate undeva, probabil și asta explică de ce merge așa de prost", a explicat Drulă.

>,,La capitolul reparat din mers, cel puțin din primă fază, să avem niște livrabile, discuția e ca SF-ul acesta în derulare de doi ani să fie finalizat pe capetele din ambele direcții: Tg. Mureș - Miercurea Nirajului și Tg. Neamț - Moțca. Cred că sunt circa 50 de kilometri în total. Astea să le finanțăm din PNRR. Cred că e important să începem proiectul", a mai detaliat ministrul.

>,,Spre finalul anului [sper lansarea licitațiilor pentru cele două loturi].... Dacă scoate aceste două sectoare, aici SF-ul e undeva la 80-90%. Mai e problema acordului de mediu (...). Eu aș vrea să nu se ajungă la o reziliere [pe partea montană a contractului] și să se finalizeze acest contract, dar trebuie să vedem în derulare", a spus Drulă.

>Despre licitația pentru SF+PT pe sectorul Tg. Neamț - Iași - Ungheni: ,,Acolo la începutul lunii februarie ar trebui desemnat câștigătorul. Acolo e mai ok"

>,,Tehnic e fezabil [finalizarea până în 2030], dar e cel mai greu proiect de infrastructură al României - de două ori mai greu decât Sibiu - Pitești. Aici eu am mai susținut că poate ar trebui să vedem, pe zonele foarte grele, cum putem găsi niște soluții care să fie mai ușor implementabile, mai rapid de construit, mai în buget, mai ieftine, dar care să ne ducă la același rezultat. Adică un drum neîntrerupt, care nu trece prin localități, un drum care conectează rapid Moldova de Transilvania", a zis Drulă.

>,,Avem tendința asta în România să dorim OZN, să dorim ceva super-extra, rachetă interplanetară și să nu obținem de fapt nimic, decât un desen. Eu mă concentrez pentru a livra lucruri concrete", a mai spus ministrul.

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24554621-autostrada-unirii-a8-gata-pana-2030-cel-mai-greu-proiect-infrastructura-din-romania-ministrul-drula.htm?pbox

NGC

"Completare/Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate, si elaborare P.A.C., P.A.D. si P.T.E. pentru obiectivul "Autostrada Targu-Neamt – Iasi- Ungheni""

Vrabiutele spun ca in cursa a ramas doar CONSITRANS. ;)

naivu

S-a mai vorbit pe forum că, după "seceta" din 2013-19, nu vom avea firme de proiectare pt câte SF-uri "pe bune" sunt de elaborat pe proiecte mari. Search și-a făcut plinul din 2020 iar Consitrans a rămas să alerge singur pe IaPa și CoBra; dacă se mai scoate la licitație un SF mare, s-ar putea să nu mai oferteze nimeni  :)

adiarc

va avea cine sa oferteze daca avem pretul corect...acel aprox 2-3% din valoarea estimativa a proiectului....daca dai doar bani de semințe si vrei avioane,nu va venii nimeni sau vin doar impuscati
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

athosga

#2557
Scuze pt. opinie, dar permiteti-mi doua:
1. In nici un caz nu ar trebui construit Acatari - Miercurea Nirajului separat, ci doar Acatari - Sovata cu tot. Nu poti descarca o autostrada intr-un drum judetean mai ales in conditii montane. Sper ca Bode a "glumit".
2. Multi urasc solutia half-profile (temporar, desigur :) ), dar in zona montana (la A8 mai ales Ditrau - Tg. Neamt), unde este scump, iar traseul merge mai ales in vai, cu multe localitati in lant (pe care le-ai putea ocoli), s-ar putea sa fie cat se poate de logic sa faci half-profile pana ce-ti ajung banii sau pana ce traficul "va cere" mai mult.

O zi buna.

athosga

Ma tot uit la relief si am impresia ca va fi nevoie de cel putin un tunel de 1-2 km intre M.Nirajului - Sovata si unul de 2-3km intre Sovata si Borzont (Ditrau - Tg. Neamt e alta poveste. :) l Se stie deja ca intr-adevar asa va fi?

altr

^^
Sunt de acord. Acatari - M. Nirajului nu va fi circulat des fara M. Nirajului - Sovata.

^
Nu cred ca ar trebui un tunel intre M. Nirajului - Sovata. E adevarat ca nu e un tronson usor, dar nici nu-i atat de greu ca sa trebuie un tunel.

Hercule

Pe Miercurea Nirajului - Sovata, problema o reprezinta dealul intre Magherani - Sarateni. In 7 km in linie dreapta (11 km pe drum) se urca si coboara 270m in altitudine de la 400 la 670. Cel putin pe drumul actual senzatia e de deal greu/abrupt.
Deșteaptă-te române!

vasile.silion

Quote from: athosga on January 31, 2021, 02:03:42 PM
1. In nici un caz nu ar trebui construit Acatari - Miercurea Nirajului separat, ci doar Acatari - Sovata cu tot. Nu poti descarca o autostrada intr-un drum judetean mai ales in conditii montane. Sper ca Bode a "glumit".

Sper că glumești! Înțeleg că sunt mulți simpatizanți pe aici, dar chiar să dai vina pe Bode pentru vorbele lui Drulă e deja prea mult...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

athosga

#2562
Scuze, nu-i vorba de simpatie.
In fine, nu stiu cine a zis, asa am citit ca el a fost. Sunt de alta parere in ceea ce priveste afirmatia in sine. Atat. :)

hvm

^
ce e facut e bun facut. Daca se livreaza SF pana Miercurea Nirajului si nu pana la Sovata, nu trebuie sa ne punem dea curmezisul ca noi nu facem nimic decat daca e pana la Sovata ca nu se circula. Eu zic ca e bine cat de mult se poate, apoi sa se faca presiune pe urmatoarea bucata. Samd.

Odata inceput e bun inceput si cu asta am terminat-o. La fel consider ca ar fi oportun sa se modifice legislatia (daca asta e necesar) pentru a avea cele doua sensuri de autostrada pe platforme diferite (poate chiar si trasee putin diferite (10-100-200-300 m intre ele). Si in felul acesta daca este oportun sa fie construita half profile si apoi continuarea cu cealalta jumatate, ar putea fi oportun. Dar atunci cand ai autostrada pe o singura platforma e mult mai scump sa faci half profile si apoi sa continui si cu restul... ca sa fie rezonabil dpdv economic, ar trebui ca cele doua sensuri sa fie pe platforme diferite. (dpmdv...)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

pasadia

Cerința privind posibilitatea de a fi proiectate cele 2 fire la cote diferite fusese inclusă de Jaspers inclusiv în motivația refuzului de a finanța SF-ul PiSi din 2012. Și din câte știu a fost modificat normativul după aia.

Însă la Șoimuș sau in alte șantiere proiectarea era deja făcută sau in curs. In principiu soluția asta va fi însă deja implementată în alte șantiere înainte de a fi implementată pe A8.