Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alin2pas

Deci dacă prin absurd se stabilește prin lege că nu poate fi modificat traseul stabilit și pe toată lungimea traseului se va crea o zonă protejată, autostrada va trebui să fie realizată prin tunel pe toată lungimea, pe sub zona protejată, iar acest risc să și-l asume constructorul? Oare de ce îmi face impresia că vom avea cele mai scumpe autostrăzi din lume cu o așa gândire?

dr4qul4

Parca trece si prin ceva munti vulcanici. Oare ce surprize pot aparea acolo? Nu se reface PT-ul nici daca dam de un izvor de ape geotermale? Sau vreo mina de cristale?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tonică

Pare a fi ceva făcut intr-adins prost cât sa îngroape pe termen lung proiectul. Ori ceva făcut intr-adins de prosti! Aștept nerăbdător și încă cu speranțe pe cineva care sa știe sa împartă 7000 cu o cifra cât mai mare pt a găsi astfel numărul corect al angajaților cu ceva cap pe umeri. Minoritari pare-se ☹️

ANDREY92

Informatii despre Autostrada A8 Ungheni-Iasi-Tg. Mures 🚧
Conform celor mai recente informatii si actualizari ale acestui proiect avem urmatorul status:
1) Sectorul montan TG. MURES-TG. NEAMT (211 KM) aflat in plina proiectare/Coompletare Studiu de Fezabilitate inregistreaza mici progrese.
Conform raportului de progres lunar recent (luna august 2020) avem urmatorul progres fizic:
a) Studiu Topografic : 90 % (+ 5 % fata de luna iulie 2020)
b) Studiul geotehnic şi Studiul de seismicitate : 47 % (+ 8% fata de iulie 2020)
c) Studiu hidraulic in vederea obtinerii avizului de Gospodarire a Apelor : 70 % (+5% fata de iulie 2020)
d) Studiu arheologic : 55 % (identic ca in luna iulie 2020)
e) Studiu privind ocuparea terenurilor - exproprieri : 15 % (+5 % fata de iulie 2020)
f) Activitati de proiectare : 30% (+5% fata de luna iulie 2020)
g) Evaluarea Impactului Asupra Mediului : 6% (+1% fata de iulie 2020)
h) Autorizatii, avize si acorduri : 65 % (+5 % fata de august 2020)
Progres total al contractului de "Completare Studiu de Fezabilitate" = 55 %.
Se observa o crestere a mobilitatii pentru studiile de teren (pana la 4 utilaje pentru studiile geotehnice) si o implicare pentru a debloca si implicit continua studiile arheologice.  S-au mobilizat 2 senilate pentru a aborda si "ataca" zonele mai dificile din perspectiva forajelor geotehnice.
Progresul financiar este de 0,51 % din totalul de 17,58 milioane de lei.
2) TG. NEAMT-IASI-UNGHENI (100,14 km)
Documentatia pentru licitatia de proiectare se afla in plina licitatie, termenul fiind redus de la 38 de luni la 25 de luni.
3) pod Ungheni (1,1 km)
Acest obiectiv se afla in proiectare/Elaborare Studiu de Fezabilitate si in plina procedura de obtinere a Acordului de Mediu.
Conform informarilor de la CNAIR/UIP 4 se lucreaza la Memoriul de Prezentare ce urmeaza cat de curand sa fie inaintat de catre CNAIR spre APM Iasi
Ca o opinie personala precizez faptul ca specialistii din UIP 4 (Unitatea de Implementare a Proiectului dedicata A8) efectueaza frecvent vizite pe amplasament pentru verificarea studiilor, informeaza periodic departamentele din CNAIR si implicit colaboreaza pro-activ in directia deblocarii si continuarii A8!

Informare furnizată de dr.geogr. Adrian Covăsnianu
consilier onorific al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor


Sursa: Moldova vrea autostrada
https://www.facebook.com/moldovavreaautostrada/posts/1736911119797963

elphax

foarte serios, trebuie sa va obisnuiti cu gandul ca aceasta autostrada va fi ultima din RO care se va face, DACA se va face. daca e nevoie va repet in fiecare saptamana

mirceaeliade

@elphax eu nu vad de ce sectorul Pascani-Iasi nu poate fi facut din momentul ce se da startul la constructia Bacau-Pascani.  Plus, eu zic ca sectorul de start din A3 care ar functiona ca centura ocolitoare Tg Mures poate si el fi construit pe bani relativi putini.  Suspectez ca A8 va arata cum arata A1 acum: facut spre aproape complet pe sectoare usoare de plat, si sectoare grele si scumpe de munte, om vedea cand.  Si nu din alt motiv decat ca spre deosebire de A3, A8 e garantat sa aiba access usor la 85% fonduri Europene

naivu

Pt ca pe Bacau-Pascani ai SF+PT aproape gata, iar pe Pascani-Iasi nici nu s-a lansat licitatia (si daca se mai baga diversi peste CdS s-ar putea sa ne trezim din nou cu un SF pe baza caruia greu sa se poata continua). Desi IaPa este cel mai dorit dintre tronsoanele din Moldova, cele mai importante sunt tronsoanele de peste munte si dupa ele Podul Ungheni. Cum am mai zis, realizarea proiectului A8 este oarecum un act de exorcism; modul in care responsabilii politici locali vor intelege sa sprijine acest proiect reflecta preferinta lor de a evolua catre Transilvania sau catre ... Transnistria!

horatiu.cosma

^
Bacau-Pascani nu e aproape gata, mai e mult de muncit acolo, iar  pe Pascani-Iasi e lansata licitația.

naivu

@cove&cine_stie, ce inseamna "Documentatia pentru licitatia de proiectare se afla in plina licitatie"? Este o prelicitatie sau este deja licitatia pt SF+PTE TgNeamt-Iasi-Ungheni 100,14km?

RaduG

#2424
Premierul Orban azi la Iași: ,,Pot să vă spun că cele mai mari investiții în următorii 10 ani se vor face în Moldova"

De la min 35:00 (dacă vreți să săriți peste politică), premierul aduce în discuție A8, A7, A13 Bacău-Brașov, gazoduct, spital regional Iași etc etc. Iar la final spune pe ce se vor folosi cele 84 miliarde de EUR (da, mai sunt 4) care vin începând din Ianuarie 2021: ,,Dezvoltarea economică a României, dezvoltarea infrastructurii, creșterea nivelului de viață."

https://www.facebook.com/181375448581167/videos/740846976494247

PS: Îmi place campania electorală, dacă dai la o parte zgomotul de fond, afli lucruri interesante.

adrian-FSB


TibiV

#2426
Dar si jurnalistii astia au lipsit la lectia de cacofonii...

"In plus, reprezentantii asociatiei spun ca caietul de sarcini realizat de CNAIR este un "dezastru", plin de erori, contradictii si riscuri ignorate."...

Desi, daca inlocuim "ie" cu "ca", obtinem o descriere mai aproape de adevar a CS-ului....
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GeorgeS

Extrasurile si parerile sunt anterioare postarii lui Horatiu, dar abia acum am timp sa postez... Considerand ca poate sunt unii care nu au citit documentul, poate este bine sa aiba si ei o idee. Am pastrat parerile mele asa cum au fost la cald, fara o revizuire ulterioara. Asa ca:

"Sectoarele traseului, cu punctul de vama mutat la nord, in satul Golaesti.  Intre Jijia si Prut, din revarsari, se creeaza balti mari. Probabil pod/viaduct lung este de neevitat. La pagina 81 apare un tabel cu date fixate pentru fiecare etapa a proiectului. De asemenea, la pagina 93. Daca "se scurteaza" termenul la 24 de luni, datele vor trebui sa fie  schimbate.















Raspunderea este a executantului chiar si pentru documente aprobate de CESTRIN si MT






Bazat pe ce competente poate un proiectant de drumuri sa faca un proiect sa mute o teava de gaz sau un stalp de inalta tensiune spre exemplu?



Capitolul 3.2 Riscuri este mult prea "bogat" si, practic, pune toata raspunderea pe executant. Merita citit integral. Aici doar inceputul.




Powered by API/PUM imgur uploader

GeorgeS

Parerea ONG urilor ar trebui sa fie ascultata. In document este o sectiune unde executantului i se arata actiunile de intreprins in aceasta directie. Inclusiv parte de publicitate si consultari publice.






Unul din trasee este de la SFul din 2011,  chiar daca se pecizeaza ca beneficiarul nu pune la dispozitia executantului documente editabile din SF 2011...



Studiul geotehnic trebuie reactualizat.



Grad de detaliu al documentului.






















Powered by API/PUM imgur uploader

GeorgeS

Nodul A7/A8 va fi la 80km/h. Separare de sensuri probabil un vis... In rest: autostrada musai peste DN (aberatie zic eu; de obicei e invers...), iar giratoriu la minim 100m de iesire/intrare pe A.



Executantul este responsabil pentru tot ce tine de Mediu



Supervizorul supervizeaza... Probabil nu CNAIR, ca trebe semnatura.


Despre ce documentatie tehnica pt AC vorbim daca la momentul ala tu nu ai PTE? Si daca nu ai PTE cand obtii AC, atunci ce nu ai dreptul sa modifici?



Data semnare contract vs data incepere contract vs ordin incepere lucrari.



Powered by API/PUM imgur uploader