Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Se aude că cei din CNAIR au cam blocat neinformal licitația pentru revizuire SF + PAC pentru Iași-Ungheni, în sensul că de câteva luni nu mai sunt contestații, există câștigător, dar nu se mai înaintează cu procedura. Bănuiala mea e că vor să o anuleze pe furiș și să lanseze revizuire SF + PT pentru Tg. Neamț-Iași-Ungheni, fiindcă în licitația aflată în derulare au pus și chestiuni ce țin de tot tronsonul până la Tg. Neamț (parcă AM, aplicație de finanțare pentru fonduri UE) și ar ieși o încurcătură teribilă să fie 2 contracte separate cu activități care se intersectează.

Deși e ilegală anularea unei licitații în mod artificial, doar fiindcă așa vrea CNAIR, probabil că ar fi logică această mișcare pentru a gândi tot proiectul până la Tg. Neamț în mod unitar, plus că Iași-Ungheni nu arde chiar așa de tare ca și Iași-Tg. Neamț. Însă nu trebuie să uităm să contabilizăm încă (a câta oare) o situație în care CNAIR a gândit cu posteriorul un proiect, după care și-a dat seama că și-a legat singură șireturile și a revenit la punctul zero, pierzând ani de zile. Un corp fără creier care se mișcă din inerție...

NGC

#2296
Este vorba despre licitatia "Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate si elaborare Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor (P.A.C) pentru tronsonul de autostrada Iasi – Ungheni, inclusiv realizarea conexiunii la podul peste raul Prut".

Aici avem un singur ofertant, asocierea SEARCH CORPORATION + BEST CONSULTING & DESIGN.

Ceva insa nu se leaga sau nu pusca chestia asta cu "de câteva luni nu mai sunt contestații, există câștigător, dar nu se mai înaintează cu procedura".
De ce?
1) Pentru contestatii am avea un singur contestator.
2) Nu avem castigator, pentru ca oficial suntem inca in etapa de evaluare tehnica + DUAE, iar oferta financiara nu a fost inca decriptata.
3) Daca ar fi vorba sa anuleze licitatia, ar putea-o face in faza asta, dar atunci nu ar avea cum sa existe deja castigator (ma refer aici la pasii procedurii, nu ca oricum ar iesi ei castigatori daca oferta ar fi admisibila).

Daca oferta ar fi admisibila (asta dupa ce trecem si la faza de evaluare financiara si se decripteaza oferta financiara, si tot ce mai e de facut in rest), SEARCH ar putea contesta daca astia ar vrea sa anuleze fortat licitatia. Daca ar face-o sau nu, e o alta discutie. ;)

ovideatza

#2297
Eu tot zic asta pe aici, ca e stupid obiectul contractului din aceasta licitatie. Trebuiau sa o anuleze de multa vreme. Ca nu stiu daca merita sa ajungi sa te "negoti" cu Search sa renunte la o parte din contract, doar daca a fost "baiat destept" si a ofertat ff putin pe acele activitati care nu au treaba cu lotul in sine si ii va conveni sa renunte la acea parte din contract. La cum e acum obiectul contractului atribuit va genera o complicatie majora. Si plus ca e SF+PAC nu SF+PT+PAC.

Eu sunt pt anulare, dar nu sa traga mata de coada vreo 4 ani pana se plictiseste Search sa prelungeasca valabilitatea ofertei...pana la urma trecerea A8 inapoi la CNAIR, intercalarea activitatilor cu alte tronsoane, etc...daca ar avea curaj sa isi asume ar putea insemna motive suf pt anulare.

Relicitarea daca au de gand iar complet Tg Neamt-Ungheni nu e ok, ca sa se spele ei pe maini. Tot segmentat trebuie, Iasi(Letcani)-Motca "arde" si nu are problemele Letcani-pod legate de locatia podului de ex.

Ps: legat de "castigator" daca ei au evaluat intern duae+tehnic si e ok pot presupune in mod rezonabil ca Search nu se impiedica la financiar...adica au "castigator" pe cap.

NGC

E doar o posibilitate, nu o certitudine. Au mai fost cazuri cand unii ofertanti au fost respinsi la faza de evaluare a ofertei financiare.

cove_adrian

Conform celor prezentate astazi de doamna director al CNAIR aflam urmatoarele:
1. in iul-aug 2020 se lanseaza pe SICAP licitatia pt SF+PAC+PTE pt cei 78,30 km (61,30 km –Tg. Neamț – Iași +17 km – VO Iași Nord)
2. in dec 2019 se finalizeaza revizuirea SF la Tg. Mures-Tg. Neamt.
3. se incearca gasirea unor solutii in legatura cu podul de la Ungheni impreuna cu ANANP.

Am dubii in legatura cu punctele 2 si 3. Avand in vedere ca nu exista o solutie la Miercurea Nirajului, ca nu s-a facut zborul cu drona (restrictii din cauza covid-19) pt "ridicare topografica" si ca nu s-au efectuat forajele geotehnice (si alea extrem de rare si superficiale) termenul dec 2019 este unul extrem de ambitios!
Cu Podul de la Ungheni nu se va rezolva prea curand pe actuala legislatie si "punere a problemei". Sunt solutii (unele si tehnice) care pot dezlega problema! Dar pt asta e nevoie de cooperare intre institutii nationale si internationale!
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

Liviu M

Quote from: cove_adrian on April 29, 2020, 01:40:22 PM
termenul dec 2019 este unul extrem de ambitios!
E mai mult decat ambitios, e expirat.  :D

kernell

Consiliul Judetean Mures a emis un Certificat de urbanism nr 68/2020 pentru 'Construire Autostrada Tg Mures - Tg. Neamt' .
ce alte informatii sunt?

https://imgur.com/VigRRiV

NGC

In completare la primele doua mesaje de pe pagina curenta, au prelungit valabilitatea ofertei pana in 29.06.2020.

stangabriel

https://www.g4media.ro/autostrada-unirii-se-lucreaza-la-documentatia-tehnica-de-la-1-ianuarie-2021-licitatia-pentru-atribuirea-lucrarilor-la-tronsonul-targu-mures-targu-neamt.html

Din bugetul Ministerului s-a alocat suma necesară privind revizuirea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț. Bode a promis și el că până în 2021 ,,vom avea o documentație cap-coadă revizuită", astfel încât să potă fi angajată licitația pentru atribuirea contractului de lucrări.

ovidiuionut

,,COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus in data de 08.05.2020 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate și elaborare Proiect pentru autorizarea executării lucrărilor (P.A.C.) pentru tronsonul de autostradă IAȘI-UNGHENI, inclusiv realizarea conexiunii la podul peste râul Prut" în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1-Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului , Obiectiv Specific 1.1. Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE-sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea- Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T centrală.

Obiectivul general al proiectului, ca parte din rețeaua TEN-T Centrală, este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.

Rezultatele așteptate:

- Completarea Studiului de Fezabilitate.

Valoarea totală a  proiectului este de 8.286.851,89 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-5.938.677,89 lei, 15% contribuția proprie-1.048.001,98 lei, restul de 1.300.172,02 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 22 luni

Cod proiect 137516"

sursa

NGC

"Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate si elaborare Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor (P.A.C) pentru tronsonul de autostrada Iasi – Ungheni, inclusiv realizarea conexiunii la podul peste raul Prut"

Licitatia a fost anulata ieri. Umbla vorba prin targ ca SEARCH "s-a incurcat" la evaluarea tehnica, deci nici vorba de eventual castigator despre care se tot vorbea mai sus. ;)

horatiu.cosma

Deci exact cum am zis de câteva săptămâni, CNAIR a regândit problema.

NGC

#2307
Cel mai probabil au fortat anularea si probabil s-au inteles cu SEARCH, dar nu era nici un castigator pentru ca nu avea cum, procedura nefiind inca asa avansata. Prelungirea valabilitatii ofertei nu are sens. ;)

L.E. Motivul real al anularii cred ca va este clar.

naivu

Si intelegerea de care da dovada Search sa aiba legatura cu A13  8)?

NGC

Nu, acolo erau deja castigatori. ;)